Від чого залежить ціна
По вашему желанию,
цена будет снижена, если:
Дешевле до
90%
Заказать годовое сопровождение
Экономия до
50%
Сократить объем работ
(меньше концептов)
Экономия до
25%
Увеличить сроки выполнения
Рассрочка на
6
месяцев
Будь-який успішний відеопроект, короткий навчальний відеоролик на YouTube або реклама на телебаченні, починається зі створення сторіборду. Сторіборд (від англ. storyboard) – це серія з 15-17 ілюстрацій, які створюються для попередньої візуалізації майбутнього рекламного ролика, мультиплікаційного фільму або кіно.
Як правильно зробити сторіборд для реклами знають фахівці брендингового агентства KOLORO.
Одного разу Рене Клер (французький класик кіно) сказав: «Мій фільм готовий, його залишилося тільки відзняти». Правильно оформлений сторіборд допомагає істотно заощадити час і гроші під час виробництва відеоролику. Сторіборд повинен давати чітке уявлення про майбутні продукти, починаючи від атмосфери і завершуючи точкою зйомки. Виділимо декілька важливих цілей у відтворенні сторіборду.
Вибір вдалого кадру зйомки набагато дешевше зробити на папері, спробувавши кілька різних ракурсів, ніж витрачати знімальний час на пошуки необхідного ракурсу. Наприклад, в кадрі необхідно показати, як мама дістає з холодильника смачний йогурт для дітей. Тут можуть бути абсолютно різні ракурси зйомки (зі спини, зсередини холодильника або крупний план обличчя, а сторіборд допомагає вибрати найпривабливіший.
Сторіборд дозволяє заздалегідь скласти точний план зйомок з дедлайнами. Наприклад, якщо сцени з однаковими планами з'являються на початку і в кінці відеоролику, можна зняти їх відразу. Крім того, сторіборд корисний для оцінки обсягів майбутніх робіт.
Ті ідеї, які здаються хорошими замовнику, і які ретельно втілює арт-директор, можуть виявитися зовсім недієздатними. Набагато краще, якщо це з'ясується після створення сторіборду, коли фокус-група оцінить сценарій і подачу історії, ніж на етапі роботи над повноцінним роликом. Під час зйомки художніх фільмів, сцени заздалегідь промальовуються, іноді на них навіть накладається музика, що дозволяє оцінити видовищність фільму.
Хороший сторіборд – це, в першу чергу, правильно виконаний і інформативний набір малюнків. На відміну від аніматики або розкадровки, сторіборд містить тільки ключові сцени майбутнього відеоролику. Хороший сторіборд володіє трьома якостями.
1. Правильно продумані мізансцени: від вдалого розташування акторів залежить враження від відеоролику у фокус-групи. Стоячи посеред знімального майданчику, режисер не повинен губитися в здогадках як саме розставити акторів, поки вони сумують за кадром.
2. Властивості камери: повинно бути чітко зрозуміло, яку позицію займає камера, її траєкторія руху, розмір плану і способи зйомки. Не завжди виходить передати динаміку статичного зображення і ці коментарі можна включити в супровідні пояснення, які обов'язково повинні бути.
Докладні пояснення також містять репліки персонажів та опис їх дій.
Над створенням сторіборду працює команда з декількох професіоналів:
арт-директор – придумує головну ідею і шляхи її реалізації, також він відповідає за виконання замовлення у строки, бере участь у заповненні брифу і стежить за виконанням роботи;
копірайтери – наповнюють відеоролик змістом, пишуть історію, складають репліки і слогани;
ілюстратори – малюють сторіборд згідно брифу і вказівок арт-директора.
У брендинговому агентстві KOLORO в роботі над одним проектом беруть участь як мінімум два ілюстратори. Це дозволяє дотримуватись таймінгу проекту.
Арт-директор проекту разом із замовником складають докладний бриф. На даному етапі необхідно обговорити всі деталі майбутнього проекту, бачення відеоролику замовником, його побажання, а також строки. Від якості брифу залежить кількість подальших правок у сторіборді і, відповідно, час виробництва.
Якість сторіборду залежить зовсім не від ілюстратора. Він лише відповідає за технічне виконання завдання, яке йому дає арт-директор. Саме він і копірайтери придумують те, що відбуватиметься в кожному кадрі і складають сюжет відеоролику. На цьому етапі арт-директор робить ескізи для ілюстратора, щоб показати бажаний результат. Потрапляючи в руки художника, історія повинна бути цілісною, щоб виключити суб'єктивне бачення реклами ілюстратором. По можливості – арт-директор надає референси: від зовнішнього вигляду персонажів і їх одягу до фонів і колірної палітри.
Ілюстратор розпочинає роботу, схематично позначаючи основні елементи кожного кадру. Арт-директор перевіряє, чи правильно його зрозумів ілюстратор і вносить свої правки.
Після затвердження нарисів, ілюстратор розпочинає детальну промальовку всіх сцен. Залежно від брифу, сторіборд може мати різну ступінь деталізації – від простих малюнків до фотографічної точності. Від цього варіюються терміни виконання роботи та вартість проекту. Також сторіборд може бути повнокольоровий або ч/б. Кольоровий варіант краще сприймається фокус-групою, так простіше передати атмосферу і настрій сцени.
По завершенні роботи над сторібордом (зазвичай 5-10 робочих днів), ілюстратор передає проект арт-директору, який перевіряє його і, за необхідності, вносить свої правки. У підсумку сторіборд презентується замовникові і фокус-групі, які оцінюють успішність майбутнього відеоролику.
Сторіборд – це лише ключові кадри відеоролику, які описують ідею, настрій і мізансцени. Тому сторіборд може істотно відрізнятися від кінцевого продукту. До того ж, сторіборд – це полігон для перевірки ідеї на наявність помилок. У багатьох випадках сторіборди суттєво допомагають знайти оптимальне креативне рішення для відеоролику.
Телефонуйте в компанію Koloro – ми допоможемо вам скласти детальний бриф з візуалізації сторіборду і відразу розпочнемо його створення!