Час брендів
Погодьтеся, ми живемо в дуже цікавий час, коли у організацій усі товари і послуги практично однакові. Однакові постачальники, інгредієнти, торговельні та комерційні пропозиції. А конкуренція між лідерами ринку, в більшій мірі, пролягає в площині відкатів.
Зусилля уряду у боротьбі з корупцією та у виконанні взятих зобов'язань з приходу на наш ринок іноземних виробників, іноді, лише погіршують становище вітчизняних підприємців і позбавляють їх основної конкурентної переваги — доступності місцевої продукції.
В результаті — місцева продукція, що програє імпорту за ціною або за привабливістю, мертвим вантажем залежується на полицях! Але навіть красиве оформлення не завжди дає очікуваний WOW-ефект! У такій ситуації бізнесу повинен допомогти хороший бренд-менеджер.
Цікаво почитати про головні помилках бренд-менеджерів?
Переваги бренд менеджера
Бренд менеджер створює конкурентну перевагу товару або послузі на невловимій, нематеріальній основі. Бренд — це сукупність ідейних уявлень про товар чи послугу — в свідомості і підсвідомості споживача. Об'єктом уявлень може бути товар, послуга, організація або окремо взята людина (співак, селебріті, власник групи компаній, ім'я якого є зареєстрованим торговим знаком і т.п.).
Бренд менеджер управляє ідеями про товар або послугу в свідомості і підсвідомості споживача. Можна говорити, про те, що бренд менеджер управляє свідомістю і підсвідомістю цільових груп клієнтів — для створення сприятливих умонастроїв по відношенню до просуваємої продукції або послуги. Тобто, об'єктом управління бренд менеджера є свідомість і підсвідомість цільової аудиторії.
З цим матеріалом читають: Управління репутацією бренда
Ключові знання бренд-менеджера
Фундаментом бренд-менеджменту служать соціологія і психологія, в контексті втрачаючої свої позиції національної культури. На цей фундамент ставлять цегляну кладку зі знань з економіки, маркетингу та управління. Таким чином, для успішної роботи бренд-менеджер повинен володіти базовими знаннями з соціології, маркетингу та економіці, а також глибокими знаннями по психології та управління масовою свідомістю.
Загальновідомо, що у людини є п'ять почуттів — дотик, нюх, слух, тактильні відчуття і зір. Так ось, завдання бренд-менеджера — забезпечити максимальну кількість майбутніх позитивних дослідів особистості, по максимально великій кількості каналів сприйняття - з просуваємим продуктом.
Після такого забезпечення починається наступний етап роботи — закріплення в свідомості і підсвідомості людини асоціативних зв'язків між потенційним позитивним досвідом і товаром або послугою. Позитивний потенційний досвід особистості — це обіцянка бренду задовольнити особливу або ж звичайну потребу споживача несподіваним чином.
Цікавий матеріал по темі тут
Ефект бренд-менеджера
Професійний бренд-менеджер, який володіє необхідними знаннями, здатний створити нові споживчі звички, а також впровадити в уми споживачів сприятливий імідж просувати продукцію. Тобто, бренд менеджер здатний на створення нових ринкових сегментів. Маркетологи бачать розвиток сучасних ринків вглиб. Але такий шлях розвитку має обмежений потенціал і пасивну підприємницьку позицію.
Бренд-менеджер, перебуваючи в активній позиції, керує поведінкою споживача. У ланцюжку зворотного зв'язку споживач виявляється наслідком, причиною залишається бренд-менеджер. Розвиток технологій бренд-менеджменту пов'язано з культурою управління масами. Амбіції молодої ринкової економіки мати все і зараз ускладнюють роботу бренд-менеджера. Російському бізнесу потрібно ще дозріти до стратегічного управління і включити бренд-менеджмент до складу пріоритетних бізнес-процесів верхнього рівня. Інакше бренд-менеджмент буде залишатися окультуреним "рекетом" свідомості споживача. А від цієї "традиції" 90-х потрібно відмовитися! Оскільки поваги від споживача гарантовано можна добитися лише поважним до нього ставленням.
Підбір бренд менеджера для організації
При пошуку бренд-менеджера, рекрутинговим службам доводиться вирішити непросте завдання, адже якісної освіти і позначених вимог у сфері бренд-менеджменту Росії і України не існує. Існують лише суб'єктивні уявлення, які копіюють західний досвід, без оглядки на молоду і просочену "пострадянською" ментальністю ринкову економіку. Тому співробітники служб персоналу, при пошуку бренд-менеджера, орієнтуються на вимоги до маркетологів, і, найчастіше, наймають на вакансії бренд-менеджерів саме маркетологів.
Однозначно можна сказати, що бренд-менеджер повинен мати досвід роботи в рекламі та управлінні, а також володіти знаннями з психології. З огляду на це, на позицію бренд-менеджера, бажано наймати менеджерів по рекламі, а також фахівців зі зв'язків з громадськістю та міжособистісних відносин.
На завершення хотілося б задати питання уважному читачеві. Чи може бренд менеджер зі звичайного товару або послуги створити предмет бажання і прагнення масового споживача? Як думаєте?
Власне кажучи, для створення майбутнього бренду не обов'язково потрібні вже існуючі товари або послуги, адже пекуче бажання — це реакція свідомості споживача, яка за бажанням бренд-менеджера може бути прив'язана до будь-яких об'єктів зовнішнього світу, навіть до ще не створеним! Причому, іноді, ще фізично не створені об'єкти — притягують бажання споживача ще сильніше, ніж існуючі. Відмінний доказ тому — маркетингова компанія Apple по випуску нових I-Phone. Не згодні? Парируйте!
Нагадаємо лише, що брендінг, або ж - побудову успішного бренду, ви можете замовити у брендинговому агентстві KOLORO.