Український ринок м'яса і ковбаси: аналіз

Український ринок м'яса і ковбаси: аналіз

Категория: Исследования

19 / 02 / 2018

11416 просмотров

74 3.8648648648649 5

Ринок м'яса та ковбаси різноманітний за своїм складом. Тому при його аналізі слід виділяти ринки окремих продуктів. Нижче в статті ми розглянемо ринок м'яса в цілому, ковбаси і делікатесів. Такий поділ продиктовано цінами: перше - це сегмент низького і середнього бюджету, друге і третє - частіше преміум.

Перша особливість українського ринку: для всіх цих товарів характерна висока конкуренція. Друга особливість - лідирують українські виробники. Споживачі найбільше купують варені ковбаси, сосиски і сардельки, на них припадає більше половини всіх продажів. Крім того, в 2017 році курятина захопила понад 80% ринку м'яса України, а виробництво свинини і яловичини упало. Споживачі все більше купують птицю, і все менше - свинину з яловичиною.

Читайте також: «Аналіз м'ясного і ковбасного ринку України за 2016-2017 рік»

Український ринок м'яса і ковбаси

Виробництво м'яса та м'ясних продуктів (свинини, великої рогатої худоби і т. П.) В цілому йде «по синусоїді»: в одному році обсяг виробництва виростає, в наступному падає. Але якщо порівнювати 2017 рік з 2011-им, то помітно, що загальний тренд - падіння вироблення.

Проте, при зниженні виробництва зростає експорт (за рахунок птиці). Імпорт теж підвищується завдяки тій же птиці, і швидше за експорт, що цілком зрозуміло: попит залишається тим самим і навіть збільшується, а своє виробництво зменшується.

Якщо простежувати виробництво різних видів ковбас від 2011-го до 2017 року, то тренд той же самий. У 2017-му намітився перелом в позитивну сторону: в порівнянні з попереднім роком ковбас зробили кілька більше. Але чи змінюється ситуація насправді, можна побачити лише в кінці 2018 і 2019 років.

Ціни з 2011 року неухильно ростуть. Найдорожчий продукт - ковбаси, а найдешевший - птах. Найбільш різко вартість підскакувала в 2015 і 2017 році. Потрібно зауважити, що зростання йде також по місяцях - «кусючі» ціни встановлюються з вересня по грудень.

Виробництво м'яса та м'ясних продуктів

Аналіз ринку м'яса та м'ясних виробів

Тренд різкого підвищення цін спостерігається не тільки помісячно, а й по роках. Цінове співвідношення залишається таким же: мінімум платять за птицю і максимум за ковбаси.

У 2017 році середня ціна птиці склала 37 грн за кілограм. У порівнянні з 2011 роком її вартість підвищилася на 97%. У порівнянні з 2016 - на 21%.

Ціни на м'ясо ВРХ (великої рогатої худоби), свинину і сосиски з сардельками йдуть майже врівень, і в 2017 році досягли майже однаковою цифри - 57-58 грн за кілограм. У порівнянні з 2011 роком зростання становить понад 100%, а в порівнянні з 2016 - 30%.

Найдорожчі продукти - напівкопчені і копчені ковбаси. Середня ціна в 2017 році склала 86 грн за кілограм. Це більше вартості в 2011 році на 102%, і більше ціни в 2016 - на 27%.

Аналіз ринку м'яса та м'ясних виробів

Ціни на м'ясо зростають через наступні випадки:

  • зниження поголів'я;
  • підвищення попиту;
  • відрахування виробництва на сході країни і в Криму.

Об'єми виробництва

Виробництво з 2011-го до 2017 року рухається по плавною кривою і в цілому йде на спад. Найбільше м'яса ВРХ справили в 2014 році, і з тих пір обсяги постійно зменшуються. Так само справи йдуть зі свининою і субпродуктами. У 2017 році виробники виробили 1344.8 тис. Тонн м'яса всіх сортів.

Птах змінюється по більш різкою амплітуді: обсяги то ростуть, то падають. У порівнянні з 2016 роком виробництво курятини знизилося на 12%, досягши значення 878.7 тис. Тонн.

Обсяг випуску та реалізації птиці в 2 рази більше сумарного обсягу всіх інших сортів. Це співвідношення зберігається протягом усього періоду з 2011-го по 2017 рік.

Об'єми виробництва

Лідерство регіонів слід визначати окремо за видами м'яса: ВРХ, свинина і курятина. Зверніть увагу, що нижче в таблиці наведені дані по виробництву саме свіжого і охолодженого м'яса у вигляді туш. Тут не враховуються інші продукти, наприклад, засолені або в'ялені вироби. Тому підсумкові дані по всій країні в таблиці нижче відрізняються від цифр в графіку, наведеному вище.

У 2017 році лідерами стали:

  • виробництво м'яса ВРХ - Вінницька область (11 852 тон);
  • виробництво свинини - Донецька (43 619 тонн) і Полтавська (43 146 тон);
  • виробництво курятини - Київська область (91 583 тони).

Лідерство регіонів

Експорт та імпорт м'яса

Незважаючи на зниження виробництва, експорт продовжує нарощуватися. В Україні найбільше виробляють курятини - і вона ж складає левову частку експорту, цілих 83%. У 2017 році країна експортувала 271 327 тонн курятини. Це більше на 12%, ніж у 2016 році, і на 68% вище, ніж в 2015 році.

Експорт та імпорт м'яса

Експорт свинини в 2017 трохи відновився: він більше на 55%, ніж показник 2016 року. Але все-таки в порівнянні з 2015 роком він сильно впав. На цифри вплинула епідемія африканської чуми, що вразила свиней в 2016.

Експорт м'яса ВРХ теж зростає, хоча і більш повільними темпами, ніж вивезення курятини. У 2017 році Україна продала за кордон 41 875 тони м'яса великої рогатої худоби, причому обсяг реалізації морозива продукту був більше обсягу свіжого (охолодженого) більш ніж в 2 рази. У 2015 році експорт ВРХ склав 32 065 тони, а в 2016 - 35 084 тон. Послідовне зростання експорту склав 9% і 19% відповідно.

Експорт та імпорт м'яса

Імпорт в 2017 році виріс ще різкішими темпами, якщо говорити про курятину. У порівнянні з 2016 роком він збільшився на 42%, а з 2015 - на 93%. Серед причин називають блокаду на Сході України, відрізати необхідні виробничі потужності. Однак ця блокада не вплинуло на інші види м'яса - наприклад, великої рогатої худоби та субпродукти. Його імпорт знизився на 18%, а ввезення другого найменування збільшився на всього лише 1%.

Iмпорт 2015-2017

В імпорті велика частина займає птиця (курятина) - 66%. Частка інших продуктів набагато нижче. Причиною такого переважання птиці можна назвати великий споживчий попит:

  • це найдешевший і доступний товар у порівнянні з іншими продуктами;
  • курятина містить мало калорій і при цьому досить живильна.

Iмпорт 2017

Портрет споживача

Ринок м'яса орієнтований на масового споживача, тому складно виокремити певний портрет аудиторії. Можна сказати, що холостяки частіше купують ковбаси і напівфабрикати, а жінки - сире (охолоджене) м'ясо для приготування вдома. Хоча напівфабрикати і у жінок у великій пошані, оскільки ці продукти вимагають менше часу на підготовку. Також напівфабрикати цінуються студентами та пенсіонерами. Люди з низьким достатком рідко беруть ковбаси, оскільки для них це занадто дорого.

М'ясо вибирається за критеріями:

  • смак;
  • ціна;
  • добре знайомий бренд;
  • рекомендації друзів.

Найчастіше купують вироби середньої ціни: варені, варено-копчені, сирокопчені ковбаси, сосиски і сардельки. Майже половина їдців набуває м'ясні продукти в супермаркетах. 38% - в спеціальних магазинах, а 15% користуються послугами різних торгових точок і ринків.

Брендінг допоможе покупцям відрізнити вашу «Докторську» від інших - і вибрати саме ваш продукт. Замовте брендінг у брендінговому агентстві KOLORO!

Найбільші виробники

Найбільший виробник м'ясних продуктів в Україні - Миронівський хлібопродукт ( «МХП»). Чому лідер по м'ясу містить у своїй назві слово «хліб»? Це історично сформована назва: в 1998 році бізнес почався з покупки акцій Миронівського заводу круп і комбікормів. Де комбікорми, там і тварини: в 1999 році МХП купив птахофабрику «Перемога» і почав виробляти курятину в промислових масштабах. Логіка в даному випадку річ не суттєва.

У 2016 році МХП тримав 40% ринку птиці. Плюс він займав перше місце серед експортерів курятини - за кордон продається близько чверті вироблених виробів. У тому ж році компанія відкрила дистриб'юторські офіси на Близькому Сході і Північній Африці, а також переробний завод в Нідерландах.

М'ясо проводиться на чотирьох фабриках: «Миронівська птахофабрика», «Дружба Народів Нова», «Орель Лідер», «Вінницька птахофабрика». До 2020 року підприємство планує випускати 900 тис. Тонн в рік. Найбільш відомі бренди - «Наша Ряба», «Бащіньскій», «Дружба Народів».

Миронівський хлібопродукт («МХП»)

На другому місці розташовується «Агромарс», що випускає бренд «Гаврилівські курчата». Компанія складається з 2 заводів з виробництва комбікормів, 12 ферм, 3 інкубаторів, 43 бройлерних ферм, 3 цехів по забою. «Агромарс» торгує з Німеччиною, Іраком, Голландією, Білоруссю, Ірландією. У 2015 році комбінат запустив модернізовану птахофабрику в Харкові. Частка ринку - трохи більше 9%.

«Агро-Овен» займає 4.6% на ринку. На відміну від двох перших компаній, цей холдинг випускає не тільки курку, а й свинину з яловичиною. У групі компаній працює 3 комплексу: «Голубовський», «Мар'янівський», «Молодіжний». У їх складі знаходиться свій інкубатор, 2 м'ясопереробних заводу, завод з переробки картоплі, 2 заводи комбікормів.

«АПК-Інвест» лідирує по виробництву свинини в Україні - кожен 15-ий кілограм свинини виходить з його фабрик. Частка на загальному ринку становить 4.5%. Загальне поголів'я свиней становить 250 з гаком тисяч голів, найвідоміші бренди: «М'ясна весна», «Ставрос», «М'ясна».

«Гаврилівські курчата»

Група компаній «Дніпровська» знаходиться на п'ятому місці і тримає 4% ринку. Комплекс, що знаходиться в Нікополі, поставляє до 7% курятини в країні. Відомі бренди: «Дніпровські курчата», «Знатна курка». У комплексі працює завод комбікорми, 125 пташників і інкубатори.

Прогноз розвитку ринку на 2018 рік

Кабінет Міністрів в лютому 2018 року підписав програми щодо державної підтримки агрокультури. Сума дотацій складе більше 6 млрд грн. Найбільше грошей буде направлено на розвиток тваринництва. З них 2.5 млрд грн піде на зведення фабрик і ферм. Фінанси надаються у формі кредитів на 5 років, або з компенсацією 30% побудованих потужностей.

Дотації на дійних корів для юросіб рівні 1 500 грн на одну тварину, а для приватників - 2 500 грн. Також спонсоруватиметься виробництво української сільгосптехніки.

Прогноз розвитку ринку на 2018

Прогнозується, що в 2018 році Україна стане ключовим гравцем на ринку м'яса птиці в ЄС. Це можливо завдяки низькій ціні курячого філе і хорошій якості продукції. Вже за січень 2018 року український експорт зріс в 1.8 рази в порівнянні з січнем 2017 року.

Ситуація зі свининою продовжує залишатися напруженою. Уже в січні 2018 року в країні зафіксували 27 вогнищ захворювання АЧС - африканську чуму свиней. У 2017 році підрахували 163 випадки. АЧС принесла збитків більш ніж 1 млрд грн. Тому свинина в 2018 році буде коштувати ще дорожче.

Прогноз розвитку ринку на 2018

Аналіз ринку м'ясо-ковбасних виробів

Ринок продовжує знижувати темпи, як і інші галузі промисловості. Це відбувається з наступних причин:

  • зростання собівартості через зростання цін на сировину;
  • тимчасова закриття деяких м'ясних комбінатів через високі ціни на сировину;
  • догляд підприємств, розміщених на сході України і в Криму;
  • спад купівельної спроможності, оскільки гривня знецінюється;
  • догляд в «тінь».

«Тінь» становить приблизно 30% ринку, і в неї входять дрібні підприємства на заході країни, які торгують на ринках, не звітуючи перед фіскальною службою.

Однак в 2017 році загальний обсяг ковбасних продуктів трохи виріс в порівнянні з 2016 роком, завдяки виробництву копчених і напівкопчених виробів, а також продуктам з конини. У 2017 році виробили на 150.66 тис. Тон більше, ніж у 2016 році. Загальне зростання виробництва склав 2% - тут скоріше можна сказати, що обсяги вироблення стабілізуються, ніж ростуть.

Читайте також: «Ковбасний ринок України в 2016 році»

Аналіз ринку м'ясо-ковбасних виробів

Частково зростання виробництва дорогих напівкопчених ковбас та інших делікатесів обумовлений тим, що підприємства переключаються на преміум-сегмент. Через зростання цін громадяни купують менше м'яса, навіть порівняно дешевої курятини. Тому виробники роблять ставку на споживачів з високим рівнем доходу, які не готові відмовлятися від дорогих якісних продуктів.

«Глобинський м'ясокомбінат» залишається найбільшим виробником. У 2017 році відповідно до звіту, компанія виробила і продала:

  • ковбаси і ковбасні вироби - 26 025 т;
  • свинина охолоджена - 6918 т;
  • напівфабрикати - 2 704 т;
  • інше - 1 669 т.

Якщо дивитися на виробництво в хронологічному розрізі, то 2016 рік на даний момент - період найнижчих обсягів вироблення у всій Україні. У 2017 році помітний приріст - з 212 255 тис. Тон до 242 010 тис. Тон, на 14%.

Найбільше ковбас проводиться в Дніпропетровській, Донецькій, Полтавській, Харківській і Запорізькій областях. Нижче на діаграмі показаний питому вагу п'яти областей в сукупному обсязі виробництва.

Зростання виробництва дорогих напівкопчених ковбас та інших делікатесів

Інфографіка про вироблення по областям

Ринок ковбасних виробів і м'яса: ціни

Ринок ковбас і м'яса завжди розвивається сезонно. Найінтенсивніший збут йде влітку, а восени і взимку темп реалізації продуктів знижується. Ціни при цьому кілька запізнюються: підйом вартості відбувається з вересня по грудень, як показано нижче. У грудні 2017 року птах коштувала 41 грн за кілограм, а ковбаси - 86 грн. У порівнянні з січнем того ж року ціни підвищилися на 27% і 22% відповідно.

Ринок ковбасних виробів і м'яса: ціни

Ціни ростуть з кількох причин. Основні чинники - подорожчання сировини і виробничого процесу у виробників. Але також грає роль поведінку роздрібних продавців. З 1 липня 2017 роки держава перестало регулювати вартість соціально значущих продуктів, в тому числі і ковбас.

Середня ціна шинки в 2017 році майже не змінилася, але вартість варено-копченої свинячої грудинки зросла на 18.1%. «Докторська» протягом року піднялася майже на 17%, а «Любительська» - на чверть колишньої вартості.

Варені продукти тримають більшу частину ринку - дві третини. Напівкопчені вироби займають трохи більше 16%, а сушені, в'ялені і варено-копчені - тільки 10%.

Читайте також: «М'ясний ринок України: цифри і факти»

Експорт та імпорт ковбасних виробів

Станом на лютий 2018 року відома інформація про експорт-імпорт за 11 місяців 2017 року.

Експорт та імпорт ковбасних виробів

Експорт та імпорт ковбасних виробів

Експорт та імпорт ковбасних виробів

За весь рік (з вирахуванням грудня) для України реалізувала за кордон 242.5 тон ковбас, загальною вартістю 934.8 тис. USD. Найбільше виробів ми продали країнам СНД - 142.9 тон. Слідом за обсягом експорту йдуть Молдова, Азербайджан, Грузія, Йорданія. Україна торгує з більш ніж 40 країнами світу на всіх континентах.

Імпорт склав 439 тон, за куплені товари країна заплатила 2 752.1 тис USD. Ковбасні вироби ввозяться з 11 країн Європи. Найбільші постачальники - це Іспанія, Італія, Польща, Німеччина.

Iмпорт в 2017

Экспорт в 2017

Портрет споживача

Згідно з дослідженням маркетингового агентства «БГС Груп», більше 70% покупців купують ковбаси приблизно раз в тиждень і частіше. Це продукт, який їдять кожен день, і портрет споживача зробити складно, як і для звичайного покупця.

Більшість вважають за краще варену ковбасу, потім за ступенем переваги йдуть сосиски, сардельки та напівкопчені вироби. В першу чергу покупці орієнтуються на назву, потім на виробника. Неважливо, хто виробляє «Докторську» або «Молочну», важливо, що це певний смак і сорт. Проте, бренд теж грає роль у виборі продукції.

Зробіть свій товар унікальним - замовте стратегію брендінгу у брендінговому агентстві KOLORO.

Портрет споживача

Найбільші виробники

«Укрпромстач-95» був заснований в 1995 році і за минулі роки став одним з найбільших комбінатів країни. Підприємство тримає 2 400 га землі, свої сховища зерна і комбікормний завод, 3 комплексу з 11 900 свиней. У Києві знаходиться велика мережа магазинів з більш ніж 100 найменуваннями виробів.

«Глобинський м'ясокомбінат» почав роботу в 1998 році. Підприємство вирощує свою сировину для варено-копчених ковбас, шинки та інших продуктів. Поголів'я містить 120 000 голів, причому початковий молодняк для розведення купили у ірландців «Хермітейдж Дженетікс» - лідера в індустрії.

Глобинський м'ясокомбінат

М'ясокомбінат «Ятрань» був заснований в 1960 році і виробляє продукцію високої якості. Це підтверджується перемогами на міжнародному конкурсі WorldFood. З 2002 року «Ятрань» першим ввів стандарти з управління якістю ISO 9001: 2000. Спеціалізація комбінату - ковбаси, з асортиментом більше 200 найменувань.

«М'ясна гільдія» працює з 1920 року, і в СРСР називалася як м'ясокомбінат «Кішпромторг». Після перебудови підприємство приєдналося до холдингу ГК «Альянс». У країні працює більше 60 фірмових магазинів з великим асортиментом сирокопчених ковбас, сосисок, делікатесів.

Фабрика «Алан» відкрита з 1998 року і разом з «Ятрань» неодноразово отримувала призи на конкурсах «Фаворит успіху». У 2016 році «Алан» випускала 500 000 тон щомісяця, причому без урахування тушонки і свинячого м'яса. У комплексі є свої ферми з розведення, бойня, так що компанія виготовляє вироби з власної сировини. Серед найвідоміших брендів - «Спецтех» і «Fitness format», а в цілому асортимент налічує понад 160 найменувань.

Фабрика «Алан»

Прогноз розвитку ринку на 2018 і тенденції ковбасного ринку

Національний Банк України (НБУ) в лютому 2018 року опублікував прогноз про різке підвищення цін протягом року. Основними факторами інфляції стане подорожчання на м'ясному і молочному ринках. Через девальвацію гривні і невисоких зарплат українці переключаються на дешеве м'ясо і напівфабрикати, стануть купувати менше ковбас і сосисок.

Ковбасні продукти вже зараз стають дефіцитними через зменшення поголів'я худоби. Причини зниження - епідемії африканської чуми у свиней, нодулярний і вузловий дерматит у ВРХ. Хоча в 2017 році помітив зростання виробництва, ще рано говорити про вихід індустрії з затяжної кризи.

Прогноз розвитку ринку на 2018 і тенденції ковбасного ринку

Огляд ринку сирокопчених і сиров'ялених ковбас

Одні з найдорожчих сегментів ринку - сирокопчені та сиров'ялені вироби. Ціни високі через те, що їх складно виробляти і в них багато м'яса. Тому такі ковбаси можна віднести до преміум ринку делікатесів.

Купуючи сирокопчені та сиров'ялені продукти, споживачі орієнтуються на смак, потім на інгредієнти і вартість. Лідерами на ринку залишаються «Ятрань», «Глобино», «Алан».

Попит і пропозиція знижується з наступних причин:

  • відхід з ринку Луганської та Донецької областей;;
  • зростання собівартості, підвищення тарифів на електроенергію;
  • зниження поголів'я худоби;
  • зниження купівельної спроможності населення.

Разом з сегментом м'ясних делікатесів сирокопчені та сиров'ялені ковбаси стають нішевим продуктом для покупців категорії преміум.

Огляд ринку сирокопчених і сиров'ялених ковбас

Аналіз ринку м'ясних делікатесів

М'ясні делікатеси - найбільш дорогий сегмент ринку. Сюди входять такі види продуктів:

  • балик;
  • бастурма;
  • бекон;
  • буженина;
  • шинка;
  • грудинка;
  • карбонат;
  • корейка;
  • окосту;
  • рулети;
  • шийка.

Споживання м'ясних делікатесів завжди дуже низька, до 10% ринку. Продажі безпосередньо залежать від рівня добробуту, і більшість українців купують такі продукти лише по великих святах.

Найпопулярніші товари цієї категорії - шинка, бекон, карбонат і грудинка. Разом вони складають 84% всього попиту на делікатеси. Не в останню чергу це пов'язано з цінами: шинка один з найдоступніших делікатесів.

Особливість ринку делікатесів в Україні - поява делікатесів з птиці: копчені крильця, рулети і т. Д. Це пов'язано з високим пропозицією курятини і зниженням виробництва яловичини і свинини.

Аналіз ринку м'ясних делікатесів

Портрет споживача

Як правило, делікатеси купують люди з середнім і високим рівнем доходів, від 30 до 50 років. Більшість «балують» себе у свята, хоча статистика показує, що наростає тенденція купувати делікатеси і просто так, без особливих приводів.

Критерії вибору делікатесів:

  • смак;
  • ціна;
  • країна, де справили продукт;
  • відомий бренд;
  • упаковка і реклама.

Найбільші виробники

Головні виробники делікатесів в Україні:

  • «Гармаш»;
  • «Глобинський м'ясокомбінат»;
  • &«Кременчукм'ясо» ( «Фарро»);
  • «Ятрань»;
  • «Фаворит».

Головні виробники делікатесів в Україні

Виробники поступово переключаються на преміум-сегмент дорогих ковбас і делікатесів, оскільки попит в цій ціновій категорії залишається стабільним. Покупці, які звикли вживати якісні продукти, не хочуть відмовлятися від них навіть в період кризи і зниження рівня добробуту.

Тенденції ковбасного ринку і м'ясних продуктів

Стан ринку м'яса і м'ясних виробів все ще не виглядає стабільним.

Птах стала провідним продуктом що у виробництві, що в споживчому попиті. Незважаючи на загальне зниження попиту, Україна займає все більш високі позиції в експорті м'яса (а саме птиці).

Продавцям слід розвивати онлайн-торгівлю і більше уваги звертати на просування в Інтернеті. Покоління мілленіалов вже зараз починає все сильніше впливати на ринок, змінюючи попереднє покоління бебі-бумерів, і тому повинна змінюватися вся стратегія маркетингу.

Нове покоління прагне вибирати найкраще з доступних продуктів, і не дивлячись на зниження купівельної спроможності в країні, все ж споживачі хочуть вибирати якісні продукти. До цього додався тренд «екологічне виробництво». Західні експерти вважають, що Україна може зайняти ключові позиції на ринку ще і завдяки технологіям виробництва з мінімальним використанням хімії.

Систематизуйте знання ринку - замовте маркетингове дослідження в брендінговому агентстві KOLORO..

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александра Полторацкая

Маркетолог

74 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !