Тенденції на ринку виробництва соків

Тенденції на ринку виробництва соків

Категория: Исследования

02 / 04 / 2018

5721 просмотров

35 4.0285714285714 5

Згідно з даними компанії Pro-Consulting, кожен українець випиває не більше ніж 10 літрів соків і нектарів в рік. Даний показник в 3 рази менше, ніж в країнах Європейського Союзу (30 літрів в рік), в той час як в Північній Америці середнє споживання соку на душу населення досягає 50 літрів в рік. Український ринок соків сильно просів в 2015 році - на 40,7%.

Брендінгове агентство KOLORO проведе кабінетне дослідження ринку соків України. Тільки так можна бути впевненими, що маркетингова стратегія буде ефективною. Довіряйте проведення досліджень професіоналам!

Тенденції на ринку виробництва соків

Аналіз ринку соків: виробництво

За даними Держстату, українські виробники знизили виробництво фруктових та овочевих соків. За 2016 обсяги виробництва впали на 15%. Сумарно за рік виготовлено 97,9 тис. Тонн. Разом з тим, дослідження ринку соків показує, що сокові суміші продовжують набирати обертів. У 2016 році виробництво зросло на 1,4%. Українці частіше купують соки від вітчизняного виробника, оскільки 95% продукції, яка представлена ​​в роздробі - українська. Решта 5% - це імпортна продукція, в тому числі і концентрати.

Зріз українського ринку соків демонструє, що крім соків українські виробники випускають нектари, соки з м'якоттю, овочеві коктейлі і морси. З 2014 року зміцнилося виробництво сокових напоїв в зв'язку з більш низькою вартістю виробництва.

Аналіз ринку соків: виробництво

Український ринок соків: імпорт і експорт

За даними дослідження компанії Trade Hub Platform, Україна входить в ТОП-5 найбільших експортерів соків в світі. За кордон постачається близько 20% виготовленої в Україні продукції. Ринок соків 2017 демонструє, що за перше півріччя експортовано понад 27 тонн соків.

Експорт у 2016 році

Основна частка експорту припадала на Польщу - 45%. Вона виросла майже в 3 рази, адже в 2015 році цей показник досягав лише 18% від загального обсягу експорту в натуральному вираженні. Знизився експорт в Білорусь - частка всього 17%, хоча в 2015 році становила 26%. Налагодився експорт до Словаччини, приріст склав 6%. Але на 2% знизилися обсяги експорту в США. Закриває ТОП-5 лідерів країн-імпортерів українських соків Грузія, на неї припало 4% від всієї частки експорту.

Експорт у 2016 році

У першому півріччі 2016 року імпорт і експорт соків в Україні показував хороші темпи зростання: найбільші імпортні поставки соків і нектарів належали PepsiCo, ТМ Sandora (США). Частка імпорту компанії склала 63% від усього експорту. За аналогічний період імпорт соків з Австралії склав 30%, з Нідерландів - 26%. Далі в рейтингу ТОП-5 країн-імпортерів йдуть Іспанія та Швейцарія.

Брендінгове агентство КОЛОРО розробить позиціонування бренду соків і нектарів. З нами створити успішний бренд просто!

Аналіз ринку соків: ситуація споживання соків і портрет споживача

Ринок соків реагує на попит. Через девальвацію гривні купівельна спроможність українців впала. Так як соки не відносяться до категорії товарів першої необхідності, вони потрапляють під категорію продуктів, на яких можна заощадити. У свідомості багатьох українців сік не відноситься до корисних напоїв. PR-менеджер компанії «Вітмарк-Україна» каже, що у споживача пакетований сік все частіше асоціюється з напоями, в яких міститься цукор і барвники. Багато виробників соків і нектарів відзначають, що в останні роки частина покупців віддає перевагу напоям, які можна приготувати вдома самостійно, наприклад, фреші, компоти і чаї.

Експерти з Pro-Consulting акцентують увагу на тому, що продажі знижуються натуральному вираженні. Однак виробники від продажу соків і нектарів отримують з кожним роком більш високий дохід. Це пов'язано з тим, що ціни на продукцію продовжують зростати.

Для отримання інформації про споживчих переваг в Кривому Розі було проведено опитування респондентів з можливістю дегустації. Згідно з соціологічним дослідженням переваги цільової аудиторії соків наступні:

  • 55% респондентів п'ють сік не рідше, ніж раз на тиждень;
  • 81% віддає перевагу апельсиновий сік, 19% віддають перевагу іншим смакам;
  • 32% опитаних вибирають сік, який вже припав до смаку;
  • 25% звертають увагу на користь від напою;
  • 17% купують сік, щоб вгамувати спрагу;

Також, опитування показало, що українці до 45 років вибирають соки, в складі якого тільки один смак. Українці старше 45 років віддають перевагу 100% яблучний або апельсиновий сік. Діти до 11 років найчастіше вибирають напій з підвищеним вмістом цукру і екзотичним смаком.

Про те, як розвивався ринок соку до 2016 року читайте тут.

Ринок соків в Україні в 2017-му році: основні гравці

Ринок соків в Україні свідчить про високу конкурентному середовищі. Переважна частина продукції представлена ​​4 великими компаніями:

  • PepsiCo (ТМ «Сандора», «Садочок», «Сандорик»)
  • Vitmark (ТМ Jaffa, «Соковита», «Чудо-Чадо», «Просто фрукти», «Наш сік», «Прямо сік»)
  • Coca-Cola (ТМ Rich, Rich Kids, «Добрий»)
  • Т.В. Fruit (ТМ Galicia, ТМ Filvarok)

Виробники пропонують фруктові соки і нектари, а також, овочеві суміші та морси. В асортименті кожного бренду є апельсиновий, яблучний і виноградний смак. Соки для дітей від 3 місяців виробляє тільки Vitmark, бренд «Чудо-Чадо». У всіх виробників крім Т.В. Fruit є лінійка соків для дітей. Серед чотирьох виробників-лідерів, Galicia є найбільшим експортером. Компанія відправляє на експорт 98% всієї продукції.

Ринок соків в Україні в 2017-му році

Дослідження ринку соків: тенденції в дизайні упаковки соків

Виробники соків і нектарів прагнуть залучити покупців не тільки за рахунок незвичайних смакових рішень, але і за допомогою яскравої, незвичайної упаковки. У дизайні упаковок соків простежуються наступні тенденції.

Натуральність і лаконічність

Цей тренд простежується c 2015 року в оформленні товарів категорії FMCG. Ставка робиться не на гучні гасла і яскраві кольори, а на натуральність компонентів. Наприклад, в упаковці соку Juice Burst дизайнери використовують прозору пляшку, через яку видно насичені кольори напою. Етикетка нестандартна: на чорному тлі зображений яскравий фруктовий вибух. Колір фрукта добре поєднується з кольором самого соку, а покупець відразу бачить якісь фрукти входять в напій.

Сік JuiceBurst

Сік JuiceBurst

В упаковці Juiceline акцент на натуральності, але в дизайні це обіграно інакше. Прозора пляшка дозволяє побачити колір напою і це єдине яскраве пляма на всій упаковці. Етикетка білого кольору, на ній вказані конкурентні переваги, в даному випадку - натуральний склад. Це єдині акценти в дизайні.

Сік Juiceline

Сік Juiceline

Сік Juicebox

Сік Juicebox

Нестандартні рішення

Коли сік орієнтований на дитячу аудиторію або виробник хоче привернути увагу до упаковки і рекламної кампанії, то часто вдаються до нестандартних дизайнерських рішень. Наприклад, за допомогою незвичайної упаковки, можна познайомитися з традиційними елементами культури різних країн. Так, ананас на упаковці нагадує кубинський жіночий образ, а апельсин виконаний в образі колоритної іспанської танцівниці.

Нестандартні рішення

Дизайнери нестандартно підійшли до питання оформлення соків Kaffe 1668. Ілюстрації серії detox-соків виконані в стилі funk. Пляшки непрозорі, виконані в насичених, але приглушених кольорах. Етикетки різнокольорові, але обов'язково з білими і зеленими вставками. Картинки заохочують звичку регулярно вживати напій для здорового тіла, розуму і душі. Лінійка продукції складається з 24 видів і кожна упаковка унікальна. Виробники розміщують на етикетках мотивують слогани, наприклад, «Обід для здоров'я» або «Тримай м'язи в тонусі».

Оформлення соків Kaffe 1668

Незвичайні форми

Іноземні дизайнери в розробці тари для соку люблять використовувати незвичайні форми. Вони все частіше відходять від звичних упаковок. Наприклад, пропонують пляшку або банку, яка швидше асоціюється з алкогольними напоями, ніж з натуральним продуктом.

Соки Bensons продаються в скляній пляшці, форма якої не найпоширеніша в даній категорії товарів. Для того щоб підкреслити натуральність, фрукт, який намальований на етикетці, як ніби знаходиться в фермерському ящику. Це символізує натуральність продукту.

Про альтернативні варіанти, як залучити й утримати потенційного покупця читайте в нашому матеріалі.

Bensons

Bensons

Упаковка ігристого соку Good Juicery яскрава, виготовлена ​​з алюмінію і нагадує пляшку з-під газованого напою. На кожній баночці зображений незвичайний велосипед пенні-фартинг. Яскраві монохромні кольори, які відповідають кольору соку відразу привертають увагу.

Good Juicery

Good Juicery

Упаковка соку для дітей Birdy Juice нагадує пінгвінів і може ненадовго стати навіть предметом для гри.

Birdy Juice

Birdy Juice

Бренд Wonky Juice теж відрізняється незвичайною формою упаковки. Дизайнери обіграли назву бренду, який в перекладі з англійської означає «хиткий сік». Незвичайна геометрична форма підкреслюється лаконічним оформленням упаковки. На білому тлі зображений фрукт або овоч з якого виготовлений сік. Верхня частина пачки пофарбована в колір відповідного фрукта.

Wonky Juice

Wonky Juice

Українські виробники вважають за краще в упаковці використовувати яскраві соковиті кольори. На кожній упаковці є зображення фруктів, що вже робить упаковку яскравою і привабливою. Також, такий прийом підкреслює натуральність інгредієнтів. В якості тари переважають картонні упаковки, які забезпечують зручне транспортування. Серед лідерів ринку соки в скляній пляшці випускають тільки бренди Jaffa та Galicia.

Rich

Rich

Sandora

Sandora

Jaffa

Jaffa

«Добрий»

«Добрий»

Galicia

Galicia

Прогноз для українського ринку соків

  1. Виробники скорочують асортиментний ряд і припиняють випуск нових смакових лінійок на ринок.
  2. Акценти компаній-лідерів зроблені на бюджетний сегмент;
  3. Для здешевлення продукції виробники випускають соки з підвищеним вмістом води.
  4. Українські компанії активно виходять на міжнародні ринки. Основний продукт збуту - 100% соки і концентрати.

Ринок соків України відрізняється високою конкуренцією і для того щоб не тільки утриматися на плаву, а й стати лідером галузі, зверніться в KOLORO і замовте розробку рекламної концепції у нас!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Валерия Леденко

Маркетолог

35 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !