Cоціальна реклама: як не потрібно робити

Cоціальна реклама: як не потрібно робити

Категория: Исследования

19 / 02 / 2018

3124 просмотров

16 4.1875 5

Соціальна реклама - це одне з головних знарядь боротьби за краще майбутнє для нас і наших нащадків. У цій статті ми розповімо вам про те, що робити, щоб не поставити це майбутнє під загрозу. А замовити соціальну рекламу прямо зараз ви можете в студії KOLORO!

Соціальна реклама

«Якби доброти було більше, життя було б іншою»

Історія соціальної реклами

Точкою відліку в історії розвитку соціальної реклами прийнято вважати початок минулого століття, коли громадська організація з США закликала захистити Ніагарський водоспад від шкоди, що завдається йому енергетичними компаніями. Але насправді все почалося ще раніше - в середині 19 століття. Тоді в Штатах йшла Громадянська війна і уряд почав випускати листівки із закликом вступати добровольцем до армії.

Психологи зрозуміли, що реклама здатна управляти емоціями людини сильніше, ніж що-небудь ще. І цю її здатність стали активно використовувати в пропаганді, яка в багатому на війни і політичні чвари 20 столітті стала другим головною зброєю після ядерного. Ще під час Першої світової війни стали дуже популярними плакати з Дядею Семом «I want you for U.S. army »(« Ти потрібен армії США »), а особливо соціальна реклама поширилася в СРСР і нацистської Німеччини.

Історія соціальної реклами

У другій половині 20 століття соціальну рекламу нарешті стали використовувати для більш правильних цілей - освіти про здоровий спосіб життя, вирішення проблем нерівності і т. Д. Розвиток телебачення і інтернету сприяло збільшенню масштабів рекламних кампаній, і зараз соціальна реклама - це величезна багатомільярдні індустрія зі своїми інститутами, правилами і ключовими фігурами.

«Чим довше дитина з аутизмом не отримує допомоги, тим важче до нього достукатися»

«Чим довше дитина з аутизмом не отримує допомоги, тим важче до нього достукатися»

Дослідження соціальної реклами в Україні: чому у нас вона не працює

По-справжньому якісну соціальну рекламу в нашій країні можна зустріти досить рідко. Чому все так? Не будемо копати занадто глибоко і міркувати про те, чи ті люди здійснюють подібні проекти - при бажанні, будь-яка людина може навчитися азам цієї справи. Проблема в тому, що західні рекламники не одне десятиліття навчалися принципам і механізмам впливу соціальної реклами на людей.

У нас же це питання довгий час залишався невивченим, а спиратися лише на результати зарубіжних досліджень не можна через іншого менталітету нашої аудиторії. Тому українським фахівцям доводиться тільки починати шлях, вже давно пройдений західними колегами. І, закономірно, невдала реклама зустрічається набагато частіше вдалою.

Дослідження соціальної реклами в Україні

Так, багато хто розуміє під соціальною рекламою не зміна ставлення до проблеми або мотивацію до дій, а будь-яку комунікацію з позитивними намірами: намалював контури країни під жовто-синім прапором - ось і реклама світу, показав забуту ще в нульових знаменитість, яка користується презервативами - ось і соціальна кампанія з профілактики ВІЛ. І добре, якщо б це були просто витрачені і розпиляні гроші (а вартість соціальної реклами часто перевищує вартість звичайної) - але ж це ще й упущена можливість розповісти про проблему або запобігти їй.

Що тоді робити? Чекати, поки українські фахівці досягнуть рівня західних? Не обов'язково - досить просто знати універсальні для всіх країн правила і моделі реклами, про які ми розповімо нижче.

Вартість соціальної реклами

Місія соціальної реклами в сучасному суспільстві

Щоб створити правильну соціальну рекламу, потрібно визначити в чому її мета (тобто, які проблеми вона покликана вирішити) і завдання (яким чином вона збирається це зробити). І тут є велика різноманітність варіантів.

«Ви можете це перемкнути, а вони - ні»

«Ви можете це перемкнути, а вони - ні»

Цілі соціальної реклами

  • вирішити в суспільстві соціальну проблему або запобігти її виникненню;
  • показати людям, як вони можуть самостійно вирішити цю проблему або змусити їх діяти активніше;
  • сформувати в соціумі певні ціннісні орієнтири або соціально прийнятні поведінкові установки.

«Колір вашої шкіри не повинен визначати ваше майбутнє»

«Колір вашої шкіри не повинен визначати ваше майбутнє»

Завдання соціальної реклами:

  • залучити до важливих проблем увагу суспільства;
  • поінформувати, як ці проблеми вирішити;
  • сформувати єдину думку з важливих питань;
  • змінити ставлення людей до певних тем (наприклад, до інтеграції ВІЛ-інфікованих в соціум);
  • підтримати нужденних;
  • створити позитивний імідж організацій на кшталт «Червоного хреста» або потребують підтримки соціальних інститутів;
  • сформувати в суспільстві необхідні ціннісні і моральні орієнтири;
  • повідомити про надання соціальної допомоги або послуг;
  • розповісти про проведення суспільно важливих заходів.

«Страшно. Ще страшніше »

«Страшно. Ще страшніше »

Стратегія соціальної реклами: як не помилитися

Визначивши цілі та завдання, можна приступати до повноцінного створення соціальної реклами. І ось тут потрібно бути акуратним, тому що один невірний крок може змінити ставлення до всієї реклами. Так яких помилок не слід допускати?

1. Неправильна аудиторія

Часто рекламщики звертаються зовсім не до тієї, до кого потрібно - наприклад, безглуздо говорити вбивцям собак, щоб вони цього не робили. Інша справа - викликати резонанс в іншому суспільстві, змусивши раніше байдужих людей задуматися над цією проблемою.

Також помилкою може стати вибір не інший, а навпаки - занадто широкої аудиторії. Так, створюючи рекламу проти куріння, потрібно розуміти, що курці діляться на тих, хто курить, щоб заспокоїтися, тих, хто курить, тому що так роблять всі в його оточенні і т. Д. І мотивація, щоб відмовитися від куріння, у них буде абсолютно різною.

2. Неправильні слогани або образи

Соціальна реклама - це не сучасне мистецтво, тому занадто абстрактні або безглузді слогани і візуальні образи можуть бути просто не зрозумілі (або зрозумілі неправильно) цільовою аудиторією.

3. Відсутність мотивації

Реклама не працює, якщо не пояснює аудиторії, чому потрібно користуватися презервативами або не пити. У людини має бути мотивація робити або перестати робити що-небудь. Викликати її можна за допомогою емоцій - негативних, розповівши про небажані наслідки, або позитивних, показавши, якою гарною може стати ваше життя. Останнє завжди краще, так як перманентне залякування з часом просто перестане працювати.

4. Невдале оформлення

Навіть якщо слоган підібраний ідеально, а мотивація працює, неграмотна реалізація може погубити всю ідею. Дрібний шрифт, погано поєднуються кольору, некоректне розташування візуальних елементів - помилок може бути дуже багато. Уникнути їх і створити якісну соціальну рекламу вам допоможуть в студії колорит!

«Поступися місцем тому, хто тримає щось більш важливе»

«Поступися місцем тому, хто тримає щось більш важливе»

Приклади невдалої соціальної реклами в місті

В інтернеті можна знайти купу абсурдною і безглуздою соціальної реклами, в існування якої важко повірити. Правда, зустрічається вона не тільки в Google, але і за вікном. Ми підібрали кілька прикладів української реклами, яка не витримує ніякої критики.

Приклади невдалої соціальної реклами

Соціальна кампанія проти сигарет з ароматизаторами і тютюнових вітрин магазинів.

Здавалося б, це прекрасна мета, вклавши сили і фінанси на виконання якої, можна домогтися дієвих результатів. Чому ж в підсумку вийшла безглузда трата грошей?

  1. Текст є одним з найважливіших інструментів соціальний реклами. У цьому випадку він не просто не працює - його навіть зрозуміти складно. Сигарети змушують дітей курити ризик? Це що, сюжет науково-фантастичного фільму?
  2. Знаменитості в соціальній рекламі можуть надихнути людей наслідувати їхній приклад. Наприклад, Девід Бекхем, яка радить користуватися презервативами, щоб уберегтися від венеричних захворювань. Або Святослав Вакарчук, який закликає читати книги. Але для кого з тих, хто займається лобіюванням тютюнових законів, будуть авторитетами чемпіонка з художньої гімнастики серед юніорів або співак з шоу «Голос. Діти »?
  3. «Ні сигарет у вітринах» і «Ні тютюну з ароматизаторами» - мало того, що головний посил кампанії написаний дрібним шрифтом, так його ще й розмістили на далеко не самому видному місці. А чого тільки варта образ сигарети, яку настільки вправно поєднали з фоном, що потрібно постаратися, щоб її помітити.

З якого боку не глянь, ця соціальна реклама зроблена абсолютно неправильно - починаючи з дизайну і закінчуючи формулюванням. Але якби ж то це був одиничний випадок.

Соціальна кампанія по боротьбі з раком молочної залози

Соціальна кампанія по боротьбі з раком молочної залози.

Попередню рекламу ми розкритикували за невмілий дизайн і непотрібних знаменитостей. Здавалося б, тут з цим все в порядку - все видно, а групу «95-го кварталу» знає вся країна. Що ж тоді не так?

  1. Не всі люди в світі знають, хто такий мамолог. З огляду на репутацію коміків з плаката, можна подумати, що це їх чергова жарт про тещу. Звичайно, якщо прочитати фразу «Чоловіки проти раку грудей» і трохи подумати, стане ясно, що мамолог - це такий лікар. Але, як на зло, написана фраза дрібним шрифтом, а «трохи подумати» - це те, що протипоказано для будь-якої, не тільки соціальної, реклами. Сенс має бути очевидним відразу.
  2. Чому глядач повинен зводити кохану до мамолога? Особливо якщо він не знає, хто це такий. Табличка з написом «не до жартів» - не найкраща мотивація.
  3. Чому в якості цільової аудиторії реклами обрані чоловіки? Можливо, на Заході все йде по-іншому, але в Україні більшість чоловіків не особливо стежить навіть за своїм здоров'ям, не кажучи вже про здоров'я оточуючих. Напевно, автори розраховували, що глядачі, які побачили рекламу, поведуть своїх дружин і дівчат до лікаря, але набагато логічніше було б орієнтуватися на жіночу аудиторію.

Соціальна кампанія з профілактики ВІЛ.

Соціальна кампанія з профілактики ВІЛ..

Ще одна невдала реклама. У чому проблема на цей раз?

  1. «З презервативом - як по нотах» - це що взагалі? Ні, добре, якщо слоган в соціальній рекламі змушує задуматися. Але задуматися про жене проблеми, а не про те, в чому сенс фрази. Звичайно, текст внизу пояснює, що мова про безпечний секс, але: а) посил реклами повинен бути зрозумілим ще зі слогана, а не з додатковою інформацією, яку легко пропустити; б) якщо вже так вийшло, чому хоча б не зробити текст читабельним?
  2. З кожним роком музичні тренди і популярні виконавці змінюють один одного все швидше. Але, здається, для українських рекламістів «Друга Ріка» все ще залишається актуальною групою. Спасибі, що хоч би вони, а не «Гайдамаки», як в першому прикладі. Тільки добре Валерій Харчишин, все-таки досить впізнавана особистість, але що на плакаті роблять інші учасники групи? Хто взагалі знає їх в обличчя? З ними плакат більше схожий на рекламу нового фільму а-ля «Про що говорять чоловіки», а не на пропаганду боротьби з ВІЛ.
  3. Мабуть, професія запрошених зірок вплинула на весь концепт реклами - інакше важко пояснити присутність музичних термінів і декоративний елемент у вигляді сірого нотного стану на сірому (!) Фоні.

Де краще замовити соціальну рекламу

Потрібна соціальна реклама, але боїтеся, що вам зроблять черговий «палити ризик» або «з презервативом як по нотах»? Не бійтеся! Замовивши соціальну рекламу в студії KOLORO, ви звернетеся до команди досвідчених професіоналів своєї справи, які допоможуть вам зробити якісний і ефективний плакат або рекламний ролик.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Тоболин

Ведущий ведущих маркетологов

16 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !