Ринок соусів України

Ринок соусів України

Категория: Исследования

29 / 11 / 2016

9573 просмотров

59 4.1525423728814 5

Різні види соусів присутні на столі майже кожного жителя України. Найчастіше їх використовують як приправу до основної страви або гарніру. Вони здатні змінити смак будь-якої страви. В Україні найпопулярніші види соусів це:

  • майонез;
  • кетчуп;
  • соуси на майонезній основі;
  • соуси на томатної основі;
  • гірчиця.

Ринок соусів: виробництво

Український ринок соусів активно розвивався до 2011 року. Починаючи з 2012 року, обсяги ринку і виробництва соусу в Україні знижується. Новий етап спаду виробництва почався в 2013 році і продовжується до цих пір.

Соуси можна умовно поділити на 3 цінові сегменти:

  • економ;
  • середній;
  • преміум.

Більше 90% українського ринку соусів займають вітчизняні виробники. Найчастіше, українські виробники виготовляють соуси економ і середній ціновій категорії. Для підвищення продажів компанії намагаються розширити свій асортимент.

На вартість соусів сильно впливають ціни на сировину. Для кетчупів і томатних соусів це ціни на помідори. Для майонезів і соусів на майонезній основі це ціни на соняшникову олію і яйця. Збільшення вартості інгредієнтів для соусів підвищує вартість його виробництва. Як наслідок - зростає ціна для споживачів, і рівень споживання знижується. В результаті компанії уповільнюють темпи виробництва. Наприклад, компанія Unilever Україна в 2015 році планувала випуск майонезів і кетчупів під ТМ Calve (на потужностях компанії «Чумак»), проте в 2016 році змінила своє рішення. Компанія вирішила, що на даний момент виробництво соусів недостатньо вигідно.

Ринок соусів України-аналіз

Падіння виробництва можна простежити на прикладі майонезу. За сезон 2014/2015 в Україні виробили 136 тис. тон майонезу. Аналітики прогнозують, що за сезон 2015/2016 буде вироблено 120 тис. тон майонезу. Це буде означати падіння виробництва до рівня сезону 2003/2004. Втім, в серпні 2016 року, було вироблено 10,1 тис. Тонн майонезу. Це на 5,2% більше ніж за аналогічний період 2015 року (тоді справили 9,6 тис. тон майонезу). Це цілком може означати початок стабілізації ринку соусів.

У 2016 році стало популярним виробництво соусів приватними або домашніми підприємствами. Вони виготовляють крафтовий соус невеликими партіями. Їх ціна в кілька разів вище ніж у великих підприємств. Однак вони користуються популярністю завдяки незвичайним смакам. Звичайно, скласти конкуренцію гігантам галузі вони не можуть. Але їх наявність - позитивний сигнал для ринку.

Дослідження ринку соусів: експорт та імпорт

Після підйому 2010-х років, експорт соусів постійно знижується. За 2013-2016 роки тільки експорт майонезу впав на 15%. У 2013 році найбільші поставки соусів були в Росію. Після введення санкцій їх обсяг постійно скорочується. Тепер українські соуси експортують в інші регіони. В основному це країни СНД. За період січень-жовтень 2016 року найбільше соусів і добавок було експортовано в Молдавію і Білорусь.

За період січень-жовтень 2016 року, український соус експортували в:

  • Молдавія – 19,71%;
  • Білорусь – 19,70%;
  • Росія – 14,39%;

Частка інших країн дорівнює 46,19%.

Ринок соусів України-графік

Для ринку соусів характерно швидке зниження імпорту. Наприклад, за 3 роки обсяги імпорту майонезу впали на 30%. Велика частина імпорту припадає на соуси преміум сегменту.

За січень-жовтень 2016 року найбільш великими імпортерами стали:

  • Німеччина – 25,56%;
  • Польща – 19,18%;
  • Австрія – 16,81%.

Частка інших країн дорівнює 38,45%.

Замовте кабінетне маркетингове дослідження в брендинговому агентстві KOLORO і будьте в курсі головних тенденцій ринку!

Аналіз ринка соусів: портрет споживача

Різноманітні соуси вживають понад 95% дорослого населення України. В середньому українці вживають 2 кг соусів в рік. Найпопулярніші соуси серед споживачів - майонез і кетчуп.

Частота покупки кетчупів та інших соусів:

  • раз в тиждень – 21%;
  • Раз на місяць – 33%;
  • 2 рази в місяць – 31%;
  • раз в 3 місяці і рідше – 15%.

У населення є кілька головних причин для покупки соусів.

  1. У них невисока ціна.
  2. Вони допомагають зробити прості страви смачніше.
  3. У соусів тривалий термін зберігання.

Вживання соусів має деяку сезонність. Взимку зростає попит на жирні майонези, влітку - на кетчупи та томатні соуси, які служать відмінним доповненням до м'яса.

Ринок соусів-аналіз

Рівень споживання соусів прив'язаний до інших продуктів. Це не самостійне блюдо. Кетчуп, майонез та інші соуси купують в якості приправи. Тому при падінні споживання м'ясних, рибних, макаронних та інших продуктів падає і споживання соусів.

У наших статтях ви можете прочитати докладний аналіз м'ясного ринку України і ринку макаронних виробів.

Ставлення споживачів до різних видів соусів сильно відрізняються. Наприклад, у прихильників здорового способу життя майонез асоціюється зі шкідливою для здоров'я їжею. Однак він залишається обов'язковим елементом сімейних застіль, для людей старшого покоління.

Майонез буває:

  • висококалорійним (більше 55% жиру);
  • средньокалорійне (40-50% жиру);
  • низькокалорійним (менше 40% жиру).

В останні 2 роки люди стали частіше купувати низькокалорійний майонез. Споживачі вважають його більш корисним, ніж висококалорійний. Багато людей стали вивчати етикетку продукту, перед тим як купити його. Їм важливо знати, що соус не містить ГМО або шкідливих добавок. Більше 80% українського населення вважають, що їжа повинна бути здоровою.

Дизайн соусів

Дослідження ринку соусів: популярні торгові марки

«Торчин». Під цією торговою маркою соуси випускає Волиньхолдинг. Підприємство було засноване в 1994 році. У 2003 підприємство приєдналося до групи Nestlé. Близько 25% майонезів і 70% кетчупів, що вживає населення України, припадає на частку бренду «Торчин».

ТМ «Торчин» випускає найрізноманітніші види соусів.

  1. Майонези ( «Європейський», «Домашній»).
  2. Майонезні соуси ( «Делікатесній», «Класичний»).
  3. Соуси на майонезній основі ( «Папрік», «Тартар», «Часніковій», «Грибний»).
  4. Кетчупи ( «Торчин до шашлика», «Лагідний», «Золотий», «Чилі», «З паприкою», «З часником»).
  5. Соуси на томатній основі ( «Сацебелі», «Мехікано», «Чилі», «Азіатський»).
  6. Маринади ( «Томати и базілік», «З часником и травами», «Сливовий»).
  7. Горчицу ( «Міцна», «З хріном», «Козацька», «Лагідна», «Делікатна»).

Свою продукцію «Торчин» поставляє в США, Ізраїль, Болгарію, Польщу, Латвію і т.д.

ЗАТ «Чумак». Заснована як українсько-шведська компанія «South Food, Inc». Вперше випустила кетчуп для українських споживачів в 1996 році. З 1997 року компанія «Чумак» співпрацює з McDonald's Україна. Сьогодні вона поставляє більше 10 видів продукції для McDonald's.

Компанія випускає різні види соусів.

  1. Кетчупи ( «Light» з екстрактом листя стевії », Red hot з гострим перцем халапеньо,« З жовтих херсонські томати »,« Ніжний »,« Ніжний для дітей »,« До шашлику »,« Томатний »,« Гриль », «Чилі»).
  2. Майонези ( «Справжній», «Апетитний», «Провансаль», «Справжній Легкий», «Пісний», «Оливковий», «Вершковий», «Салатний»);
  3. Томатні соуси ( «Херсонський», «Томатний фірмовий»);
  4. Соус Кухарський ( «Кухарський класичний», «Кухарський з овочами», «Кухарський з прянощами»);
  5. Соуси-приправи ( «Базіліката», «Сирний», «Тартар», «Французький з гірчицею», «Техаський барбекю», «Карпатський з грибами», «Айолі з часником», «Сацебелі», «Грузинський», « болгарський із солодким перцем »,« Козацький з хріном »).

Найближчим часом компанія планує почати поставки своєї продукції на ринки Скандинавії (Швеція, Данія і Норвегія). Компанія поставляє свою продукцію в країни ЄС: Угорщини, Польщі, Чехії і т.д. У Прибалтиці кетчупи компанії «Чумак» входять в трійку лідерів. Також «Чумак» виробляє продукцію для приватних лейблів європейських торгових мереж. Компанія поставляє кетчупи і майонези в США під ТМ «Chumak».

Аналіз ринку соусів

«Щедро». Торгова марка «Щедро» була створена в 2005 році. Продукція виробляється на 3 підприємствах:

  • Харківському жиркомбінаті;
  • Львівському жиркомбінаті;
  • Запорізькому масложиркомбінаті.

Компанія виготовляє безліч соусів.

  1. Майонези ( «Домашній для дітей», «Львівський Преміум», «Провансаль», «Салатний», «Сирний тощо).
  2. Кетчупи ( «Шашличний», «Ніжний», «Черрі», «Барбекю», «Томатний для дітей», «Чилі»).
  3. Соуси ( «Краснодарський», «Херсонський», «До пельменів», «Табаско», «Аджика домашня» і т.д.).
  4. Горчицу ( «Дижонская ніжна», «Медова», «Французька», «Гостра домашня», «Українська з хріном»).

Продукцію під ТМ «Щедро» експортують в Угорщину, Румунію, Німеччину, Ізраїль, Казахстан і Туркменістан.

«Королівський смак». У 1992 році була заснована компанія «Віктор і К». ТМ «Королівський смак» зареєстрували в 2002 році. Компанія виробляє різноманітні соуси.

  1. Майонези ( «Імператорський», «Королівський», «Провансаль», «Святковий», «Дивовижний", "Весняний», «Ніжний», «Європейський на перепелиних яйцях» і т.д.).
  2. Кетчупи ( «Томатний», «До шашлику», «Ніжний», «Чилі» і т.д.).
  3. Аджику ( «Домашня», «Кавказька», «Гостра»).
  4. Томатні соуси ( «Сацебелі», «Шашличний», «Гострий», «Український», «Краснодарський»).
  5. Горчицу ( «Королівська», «Французька», «Пікантна» з хріном і т.д.).

Аналіз ринку соусів: особливості просування

Боротьба зі стереотипами. У свідомості споживачів майонез відноситься до шкідливих продуктів. ТМ «Щедро» вирішила показати корисність свого майонезу «Провансаль Organic».

В першу чергу рекламна кампанія акцентувала увагу на натуральність продукту. У місцях продажів майонезу розміщували справжню траву, що символізувало природне походження і чистоту інгредієнтів. Поруч з майонезом викладали яйця, щоб підкреслити - його виготовляють зі справжніх жовтків.

Активна реклама велася і в соціальних мережах. На сторінках компанії спеціально найнятий дієтолог розповідав про переваги органічної продукції. Також розповідали про корисні інгредієнти в «Провансаль Organic». Наприклад, екстракт зеленого чаю, який служить природним антиоксидантом.

Ціна на органічний майонез вище, ніж на простий. Однак завдяки правильно організованій рекламній кампанії люди почали активно купувати його. Зазвичай частка продажів нішевих продуктів становить 3-5%. Частка продажів «Провансаль Organic» серед продукції ТМ «Щедро» досягла 25%.

Турбота про споживача. Майонез - один з популярних продуктів ТМ «Торчин». Коли аналітики компанії помітили падіння споживання, була розроблена рекламна кампанія. Вона будувалася на двох принципах.

  1. Майонез їдять не самостійно, а разом з іншими стравами. Тому треба показати разом, з чим його можна вживати.
  2. Людям подобається, коли про них піклуються. Потрібно дати їм корисну інформацію.

В результаті компанія почала просування свого YouTube-каналу. У коротких роликах показували, як приготувати ту чи іншу страву за допомогою продукції «Торчин».


Дизайн упаковок соусів

Ринок соусів: боротьба за споживачів

Для українських споживачів характерна висока лояльність до обраних торговим маркам. Тому, щоб залучити нових покупців, виробники соусів розширюють лінійки продукції і намагаються зробити її більш здоровою.

У 2013 році компанія «Торговий дім« Щедро »розпочала виробництво першого в Україні органічного майонезу «Провансаль ORGANIC». Продукт не містить штучних консервантів, барвників і підсилювачів смаку. Органічний майонез був сертифікований організацією Sic Global LLP (Лондон). У 2015 році ТМ «Щедро» випустила перший в Україні кетчуп з органічними спеціями. А в 2016 році компанія «Щедро» почала випуск майонезу для дітей. Майонез «Домашній» для дітей »виготовляється з натуральних інгредієнтів і не містить шкідливих добавок.

Компанія «Олком» вирішила випускати соуси для людей, які дотримуються здорового способу життя. Тому був випущений майонез зі зниженим вмістом жиру Fitness Style. Аналітики помітили, що ніша вегетаріанських продуктів ще не зайнята. Так виник Vegetarian Style - майонез без яєць.

Залучіть нових клієнтів разом з брендинговим агентством KOLORO! Ми розробимо для вас унікальну і результативну рекламну концепцію.

Ринок соусів України - аналіз

Аналіз ринку соусів України: вибір упаковки

1.Упаковка зі скла. У більшості споживачів скло асоціюється з преміальним, високоякісним продуктом. Тому, в основному, його використовують для соусів класу люкс. Безсумнівна перевага упаковки зі скла - можливість розглянути товар при покупці. Якість кетчупу і будь-якого іншого соусу можна визначити по його кольору, консистенції, наявності або відсутності домішок.

Скло - екологічно безпечний матеріал. Його можна повторно використовувати або відправити на переробку. Скло вибирають люди, які піклуються про збереження навколишнього середовища.

Особливо часто скло використовують в упаковці кетчупів і томатних соусів. У більшості випадків, кетчуп у скляній тарі має великий термін придатності. Кетчуп в скляній упаковці проходить термічну обробку. Після стерилізації в продукт необов'язково додавати консерванти. Невідкритий продукт в скляній упаковці може зберігатися більше року.

Скляна упаковка для соусів складається з 4 компонентів:

  • скляної пляшки;
  • ковпачка;
  • етикетки;
  • клею.

Всі ці компоненти впливають на кінцеву ціну. Скло - дуже крихкий матеріал, тому пляшки з продукцією б'ються під час перевезення. Велика питома вага тари підвищує вартість транспортування. Ціна утилізації скляних упаковок значно перевищує номінальну вартість утилізації інших матеріалів.

Через крихкості соуси в скляних пляшках незручні і в побуті. Наприклад, складно дозувати порцію при наливанні. Соус в такій упаковці важко використовувати до кінця - певну кількість продукту залишається в пляшці. Через широкого горлечка, у відкриту пляшку потрапляє повітря, і продукт швидше псується.

Найпопулярніші розміри соусів в упаковці зі скла - 300 і 500 грам.

2. Пластикова упаковка. Використовується для продукції середнього або низького цінового сегмента. Серед головних плюсів - низька вартість матеріалу. Якщо виробник зробив упаковку прозорою, при покупці можна розглянути якість товару. Така упаковка подобається багатьом покупцям. Наприклад, у Великій Британії 77% споживачів вибирають кетчуп в пластиковій упаковці. Пет-упаковка легко переробляється. Швеція в 2015 році переробила до 95% пет-пляшок.

Часто соус в пластикових пляшках випускають в форматі top-down. Продукт коштує на кришці, а вміст упаковки накопичується у дозатора. Завдяки спеціальній конструкції соус не випливає довільно і не бруднить кришку.

Пластикова упаковка для кетчупів складається з 4 елементів, які впливають на її вартість:

  • pet-пляшки або пластикового відра;
  • кришки;
  • етикетки;
  • клею.

Якщо матеріал виявився неякісним, то присмак і запах пластмаси можуть перейти на продукт. Крім того, якщо виробник зробив упаковку непрозорою, неможливо оцінити якість товару. Кетчуп в пластиковій упаковці не обробляється термічно. Тому без використання консервантів кетчуп в пластиковій упаковці зберігається не більше півроку.

Найпопулярніші розміри соусу в пластиковій упаковці - 400 і 900 грам.

Аналіз соусів

3. Дой-пак. Плоский полімерний пакет з складкою внизу. Цей тип упаковки винайшов Луї Дойен в 1962 році. Однак інтерес до винаходу компанії проявили тільки в 1970-х роках. Українському ринку дой-пак запропонувала компанія ТМ «Торчин» в 1996 році. Зараз цей вид упаковки використовують для соусів середнього цінового сегмента. У більшості випадків пакет виготовляють з лавсану і поліетилену.

Дой-пак завоював любов виробників завдяки своїй невисокій вартості. Упаковка складається всього з 2 частин:

  • пакета;
  • ковпачка.

Відмітна риса дой-паку - компактність. У складеному вигляді вона займає небагато місця, а з розправленими денцем спокійно стоїть на полицях супермаркетів. Це зменшує ціну на транспортування і зберігання. На відміну від пляшок, гнучка упаковка дой-паку дозволяє помістити його практично в будь-якому просторі. Також дой-паки пошкоджуються рідше, ніж упаковки зі скла і твердого пластика.

У такій упаковці соус зберігається не менше 6 місяців. Матеріал не пропускає сонячні промені, вологу і запах. Після відкриття пакету дой-пак, туди потрапляє менше повітря, ніж в пляшки. Як наслідок - після відкриття продукт можна зберігати довше. Дой-пак виготовлений з якісних матеріалів не надає продукції ніяких присмаків і запахів.

Крім зовнішнього вигляду споживачі оцінюють зручність використання. Дозатор (штуцер) дозволяє видавлювати строго необхідну кількість соусу.

Найпоширеніші обсяги соусів в дой-паках: 240, 300 і 500 грам.

Аналіз ринку соусів

Дизайн упаковки соусу: основні тенденції

  1. Наочність. Споживачі хочуть, щоб покупка продукту проходила максимально легко. Не всі готові вчитуватися в склад соусу і рекомендації щодо вживання. Тому на упаковку соусів поміщають зображення продуктів, що входять до його складу. Як варіант, на упаковці показують, з якими продуктами можна вживати цей соус.
  2. Практичність. Наприклад, для кетчупу Heinz Dip & Squeeze була розроблена комбінована міні-упаковка. Гнучкі пакувальні матеріали дозволяють використовувати її двома способами. Кетчуп з цієї упаковки можна видавлювати як з пляшки. Якщо зняти спеціальний ярличок, упаковка стане тарілочкою, в яку можна вмочати їжу. Завдяки міцним матеріалами при натисканні упаковка не рветься і не розхлюпує вміст. Такий дизайн упаковки кетчупу зручний і практичний.
  3. Мінімалізм характеризується зменшенням кількості зображень і написів на упаковці. Найчастіше на однотонному тлі розміщують ключову характеристику продукту. Це може бути сорт соусу (кетчуп, майонез, аджика) або ж головний інгредієнт (томат, перець). Так дизайн упаковки допомагає покупцеві з першого погляду зрозуміти, що за продукт перед ним і спрощують вибір.

Дослідження ринку соусів

Аналіз ринку соусів: перспективи

  1. Для українського ринку соусів характерна висока конкуренція. Регіональним компаніям досить важко змагатися з великими виробниками. Однак є відносно вільна ніша крафтового соусів.
  2. Виробники соусів можуть залучити нових споживачів за допомогою незвичайних рекламних кампаній і УТП. Це виділить їх серед конкурентів і приверне увагу.
  3. Нестабільна економічна ситуація буде і далі негативно позначатися на виробництві соусів.
  4. Найчастіше соуси вживають разом з якимось блюдом: салатами, м'ясом, ковбасою і т.д. Коли ціни на ці продукти ростуть, їх починають купувати в менших кількостях. Відповідно падають продажі соусів. Тому рівень доходів населення буде сильно впливати на ринок соусів.
  5. Українські споживачі продовжать купувати продукцію вітчизняних виробників, як найоптимальнішу по співвідношенню ціна-якість.

Знання основних тенденцій ринку - запорука успішного просування. Брендингове агентство KOLORO допоможе вам стати лідером!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

59 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !