Ринок вершкового масла і спредів. Аналіз тенденцій виробництва і споживання.

Ринок вершкового масла і спредів. Аналіз тенденцій виробництва і споживання.

Категория: Исследования

11 / 07 / 2013

14057 просмотров

19 3.6842105263158 5

Ринок вершкового масла і спредів в Україні дуже динамічний, тому метою дослідження, яке провело брендингове агентство KOLORO було виявлення основних тенденцій ринку, переваг споживачів, а також аналіз основних виробників даної продукції.

\n\n

Особливості ринку масла і спредів в Україні. переваги споживачів

\n\n

\n

\n\n

Вершкове масло - це продукт, що виготовляється з коров'ячого молока з вмістом молочного жиру в межах від 50% до 82,5%.

\n\n

Український ринок вершкового масла, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

Розрізняють такі види вершкового масла з масової частки молочного жиру:

\n\n

  • \n\t
  • традиційне масло (82,5%);
  • \n\t
  • аматорське (80%);
  • \n\t
  • селянське (72,5%);
  • \n\t
  • бутербродне (61%);
  • \n\t
  • чайне (50%).
  • \n

\n\n\n\t\n\t\t\n\t\t\t\n\t\t\n\t\n

\n\t\t\t

Брендингове агентство KOLORO не тільки професійно проведе маркетингове дослідження (аналіз ринку, аналіз конкурентів, вивчення цільової аудиторії та ін. З актуальними на сьогоднішній день даними), а й розробить дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, розробить фірмовий стиль і дизайн зовнішньої реклами, створить логотип і бренбук, придумає легенду бренду і рекламний слоган, підбере більш вигідний друк упаковки і багато іншого.

\n\t\t\t

\n\n

Спред - це продукт на основі суміші молочного і рослинного жиру з вмістом всього жиру в межах від 39% до 95%.

\n\n

За змістом жиру спреди бувають наступних видів:

\n\n

  • \n\t
  • вершково-рослинні (масова частка молочного жиру більше 50%);
  • \n\t
  • рослинно-вершкові (масова частка молочного жиру 15-49%);
  • \n\t
  • рослинно-жирові (без молочного жиру).
  • \n

\n\n

Спреди купують найчастіше люди, які економлять, оскільки ціни на спреди нижче, ніж на вершкове масло. Ті, хто не купують спреди, найчастіше відмовляються від їх покупки через те, що дана продукція не асоціюється зі здоровою їжею. На даний момент обмежень на зміст молочних інгредієнтів немає, саме тому представлені на українському ринку продукти, що містять молоко (спреди) містять гранично низьку кількість натурального молочного жиру (найчастіше їх частка не перевищує 10%).

\n\n

В уряді вже підіймалося питання про те, щоб «відокремити» продукти з вмістом молока від натуральних молочних продуктів. Якщо виробників спредів зобов'язати вказувати, що їх продукція містить замінники молочного жиру, то це і зовсім знизить попит на їх продукцію. Якщо ж ввести обмеження на вміст молочного жиру в складі продукту, що містить молоко, не менше 50%, то на ринку вершкового масла і спредів збільшиться попит і вартість молочної сировини, що призведе до подорожчання спредів. Підвищення вартості спредів призведе до зниження попиту на дану продукцію.

\n\n

У зв'язку із забороною ввезення української продукції на ринок Російської Федерації, пропозиція сирого молока на внутрішньому ринку збільшилася, що в свою чергу спричинило до зниження вартості вершкового масла і зниження попиту на спреди. Так ще в 2010 р масло купували 40% споживачів, а 60% - спреди, то в 2012 р споживачів масла стало більше 50%. Саме тому перспектива на найближче майбутнє - це зниження випуску спредів та збільшення виробництва натурального вершкового масла.

\n\n

Основні тенденції виробництва і споживання вершкового масла і спредів в Україні

\n\n

\n

\n\n

На українському ринку молочної продукції вершкове масло і спреди займають 16% в грошовому вираженні. Вітчизняні виробники віддають перевагу виготовленню спредів з низьким вмістом молочного жиру, тому на ринку натурального вершкового масла і справжніх спредів все менше і менше. Так для виробництва масла використовується всього лише третина молока, що надходить на переробку.

\n\n

Виробництво спредів росло до 2007 р, а починаючи з 2008 р спостерігається спад виробництва. За останні три роки випуск спредів зменшився в середньому на 9,6%: у 2012 р до 50,8 тис. т. в порівнянні з 57.1 тис. т. в 2011 р. З виробництвом вершкового масла ситуація аж до навпаки: раніше його випуск і споживання знижувалося, але останнім часом зберігається тенденція до зростання. У 2011 р. виробництво вершкового масла збільшилося на 3,8%, а в 2012 р. - на 15,7% - до 88,2 тис. т.

\n\n

На графіках представлені показники виробництва вершкового масла і спредів в Україні за 2009-2012 рр. В натуральному значенні:

\n\n

Виробники вершкового масла Україна, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

Виробники спреда Україна

\n\n

Загалом, споживання вершкового масла знижується з кожним роком: так в 2011 р воно склало 74 тис. т., тобто в порівнянні з попереднім роком знизилося на 15%. Середньостатистичний українець купує всього 1 кг вершкового масла в рік, це при тому, що річна норма споживання даного продукту становить 5,8 кг. Це означає, що необхідно збільшувати обсяги виробництва справжнього вершкового масла, роблячи акцент на натуральності продукції.

\n\n

Аналіз експорту та імпорту вершкового масла і спредів

\n\n

\n

\n\n

Експорт вершкового масла, за даними Держмитниці, в 2012 р. склав 679 тонн, що в три рази менше, ніж в 2011 р. грошовому вираженні експорт масла також скоротився порядком а 3,3 рази - до 2,887 млн. дол. Імпорт вершкового масла збільшується з кожним роком, так в 2010 році він збільшився на 0,8 млн. дол. в грошовому вираженні, а в 2012 р збільшився більш ніж на 80% в натуральному вираженні в порівнянні з 2011 р.

\n\n

Експорт спредів має тенденцію зростання: в 2011 р. збільшився до 31 тис. тонн в натуральному виразі або на 25,12 млн. дол. В грошовому вираженні в порівнянні з 2010 р., а в 2012 р. збільшився на 11,33% і склав 116,98 млн. дол. Україна є лідером серед країн СНД за імпортом спредів.

\n\n

Основним постачальником вершкового масла і спредів на вітчизняний ринок була Білорусь, проте в зв'язку з подорожчанням її продукції, найбільша кількість спреда і масла стала завозитися з Нової Зеландії.

\n\n

Головні гравці-виробники вершкового масла і спредів

\n\n

\n

\n\n

Ринок вершкового масла і спредів характеризується наявністю великої кількості гравців (близько 150 підприємств). Але більше половини продукції, що випускається виробляють 4 великі компанії.

\n\n

Найпопулярніші торгові марки вершкового масла в Україні:

\n\n

  • \n\t
  • Тульчинка (Терра Фуд);
  • \n\t
  • Селянське (Люстдорф);
  • \n\t
  • President (Лакталіс);
  • \n\t
  • Наш молочник, Вершкова Долина (Старокостянтинівський молокозавод);
  • \n\t
  • Славія, Яготинське (Молочний Альянс);
  • \n\t
  • Галичина, Мої корівки (Галичина);
  • \n\t
  • та інші.
  • \n

\n\n

ТМ вершкового масла, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

Згідно з даними Союзу молочних підприємств України, за підсумками 2012 р обсяги виробництва компаній-виробників вершкового масла були такими:

\n\n

Виробництво вершкового масла, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

З графіка видно, що 50% (44,4 тис. тонн) від загального обсягу виробництва вершкового масла припадати на 16 основних компаній-виробників.

\n\n

Структура ринку масла же виглядала таким чином:

\n\n

Ринок вершкового масла, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

Спреди Україна, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачівНайбільші виробники спредів в Україні:

\n\n

  • \n\t
  • Андрушівський маслосирзавод (ТМ «Андрушівське» і «Попільнянське»);
  • \n\t
  • Тульчинська філія групи «Терра Фуд» (ТМ «Тульчинка»);
  • \n\t
  • Техмолпром компанії «Альміра»;
  • \n\t
  • Ратнівський молокозавод від групи компаній «Агрополіс» (ТМ «Щедрий вечір»);
  • \n\t
  • Ратнівський молокозавод від групи компаній «Агрополіс» (ТМ «Щедрий вечір»).
  • \n

\n\n

Згідно з даними Союзу молочних підприємств України, за підсумками 2012 р. обсяги виробництва компаній-виробників спредів були такими:

\n\n

Виробництво спреда, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів

\n\n

ТМ Тульчинка, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачівКомпанія «Терра Фуд» має в своєму складі компанію «Тульчинка» і випускає вершкове масло і спреди під однойменною торговою маркою. Підприємство оснащене новітнім обладнанням і постійно впроваджує нові технології, що гарантує споживачам високу якість продукції. Тульчинка випускає 2 види вершкового масла і 12 видів спредів.

\n\n

Масло ТМ «Корівка», вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачівКомпанія Люстдорф входе в трійку виробників вершкового масла в Україні. Підприємство випускає вершкове масло під торговою маркою «Селянське» і спред під торговою маркою «Корівка».

\n\n

Масло ТМ President, вершкове масло, ринок, аналіз, маркетинг, дослідження ринку, брендінгове агентство, ринок вершкового масла і спредів в Україні, маркетингове дослідження, особливості ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачівКомпанія «Лакталіс Україна» працює на українському ринку з 1996 року і є одним з лідерів на ринку молочної продукції. Компанія випускає вершкове масло під торговою маркою «President», яке дуже популярна серед жителів України.

\n\n\n\n\n\n

РЕЗЮМЕ

\n\n

\n

\n\n

За результатами проведеного аналізу українського ринку вершкового масла і спредів можна зробити наступні висновки:

\n\n

  • \n\t
  • На ринку масла і спредів спостерігається тенденція до скорочення виробництва спредів і збільшення виробництва натурального вершкового масла. Останнім часом споживачі віддавали більшу перевагу спредам, ніж маслу - через їх більш низьку вартість, однак в перспективі очікується збільшення споживання натурального масла.
  • \n\t
  • Україна є нетто-імпортером вершкового масла і спредів, і за останні кілька років імпорт даної продукції збільшився, а експорт скоротився.
  • \n\t
  • Найбільш популярними торговими марками вершкового масла і спредів є Тульчинка, President, Наш Молочник, Дві корівки, Селянська «Корівка».
  • \n\t
  • Оскільки українці відмовляються від споживання вершкового масла і спредів через асоціації з невідповідністю якості продукції, то в майбутньому підприємствам-виробникам необхідно приділяти більше уваги виробництву натурального вершкового масла з високою часткою змісту молочного жиру.
  • \n

\n\n

\n

\n\n

Брендингове агентство KOLORO не тільки професійно проведе маркетингове дослідження (аналіз ринку, аналіз конкурентів, вивчення цільової аудиторії та ін. З актуальними на сьогоднішній день даними), але і розробить дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, розробить фірмовий стиль i дизайну зовнішньої реклами, створить логотипи бренбуку, придумає легенду бренду і рекламний слоган, підбере найбільш вигідний друк упаковки і багато іншого.

\n\n

Крім того, компанія KOLORO займається 3Д-моделюванням, ми можемо зробити для вас якісну предметну, продуктову або рекламну візуалізацію! Цікаву вас послугу ви можете замовити, зв'язавшись з нами по телефонах або e-mail (ом): +38-(057)-760-26-05; +38-(057)-760-26-06; +38-(099)-618-87-50;info@koloro.ua.

\n

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алина

Маркетолог

19 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !