Брендінгове агентство KOLORO провело маркетингове дослідження ринку морозива за останні кілька років, оскільки даний ринок дуже перспективний в майбутньому.
\n\n
Загальна характеристика морозива, його особливості. Переваги споживачів
\n\n
\n\n
Морозиво - це заморожений молочний продукт з вмістом різних смакових добавок. Улюблений продукт дітей різного віку від 0 - до 150 років!
\n\n
Виды мороженого:
\n\n
- \n\t
- молочне (низький вміст молочного жиру - 2,8-3,5%, з калорійністю в межах від 130 до 250 кКал / 100 гр.);
- \n\t
- вершкове (масова частка молочного жиру 8-10%, калорійність в межах від 180 до 290 кКал / 100 гр.);
- \n\t
- пломбір (високий вміст молочного жиру - 12-15%; калорійність в межах від 200 до 370 кКал / 100 гр.);
- \n\t
- сорбет (м'яке морозиво на основі заморожених фруктів або ягід, з додаванням молочного жиру);
- \n\t
- фруктовий лід (заморожений сік).
- \n
\n\n
\n\n\n\t\n\t\t\n\t\t\t\n\t\t\n\t\n
\n\t\t\t
Якщо вас зацікавило дане дослідження, ви можете зв'язатися з нами і замовити актуальне на даний момент маркетингове дослідження ринку продукції, яка вас цікавить. \n\t\t\t |
\n\n
Українці найбільше люблять пломбір, молочне і вершкове морозиво, як в натуральному вигляді, так і з різними смаковими добавками (шоколадне, фруктове, карамелеве).
\n\n
Морозиво фасують в різну упаковку і за видами упаковки ділять його на:
\n\n
- \n\t
- дрібнофасоване морозиво (у вафельних стаканчиках, у вафельних ріжках, брикети, на паличці і т.п.);
- \n\t
- крупнофасоване (морозиво-торти, десерти, тістечко);
- \n\t
- вагове (упаковка у вигляді «гільзи»).
- \n
\n\n
Найбільшою популярністю в Україні користується дрібнофасоване морозиво, особливо -морозиво у вафельних стаканчиках. На другому місці за популярністю - вагове морозиво в упаковці від 0,5 до 2 кг. Вагове морозиво без добавок найчастіше купують сімейні люди. Крупнофасоване морозиво люди найчастіше купують на будь-яке свято (на день народження).
\n\n
\n\n
При покупці морозива, споживачі, перш за все, звертають увагу на смак морозива і його ціну, і, найменше - на вагу і ім'я заводу-виробника морозива.
\n\n
Морозиво - явно виражений сезонний продукт. Його споживання і виробництво зростає в теплі та спекотні місяці року (починаючи з травня і по серпень-вересень). А в холодний період - споживання знижується, і виробничі потужності працюють лише на 10%.
\n\n
Однак сезонність не є основною проблемою для виробників морозива. Головною проблемою на українському ринку морозива є невисока платоспроможність жителів України. Середньостатистичний українець щорічно споживає всього лише трохи більше 2-х кілограмів морозива, в той час, коли норма його споживання, ще за часів СРСР дорівнювала 5 кг на людину в рік. У Європі, в середньому, одна людина за рік з'їдає 8-10 кг морозива, а в Америці - понад 20 кг на рік!
\n\n
Але є і позитивні новини, на українському ринку намічається тенденція зростання споживання морозива середньо- та високо-цінових сегментів. Це пояснюється тим, що українці стали більше звертати увагу на якість і натуральність продукції. Таким чином, український ринок морозива має перспективи на світле майбутнє. Більш того, крім повного насичення внутрішнього ринку, вітчизняним підприємствам-виробникам морозива варто активно нарощувати обороти експорту продукції!
\n\n
Варто лише врахувати те, що морозиво на експорт повинне відповідати стандартам країни-споживача, не порушувати закони про охорону авторських і суміжних прав, а також мати високу якість і прийнятну ціну - щоб на зарубіжних ринках мати можливість успішно конкурувати з місцевою продукцією. Знову ж таки, згадайте часи СРСР. Тоді, особливо в 70-х роках, радянський (ГОСТІВСЬКА) морозиво високо цінувалося за кордоном, і добре продавалося там за вартістю набагато вище, ніж в самому Союзі.
\n\n
Основні тенденції розвитку ринку морозива. Аналіз виробництва, експорту - імпорту морозива
\n\n
\n\n
На українському ринку морозива 99% продукції постачається вітчизняними виробниками. Тобто, імпорт дуже незначний. Але динаміка вітчизняного виробництва вельми неоднозначна, так як за період з 2007 р по 2012 р спостерігався як зростання виробництва, так і його спади. Так, в 2011 р виробництво морозива зменшилася на 13,4 тис.тонн або на 11,7%, а в 2012 р збільшилася на 7,6 тис. Тонн або 7,5%. За прогнозами експертів, в найближчі кілька років буде спостерігатися подальше зростання українського ринку морозива.
\n\n
\n\n
Динаміка експорту морозива з України має позитивну тенденцію. Обсяги експорту зростають з кожним роком: у 2011 р експорт збільшився на 0,2 тис. Тонн або на 10% в порівнянні з попереднім роком, а в 2012 р збільшився на 12% і склав 2,7 тис. Тонн. В основному морозиво експортується в країни СНД (Молдова, Росія, Казахстан, Азербайджан), в країни Азії (Ізраїль, Грузія) і в Європу (Німеччина, Литва). При цьому, головними імпортерами українського морозива є Молдова та Росія.
\n\n
\n\n
Що стосується імпорту, динаміка за останні 5 років показує постійне зниження його обсягів. Це пов'язано з тим, що на імпорт морозива накладена високе мито і ввозити солодкий продукт в Україні дуже не вигідно.
\n\n
\n\n
Головними постачальниками морозива в Україні з-за кордону є великі міжнародні компанії, такі як Nestle і Mars. Імпортне морозиво ввозиться, головним чином, з Росії, Франції, Білорусі та Німеччини.
\n\n
Аналіз конкурентного середовища на ринку морозива в Україні
\n\n
\n\n
Гравців на вітчизняному ринку морозива достатньо багато, що задає високу конкуренцію. Однак більшу половину всієї продукції, що випускається (близько 60% всього ринку) виробляють п'ять українських компаній.
\n\n
Главные производители мороженого в Украине:
\n\n
- \n\t
- Житомирський маслозавод;
- \n\t
- Ласунка;
- \n\t
- Ласка;
- \n\t
- Еліт;
- \n\t
- Львівський холодокомбінат.
- \n
\n\n
Структура ринку морозива за виробниками представлена на діаграмі:
\n\n
\n\n
ПАТ «Житомирський маслозавод» - лідер на ринку морозива в Україні
\n\n
У 2012 р випуск морозива даної компанії збільшився на 17,5% в порівнянні з 2011 р, що дозволило виробникові охопити 25% всього ринку морозива в Україні.
\n\n
Підприємство випускає морозиво з широким асортиментом під торговою маркою «Рудь»: ескімо, ріжки, фруктовий лід, морозиво у вафельних і пластикових стаканчиках, брикети, вагове, торти, десерти, морозиво у відрах. Велика розмаїтість видів морозива, а також щорічне збільшення обсягів виробництва, дозволяє підприємству утримувати першість на українському ринку.
\n\n
\n\n
Компанія «Ласунка»
\n\n
Працює на українському ринку з 1997 року, будучи одним з лідерів серед виробників морозива. Морозиво під торговою маркою «Ласунка» відрізняється широким асортиментом (більше 100 видів), відмінним смаком, високою якістю і доступною ціною. За що компанія неодноразово була винагороджена на різних міжнародних виставках.
\n\n
\n\n
Компанія «Ласка»
\n\n
Працює з 2000 р і входить в трійку ключових гравців на українському ринку морозива. Морозиво торгової марки «Ласка» також має широкий асортимент і випускається в різному вигляді: морозиво у вафельному стаканчику, ескімо, ріжок, морозиво з комбінацією пломбіру та плодово-ягідного сорбета, брикети, вагове, морозиво в відерцях і морозиво-торт.
\n\n
Компанія «Еліт»
\n\n
Компанія "Еліт" виробляє морозиво під двома торговими марками: «Ажур» і «Троянда». Асортимент морозива «Ажур» включає в себе лінійку близько 70 найменувань, а «Троянда» - близько 40. Морозиво компанії «Еліт» випускається як в класичному вигляді (ванільне, шоколадне, пломбір), так і з різними оригінальними смаками.
\n\n
\n\n
ПАТ «Львівський холодокомбінат»
\n\n
Займається виробництвом і реалізацією морозива під торговою маркою «Лімо». Як заявляє підприємство, морозиво «Лімо» виготовляється виключно із натуральних компонентів, не містить штучних барвників, наповнювачів та консервантів. В асортименті морозива налічується понад 150 видів продукції.
\n\n
Інші популярні торгові марки морозива:
\n\n
- \n\t
- ТМ «Геркулес»;
- \n\t
- ТМ «Вінтер»;
- \n\t
- ТМ «Мозаїка» (компанія «Тірас»);
- \n\t
- ТМ «Їжачок» (фірма «Дольче Віта») і ін..
- \n
\n\n
По За результатами проведеного аналізу українського ринку морозива можна зробити наступні висновки:
\n\n
Ринок морозива України зростає. З кожним роком збільшується виробництво і споживання морозива. Оскільки середньорічне споживання морозива одним українцем помітно менше, ніж норма споживання або середньорічне споживання жителів Європи і Америки, ринок має потенційну ємність і вельми перспективний в майбутньому.
\n\n
На ринку спостерігається зростання середньо- і високоцінового сегментів. Головною проблемою для виробників морозива є низька платоспроможність більшої частини населення. А це значить, що малозабезпечені покупці змушені купувати низькоякісне морозиво або взагалі відмовлятися від споживання даного продукту. У свою чергу, покупці із середнім і високим достатком воліють помірність у харчуванні, і споживання, переважно, ретельно відібраної продукції.
\n\n
І, з ростом економіки в Україні, таких споживачів стає все більше. Але, поки, основним напрямком вітчизняних виробників залишається масове виробництво продукції середньої цінової категорії для споживачів із середнім достатком. Маючи досить зрозумілу ситуацію з внутрішнім споживчим ринком, компанії можуть конкурувати як за рахунок зниження ціни на морозиво, і випуску позицій продукції, орієнтованих на окремо взяті цільові аудиторії (економ, сім'я, еліт, середній ціновий, молодь, студенти, діти, жінки / чоловіки і т.д.), так і за рахунок нарощування оборотів експорту продукції за кордон.
\n\n
Більше 50% ринку морозива України забезпечують п'ять компаній. Абсолютним лідером на ринку є Житомирський маслозавод з торговою маркою «Рудь». Всі компанії випускають морозиво з найширшим асортиментом, що дає споживачеві можливість вибору морозива за різними критеріями: смак, ціна, упаковка тощо.
\n\n
\n\n
Крім того, брендінгове агентство KOLORO професіонально створить дизайн упаковки та етикетки вашого продукту, розробить логотип i брендбук,придумає легенду бренду і його рекламний слоган, здійснить реєстрацію торгової марки і допоможе вам у багатьох інших творчих і виробничих питаннях. Замовити цікаву для вас послугу ви можете, зв'язавшись з нами наступними способами:+38-(057)-760-26-05,+38-(057)-760-26-06, +38-(099)-618-87-50 або info@koloro.ua.
\n