Ринок майонезу та соусів. Особливості і тенденції в Україні

Ринок майонезу та соусів. Особливості і тенденції в Україні

Категория: Исследования

10 / 07 / 2013

15091 просмотров

46 4.2391304347826 5

Ринок майонезів та соусів в Україні дуже різноманітний. Брендінгове агентство KOLORO провело маркетингове дослідження ринку майонезу і соусів, огляд якого представлений нижче.

Метою маркетингового дослідження було виявлення тенденцій ринку, визначення лідерів ринку та їх конкурентів.

Особливості ринку майонезу в Україні


Соус – це приправа, яка містить різні спеції і смакові добавки, які збагачують смак основної страви або гарніру. Найбільш поширені соуси в світі це: майонез, кетчуп, соєвий соус, соус тартар, сацебелі, грибний соус, часниковий соус, рибний соус і соус бешамель.

Український ринок майонезу, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Багато українців люблять гострі та пікантні заправки до основної їжі, такі як кетчуп, гірчиця, хрін. Інші ж (та їх більшість) залишаються прихильниками класичного майонезу та соусів. Споживачем майонезу є кожен другий житель України. Середньостатистичний українець в середньому за рік з'їдає близько 2 кг майонезу, кетчупу та інших соусів.

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо вас зацікавив цей матеріал і ви хочете отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Ми не тільки проведемо маркетингове дослідження, але і розробимо для вас бренд-дизайн продукту (упаковка, етикетка), дизайн логотипу, здійснимо реєстрацію торгової марки, а також розробимо презентацію, лінійку найменувань, концепцію позиціонування вашого бренду, стратегію виходу на ринок, легенду бренду , брендбук, а також допоможемо вам вирішити інші завдання маркетингового і брендінгового толку!

\t\t\t

Види майонезу:

  • висококалорійний − з жирністю більше 55%;
  • середньо калорійний – з жирністю 40-50%:
  • низькокалорійний (легкий) майонез з жирністю менше 40%.

У свідомості споживача майонез асоціюється з жирною і шкідливою для здоров'я продукцією, саме тому українці прагнуть знизити споживання майонезу. У цьому світлі - все більшої популярності набирають низькокалорійні майонези і соуси, які асоціюються з більш легкою і менш жирною заправкою. Їх частка на ринку всіх соусів поступово зростає.

Ринок майонезу схильний до сезонних коливань: зазвичай продаж зростає перед святами. Висококалорійні майонези користуються попитом восени і взимку, а низькокалорійні майонези і легкі соуси - навесні та влітку.

Аналіз ринку майонезу, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові маркиМайонез і соуси випускаються в різній тарі та різної ємності

  • скляні банки;
  • пластикове відро;
  • пластиковий лоток;
  • лежачий пакет (саше, філ-пак);
  • стоячий пакет (дой-пак із закруткою-носиком);
  • інше.

Більше 80% продукції виготовляється в дой-паках, оскільки вони дуже зручні у використанні. При цьому продукція в дой-паках на 70-80% дешевше продукції в скляній тарі.

Що стосується цінової кон'юнктури ринку соусів і майонезу, то виділяють три сегменти: соуси преміум-класу (їх частка становить 10-15%), соуси середньо цінового сегмента (частка 60%) і соуси економ-класу (25%).

Зазвичай соуси і майонез купують один раз на місяць (33% споживачів), один раз в два місяці купують 31% споживачів, один раз в тиждень - 21%, раз в три місяці та рідше - 15%.

Основні тенденції на українському ринку соусів і майонезів


Останнім часом на українському ринку майонезу і соусів спостерігається тенденція до зниження виробництва даної продукції, а також витіснення невеликих гравців ринку більш великими виробниками.

У 2010 р обсяг виробництва знизився до 162 тис. тонн (на 1,2%), а в 2011 р - виріс до 163,8 тис.т. У 2012 році зберігається тенденція зниження виробництва до 160,5 тис. тонн.

Рівень виробництва України, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Незважаючи на зниження виробництва майонезної продукції в натуральному вираженні, обсяг ринку в грошовому вираженні продовжує зростати. Це пов'язано з подорожчанням сировини. Так за 2008-2012 рр. обсяг ринку майонезу і соусів збільшився в 2 рази.

Більше 90% майонезної продукції представлено на українському ринку вітчизняного виробництва, близько 10% - частка імпортної продукції.

Вітчизняні виробники працюють як на насичення внутрішнього ринку, так і на експорт продукції за кордон. Не дивлячись на постійне зростання експорту в грошовому і натуральному вираженні, імпорт майонезної продукції перевищує експорт і постійно зростає. В середньому за період 2009-2012 рр. імпорт зріс на 25%.

Імпорт майонезу Україна, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

В основному майонезна продукція і соуси імпортуються з Польщі, Німеччини та Росії (разом близько 75%). В основному експорт майонеза здійснюється в Молдову, Білорусь і Росію (разом понад 75%). Основними компаніями, які експортують майонез, є «Чумак», ТОВ «Нестле Україна», ТОВ «Техноком» і ТОВ «Агрокосм». На їх частку припадає 25%, 21%, 22,% і 9% відповідно.

Експорт майонезу Україна, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Структура ринку майонезів і соусів. Основні гравці, їхні торгові марки і конкуренти в Україні


На українському ринку представлений широкий асортиментний ряд класичних майонезів і соусів.

Виробників майонезу на вітчизняному ринку умовно поділяють на три групи: олійно-жирові комбінати, які працюють з радянських часів, нові компанії з агресивною маркетинговою політикою і дрібні регіональні фірми, які не мають власних брендів.

У першій групі можна відзначити такі великі компанії, як: ПрАТ «Волиньхолдинг», ПрАТ «Львівський жиркомбінат», ПАТ «Чумак», ТОВ «Оліс», вони утримують 40% всього українського ринку. Серед другої групи виділяються ПП «Віктор і К», ТОВ «ТК« Урожай », ТОВ« Прайм-Продукт ». Третя група утримує 18% ринку майонезу, до них відносяться: ТОВ «Багатопрофільне підприємство« Кристал », ТОВ« Нововодолазький масложировий комбінат »та інші.

Структура українського ринку майонезу і соусів. За даними 2010 року основними гравцями на ринку майонезної продукції були компанії: «Волиньхолдинг» з ринковою часткою 24,8%, «Чумак» - 16,4%, Львівський жиркомбінат - 11,6%, ТК «Урожай» - 10,2% та ПП "Віктор і К" - 5,7%. У порівнянні з 2010 р структура ринку в 2011 р змінилася: перше місце як і раніше займає «Волиньхолдинг», її частка збільшилася на 1,1%, на друге місце піднявся Львівський жиркомбінат, і його частка склала 11,7%. Трійку лідерів з ринковою часткою в 9% замикає ПП «Віктор і К». «Чумак» та ТК «Урожай» в 2011 р мали частки в 7% і 6,35% відповідно.

Популярні ТМ майонезу, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Волиньхолдинг.

ТМ Торчин, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові маркиЛідером на ринку є ПрАТ «Волиньхолдинг» з власною торгівельною маркою «Торчин». Починаючи з 1998 р Торчин вперше став випускати майонез в дой-паку, що дозволило збільшити обсяг реалізації в 4 рази і зайняти передові позиції. У 2003 р «Волиньхолдинг» приєдналася до групи Nestle і завдяки її підтримці ТМ «Торчин» є абсолютним лідером на ринку заправок. Торчин займає 97% на ринку заправок для супів і борщів, 63,4% - на ринку кетчупів, 51,9% - на ринку соусів, 48,5% - на ринку гірчиці, 23% - на ринку майонезу. Основою лідерства компанії є широкий асортимент, якість, новаторство, активні маркетингові заходи і реклама.

Майонез торгової марки Торчин представлений наступною лінійкою продуктів: майонез «Європейський», «Провансаль Традиційний 67%», «Провансаль Домашній», «Делікатесний». Соуси: «Папрік», «Тартар», «Часниковий», «Грибний» та інші.

Львівський жиркомбінат.

Львівський жиркомбінат випускає майонез під торговою маркою «Щедро». Щедро може похвалитися унікальним майонезом «Львівський Преміум» з жирністю 80%. Це майонез з найвищою жирністю на вітчизняному ринку, і не має аналогів. Інші види майонезу Щедро: «Провансаль ORGANIC» - перший український майонез без штучних барвників і консервантів; «Салатний» - легкий майонез з 30% жирністю; «Пісний» і «Оливковий» - для людей, які дотримуються посту; «Сирний», «Грибний», «З хріном» - для любителів оригінальних смаків. Починаючи з 2009 р майонези «Щедро» стали проводиться з використанням натурального ферментованого жовтка.

ТМ Щедро, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Соуси торгової марки Щедро на українському ринку - це: «Грибний», «Папрік», «Тартар», «Домашній з часником і ароматними травами», «Краснодарський» та інші.

Чумак.

ПАТ «Чумак» виробляє майонез під торговою маркою «Чумак» наступних видів: «Справжній», «Апетитний», «Справжній Легкий», «Провансаль», «Пісний», «Яєчний». Соуси - «Болгарський із солодким перцем», «Тартар», «Карпатський з хроном», «Французький з гірчицею» та інші. У 2008 році компанія «Чумак» впровадила нову технологію по виробництву майонезу без консервантів.

ТМ Чумак, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

ПП «Віктор і К».

ПП «Віктор і К» представляє на ринку України майонез під торговою маркою «Королівський Смак» наступних видів: «Чудовий», «Лагідний», «Королівський», «Провансаль», «Кулінарний», «Оливковий», «Весняний» та інші . Соуси під такою ж торговою маркою це: «Краснодарський», «Український», «Сацебелі», «Шашличний» і «Гострий».

ТМ «Королівський Смак», брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

ТК «Урожай».

ТК «Урожай» випускає майонез торгової марки «Славолiя» різної жирності: «Салатний», «Європейський», «Провансаль», «Легкий» і «Домашній».

ТМ МакМай, брендінгове агентство, маркетингове дослідження, соуси, майонез, ринок майонезу, ринок соусів, Україна, особливості ринку, види майонезу, аналіз ринку, тенденції ринку майонезу, аналіз основних виробників, структура ринку, торгові марки

Іншими конкурентами на вітчизняному ринку майонезу і соусів є також:

  • ТОВ «Прайм-Продукт» (торгова марка «МакМай» займає лідируючі позиції на ринках в Донецькій і Харківській областях);
  • компанія «Бунге Україна» (торгові марки «Олейна» і «Оліс»);
  • ПАТ «Луцьк Фудз» (торгова марка «Руна»);
  • ТОВ Торговий дім «Господарочка» (соуси торгової марки «Господарочка»);
  • ТОВ «АСС» (ТМ «Помідора»);
  • ТОВ «Юнілівер Україна» (ТМ «Calve»);
  • ПАТ «Київський маргариновий завод» (ТМ «Олком»);
  • ТОВ «Форес» (ТМ «Форес»).

РЕЗЮМЕ


Таким чином, соуси і майонези на український ринок поставляють в основному вітчизняні виробники, кількість гравців на ринку дуже велика, що задає високу конкуренцію. Це, в свою чергу, стимулює учасників ринку конкурувати за співвідношенням ціна-якість, і за асортиментом продукції.

Найбільшу популярність набирають низькокалорійні майонези і всілякі соуси в середньо ціновому сегменті. Тому даний сегмент є найбільш привабливим в перспективі.


Якщо вас зацікавив цей матеріал і ви хочете отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Ми не тільки проведемо маркетингове дослідження, але і розробимо для вас бренд-дизайн продукту (упаковка, етикетка), дизайн логотипу, здійснимо реєстрацію торгової марки, а також розробимо презентацію, лінійку найменувань, концепцію позиціонування вашого бренду, стратегію виходу на ринок, легенду бренду, брендбук, а також допоможемо вам вирішити інші завдання маркетингового і брендінгового толку!

Ознайомитися з нашим портфоліо і послугами ви можете у відповідних розділах нашого сайту -.Замовити цікаву для вас послугу ви можете, зв'язавшись з нами зручним вам способом:+38- (057)-760 26 05,+38-(057)-760-26-06,+38-(099)-618-87-50,info@koloro.ua, або через розділ Контакти.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алина

Маркетолог

46 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !