Ринок джемів в Україні: ситуація і прогноз

Ринок джемів в Україні: ситуація і прогноз

Категория: Исследования

11 / 11 / 2016

9485 просмотров

76 4.1315789473684 5

Джем або конфітюр - желеобразне солодкі ласощі з плодів або ягід. Джем був придуманий в Англії приблизно в ХІІІ столітті. Конфітюр вважається французької різновидом джему. Мармелад - десерт з фруктів, проварені з цукром і згущувача, який надає йому желеподібну форму. Варення - слов'янський і закавказький десерт. Готується з фруктів, проварені з цукром. Можуть додаватися горіхи, пелюстки троянд, спеції.

В останній раз ринок виробництва консервованих фруктів і ягід демонстрував зростання в 2011 році. Однак і спад в наступні роки був не надто великим. Всього в Україні в 2015 році, за даними Державної служби статистики, було зібрано 2153 тис. тон плодів і ягід (без урахування території проведення АТО і АРК). Це трохи більше, ніж у 2011 році (1896 тис. тон). Дані за 2016 рік Держкомстат ще не оприлюднив.

Ринок виробництва джемів і варення - атмосферне фото

Класифікація джемів

За консистенцією:

  • гомогенні (однорідні);
  • гетерогенні (з шматочками ягід).

За температурної стійкості:

  • термостабільні;
  • нетермостабільні.

За способом упаковки:

  • стерилізовані джеми, в тому числі фасовані способом «гарячого розливу» в герметичну укупорену тару;
  • нестерилізовані джеми, фасовані в дрібну термоформовану герметично укупорену тару;
  • нестерилізовані джеми-напівфабрикати, фасовані в велику негерметичну тару.

Ринок джемів в Україні - зображення 1

Ринок виробництва джемів і варення: сировина

В Україні сади займають 727,2 тис. Га, а плодово-ягідні насадження в плодоносному віці з них займають 206 тис. Га (дані на 1 січня 2016 від Госгеокадастра). Лідер по вирощуванню з фруктових культур - яблука. У 2015 їх валовий збір склав 1,18 млн. тон. За ними йдуть інші кісточкові: вишні, сливи, черешні, абрикоси і персики. Загальний збір кісточкових в 2015 році склав 548 тис. тон. Серед ягід перше місце і більшу частину обсягів припадає на полуницю і суницю - всього 64 тис. тон. Далі йде малина, смородина і агрус.

Сахара в Україні виробляють достатньо, це одна з топових галузей агрокомплексу. Однак в 2015 році виробництво цукру скоротилося на третину, в порівнянні з попереднім роком. Експерти кажуть, що Україна може виробляти до 3 млн. тон цукру на рік. Однак для цього потрібна була модернізація виробництва.

Ринок джемів в Україні - зображення 2

Ринок плодово-ягідної продукції: імпорт і експорт

Нижче наведено графік імпорту та експорту продуктів переробки овочів, плодів і горіхів (код УКТЗЕД - 20) в тис. дол. Дані взяті з сайту Державної фіскальної служби України.

На графіку видно, що з року в рік експорт в цій категорії перевищує імпорт. Позитивне сальдо вигідно для економіки, однак після піку в 2013 році спостерігається значне зниження експорту. Це наслідки кризи. Є ймовірність, що результати загальна сума експорту в 2016 році буде нижче, ніж в 2015. Однак можливо передноворічні місяці дозволять наздогнати цифру 184152. дол.

Ринок плодово-ягідної продукції: імпорт і експорт

Замовити маркетингове дослідження потрібного ринку можна в агентстві KOLORO. Зв'яжіться з нами прямо зараз, і ми відповімо на ваші запитання.

Аналіз споживання джемів і портрет споживача

Споживач джемів - це міський житель з рівнем доходу середній і вище середнього. Це пов'язано з тим, що в ритмі життя великого міста у людей не вистачає часу і бажання на консервацію продуктів.

Основний споживач - жінки, від 25 до 55 років. Чоловіки теж купують джеми, але рідше. Основним фактором вибору конфітюрів і джемів є якість продукції.

Консервовані солодощі відносяться до розряду спонтанних покупок. На їх придбання впливає сезон. Влітку джеми купують набагато рідше, ніж взимку.

Крім роздробу існують компанії, які випускають джеми для сфери HoReCa та використання в харчовій промисловості (начинка для випічки, морозива і т.п.). Сезонність для них менш важлива. Перед святом Масляної продажу джемів і варення завжди ростуть.

Якщо в займаєтеся солодким бізнесом, зверніть увагу на наш аналітичний лонгрід про мистецтво кондитерського брендінгу.

Ринок джемів в Україні - зображення 4

Основні гравці ринку

  1. «Верес». Група компаній працює на українському ринку плодоовочевої консервації з 1997 року. Зараз вона номер один серед аналогічних українських виробників. Консервацію ТМ «Верес» можна знайти більш ніж в 20 країнах світу. Асортимент продукції нараховує більше 100 найменувань товару. У компанії замкнутий цикл виробництва, що дозволять контролювати якість продукції на всіх етапах. Джеми представлені 3 позиціями: персиковий, полуничний і абрикосовий, ще є вишневий конфітюр і кілька варіацій фруктів з цукром (в дой-паках).

  2. «Гайсин». ТОВ «Гайсинський консервний комбінат» - підприємство, яке спеціалізується на випуску фруктово-ягідної консервації. Компанія - лідер галузі за асортиментом джемів. В її активі 24 різновиди джемів, а також різноманітні варення. У підприємства є продукція з фруктозою замість цукру. Вона буде цікава людям, які піклуються про своє здоров'я. Виробник позиціонує свої джеми і варення як продукт преміум-класу.

  3. «Дари ланів». Продукція компанії виготовляється на ПАТ «Могилів-Подільський консервний завод», який знаходиться на території Вінницькій області. Там же і вирощують фрукти і овочі. Під ТМ «Дари ланів» випускається більше 80 найменувань товарів. Компанія експортує продукцію в Білорусь, Канаду, Угорщину, Казахстан, Молдову. Під ТМ «Дари ланів» випускається 4 види джемів: смородиновий, абрикосовий, вишневий і полуничний.

  4. «Пані Крістіна». Компанія існує з грудня 1997 року і випускає продукцію під 3 торговими марками. У 2012 році була придбана нова лінійка обладнання, після чого почався випуск джемів і соків. У підприємства «Пані Крістіна» є власні угіддя, на яких працівники вирощують овочі та фрукти. Шість різновидів джемів випускаються під ТМ «Holiday». В асортименті ТМ присутні незвичайні смаки (якщо порівнювати з «Верес» і «Дари ланів»): гарбузовий і яблучно-грушевий.

  5. «Тотал». ТОВ «Тотал» з міста Дніпропетровська на ринку вже 12 років. Підприємство виробляє плодово-ягідні наповнювачі для кондитерської та молочної галузей, і різноманітні джеми і топпинги для HoReCa. Також підприємство випускає джеми в баночках під ТМ «Еммі».

  6. «Шафран Еліт». Компанія існує з 2008 року. Вона виробляє і реалізує топпинги, джеми, наповнювачі і сиропи для кондитерського, молочного та хлібобулочного виробництва. Її джеми використовуються в якості добавок / начинок в морозиво, йогурти, коктейлі, сирки, кондитерські та хлібобулочні вироби.

  7. «Асканія-Пак». Національна багатопрофільна компанія працює на ринку з 2002 року. Вона займається виробництвом порційних продуктів одноразового споживання. Крім того, «Асканія-Пак» є трейдером з широким асортиментом на ринку гнучких пакувальних матеріалів.

  8. «Корисна Кондитерська». «Корисна Кондитерська» - новий бренд на українському ринку. «СТЕВІЯСАН КОРПОРЕЙШН», яка виробляє солодощі під цією брендом «Корисна Кондитерська» існує з 1993 року. Замість цукру в своїх виробах виробники використовують стевію. У ТМ є лінійка з 7 джемів, серед яких джеми з лохини і чорниці.

Ринок джемів в Україні - зображення 5

Огляд ринку джемів: власні торгові марки

Мережі супермаркетів випускають свої власні лінійки джемів. Зараз їх можна знайти у кожного великого ритейлера. Наприклад, для мережі «Фуршет» джем виробляє ТОВ «Гопак», а для METRO - «Асканія-Пак». Ця продукція відрізняється невисокою ціною і простий лінійкою смаків (вишня, полуниця, абрикос і т.д.).

Iмпортні джеми

50% полиць з плодоовочевої консервацією в супермаркетах і магазинах займають імпортні джеми. Вони коштують дорожче української продукції і виділяються оригінальним дизайном. Такі джеми розраховані на покупців з високим достатком. Їх безперечною перевагою є широка різноманітність смаків і добавок.

Багато імпортні джеми не містять цукру. Наприклад, французькі St. Dalfour, італійські Bioitalia, німецькі SCHNEEKOPPE, грецькі Helios, британські JimJams і Wilkin & Sons.

В Україні можна купити:

  • французькі Jardin Bio (сертифіковані органічні джеми);
  • французькі Bonne Maman (джеми, зварені за традиційними рецептурами);
  • ізраїльські Hadarom (джеми з низьким вмістом цукру і лінійкою на фруктозі);
  • грецькі «Золоте Яблуко» (традиційні грецькі конфітюри);
  • грузинські Kula (великий вибір джемів, є кошерна і діабетична лінійки);
  • польські Helcom (13 видів джемів, серед яких апельсиновий і ананасовий);
  • німецькі Zorbiger (класичні джеми і конфітюри по сімейними рецептами сім'ї Zuegg);
  • австрійські D'arbo (класичні джеми, компанія існує з 1879 року).

Дизайн упаковки джемів - приклад

Мануфактурне виробництво

Хвиля моди на made in Ukraine народила багато маленьких кустарних підприємств. Серед них пристойну частку зайняло виробництво харчових продуктів: джемів і варення, соусів, горіхових паст. Деяким з виробників-новачків вдалося вибудувати вдалу стратегію позиціонування бренду і знайти свого споживача.

Гастромастерская Confiture. В кінці 2011 року вийшла перша партія джемів і варення від гастромайстерні Confiture. Зараз асортимент налічує вже 34 позиції. Крім 11 джемів-конфітюрів тут можна знайти пряні настойки, печиво і шоколад. Зараз у гастромайстерні є дві свої моно-точки продажу в Києві і мережу партнерів-рітейлерів (наприклад, Good Wine). Також рябата встигли попрацювати c ілюстратором Євгенією Гапчинської. Її роботи прикрасили одну з лінійок бренду.

Крім того компанія співпрацює з магазинами українських товарів і розширює територію збуту. Крім Києва фірмові точки продажу відкрилися в Одесі і Харкові. Стратегією бренду є створення більш простої упаковки (зараз представлена ​​подарункова) і поява на полицях супермаркетів.

Дизайн упаковки джемів - Гастромастерская Confiture

Дизайн упаковки джемів: тренди

Позиціонування джемів і конфітюрів можна поділити на кілька груп:

  • акцент на «домашнє виробництво»;
  • акцент на індивідуальність бренду, гурманські смаки;
  • акцент на апетитному поданні продукції.

Кожен з підходів має на увазі певний стиль упаковки.

  1. Етикетки домашніх джемів часто виконані з крафтового матеріалу, поверх кришки банки обертаються тканиною або папером, для більшої асоціації з джемом від бабусі. Шрифти всіляко мімікрують під рукописні. Все це підкріплює образ традиційної handmade продукції.
  2. Другий тип зазвичай відноситься до категорії преміум. Їх етикетки могуть бути мінімалістичним або яскраво прикрашеними. Слово, яке найбільше підходить для їх характеристики: благородний. Вони виділяються на полицях незвичайними фарбами, ретельно продуманими завершеними образами.
  3. Третій тип - джеми среднеценового сегмента. Їх упаковки дуже традиційні, етикетки яскраві, на них найчастіше зображені фрукти. Часто на етикетці можна побачити фото або ілюстрації з додаткових атрибутів: хліб, чай, ніж, який розмазує масло по тосту. Прикладом можуть бути JimJams - лідер британського ринку джемів. Або Українсько «Верес» і Holiday.

Більше про дизайн упаковок солодощів ви можете прочитати в нашій статті.

Дизайн упаковки джемів - приклад JimJams

Прогноз для ринку джемів на 2017 рік

  1. Розвиток малого бізнесу. Маленькі домашні підприємства, які зуміли вистояти в період кризи продовжать своє зростання. Вони не зможуть посунути великих гравців ринку через більш високу ціну їхнього продукту. Однак це не завадить їм розвивати напрямок «особливою» солодкої консервації.
  2. Стратегія об'єднання. Великі компанії можуть боротися з кризою і падінням продажів шляхом спільної реклами з іншими ТМ. Цікавою може бути стратегія об'єднання рекламних кампаній борошна і джемів (для зимового періоду), морозива і джемів (для літнього періоду).
  3. Всі на ярмарку. Нових клієнтів допоможуть знайти виставки і ярмарки. Міжнародна виставка «The International Sweets and Biscuits Fair» з 1971 року збирає виробників з усього світу. Це найбільша спеціалізована виставка солодощів, снеків і кондитерської промисловості. В Україні теж досить варіантів такого роду, вони менш масштабні і підходять для новачків. Особливо популярною стали ярамарки «У пошуках made in Ukraine» та «ВсіСвої».
  4. Європейські перспективи. Перспективною для українських виробників джемів може стати європейський ринок «нішевих» продуктів. Попит на ягоди і продукцію з них в Європі зараз колосальний. Якщо грамотно розробити позиціонування, органічні джеми можуть знайти свого покупця в Європі. Вже зараз українські фермери постачають органічні ягоди в ЄС. У джемів є всі шанси повторити їхній успіх. У Європі одна банка органічного джему коштує від € 6 до € 8. Виверт тут криється в розмірах поставок. Молоді підприємства не в силах зробити великі партії для великих замовників. Виходом може стати створення кооперативів виробників.
  5. Нестабільність ринку. З ринку можуть піти більш слабкі підприємства з малою часткою або невпізнанним брендом. Можливі поглинання підприємств, які загрузли в кредитах або з падаючими фінансовими показниками.
  6. Крім того, велика ймовірність перепрофілювання виробництв. Наприклад, замість випуску порціонної продукції можна налагодити поставку джемів для хлібобулочного сектора, підписати контракти на прямі поставки для великих підприємств чи виробляти продукцію для HoReCa.
  7. Після підписання Угоди про вільну торгівлю з ЄС українські виробники джемів будуть поступово виходити на європейський ринок. Головне отримати європейські сертифікати якості. Українська продукція дешевше, ніж французька, австрійська або грецька. Її якість не поступається європейським товарам. Однак логістика з'їдає різницю в ціні. У цьому заковика поставок українських товарів ЄС. З цією проблемою краще справляються компанії із західної України (через територіальну близькість до кордону).

Дизайн упаковки джемів - приклад

Аналіз ринку джемів: підсумки

  1. Через хиткого курсу долара і підвищення цін на сировину, в гарній ситуації знаходяться ті підприємства, у яких є свої сільськогосподарські угіддя.
  2. Фахівці прогнозують незначну динаміку підвищення споживання плодоовочевої консервації в цілому і джемів особливо. Однак гарантувати це складно, в нестабільній ситуації все може швидко змінитися.
  3. Прогнозується зростання експорту української солодкої консервації та поступовий вихід на цифри 2013 року.

Потрібен прогноз для цільового ринку? Зверніться в компанію KOLORO, і ми проведемо кабінетне дослідження потрібного сегменту.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

76 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !