Огляд українського ринку зернового і розчинної кави

Огляд українського ринку зернового і розчинної кави

Категория: Исследования

15 / 08 / 2017

9177 просмотров

87 4.0919540229885 5

Кава - не просто продукт. Це традиція, ритуал, деталь образу.

Молода дівчина, запізнюючись на роботу, несе перед собою пластикові стакани з американо для колег. Нерозлучні друзі завершують трапезу чашкою міцного еспресо. Чоловік років 55-ти, напередодні урочисто пообіцяв дружині «більше не пити», потайки розбавляє кави коньячком.

Аналіз ринку кави

Фото. Кава в кінематографі

Чому цей продукт завоював шалену популярність в світі, і як йдуть справи з кофеїном в українців - читайте в аналізі ринку кави від брендінгового агентства «Колоро».

Класифікація кави

У світі є близько 80-ти видів кавових дерев. Але тільки 2 види важливі для промисловості: Coffee Arabica, і Coffee Canephora. З Arabica виробляють сорт арабіка (несподівано), з Canephora - сорт робуста.

Розчинна кава роблять із зерен сорту робуста. Це кавове дерево невибаглива до умов вирощування, і, як наслідок, продукти з нього дешевше арабіки. Робуста містить більше кофеїну, тому розчинна кава, як правило, міцніше напою з мелених обсмажених зерен.

Розрізняють три види розчинної кави.

  • порошковий розчинну каву. Обсмажені кавові зерна перемелюють, потім протягом 4-х годин обробляють гарячою водою під тиском - екстрактивні речовини переходять в рідкий стан. Екстракційну рідину фільтрують і сушать. Отримують дрібний порошок, який миттєво розчиняється в воді.
  • Гранульований розчинну каву. Технологія отримання продукту відрізняється тим, що на останньому етапі виробництва порошок обробляють гарячою парою. Крупиці з'єднуються в гранули.
  • Сублімований розчинну каву. Мелене сировину варять протягом декількох годин. Відфільтрований відвар висушують в сублімації сушарці - частинки води випаровуються з продукту, минаючи рідкий стан. У каві зберігаються корисні речовини: вітаміни В1, В2, РР, з'єднання з фосфором, магнієм, натрієм і залізом.

Класифікація кави

Малюнок. Класифікація кави

Зерновий кави виробляється з обох сортів: з арабіки і робусти. Арабіка має більш м'який смак, а ось з робусти виходить гіркуватий, дуже насичена кава.

Покупці мають можливість придбати кавові зерна і перемолоти їх в домашніх умовах, або ж відразу купити мелену каву. Справжні поціновувачі напою радять купувати лише каву в зернах. Тоді у вас є гарантія, що ви п'єте напій без добавок і сурогатів.

Виробництво кави в Україні

Кавові дерева в Україні не ростуть і рости не будуть. Бо клімат. Набагато краще вони відчувають себе в країнах Південної і Центральної Америки, Карибського басейну, Африки та Азії. Але виробництво кави в нашій країні все ж є.

Українські виробники закуповують сировину у країн-посередників: у Польщі та Росії. Співпраця з країнами-виробниками не так популярно - лише 23% від загальної суми замовлень. У нашій країні виробляють каву низького або середнього цінового сегмента.

Головний гравець національного ринку - торгова марка «Галка ЛТД». У 2015 році їх прибуток склав 37,65 млн грн. 67% з усієї випущеної продукції - кавові товари (тобто напої на основі кави).

Обсяги виробництва кави

Згідно з даними Держстату український ринок кави дуже стабільний. Починаючи з 2013 року обсяг виробництва смаженої кави з кофеїном виріс на 24,6% (з 3657 тон в 2013 році до 4852 тонн в 2016 році).

З 2013 року обсяг виробництва кавових екстрактів, концентратів, готових продуктів на їх основі майже не змінився - збільшився на 3%. Обсяг виробництва замінників кави, в яких є кава виріс на 1,2%.

В Україні є безліч компаній, які займаються обжаркой кави. Вони закуповують зерна за кордоном, а іншим процесом створення продукту займаються самостійно.

Українські компанії, які займаються обжаркою кави:

Торгова марка Gemini. Продає дистриб'юторам зерновий і мелену каву, займається навчанням професії бариста, торгує обладнанням для приготування кави, а також надає можливість відкрити франчайзингову кав'ярню під брендом Gemini.

ТМ «Світ кави». Продає каву, обладнання, а також різні аксесуари (чайники, чашки, термоси, порошки для чищення кавоварок). Також мають мережу власних кав'ярень.

Фрагмент сайту

Фото. Фрагмент сайту компанії «Світ кави»

ТМ «Paradise». 17 років на українському ринку. Виробляє (читати обсмажує зелені зерна) близько 50-ти найменувань кави, включаючи моносорти і фірмові суміші.

Фрагмент сайту

Фото. Торгова марка «Paradise» закуповує зерно в 25 країнах світу

ТМ LU'VE. Входить до складу холдингу ТОВ «Принц Турки Груп». На відміну від попередніх компаній, торгова марка LU'VE крім продажу кави пропонує допомогу у відкритті мережі міні-кав'ярень на колесах.

Українська кавова компанія ЛТД позиціонує себе як торгова марка з найдешевшими цінами на ринку. В асортименті більше 70 сортів кави з 30 країн світу.

Де в Україні п'ють каву

Ні економічні кризи, ні зміни політичних режимів не знижують рівня попиту на каву. Правда, споживачі почали рідше відвідувати ресторани і кав'ярні, вважаючи за краще цього home-made-кави. 70% чашок випивається будинку, 25% - в закладах громадського харчування, 5% - на робочому місці.

50% любителів кави купують нову упаковку 1 раз на місяць, 31% - раз в 3 тижні, 17% - приблизно 1 раз в 2 місяці і лише 2% заходять в супермаркет за ароматним напоєм кожні 2 тижні.

Де п'ють каву і як часто купують?

Вибираючи напій, споживачі орієнтуються на ціну і смакові характеристики. Також важливу роль відіграє дизайн упаковки та етикетки..

Зовнішньоекономічна торгівля: імпорт кави

Більшість кави, яке можна побачити на українських прилавках - імпортне. Основна частина поставок здійснюється з Німеччини, Італії, Польщі, Австралії, В'єтнаму і Індії. За 2016 рік Україна імпортувала 29735 тонн кави, що на 20,5% більше, ніж у 2015 році. Імпорт здійснюється великими мережами рітейлерів.

імпорт кави

імпорт кави

імпорт кави

Зовнішньоекономічна торгівля: експорт кави

Обсяги експорту в 184 рази менше обсягів імпорту. У 2016 році з країни було експортовано 162 тони кави, що на 17,3% більше, ніж у 2015 році, але на 57,4% менше, ніж в 2014 році. Купують український кави трейдери з Молдови, Білорусі, Грузії та Вірменії.

експорт кави

експорт кави

За період з 1 січня 2017 року по 30 червня 2017 в Україну було імпортовано 12455 тонн кави на суму 41746 тис. Доларів. За аналогічний період зі країни було експортовано всього 84 тонни кави на суму 490 тис. Доларів.

Читайте також:

Тенденції в дизайні упаковки кави

Африканські мотиви

Головна тенденція 2017 року дизайні упаковок кави - геометричні патерни. Квітчасті візерунки асоціюється з традиційними побутовими речами племен Африки і Південної Америки, тим самим нагадуючи під яким сонцем росли кавові дерева.

Також варто відзначити приємну теплу кольорову гаму упаковки.

Розробка дизайну упаковки і етикетки

Фото. Дизайн упаковки бренду «Coffee Inn»

Менше слів

На упаковці ви зможете знайти одне-єдине слово - назва країни-постачальника кавових зерен. Творці «Atlas Coffee» зізнаються, що перед створенням дизайну етикетки вони надихалися традиційними пейзажами Колумбії, Індонезії, Гватемали та інших країн.

Брендінгове агентство «Колоро» визнає, що ідея упаковки без тексту (або майже без тексту) - оригінальна, але може не спрацювати при продажу товару в роздробі. Відсутність словесної айдентики ускладнює процес позиціонування бренду на ринку.

Розробка дизайну упаковки і етикетки

Фото. Дизайн упаковки бренду «Atlas Coffee»

Local food

На упаковці кави «Ritual» зазначено: «Ця кава була вирощена нашим партнером, фермером Joao Souza aka Zinho». Ця фраза як би вказує покупцеві, що компанія не займається масовим виробництвом «під копірку», а уважно по-домашньому готує кожну партію.

Також споживачам нагадують, що кава виробляється в Сан-Франциско з 2005 року (читати підтримайте місцевого виробника).

Червоно-біла кольорова гамма відсилає нас до Мексики, де все-ще сильні комуністичні настрої.

Розробка дизайну упаковки і етикетки

Фото. Дизайн упаковки кавового бренду «Ritual»

Кава з особою

Дизайн упаковки простий і сучасний. Привітна мордочка пса Агрус робить упаковку «відкритої», без жодного натяку на елітарність. Дизайнери використовували в роботі популярний в 2017 році flat-стиль - плоскі графічні елементи.

Розробка дизайну упаковки і етикетки

Фото. Дизайн упаковки бренду «Coffee Lab»

Читайте також:

Прогнози розвитку українського ринку кави

Попит буде рости

За останні 10 років рівень споживання кави в Україні зріс на 23,6%. Особливо популярний напій у великих містах, де його можна знайти в кожному провулку / переході / парку. У країні поступово формується культура споживання кави. Поки що найбільшим попитом користується розчинну каву, але підвищення рівня громадської обізнаності сприятиме популяризації зернового продукту.

Ціна буде зростати

Сировина дорожчає, гривня девальвує, після осені, як і раніше настає зима, а це значить, що кавоманам доведеться розщедриться заради улюбленого напою. У порівнянні з 2014 роком вартість кави зросла на 40%. І це не межа.

Рівень конкуренції буде рости

Уже третій ринковий показник, який систематично буде збільшуватися. Це говорить про те, що ринок кави - перспективний і вигідний для вкладень. Перед тим, як кидати посаду бухгалтера і відкривати власний кавовий МАФ, задумайтеся, ніж ваш бізнес буде відрізнятися від конкурентів. Торгівельна марка просто зобов'язана мати якісне УТП.

Розчинна кава буде здавати позиції

Споживачі все частіше замислюються про якість споживаного продукту. З кожним роком популярність розчинного напою буде падати, а ось зернової кави, навпаки - зростатиме. Доказ тому - безліч кав'ярень на колесах в місті. Люди вважають за краще заплатити 30 грн за якісний напій, ніж за безкоштовно випити розчинну рідину будинку або в офісі.

Якщо ви хочете зайнятися кавовим бізнесом, брендінгове агентство «Колоро» проведе для вас кабінетні маркетингові дослідження, розробить упаковку і підкаже, яке позиціонування бренду буде найбільш ефективно.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

87 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !