Огляд ринку твердого сиру в Україні за 2008-2013 рр.: виробництво, експорт, імпорт, виробники та їх торгові марки

Огляд ринку твердого сиру в Україні за 2008-2013 рр.: виробництво, експорт, імпорт, виробники та їх торгові марки

Категория: Исследования

30 / 04 / 2014

14354 просмотров

43 3.6279069767442 5

На українському ринку твердих сирів спостерігаються негативні тенденції до зниження обсягів виробництва, споживання та експорту. Існує цілий ряд факторів, через які працювати в даній сфері з кожним роком стає все складніше.

Твердий сир в Україні, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

Проблеми, з якими стикаються виробники твердого сиру в Україні:

  • високі ціни на якісну сировину;
  • зростання цін на енергоносії;
  • висока конкуренція;
  • зниження споживання сиру українцями;
  • обмежені можливості виходу на нові зовнішні ринки;
  • митні бар'єри;
  • неефективна система збуту і реалізації продукції.

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо Вас зацікавила дана стаття, і Ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в наше брендінгове агентство KOLORO. KOLORO не просто якісно проведе маркетингове дослідження, аналіз конкурентів або кабінетне дослідження, ми також розробимо Вам найкращу стратегію виходу на ринок, концепцію позиціонування Вашого товару і / або маркетингову програму.

\t\t\t

Аналіз ринку твердого сиру, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

Виробництво і споживання твердого сиру в Україні


  • За даними Державної статистики України в 2013 р. твердого сиру було вироблено 164,1 тис. тон, що на 1,02% менше, ніж в 2012 р. Загалом за останні 6 років динаміка виробництва була неоднозначною: спостерігалось як зростання виробництва сиру (в 2009 і 2012 рр.), так і його падіння (у 2010, 2011 і 2013 рр.).

Рівень виробництва твердого сиру, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

  • В середньому кожен українець з'їдає 3-3,5 кг твердого сиру в рік. Даний показник невисокий, оскільки в Польщі споживання твердого сиру на душу населення - понад 13 кг, в Німеччині - 15,2 кг, Італії - 22,9 кг, Франції - 26,3 кг. Високі показники споживання сиру в інших європейських країнах свідчать про те, що внутрішній потенціал у вітчизняного ринку є, але його стримує низький рівень доходів населення. За перевагам на українському ринку лідирує російський і голландський сири.
  • Головним критерієм при виборі сиру є ціна, далі споживачі звертають увагу на кількість білків і жирів в сирі. Найпривабливішим сегментом для вітчизняних операторів ринку є сегмент фасованого сиру.

Рівень споживання твердого сиру, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сируРинок сиру Україна, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

  • Українські виробники прагнуть збільшити попит на внутрішньому ринку і використовують для цього різні маркетингові інструменти. Однак це не завжди приводить до бажаного результату.
  • Переорієнтація виробників на внутрішній ринок також призводить до посилення конкуренції на ньому.

Експорт, імпорт твердих сирів


Експорт твердого сиру в 2012-2013 рр. знизився і в 2013 р. склав 57,7 тис. тонн. В першу чергу падіння обсягу експорту пов'язане з обмеженням ввезення українських сирів до Російської Федерації. Для вітчизняних виробників російський ринок - головний серед всіх зовнішніх ринків, він займає більше 80% всього експортного обсягу. На другому місці по імпорту українських сирів - Казахстан (близько 10%). Працювати на інших ринках, експортувати туди свою продукцію українським виробникам зараз нелегко через велику різницю в стандартах якості.

Позитивним моментом є те, що зовнішньоторгівельне сальдо позитивне - експорт твердих сирів значно перевищує імпорт.

Експорт сиру Україна, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

За останні п'ять років (2009-2013 рр.) спостерігається стрімке зростання імпорту твердих сирів в Україні. Імпортна продукція на вітчизняному ринку в основному представлена ​​в преміальному і супер-преміальному сегменті, але тим не менш знаходить своє коло споживачів. Найбільше сиру імпортується з Польщі, Росії, Німеччини, Італії та Франції.

Імпорт сирів Україна, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

Виробники твердих сирів в Україні, їх торгові марки


На українському ринку сирів спостерігається висока конкуренція і тенденція до консолідації ринку - великі гравці витісняють середні і дрібні підприємства, оскільки у останніх недостатньо фінансових коштів для удосконалення та модернізації виробництва. Найбільші гравці на ринку:

  • Молочний Альянс - група компаній, яка випускає сири під торговими марками «Славія», «Пирятин», «Здорово!», «Златокрай». Заводи Молочного Альянсу з виробництва сирів: Пирятинський, Баштанський, Золотоніський, Городенківський.
  • Мілкіленд Україна - сири ТМ «Добряна», «Коляда», «Ostrowia» і «Latter». Філії-заводи компанії Мілкіленд: Менський сир, Миргородський сирзавод, Охтирський сиркомбінат, Глухівський маслосирзавод.
  • Альміра - ТМ «Гадячсир», «Слов'янські сири». Заводи компанії - Гадячсир і Сарненський сирзавод.

Більше 60% продукції, представленої на вітчизняному ринку, виробляється 10 найбільшими заводами-виробниками.

ТОП-10 виробників твердого сиру в Україні (за підсумками 2012 р):

Виробники твердого сиру, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

Дані гравці утримують свої лідерські позиції завдяки значним капіталовкладенням, постійної модернізації виробництва, оновленню виробничо-технічної бази і розширення асортименту. Багато виробників стикаються з проблемою постачання якісної сировини для виробництва твердого сиру. В першу чергу це пов'язано з ціновою політикою постачальників.

Також для того, щоб залишатися на лідерських позиціях виробники стали більше приділяти увагу брендування продукції та просуванню брендів на ринку.

Популярні торгові марки твердого сиру в Україні


Найбільш популярні торгові марки сирів (за підсумками 2013): Шостка, Комо і Президент.

Твердий сир популярні ТМ, Ринок твердого сиру Україна, споживання твердого сиру, виробники сиру, торгові марки сиру

Висновки


  • Споживання твердих сирів в Україні залишається як і раніше на низькому рівні, що в першу чергу пов'язано з низькою купівельною спроможністю українців. Це в свою чергу стримує виробників нарощувати потужності.
  • В цілому український ринок сирів вже сформований і консолідований, десяток найбільших заводів виробляє більше 60% всієї продукції.
  • Половина споживачів воліє 5 торгових марок, серед яких лідирує ТМ «Шостка».
  • Для залучення нових споживачів виробники інвестують кошти в брендінг і просування існуючих брендів, модернізують виробництва і розширюють асортиментну лінійку. Перспективним напрямком для збільшення обсягів виробництва і продажів є вихід на нові зовнішні ринки.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Алина

Маркетолог

43 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !