Маркетингове дослідження ринку пива в Україні

Маркетингове дослідження ринку пива в Україні

Категория: Исследования

05 / 07 / 2013

14960 просмотров

26 4.3461538461538 5

Брендінгове агентство KOLORO провело маркетингове дослідження ринку пива в Україні. Метою даного маркетингового дослідження був аналіз споживачів, аналіз самого ринку пива, а також аналіз основних виробників на вітчизняному ринку.

Можливо вас також зацікавить стаття про виробництво і упаковку пива або аналіз дизайну пляшок і етикеток для пива. Будемо раді, якщо інформація виявиться для вас корисною.

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо ви хочете отримати повний аналіз ринку товарів або послуг, що вас цікавлять, з актуальними на сьогоднішній день даними, звертайтеся у брендінгове агентство KOLORO. Ми здійснимо для вас професійне маркетингове дослідження (аналіз ринку, аналіз конкурентів, вивчення цільової аудиторії та ін.), розробимо бренд-дизайн (пляшка, етикетка, закупорювання) вашого продукту і створимо концепцію позиціонування бренду.

\t\t\t

Аналіз споживачів пива в Україні


Пиво - один з кращих атрибутів спілкування, що допомагає людям більш розслаблено проводити час разом із друзями і близькими людьми. Тому у споживачів пиво асоціюється із задоволенням, сердечною розмовою і приємним проведенням часу. У нашій статті читайте про те, яким пивом в Україні можна доповнити вашу "розмову по душам", які торгові марки пива є бренд-лідерами в Україні та які з брендів на даний момент ще є національними, не поглиненими великими світовими корпораціями.

Ринок пива України, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

В Україні пиво більше п'ють чоловіки, ніж жінки (75,5%. І 46,5% відповідно). Залежно від віку, споживачів пива найбільше налічується у віковій категорії від 20 до 29 років (69,9%), і найменше - у віці від 50 до 59 років (48%). За територіальним розподілом найбільше вживають пиво в північних областях - 63,5% і найменше на півдні - 53,8%. Залежно від рівня достатку в родині, частіше набувають пиво люди з високим рівнем доходу (64,7%), найрідше - люди з доходом нижче середнього (54%). Найбільше пиво п'ють в обсязі 0,5 літра (50,2%), найменше - в обсязі 2-3 літри (3%) і більше 3х літрів (0,7%). Структура споживання пива в залежності від обсягу, котрий п'ють українці, представлена ​​на діаграмі:

Структура споживання пива, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Частіше за все українці п'ють пиво вдома (54,2%) і в закладах (17,2%). Інші місця споживання пива представлені на діаграмі:

Де п'ють пиво українці, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Переваги споживачів в Україні йдуть тенденціям інших європейських країн, тому спостерігається скорочення середньо цінового сегменту (в Україні це 8-10 грн. за літр): частина споживачів переключається на преміум (10-14 грн. за літр) і супер-преміум бренди (14+ грн . за літр), а інша частина споживачів, навпаки, більше економить, і «дрейфує» з середньо цінового в сторону економ-сегмента (менше 8 грн. за літр).

Аналіз українського ринку пива


Аналізуючи дані державної статистики за 2005 - 2012 роки, можна зробити висновок, що спостерігається помітне зростання продажу пива як в роздрібній торгівлі, так і в мережі ресторанного господарства. Так, всього за три роки продаж пива в роздрібній торгівлі зріс на 840 млн. грн. або на 18,9% в 2011 році та на 1095 млн. грн. або на 20,7% в 2012 році. Але при цьому частка товарообігу пива в обороті продовольчих товарів скоротилася з 4,38% в 2010 році до 4,24% і 4,23% в 2011 і 2012 роках відповідно, що означає скорочення рівня середнього споживання пива в країні. Даний показник впав приблизно з 63 до 61 літра в рік на душу населення.

Рівень продажів пива, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Показники продажів пива, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Структура ринку


На сьогодні в Україні виробляється близько 400 сортів пива. У структурі виробництва пива найбільшу частку - 49% займає пиво в ПЕТ упаковці, в пляшках - 34%, в кегах - 11%, в металевій банці - 6%.

Виробництво пива в Україні сконцентровано в руках трьох мультибрендових корпорацій, які виробляють майже 90% пива. Лідерами ринку є як AB InBev, Carlsberg Ukraine і «Оболонь». Впевнено набирають обертів альянс Efes і SABMiller і «Перша приватна броварня» (з квітня 2012р. - Альянс ППБ і Oasis CIS).

Структура пивного ринку в Україні в 2011 і 2012 рр. представлена ​​на діаграмах:

Український ринок пива, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Ринок пива структура, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Незважаючи на незначне скорочення ринкової частки на 1,2%, компанія AB InBev утримує лідерство на ринку. Її ринкова частка в натуральному вираженні склала 35,4% в 2011 році та 34,2% в 2012 році. У грошовому вираженні частка компанії в 2012 році склала 34,6%.

Впевнене друге місце займає компанія Carlsberg Group, чия частка ринку в натуральному вираженні становить 28,8% в 2011 році. У 2012 році частка Carlsberg збільшилася на 0,5%, тобто до 29,9% в натуральному вираженні і до 29,6% в грошовому.

Трійку замикає українське підприємство «Оболонь» з ринковою часткою 23,7% в натуральному вираженні в 2011 році і 22,7% в 2012 році.

Незважаючи на невеликі частки ринку в порівнянні з ключовими гравцями, тенденції до збільшення власної частки в структурі виробництва пива в Україні мають компанії SABMiller і «Перша приватна броварня». Їхні частки збільшилися з 5,8% до 6,9% і з 2,5% до 4,5% відповідно.

AB InBev


Працююча в Україні з 2000 року молода компанія AB InBev є лідером на українському ринку пива і входить до п'ятірки найбільших FMCG (англ. Fast Moving Consumer Goods - товари повсякденного попиту) компаній у світі. У 2009 році компанія згенерувала 36.8 мільярдів USD. Штаб квартира компанії знаходиться в місті Льовен, Бельгія. Приблизно 120 000 чоловік у 23 країнах світу щодня працюють на загальний прибуток цієї компанії. В Україні компанія об'єднує три пивоварні підприємства - відділення в Чернігові, Харкові та Миколаєві.

Портфель брендів компанії включає як національних бренди «Чернігівське», «Рогань» і «Янтар», так і міжнародні бренди Bud, Staropramen, Beck's, Stella Artois, Leffe, HoegaardenіLowenbrau.

Бренд AB InBev, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Carlsberg Ukraine


Компанія Carlsberg Ukraine входить до складу Carlsberg Group – однієї з найбільших компаній в Європі, четверту в світі за розміром капіталу пивоварну групу. В її портфелі налічується 500 пивних брендів і значна кількість безалкогольних напоїв. В Carlsberg Group працює понад 40 тис. людей, продукти компанії експортуються більш ніж на 150 ринків.

Carlsberg Group в Україні об'єднує три пивоварні заводи: ПАТ ПБК «Славутич» у Запоріжжі, Київський пивоварний завод і Львівську пивоварню. А загальний портфель брендів включає в себе як широко відомі вітчизняні марки «Славутич», «Львівське», «Арсенал», «Хмільне», «Балтика» так і світові бренди, такі як Tuborg, Carlsberg, Holsten, Corona, Negra Modelo, Guinness , Zatecky Gus, Kilkenny, Harp, Warsteiner, Grimbergen.

ТМ Carlsberg Ukraine, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Оболонь


«Оболонь» - єдина українська пивоварна корпорація, яка входить в сорок найбільших пивоварних концернів світу і є одним з лідерів пивного ринку України.

До складу корпорації «Оболонь» входять головний завод у Києві - ПАТ «Оболонь», який є найбільшим пивзаводом в Україні, два дочірніх підприємства - ДП ПАТ «Пивоварня Зіберта» та ДП ПАТ «Красилівське», шість підприємств з корпоративними правами - ПАТ «Охтирський пивоварний завод», ПАТ «Севастопольський завод напоїв», ПрАТ «Бершадський комбінат», ПАТ «Дятьківці», ТОВ «Оболонь Агро», ПрАТ «Рокитнівський скляний завод» і два відокремлених цеху - завод в Олександрії в Кіровоградській обл. і солодовий завод в смт. Чемерівці на Хмельниччині. В цілому в корпорації працює близько 7,5 тис. людей.

Пиво ТМ Оболонь , маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Компанія «Оболонь» випускає пиво під такими торговими марками, як «Оболонь», «Zibert», «Hike», «Zlata Praha», «Carling», «Десант», «Охтирське», «Жигулівське», слабоалкогольні напої «Icelife» , «Бренді-кола», «Ром-кола», «Джин-тонік», «Ріо-де-мохіто», безалкогольні напої «Живчик», «кола Нова», «Лимонад», «Ситро», квас «Богатирський» і мінеральні води «Прозора», «Оболонська», «Охтирська» та «Підгірна». «Оболонь» також виробляє товари промислового призначення – солод, гранульовану пивну дріб і бандажну (пакувальну) стрічку з переробленої ПЕТ-тари.

Альянс Efes і SABMiller


Британська пивоварна компанія, SABMiller є другою за величиною пивоварною компанією в світі після AB InBev. В Україні SABMiller почав свою діяльність з 2008 року, придбавши майже 100% акцій пивоварні ЗАТ «Сармат» в Донецьку. Підприємство продовжило випуск пива під торговою маркою «Сармат», а також розпочало випуск окремих сортів пива чеського торгової марки «Velkopopovický Kozel», що належить SABMiller.

7 березня 2012 було офіційно повідомлено про передачу ряду активів SABMiller, включаючи ПрАТ «Miller Brands Ukraine», у власність турецької компанії Anadolu Efes. Згідно з умовами передачі SABMiller в свою чергу отримав 24% акцій Efes. Efes є одним з найбільших виробників пива в Європі, а також входить в десятку найбільших у світі бутиліровщика продукції Coca-Cola.

Пиво Efes и SABMiller, маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Альянс ППБ і Oasis CIS


ТОВ «Перша приватна броварня» – підприємство харчової промисловості України, яке функціонує з 2004 року і зайняте в сфері виробництва і реалізації напоїв натурального бродіння (пива і квасу). ППБ є одним з невеликих, але щасливих гравців на ринку виробництва пива, які зараз наполегливо прагнуть вибратися за межі локального підприємства.

У квітні 2012 року, за рівної участі компаній в капіталі, відбулося об'єднання активів «Перша Приватна Броварня» (ППБ) і Oasis CIS. В об'єднану компанію увійшли Львівський пивзавод і пиво-безалкогольний комбінат «Радомишль», загальна продуктивність яких по пиву - 2 млн гектолітрів. Кількість працівників - 260 осіб.

«Перша приватна броварня», маркетингове дослідження, аналіз ринку, аналіз споживачів, аналіз основних виробників, переваги споживачів, аналіз українського ринку пива, структура ринку, бренд-дизайн, концепція позиціонування, перспективи ринку, дослідження, пиво

Об'єднаний портфель брендів компанії тепер включає в себе такі торгові марки пива, як «Перша приватна броварня», «Жигулі Барне», «Галицька корона», «Радомишль», «Закарпатське», Stare Misto, Oettinger і Cervena Selka, а також дві торговельні марки квасу - «Львівський» і «Древлянський». Oasis CIS в своєму портфелі вже має такі відомі бренди, як Budweiser Budvar, Kirin Ichiban, Spaten, Erdinger, Bernard і Bitburger, і можна припустити, що з часом інші зарубіжні партнери погодяться передати компанії контракти на дистрибуцію або навіть ліцензію на виробництво своїх брендів в Україні.

РЕЗЮМЕ


Таким чином, основними виробниками пива на українському ринку є AB InBev, Carlsberg Group та «Оболонь». Перші дві компанії, а також альянс Efes і SABMiller є іноземними корпораціями міжнародного рівня. «Оболонь» є повністю українською компанією, а «Перша приватна броварня» - наполовину українським підприємством в об'єднанні з Oasis CIS. Оскільки останнім часом на українському ринку пива спостерігалася тенденція зростання сегментів економ і преміального класу, компанії Carlsberg Group і SABMiller скористалися ситуацією і збільшили свою частку на ринку. При цьому у компаній, які орієнтувалися на середньо ціновий сегмент (AB InBev і «Оболонь»), ринкова частка скоротилася.

Незважаючи на різницю в цінах, міжнародні бренди набирають популярність, що призводить до зростання преміального сегмента. Роздрібна вартість пива грає все більш важливу роль у всіх сегментах, оскільки пивоварні компанії втягнулися в цінову конкуренцію. Компанії активно використовують бонусні упаковки і стримують ціни на економічні бренди, що в свою чергу призводить до зростання економ сегмента. Саме тому, необхідно приділяти більше уваги ціновій політиці, а також розширенню асортименту пива в преміальному і економ сегментах.

ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ:

Незважаючи на активні дії великих міжнародних компаній, триває зростання частки ринку імпорту і зростання популярності «авторської» продукції невеликих пивоварень. Такі пивоварні отримують популярність за рахунок того, що там можна не просто випити смачне «живе», що відрізняється від багатотиражного, а також свіжозвареного, не бутильованого пива, а й за рахунок того, що в таких пивоварнях можна добре провести час в компанії друзів, якщо вони обладнані спеціальною дегустаційною зоною з баром і затишними столиками. Як можливий варіант продовження збільшення своєї частки на ринку пива, такі пивоварні можуть почати повноцінне виробництво своєї продукції в своєму регіоні. Якщо вони почнуть активно продавати пиво на винос, любителі пивоварень напевно захочуть взяти з собою пару пляшок такого пива.


Ознайомитися з нашим портфоліо та послугами ви можете на нашому сайті. Замовити цікаву для вас послугу ви можете, зв'язавшись з нами по телефону або і-мейлу: +38 (057) 760 26 05,info@koloro.ua.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алина

Маркетолог

26 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !