Брендингове агентство KOLORO провело маркетингове дослідження ринку м'ясної та ковбасної продукції України, метою якого було виявлення останніх тенденцій ринку, визначення основних «гравців» і лідерів ринку, а також вивчення переваг споживачів м'ясної та ковбасної продукції.
\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t
Брендингове агентство KOLORO - професійно проведе для вас маркетингове дослідження (аналіз ринку, аналіз конкурентів, вивчення цільової аудиторії та ін.), А також розробить концепцію позиціонування вашого бренду, проведе ребрендинг торгової марки, і розробить стратегію просування вашого бренду на ринку! \t\t\t |
Огляд ринку та основні тенденції
Обсяги виробництва м'ясної продукції в Україні за 2011-2012 рр. значно зросли: виробництво свинини зросло на 47%, виробництво м'яса птахів на 10,2%, яловичини - на 12,6%.
У зв'язку з великими темпами зростання виробництва м'ясної продукції, в деяких сегментах ринку спостерігається перевищення пропозиції над попитом (наприклад, в сегменті м'яса птиці), що в свою чергу призводить до зниження цін на продукцію і пошуку нових споживачів за кордоном (за останній рік експорт м'ясної продукції зріс на 13,5%).
Темпи зростання виробництва ковбасних виробів в середньому складають 20-22% в рік. Частка імпортної продукції на українському ринку ковбаси і ковбасних виробів не перевищує 1-2% (основним імпортером є Білорусія). Якість же вітчизняної м'ясної та ковбасної продукції все ще не повністю відповідає запитам покупців.
Огляд цін на м'ясну продукцію
Ціни на ринку м'ясної продукції України також як і обсяги виробництва мають постійну тенденцію до збільшення. Ціни на яловичину збільшилися з 30-35 грн. (За 1 кг) до 45 - 50 грн. і вище, а на свинину - з 30-40 грн., до 50-60 грн. / кг., а в окремих регіонах - до 65-70 гривень за кг. Ціни на м'ясо птахів зросли до 30-40 грн. за 1 кг.
Структура м'ясного ринку України
- Свинина – 43%;
- М'ясо птиці – 31%;
- Яловичина і телятина – 26%.
Структура ринку ковбасних виробів
- Варені ковбаси - 41%;
- Сосиски і сардельки - 23%;
- Напівкопчені ковбаси - 15%;
- Варено-копчені ковбаси - 3%;
- Сирокопчені ковбаси - 3%;
- Копченості - 8%;
- Інші види ковбасних виробів - 7%.
Лідери ринку
Близько 84% національного обсягу м'ясної продукції України виробляють 35 підприємств (16% від всіх виробників в Україні).
Найпопулярніші торгові марки виробників м'ясопродукції України:
- М'ясна фабрика «Фаворит» (ТМ "Добров", ТМ "М'ясна лавка", ТМ "Ковбасний ряд").
- «Глобинський м'ясокомбінат».
- М'ясокомбінат «Ятрань».
- Підприємство «Український Бекон».
- М'ясокомбінат «Ювілейний».
- «Луганський МК».
- «Кременчукм'ясо».
- ПАТ «Миронівський хлібопродукт» (ТМ «Наша Ряба»).
- ТМ «Дружба Народів».
- ТМ «Бащінській».
- Торгова марка Ідекс.
- Торгова марка Легко.
- Торгова марка Маршалок.
- Торгова марка Мяско.
- Торгова марка Наш продукт.
- Торгова марка Пан Курчак.
- Торгова марка ОНИСС.
- Торгова марка Русанко.
- Торгова марка Тарас Бульба.
- Торгова марка Вакула.
- ТМ Чернівецькі ковбаси.
- ТМ "ВК і К".
- ТМ "Сімейний стіл".
- ТМ "Тульчин".
- ТМ «Фарро».
Портрет споживача (основний сегмент):
Основними споживачами м'ясної та ковбасної продукції в Україні є жінки у віці від 25 до 60 років, частіше за все заміжні, які вчиняють покупки для всієї родини, з рівнем доходу на 1-го члена сім'ї від 1500 до 2500 грн.
Критерії вибору продукції
За результатами опитування споживачів при виборі продукції вони, перш за все, керуються такими критеріями:
1 місце - смакові властивості і якість продукції.
2 місце - ціна.
3 місце - популярність торгової марки.
4 місце - рада друзів, рада продавця.
Аналіз споживачів ринку м'ясної продукції
Більшість опитаних респондентів (63,1%) набувають м'ясну і ковбасну продукцію за цінами середнього цінового сегмента ковбасної продукції України: варені ковбаси за ціною - 50-55 грн. / Кг, сосиски і сардельки - 35-45 грн. / Кг, варено копчені ковбаси - 45-60 грн. / кг, сирокопчені ковбаси - 65-90 грн / кг.
Що стосується м'ясної продукції, то тут, незважаючи на зростання цін, значно зросла частка споживання свинини (на 17%) і в порівнянні з 2011 р знизилася частка споживання м'яса птахів на 14,3%.
Місця здійснення покупки: 47% респондентів набувають м'ясну і ковбасну продукцію в супермаркетах і магазинах самообслуговування; 38% респондентів купують продукцію в спеціалізованих магазинах і кіосках від м'ясокомбінатів; інші 15% респондентів - купують продукцію в залежності від випадку в звичайних продовольчих магазинах, на ринках і т.д.
Резюме
За результатами дослідження можна зробити наступні висновки:
Ринок м'ясної та ковбасної продукції в Україні має тенденції до зростання обсягів, проте при цьому вітчизняні підприємства постійно підвищують ціни і значно поступаються за якістю імпортної продукції. Тому в перспективі може спостерігатися збільшення імпортної продукції на ринку України з 1-2% до 10-12% (основними імпортера стануть Росія і Білорусія).
За структурою споживання за останніми даними на 1 місці знаходиться свиняча м'ясна продукція, а на ковбасному ринку - варені ковбаси, сардельки та сосиски. Лідерами м'ясного ринку в Україні є: М'ясна фабрика «Фаворит», «Глобинський м'ясокомбінат», М'ясокомбінат «Ятрань».
Основними критеріями вибору продукції для споживачів є: смакові властивості і якість продукції, ціна популярність торгової маркі.Основнимі місцями придбання продукції є: супермаркети і спеціалізовані магазини. Найбільшим попитом користується продукція середнього цінового сегмента ринку.
У чому секрет лідерства торгових марок "М'ясна фабрика« Фаворит »", «Глобинський м'ясокомбінат» та М'ясокомбінат «Ятрань»?
Згідно з результатами дослідження і статистичними даними на ринку м'ясопродукції України можна виділити трьох лідерів: М'ясна фабрика «Фаворит» (ТМ "Добров", ТМ "М'ясна лавка", ТМ "Ковбасний ряд"), «Глобинський м'ясокомбінат», М'ясокомбінат «Ятрань». У чому ж особливість цих виробників і який секрет їхнього успіху на ринку? Поговоримо трохи про лідерів.
М'ясна Фабрика "Фаворит" - велике підприємство, з м'ясопереробки. Підприємство виробляє широкий асортимент ковбасних виробів: варені ковбаси, сосиски і сардельки, варені шинки, напівкопчені, варено-копчені та сирокопчені ковбаси, паштети та м'ясні делікатеси. Процес виробництва м'ясопродукції здійснюється із застосуванням найсучаснішого обладнання. Завдяки використанню вакуумного куттера, варені ковбаси відрізняються пружною консистенцією. А коптильні-варильні камери "Schaller", забезпечують фабриці можливість створювати оптимальний режим теплової обробки ковбасних виробів. Автоматичний етікеровщік "TAVIL" дозволяє виробляти ковбаси з яскравою етикеткою, що виділяє продукцію фабрики серед конкурентів. Продукція фабрики проводиться під трьома торговими марками: ТМ "Добров", ТМ "М'ясна лавка", ТМ "Ковбасний ряд".
Глобинський м'ясокомбінат». Передовий виробник на м'ясному і ковбасному ринку України. Асортиментний ряд його продукції - ковбас, делікатесів і м'ясних напівфабрикатів - налічує понад 200 найменувань. Смак і якість продуктів ТМ «Глобино» заслужили найвищих нагород на національних виставках і конкурсах. «Глобинський м'ясокомбінат» - неодноразовий переможець дегустаційних конкурсів «Прод-експо», «Виробник кращих вітчизняних товарів», всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 кращих товарів України» та ін. Продукція «Глобинського м'ясокомбінату» проводиться на сучасному високотехнологічному обладнанні останнього покоління провідних зарубіжних і вітчизняних фірм м'ясної продукції. Торгова марка "Глобино" - це розумні ціни, вигідні акції, масштабні дегустації. "Глобино" піклується про своїх покупців і прагне довести якість своєї продукції на деілі. Це все і формує "секрет" популярності торгової марки.
Торгова марка "Ятрань" один з провідних виробників продуктів харчування в Україні. Продукція, що випускається під торговою маркою "Ятрань", виготовляється виключно на сучасному обладнанні, відповідно до європейських стандартів якості. В процесі виробництва торгова марка "Ятрань" використовує тільки добірне охолоджене м'ясо вищих сортів, що пройшло ретельну радіаційну і хіміко-бактеріологічну перевірку в кращих лабораторіях, під контролем професійних фахівців. Велика частина продукції торгової марки "Ятрань" упакована в багатошарову плівку, що забезпечує гарантовану свіжість і гігієнічну безпеку продукту. На рахунку торгової марки "Ятрань" безліч досягнень і перемог на конкурсах, завдяки високій якості продукції, що випускається. Асортимент продукції ТМ "Ятрань" пропонує найбільшу кількість найменувань відповідно до ГОСТу (ДСТУ): ковбасні вироби, сосиски, сардельки, шинки, копченості, паштети, нарізка, пельмені і вареники.
Всі три розглянуті торгові марки-лідери роблять основний акцент саме на тих властивостях товару, які найбільш значимі для споживача: Якість і Смак! В такому позиціонуванні і є весь секрет успіху, який до того ж підкріплюється розумною ціною і широтою асортименту продукції. Торгові марки створили оптимальне співвідношення між ціною і якістю, вибрали правильне позиціонувати орієнтоване на цільового споживача!