Маркетингове дослідження ринку йогуртів України

Маркетингове дослідження ринку йогуртів України

Категория: Исследования

11 / 10 / 2012

15108 просмотров

76 3.9473684210526 5

У чому секрет швидкого розвитку ринку йогуртів України? Що впливає на рівень виробництва і споживання "білого кисню"? Хто "основні гравці" на ринку і за рахунок чого вони утримують свої позиції?

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Брендингові агентство KOLORO вирішило знайти відповіді на всі ці питання, і в цих цілях провело маркетингове дослідження ринку йогуртів України. P.S. Якщо вас цікавлять найсвіжіші дані по ринку йогуртів а також кисломолочних та інших продуктів, звертайтеся до нас і ми, розробивши стратегію, проведемо для вас професійне маркетингове дослідження. А зараз, повернемося до теми статті ...

\t\t\t

Український ринок йогуртів, маркетингові дослідження, йогурт, ринок, популярність, Україна, брендінгове агентство, бренд, торгова марка, переваги споживачів, ринок йогурту України, споживання йогурту, позиціонування, стратегія просування бренду, послуги, marketingВпродовж останнього десятиріччя український ринок йогуртів динамічно розвивається, і причин тому багато: збільшення доходів населення, загальне зростання попиту на молочну продукцію, «європеїзація» культури споживання і мода на йогурт. Причому, саме мода на йогурт, внаслідок «європеїзації» культури споживання, є найбільш вагомою причиною.

Винахід йогурту приписують ще древнім тюркам, які називали його "білим киснем", а сьогодні світовим лідером виробництва йогурту є США. До нас же йогурт прийшов не так давно, але вже встиг отримати величезну популярність серед українських споживачів. Для споживача йогурт об'єднує в собі як користь для здоров'я, так і можливість легко і зручно задовольнити дикий, наприклад, офісний голод - без шкоди для здоров'я. Саме тому, і завдяки успішній рекламі компаніям виробників йогурт став модним атрибутом активного людини, яка прагне до постійного підтримання здоров'я в тонусі.

Для виробника йогурт - це продукт, з невисокою собівартістю, що приносить великі обсяги прибутку. Йогурт - продукт з невисоким вмістом молока, що дозволяє використовувати для його виробництва невелика кількість, але якісного і дорогого молока. До того ж, даний продукт дає виробнику неосяжні можливості розширення асортиментних позицій.

Огляд ринку і останні тенденції


У лютому 2012 р виробництво йогуртів в Україні склало 6182 т., Що на 2,44% більше, ніж за аналогічний період 2011 року. Крім зростання власного виробництва зростають і зарубіжні поставки в порівнянні з 2011 р виросли на 32,5%.

Що стосується обсягів споживання, то вони також неухильно ростуть, в середньому на 4,8% щорічно. Спад обсягів споживання спостерігався в 2008-2009 рр. в зв'язку з економічною кризою в країні і зниженням доходів населення, але вже з 2010-2011рр. попит і споживання знову почали зростати, і склали 79,2 тис. т. У 2012-2013 рр. зростання споживання продовжилося, але, починаючи з весни 2014 року, в зв'язку з логістичними та ін. проблемами доставки продукції в окремі регіони, очікувано, що за підсумками 2014 року, якщо проблеми не вирішаться, ми побачимо значне падіння ринку, можливо, навіть порівнянне з падінням періоду економічної кризи, або навіть більше того. Однак, частина цієї втрати ферми і підприємства, які пройшли необхідне ліцензування і потрапляють в обсяг квот на ввезення імпортної продукції в ЄС, зможуть трохи компенсувати падіння ринку, за рахунок відкриття пільгового ввезення української продукції ЄС, в рамках підписання Україною "політичної" частини Угоди про зону вільної торгівлі з ЄС. Але, детальніше про це можна буде говорити отримавши свіжіші дані за період останніх 6-8 місяців. Якщо вам цікава ця тема, звертайтеся, допоможемо вам організувати подібне маркетингове дослідження по "молочку" і / або йогуртам. Але, поки, повернемося до вже уточненими нами даними.

Отже, зрозуміло, що на рівень споживання йогуртів, в цілому впливають такі чинники, як загальний попит на молочну продукцію та рівень доходів населення. Обидва ці показники суттєво вище у великих містах. Однак, останнім часом, відмінності в споживанні йогуртів між міською та сільською місцевістю все більш згладжуються (в т.ч. завдяки розвитку інфраструктури сіл і невеликих міст, поряд з тенденцією міграції корінного міського населення в село через зниження комфорту життя в мегаполісах при перенаселення).

Динаміка розвитку українського ринку йогуртів


Обсяги споживання

\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Рік

\t\t\t
\t\t\t

Обсяги, тис.т.

\t\t\t
\t\t\t

2000

\t\t\t
\t\t\t

18

\t\t\t
\t\t\t

2001

\t\t\t
\t\t\t

32

\t\t\t
\t\t\t

2002

\t\t\t
\t\t\t

46

\t\t\t
\t\t\t

2003

\t\t\t
\t\t\t

60

\t\t\t
\t\t\t

2004

\t\t\t
\t\t\t

70

\t\t\t
\t\t\t

2005

\t\t\t
\t\t\t

78

\t\t\t
\t\t\t

2006

\t\t\t
\t\t\t

85

\t\t\t
\t\t\t

2007

\t\t\t
\t\t\t

86

\t\t\t
\t\t\t

2008

\t\t\t
\t\t\t

78

\t\t\t
\t\t\t

2009

\t\t\t
\t\t\t

77

\t\t\t
\t\t\t

2010

\t\t\t
\t\t\t

79,2

\t\t\t
\t\t\t

2011

\t\t\t
\t\t\t

83

\t\t\t

Структура українського ринку йогуртів,%

\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Тип продукту

\t\t\t
\t\t\t

2007

\t\t\t
\t\t\t

2008

\t\t\t
\t\t\t

2009

\t\t\t
\t\t\t

2010

\t\t\t
\t\t\t

2011

\t\t\t
\t\t\t

Питні йогурти

\t\t\t
\t\t\t

60

\t\t\t
\t\t\t

62

\t\t\t
\t\t\t

65

\t\t\t
\t\t\t

67

\t\t\t
\t\t\t

71

\t\t\t
\t\t\t

Густі йогурти

\t\t\t
\t\t\t

40

\t\t\t
\t\t\t

38

\t\t\t
\t\t\t

35

\t\t\t
\t\t\t

33

\t\t\t
\t\t\t

29

\t\t\t

Крім консистенції йогурти можна класифікувати за смаковими властивостями: йогурти з фруктовими або іншими наповнювачами (злаками, шоколадом) і чисті, без додавання фруктів і цукру.

У сегменті фруктових йогуртів в Україні найбільшу частку традиційно займає полуничний смак (близько 25% від загального споживання). Що стосується категорії чистих йогуртів, без наповнювача, то в багатьох європейських країнах їм належить майже половина ринку. В Україні мода на натуральні йогурти, без цукру і наповнювачів, тільки починає формуватися. І поки цей продукт присутній в портфелі небагатьох компаній.

Найбільші виробники йогуртів в Україні


\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t
 
\t\t\t
\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t

Найбільші виробники йогуртів в Україні в 2011 році,%

\t\t\t
\t\t\t

Данон-Юнімілк

\t\t\t
\t\t\t

34,2

\t\t\t
\t\t\t

Західна молочна група Галичина

\t\t\t
\t\t\t

14,9

\t\t\t
\t\t\t

Вімм-Білль-Данн

\t\t\t
\t\t\t

10,6

\t\t\t
\t\t\t

Лакталіс

\t\t\t
\t\t\t

10,1

\t\t\t
\t\t\t

Злагода

\t\t\t
\t\t\t

7,1

\t\t\t
\t\t\t

Рейнфорд

\t\t\t
\t\t\t

5,4

\t\t\t
\t\t\t

Геркулес

\t\t\t
\t\t\t

3,2

\t\t\t
\t\t\t

Тернопільський молокозавод

\t\t\t
\t\t\t

2

\t\t\t
\t\t\t

Iнші

\t\t\t
\t\t\t

12,5

\t\t\t\t\t\t

Лідерами ринку протягом останнього десятиліття залишаються три виробника: Данон-Юнімілк, Галичина і Вімм-Білль-Данн.

Крім виділення лідерів ринку, нами було вирішено визначити популярність окремих торгових марок йогуртів серед споживачів. Нижче ви можете побачити результати дослідження з даного питання.

\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Характеристика, яка максимально відповідає знанню торгової марки, %

\t\t\t
\t\t\t

Торговая марка

\t\t\t
\t\t\t

Постійно купують
\t\t\tпродукцію даної ТМ

\t\t\t
\t\t\t

Чули про марку,
\t\t\tіноді купують її продукцію

\t\t\t
\t\t\t

Пробували продукцію марки,
\t\t\tале не купують її

\t\t\t
\t\t\t

Нічого не знають
\t\t\tпро дану марку

\t\t\t
\t\t\t

"Гурмініка"

\t\t\t
\t\t\t

11

\t\t\t
\t\t\t

32

\t\t\t
\t\t\t

27

\t\t\t
\t\t\t

30

\t\t\t
\t\t\t

"Добряна"

\t\t\t
\t\t\t

5

\t\t\t
\t\t\t

23

\t\t\t
\t\t\t

18

\t\t\t
\t\t\t

54

\t\t\t
\t\t\t

"Активіа"

\t\t\t
\t\t\t

22

\t\t\t
\t\t\t

37

\t\t\t
\t\t\t

28

\t\t\t
\t\t\t

13

\t\t\t
\t\t\t

"Галичина"

\t\t\t
\t\t\t

21

\t\t\t
\t\t\t

22

\t\t\t
\t\t\t

23

\t\t\t
\t\t\t

34

\t\t\t
\t\t\t

"Щодня"

\t\t\t
\t\t\t

19

\t\t\t
\t\t\t

29

\t\t\t
\t\t\t

27

\t\t\t
\t\t\t

25

\t\t\t
\t\t\t

"Фанні"

\t\t\t
\t\t\t

14

\t\t\t
\t\t\t

28

\t\t\t
\t\t\t

33

\t\t\t
\t\t\t

25

\t\t\t
\t\t\t

"Даніссімо"

\t\t\t
\t\t\t

19

\t\t\t
\t\t\t

35

\t\t\t
\t\t\t

32

\t\t\t
\t\t\t

14

\t\t\t
\t\t\t

"2 БІО"

\t\t\t
\t\t\t

13

\t\t\t
\t\t\t

27

\t\t\t
\t\t\t

25

\t\t\t
\t\t\t

35

\t\t\t
\t\t\t

"Чудо"

\t\t\t
\t\t\t

18

\t\t\t
\t\t\t

36

\t\t\t
\t\t\t

23

\t\t\t
\t\t\t

23

\t\t\t
\t\t\t

"Простаквашино"

\t\t\t
\t\t\t

8

\t\t\t
\t\t\t

21

\t\t\t
\t\t\t

31

\t\t\t
\t\t\t

40

\t\t\t

За результатами оцінки популярності торгових марок йогуртів серед споживачів, можна відзначити, що не тільки найбільш відомими марками, а й марками що мають велике число лояльних споживачів є ТМ "Активiа" (від Данон-Юнімілк), ТМ "Галичина" (від Західної молочної групи Галичина ) і ТМ "Даніссімо" (від Данон-Юнімілк). Тобто, найбільш відомими і споживаними є торгові марки йогуртів все тих же виробників-лідерів ринку.

Чим керуються споживачі при виборі йогурту? Критерії вибору продукту


\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Фактори, що
\t\t\найбільший вплив на
\t\t\tвибор торгової марки йогурту,% (при відповіді споживачам дозволено було вибрати кілька варіантів відповіді

\t\t\t
\t\t\t

Рада рідних, друзів, знайомих

\t\t\t
\t\t\t

54

\t\t\t
\t\t\t

Телебачення

\t\t\t
\t\t\t

38

\t\t\t
\t\t\t

Інформація на місцях продажу (оформлення вітрин, прилавків)

\t\t\t
\t\t\t

31

\t\t\t
\t\t\t

Консультації продавців

\t\t\t
\t\t\t

28

\t\t\t
\t\t\t

Газети, журнали

\t\t\t
\t\t\t

9

\t\t\t
\t\t\t

Особистий досвід

\t\t\t
\t\t\t

9

\t\t\t
\t\t\t

Зовнішня реклама

\t\t\t
\t\t\t

7

\t\t\t
\t\t\t

Реклама в транспорті

\t\t\t
\t\t\t

5

\t\t\t
\t\t\t

Інтернет

\t\t\t
\t\t\t

3

\t\t\t
\t\t\t

Радіо

\t\t\t
\t\t\t

3

\t\t\t

Вибираючи торгову марку, споживач, як не дивно, в першу чергу керується порадами своїх рідних і знайомих, а ось серед засобів реклами, найбільш ефективно що впливають на думку споживача, є телебачення і стимулювання збуту на місцях продажу (оформлення точок продажів і поради продавців- консультантів).

\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Найважливіші характеристики питних
\t\t\tйогуртів, які виділяються українським
\t\t\tспоживачем, %

\t\t\t
\t\t\t

Користь для організму

\t\t\t
\t\t\t

73

\t\t\t
\t\t\t

Смакові якості

\t\t\t
\t\t\t

23

\t\t\t
\t\t\t

Популярність бренду

\t\t\t
\t\t\t

2

\t\t\t
\t\t\t

Дизайн і зручність упаковки

\t\t\t
\t\t\t

1

\t\t\t
\t\t\t

Широта асортименту бренду

\t\t\t
\t\t\t

1

\t\t\t

Вибір йогурту споживачем більшою мірою визначається двома характеристиками даного продукту: Користь для організму та смакові якості.

Місця покупки продукту


\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Місця покупки йогуртів українцями, %

\t\t\t
\t\t\t

Звичайний продовольчий магазин

\t\t\t
\t\t\t

42

\t\t\t
\t\t\t

Супермаркет

\t\t\t
\t\t\t

34

\t\t\t
\t\t\t

Універсам, міні-маркет

\t\t\t
\t\t\t

19

\t\t\t
\t\t\t

Кіоск, ларьок

\t\t\t
\t\t\t

4

\t\t\t
\t\t\t

Продовольчий ринок

\t\t\t
\t\t\t

1

\t\t\t

Резюме


Упаковка для йогурту, маркетингові дослідження, йогурт, ринок, популярність, Україна, брендінгове агентство, бренд, торгова марка, переваги споживачів, ринок йогурту України, споживання йогурту, позиціонування, стратегія просування бренду, послуги, marketing Ринок йогуртів в Україні- один з найбільших, що швидко розвиваються, і йогурти, як продукт харчування, отримують у нас все більшої популярності. Частка питних йогуртів перевищує частку густих йогуртів в структурі споживання більш ніж в два рази.

У сегменті фруктових йогуртів в Україні найбільшу частку традиційно займає полуничний смак (близько 25% від загального споживання). Що стосується категорії чистих йогуртів, без наповнювача, то в багатьох європейських країнах їм належить майже половина ринку. В Україні мода на натуральні йогурти, без цукру і наповнювачів, тільки починає формуватися. І поки цей продукт присутній в портфелі небагатьох компаній.

Лідерами ринку йогуртів протягом останнього десятиліття впевнено тримаються три виробника: Данон-Юнімілк, Галичина і Вімм-Білль-Данн. Найбільш відомими і споживаними є торгові марки йогуртів все тих же виробників-лідерів ринку: ТМ "Веселий пастушок" (від Данон-Юнімілк), ТМ "Галичина" (від Західної молочної групи Галичина), ТМ "Даніссімо" (від Данон-Юнімілк).

Вибираючи торгову марку споживач, як не дивно, в першу чергу, керується порадами своїх рідних і знайомих, а з коштів реклами, найбільш ефективно впливають на думку споживача, є телебачення і стимулювання збуту на місцях продажу (оформлення точок продажу і рада продавців-консультантів ). Вибір йогурту споживачем більшою мірою визначається двома характеристиками даного продукту: Користь для організму та смакові якості.

Місцями збуту йогурту з найвищими обсягами продажів є: продовольчі магазини і супермаркети.

Як Данон-Юнімілк, Галичина і Вімм-Білль-Данн вийшли на перші позиції списку виробників України?


Дизайн йогурту, маркетингові дослідження, йогурт, ринок, популярність, Україна, брендінгове агентство, бренд, торгова марка, переваги споживачів, ринок йогурту України, споживання йогурту, позиціонування, стратегія просування бренду, послуги, marketingДанон-Юнімілк, Галичина і Вімм-Білль-Данн - три виробника, які протягом усього останнього десятиліття займають лідируючі позиції на ринку йогуртів. І вся справа в тому, що дані компанії вибрали правильне позиціонування своїх брендів і ведуть активну політику просування.

Як показало дослідження, найважливішими характеристиками йогурту як продукту є його користь для здоров'я і смакові властивості. Саме так і позиціонують себе лідери ринку - як "найсмачніші і при цьому найкорисніші" торгові марки.

Данон-Юнімілк і Вімм-Білль-Данн, наприклад, позиціонують свої йогурти як натуральні, виготовлені з нормалізованого, відновленого або рекомбінованого молока. Їх йогурти мають "унікальними корисними властивостями" і "чарівним дією на травлення". До того ж, все це доповнюється широким асортименту продукції і всілякими смаковими позиціями.

Що стосується, Галичини, то її концепція позиціонування - унікальна! Йогурти ТМ "Галичина" виготовляються за давніми традиціями стародавнього молоковиробництва, при їх виробництві використовується молоко з просторів Карпатських гір і полонин. Європейська технологія виробництва робить йогурти ТМ "Галичина" живими, корисними і надає їм багатий смак.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Просвирина

Маркетолог

76 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !