Міцний огляд: ринок алкоголю в Україні

Міцний огляд: ринок алкоголю в Україні

Категория: Исследования

31 / 01 / 2017

12683 просмотров

78 4.2435897435897 5

Дослідження алкоголю в Україні розповість, що відбувається в галузі після девальвації гривні і з якими труднощами справляються виробники. Про пивну галузь можна прочитати тут. Ми також писали огляд ринку горілки, вина та коньяку за 2008-2014 роки.

Ринок алкоголю в Україні

На вітчизняному ринку практично 87% займає продукція українського виробництва. Так, наприклад, в сегменті міцних лікеро-горілчаних напоїв української продукції більше 76%, а обсяги її продажів складають 11,8 млрд грн. Українська горілка і лікер найактивніше продаються в Хмельницькій, Івано-Франківській і Тернопільській областях. Внутрішній ринок коньяку на 81% складається з вітчизняного напою, а вживають його найбільше в Івано-Франківській, Закарпатській та Чернівецькій областях.

У порівнянні з докризовим 2008 роком алкогольна галузь просіла на 40%. На обсягах продажів 2014 року позначилася анексія Криму, тобто втрата ринку і потужностей, показники за 2015 і 2016 рік знижуються через податкового тиску і підвищення акцизу.

Ринок алкоголю в Україні

На початку 2015 року великі алкогольні компанії коментували спад продажів, фіксуючи зниження на 20% в порівнянні з 2014 роком. Були сподівання на зростання експорту, великі холдинги мали намір завоювати ринки Америки, Китаю та інших країн.

Продажі імпортних брендів горілки серйозно втратили свої позиції на українському ринку. Попит на закордонний алкоголь впав через девальвацію гривні, тому його ціна виявилася не по кишені більшості українців.

Виробництво горілки в Україні в грудня 2016 зменшилася на 5,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року (згідно з даними Держстату). Зниження обсягів спостерігається у всіх сегментах алкогольного виробництва.

Виробництво горілки в УкраїніВиробництво коньяку в УкраїніВиробництво лікерів, наливок та інших спиртних напоїв в Україні

Компанії, що випускають авторське вино, зазнають збитків. Обсяг виробництва, як і виручка, у них менше, тому їх розвиток може піти двома шляхами. Компанії або будуть платити за ліцензію таку ж суму, як і лідери ринку, а значить, віддавати весь прибуток державі, або збувати свою продукцію обхідними шляхами. Близько 40 компаній в Україні розливають власне вино (для порівняння, у Франції та Італії кількість таких виноробів досягає десятків тисяч).

Імпорт та експорт

Алкогольні компанії намагаються розширити свій асортимент і знаходять нові канали збуту. У 2014 році холдинг Global Spirits додав Китай і Таїланд в свій список, компанія «Шабо» зайнялася експортом продукції в США. Національний виноробний холдинг має намір освоїти ринок Гонконгу, Сінгапуру, В'єтнаму, а також наростити продажі в Німеччині та Китаї. Така ініціатива може врятувати їх бізнес.

Правильна легенда і позиціонування бренду допоможуть і вам стати успішною компанією не тільки в Україні, а й за кордоном. Телефонуйте сьогодні!

«Укрспирт» має намір збільшити обсяг продукції на експорт і забрати ринок Малої Азії. Зараз на ньому панує алкоголь з Росії та Білорусі, але за рахунок демпінгу цін від «Укрспирту» ситуація може змінитися.

У 2016 році збільшився імпорт грузинських вин. Показники 2016 року у 70% перевищують дані за 2015 і становлять 5,8 млн пляшок.

Алкоголь в Україні: картина споживання

Щороку в світі споживається понад 350 млн дал горілки, при цьому половина цього обсягу йде на Україну, Росію, Білорусію і Казахстан. За даними дослідницької компанії International Wine & Spirit Research, в середньому українець випиває 7,7 л горілки на рік. У 2015 році вперше за останні 15 років споживання алкоголю в усьому світі зменшилася на 0,7% (за даними Euromonitor International) і склало 248 млрд. Літрів. В Україні алкоголю було вжито на 17% менше.

Алкоголь в Україні: картина споживання

У розвинених країнах помітно зниження вживання алкогольних напоїв. Це зрозуміло, адже число людей, які ведуть здоровий спосіб життя, збільшується з кожним роком. В Україні також помітний спад в продажах алкоголю, що, на жаль, не грунтується на позитивній тенденції. Це говорить не про турботу громадян про своє здоров'я, а про процвітання тіньового ринку. Ігор Товкач, аналітик ринку алкогольних напоїв, коментує, що понад 60% міцного спиртного знаходиться в тіні.

Обчислити ваших конкурентів і розповісти більше про стан ринку зможуть лише фахівці. Звертайтеся в KOLORO, щоб отримати повноцінне маркетингове дослідження!

Конфлікт виробників алкоголю і компанії «Укрспирт»

«Укрспирт» оголосив про двоетапному підвищенні цін на спирт в 2017 році. У січні вартість сировини зросте на 10,6% в березні - ще на 8%. Коментар прес-служби підприємства пояснює, що зростання обумовлене економічними обставинами. «Укрспирт» має намір підвищити ціну не тільки на спирт, то і на всю продукцію, до складу якої він входить.

Асоціація легальних виробників алкоголю і асоціація «Укргорілка», в яку включені всі легальні виробники, звернулися до Міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Кутовий, щоб вирішити проблему з підвищенням цін підприємством «Укрспирт».

За їхніми словами, «Укрспирт» не має обґрунтувань для підвищення закупівельної ціни на спирт для виробників. У повідомленні, суть якого опублікована на ресурсі «Інтерфакс-Україна», йдеться про те, що підприємство робить непрозорі закупівлі сировини, за високими цінами, що є доказом корупційних схем усередині компанії. При збільшенні ринку контрафактного алкоголю друге підвищення цін на алкоголь призведе до сумних наслідків.

Тарас Кутовий доручив «Укрспирт» перевірити обгрунтованість підвищення цін на спирт. Він зазначив, що не міг пропустити бурхливі дискусії про ціноутворення. Кутовий не має права втручатися в господарську діяльність державних підприємств. Тому він звернувся до компанії «Укрспирт» з проханням провести дискусію з виробниками і покупцями лікеро-горілчаних напоїв.

Останній раз ціни на спирт підвищувалися в квітні 2016 роки (на 18%). Тоді сировина подорожчала на 14%, електроенергія і паливо - на 24%.

З квітня по грудень 2016 року ціна на спирт преміального класу становила 285 грн / дал. Ціна за пляшку горілки в середньому склала 75-80 грн за півлітра. Андрій Матузко, директор департаменту розвитку, інновацій та маркетингу алкогольної компанії «Олімп», давав коментар, що вартість пляшки повинна була б зупинитися на 69 гривнях. Але збільшення цін на спирт, склотару, логістику та інше призвело вартість продукції на більш високі позиції. Природно, реакція споживачів була негативною, що і призвело до зростання тіньового ринку, де вартість пляшки горілки коливається між 25 і 35 грн.

Чистий збиток «Укрспирт» склав 500 млн грн в 2014 році і 13,89 млн грн в 2015 році. Виробництво спирту також знизилося.

Виробництво спирту

В В основному, «Укрспирт» збував продукцію на внутрішній ринок в 2015 році. На зовнішніх ринках підприємство реалізувало близько 140 тис. Дал етилового спирту.

Зараз «Укрспирт» укладає угоди з основними компаніями-споживачами етилового спирту за новою вартістю. З початку 2017 роки для лікеро-горілчаних, фармацевтичних і технічних потреб було відвантажено 521 тис. Декалітрів харчового спирту.

Ринок українського алкоголю: контрафакт

Ігор Товкач стверджує, що стан алкогольної індустрії плачевно, оскільки зменшується і споживання, і виробництво. У 2015 році виробництво горілки знизилося на 12,6%, пива - на 19,6%. Разом з ростом цін на легальний алкоголь збільшилися продажу контрафактної продукції. Зростання тіньового продажу стабільно спостерігається з 2008 року.

Україна входить в десятку найбільш питущих держав в світі. Україна і Росія вживають найбільше міцного алкоголю за короткий проміжок часу, тобто це країни з найризиковішим способом вживання. Вживання контрафактного алкоголю означає отруєння і летальний результат, а підвищення продажів означає збільшення цієї ситуації.

Щомісяця через сурогатного алкоголю вмирає кілька десятків людей, і тільки спеціальна експертиза може показати, наскільки якісний алкоголь налитий в стакан. Згідно з коментарем Володимира Остап'юк, гендиректора асоціації «Укргорілка», проблема сурогатного алкоголю стає ще більш гострою останнім часом.

За словами гендиректора компанії «Істерн Беверидж Трейдинг» Ольги Івушкіних, тіньовий оборот горілки на кінець 2016 року становить 60% від показників загального ринку. Через несплату податків держава втрачає близько 10 мільярдів гривень.

Аналіз ринку алкоголю: 10 найбільших алкогольних підприємств

Global Spirits

На першому місці розташувався холдинг Global Spirits. Криза мало вплинув на обсяги виробництва і продажів компанії. Приблизно 70% прибутку холдингу доводиться на експорт в 87 країн світу. На ринку алкоголю в Україні частка компанії перевищує 26%. Рейтинг британського журналу Drinks International вказав бренд «Хортиця», що належить Global Spirits, як українську горілку з найбільшим обсягом продажів. У дослідженні компанії IWSR «Хортиця» включена до трійки найбільших марок світу (за обсягами продажів). Загальний обсяг спиртосховища заводу - 1 млн літрів.

«Баядера»

У 2014 році компанія «Баядера» стала лідером з виробництва горілки (частка ринку - 26,8%). Шампанське Marengo розташувалося на другому місці в рейтингу ігристих вин за обсягом продажів. На частку компанії припадає понад 15% імпорту всього міцного алкоголю. Вихід на російський ринок - один з основних орієнтирів компанії. У 2015 році «Баядера» купила велікоустюгскій лікеро-горілчаний завод, де повинна випускатися горілка «Цельсій» і «Перепілка». У Білорусі випускається «Хлібний дар». В цілому, продукція «Баядера» вирушає на експорт в 40+ країн. Дві нових марки рому і джину Real Rum і Genuine Gin, розвиток коньячного виробництва, збільшення обсягів переробки винограду - все говорить про те, що криза на компанії не відзначився.

Третє місце рейтингу зайняла компанія «Оболонь», за нею йде Carlsberg Ukraine. На п'ятому місці - також виробник пива «САН ІнБев Україна».

Nemiroff

Шоста позиція в рейтингу з виручкою 1,949 млрд гривень зайнята Nemiroff. Компанія зазнала період довгих судових розглядів між акціонерами компанії, але продовжує активно розвиватися. За 2015 рік її частка на ринку збільшилася до 13,6%. Продукція Nemiroff продається в 80 країнах, ліцензійне виробництво - в Росії та Білорусі, а нарощування експорту входить в ТОП-плани компанії. Дані Укрспирту стверджують, що кожна друга пляшка з сегмента експорту належить Nemiroff.

«Eastern Beverage Trading Україна»

«Eastern Beverage Trading Україна» перенесла своє виробництво на підприємства конкурентів після анексії Криму. Горілка компанії виробляється на заводах Prime і «Хортиця», коньяк «Коктебель» - на Одеському коньячному заводі, слабоалкогольна продукція випускається на потужностях Nemiroff. Підприємства в Криму продовжують роботу, наприклад, вино все ще випускається на заводі «Коктебель», але ситуація нестабільна.

"Нові продукти"

Восьме місце зайнято виробником певних напоїв «Ефес Україна», а нижче розташовується компанія «Нові продукти». Група є найбільшим українським виробником енергетичних та слабоалкогольних напоїв (частка ринку - 37,9%).

«Олімп»

Замикає рейтинг 10-ти найбільших виробників українського алкоголю компанія «Олімп». Через конфлікт на Донбасі Павло Климець, власник компанії, втратив один із заводів. Така ж ситуація спіткала і завод «Бахчисарай» в Криму. На даному етапі основні потужності Olymp розташовані в Харківській області, а вино під брендом «Бахчисарай» розливається на конкурентних заводах «Таврія» і «Одесавинпром». Продажі вина ростуть, а коньяку і горілки падають (на 50% і 6% відповідно).

Ринок алкоголю в Україні

Прогнози

В умовах постійного підвищення вартості спирту і продукції можуть вижити такі бренди:

  1. Лідери категорій. Незважаючи на подорожчання, їх продукцію споживачі будуть забирати з полиць за звичкою і смаковим уподобанням.
  2. Завбачливі компанії. Деякі бренди почали підготовку до нинішнього стану ринку вже зараз і надали їм «преміальний» імідж.
  3. Інноваційні торгові марки, які роблять акцент на екологічність, особливий рецепт і інше.

Основна маса продукції з середнього і нижнього цінового сегмента, яка експлуатує тему національних традицій і хлібного спирту, може піти з ринку під тиском дешевого контрафакту.

Щоб підлаштовуватися під вимоги ринку, необхідно бути завжди в курсі. Приходьте в KOLORO, щоб отримати актуальну оцінку ринку!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Маргарита Бодак

Копирайтер

78 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !