Калорійний огляд: ковбасний ринок України з 2016 році

Калорійний огляд: ковбасний ринок України з 2016 році

Категория: Исследования

26 / 08 / 2016

11301 просмотров

59 4.135593220339 5

Починаючи з 2012 року, на ринку м'ясо-ковбасних виробів України простежується тенденція спаду виробництва і споживання продуктів. У 2015 році обсяг ринку ковбас знизився на 9,7% в порівнянні з не менш проблемним 2014им. Економіка країни відчувала стан колапсу, що позначалося і на гаманцях українців. Звикаючи до нових реалій, виробники переорієнтували більшу частину продукції з «середнього» і «преміум» сегментів на «економ». Якщо раніше частка цінового сегмента «економ» становила близько 45-50%, то зараз вона збільшилася приблизно до 60%. Частка «преміум» продуктів знизилася з 10-12% до 7-8%.

Огляд ринку ковбасних виробів України. Тенденції ковбасного ринку

Середня вартість ковбасних виробів протягом 2015 року зросла на 54%. Ціна кілограма вареної ковбаси вищого сорту після 75,21 грн. в січні, в грудні склала 92,23 грн. У варено-копчених ковбас 85,50 грн. змінилися на 105,87 грн. У сирокопчених - 145,51 грн. на 179,52 грн. Так як ковбаси не є продуктом першої необхідності, в кризовий період люди почали економити саме на них. За даними Держстату, за перше півріччя 2016 ціни в країні зросли на 4,84%.

ковбасний ринок України

Зростання цін обумовлене не тільки девальвацією гривні, але і скороченням кількості виробничих майданчиків. 10-12% з 300 компаній значилося в Криму і на сході України. Покинули ринок ковбасних виробів такі великі м'ясокомбінати, як Горлівський і Луганський. У передвоєнному 2013 року вони входили в топ-6 українських виробників.

Якщо на початку 2016 року обсяги ковбасного ринку продовжували падати, то в березні вони показали приріст в 1,4%. А в квітні ринок вперше за останні роки показав приріст не тільки виробництва, а й реалізації продукції.

Аналіз ринку ковбас України: портрет споживача

Головними покупцями ковбаси є жінки, 60% всієї продукції купують заміжні українки 25-60 років. За ними слід молодь від 18 до 25 років. У той час як чоловіки більше орієнтуються на ціну, жінки орієнтуються на різні ознаки якості.

Згідно з дослідженням KOLORO, в 2014 році при виборі ковбаси українці спиралися на минулий досвід і орієнтувалися на смак і якість. Тенденції ринку такі, що в 2016 у споживачів панує фактор ціни. Третім за важливістю критерієм є торгова марка виробника.

Українці частіше купують ковбасу в супермаркетах, ніж на ринках. На це впливає тривога з приводу умов зберігання продукту.

Найпопулярніший формат упаковки ковбаси є «батон» вагою близько 400-600 грам. За ним йдуть ковбаса на розріз і упакована нарізка.

Замовити дослідження споживачів ви можете в брендінговому агентстві KOLORO. Вибравши нас, ви виберете знання.

Огляд ковбасного ринку України: експорт

У першому кварталі 2016 року експорт української м'ясоковбасної продукції скоротився на 81,6% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. Так, якщо яловичини за кордон було продано в 2,4 рази менше, ніж в 2015, то експорт свинини зменшився відразу в 19 разів.

Зокрема, на це вплинуло російське продовольче ембарго. РФ заборонила ввезення з України м'яса, ковбаси, морепродуктів, овочів, фруктів і м'ясної продукції на період з 1 січня 2016 до 1 січня 2018. За перше півріччя 2016 експорт в Росію зменшився на 36,2%, а в Казахстан (другий найбільший імпортер) - на 53,8%. Ситуація, що склалася негативно впливає на транзит українських товарів через РФ. Відбуваються перебої на шляху в Китай та інші азіатські країни.

Втім, труднощі виникають і в ситуації з ринком ЄС. У порівнянні з 2013, експорт до країн ЄС впав на 22%. Вивід товарів сповільнюється, так як річні квоти досить низькі. Наприклад, квота на перший квартал 2016 на філе птиці становить 4 тисячі тон. Попит перевищує її приблизно в 25 разів. А за кожну тонну понад квоту доводиться виплачувати мито в 1024 євро, що дуже ускладнює конкуренцію з європейськими компаніями. Вирішенням цієї проблеми могла б стати установка квот в рамках річного обсягу експорту. Тоді український бізнес зміг би постачати товари в ЄС за низькою мито або навіть без неї.

З іншого боку, є і хороші новини. У кілька разів збільшився експорт в Південно-Східну Азію і Африку. За даними Мінагрополітики, 60% українського експорту в 2015 було поставлено саме в країни Азії та Африки. Головним імпортером серед них є Єгипет. Його частка в українському експортному ринку становить близько 7%. Це на 11% більше, ніж в 2013 році.

Структура ринку ковбасних виробів України

Структура ринку ковбасних виробів

На ринку лідирують варені ковбаси, сосиски і сардельки (64,1%). Друге місце займають напівкопчені ковбаси (18,2%). На третьому влаштувалися варено-копчені, напівсухі, сиров'ялені та сирокопчені ковбаси, включаючи «салямі» (8,9%). Далі йдуть незгадані в списку види (3,8%). За ними слідують печінкові (або ліверні) ковбаси (2,9%). На шостому місці - копчено-запечені ковбаси (1,4%). Передостаннє місце займають холодець і сальтисон (0,5%). Замикають список ковбасні вироби з конини (0,2%).

Що стосується виробників, десятку лідерів українського м'ясного ринку за 2015 рік очолює «Миронівський хлібопродукт» (його частка становить 13,5%). За ним слідує «Фаворит плюс» (11%), «Глобинський м'ясокомбінат» (9,6%), «Ятрань» (4,6%) і «Єрмак голд» (4,3%). У другій половині списку розташувалися «Салтівський м'ясокомбінат» (3,9%), «АПК-Інвест» (3,2%) і «Житомирський м'ясокомбінат» (3,2%). Замикають десятку «Тавр плюс» (3%) і «Кременчукм'ясо» (2,9%).

Лідери ринку ковбасних виробів України

1. М'ясна фабрика «Фаворит Плюс». За підсумками 2015 року, підприємство очолило десятку лідерів м'ясоковбасної ринку України. На сьогоднішній день воно займає 14,2% обсягу ринку м'ясо-ковбасних виробів. У першому півріччі 2016 фабрика виготовила 15503 тонн ковбасної продукції. Вони включають в себе півтори сотні найменувань, що випускаються під трьома торговими марками - ТМ «Ковбасний ряд», ТМ «Добров» і ТМ «М'ясна лавка». Фабрика знаходиться в смт. Ювілейному (дніпропетровська обл.). Вона входить до складу корпорації «АТБ».

Під маркою ТМ «Добров» фабрика випускає шинки, варені ковбаси, сосиски, сардельки, напівкопчені, варено-копчені, копчено-запечені та сирокопчені ковбаси, напівкопчені і сирокопчені ковбаски, делікатеси, паштет і лінійку низькокалорійних продуктів. При їх виробництві використовуються тільки натуральні спеції та різні види оболонок високої якості. Лінійка товарів являє собою продукти вищого і першого сортів і орієнтується на споживачів, що ставлять Якість вища за ціну. На цьому наголошується і мотивами дизайну упаковок, характерними для майже всієї продукції. Вони обов'язково містять гравюрні зображення корів або свиней. Логотип компанії з сріблястими завитками підкреслює «преміальність» товарів.

ковбаси ТМ Добров

Приклад дизайну упаковок ковбас «Московська» та «Єврейська» ТМ Добров

Асортимент ТМ «Ковбасний ряд» включає в себе: шинку, варені і напівкопчені ковбаси, сосиски, сардельки та паштети. Серед цієї продукції вже не зустрінеш вищих сортів, зате вона володіє більш доступною ціною. Це відбивається і на дизайні, де упаковка однієї ковбаси може кардинально відрізнятися від іншого. Наприклад, ковбаса «Чайна» з величезним написом Чайна Чайна на червоній упаковці є сусідами з ковбасою «Смачна з молоком», на етикетці якої зображений чорно-білий малюнок старовинного моста.

ТМ «М'ясна лавка» випускає: шинки, варені ковбаси, сосиски, сардельки, напівкопчені, смажені, копчено-запечені та сирокопчені ковбаси, сиров'ялені ковбаски, делікатеси, паштети і солоне сало. Як і у випадку з «Добров» і «ковбасний поруч», продукція «М'ясний лавки» проводиться для мережі АТБ і заточена під її споживчу аудиторію.

2. Глобинський м'ясокомбінат - великий виробник м'ясних продуктів з Полтавської області. Разом з ВАТ «Глобинський маслозавод» та кількома іншими підприємствами він входить до групи «Глобино». В місяць по всій Україні реалізується більше ніж 1700 тонн ковбасної продукції м'ясокомбінату. За перше півріччя 2016 підприємство збільшило дохід на 11,1% в порівнянні з тим же періодом 2015 року.

Підприємство випускає: варені, варено-копчені, напівкопчені, сирокопчені та сиров'ялені ковбаси, сосиски, сардельки, шинку, м'ясні делікатеси, ковбаски для смаження, м'ясний хліб, паштети, нефондова вироби (печінкова, ліверна, кров'яна ковбаси і т.д.), а також різні види сирів і масла.

У дизайні упаковок ковбаси «Глобино» намагається не йти від червоного і наближених до нього відтінків. Часто на них можна зустріти повторюється геометричний візерунок. Він нагадує золотисті промені сонця. На упаковках відзначається, що компанія використовує власну сировину, а вся продукція відповідає світовим стандартам якості. Також у компанії є преміальна лінійка сиров'ялених ковбас «Італійські традиції». Дизайн упаковок витриманий в сріблясто-білих тонах з додаванням прапора Італії.

ковбаси Глобино

Приклад дизайну упаковок ковбас Глобинського м'ясокомбінату

3. М'ясокомбінат «Ятрань». Це підприємство родом з Кропивницького, (Кіровограда). В його асортименті більше 200 найменувань товарів. За 2014 рік «Ятрань» виготовив 16 621 тон м'ясоковбасної продукції. Більшу частину асортименту продукції займають ковбаси, виготовлені за традиційними технологіями. Серед них: варені, сирокопчені, варено-копчені та напівкопчені ковбаси. А також: сосиски, сардельки, копчення, шинка, запечена продукція, паштет, равіолі та пельмені з варениками.

Підприємство випускає кілька спеціальних лінійок найменувань. Наприклад, серії «Пікнік» і «Ятранчік». Друга включає в себе, зокрема, продукти, орієнтовані на дітей (наприклад, сосиски «Дитячі», «Тигрик з сиром» або «Шкільні"). Слоган компанії - «Тому, що смачно». Яскравий дизайн упаковки, укупі з великою кількістю інформації, заточений під привернення уваги споживача.

ковбаси Ятрань

Приклад дизайну упаковок ковбас «паштетний» і «Феррарезі» м'ясокомбінату «Ятрань»

4. ПрАТ «Український Бекон». Підприємство розташоване в Донецькій області. З 2008 року воно входить до складу ПАТ «Миронівський хлібопродукт». Незважаючи на кризу, в минулому році асортимент продукції поповнився 70 новими найменуваннями. Ковбасні вироби «Українського Бекона» випускаються під торговими марками «Бащинський» і «Європродукт». У 2014 році кількість вироблених ковбас досягло позначки в 11896 тонн. Асортимент продукції включає в себе: варені і напівкопчені ковбаси, гриль, паштет, вироби з птиці, заморожені продукти, сосиски, сардельки, делікатеси і шинку.

У своїй рекламній кампанії ТМ «Бащинський» робить упор швидше на клієнта, ніж на продукт. Як запевняє офіційний сайт компанії, споживач розуміє, що продукт «зроблений виключно для нього» і «з думкою про нього». Рекламні слогани свідчать: «Усі люблять філейні», «Ковбаса Олів'є моя улюблена» і т.д. Дизайн упаковок продукції не відрізняється яскравістю. У більшості він обмежується лише текстами і логотипом.

5. ПАТ «Кременчукм'ясо». Компанія «Кременчукм'ясо» випускає більше 350 найменувань м'ясоковбасної продукції під торговою маркою «Фарро». 2015 рік вона закінчила зі збитком в 18,898 млн. Грн. Для порівняння, в 2014 її збитки склали 1,386 млн. Грн. Підприємство випускає: варені, варено-копчені, напівкопчені, сирокопчені та сиров'ялені ковбаси, сосиски, м'ясні делікатеси, шинку, паштети, нефондова продукцію і напівфабрикати.

У своєму позиціонуванні «Кременчукм'ясо» робить акцент на віці компанії, створеної в 1913 році. Цифра 100 красується на логотипі компанії, а її слоган ще раз нагадує про «успішний шлях довжиною в століття». Золотисті кольори логотипу простежуються і в дизайні упаковок.

6. Салтівський м'ясокомбінат. Це провідне підприємство працює в м'ясному бізнесі групи компаній СМК. Згідно з рейтингом, складеним агропорталом Latifundist, в 2015 році його частка на м'ясному ринку України склала 3,9%. МК випускає: напівкопчені, сирокопчені, сиров'ялені, варені, варено-копчені ковбаси і ковбаси твердого копчення, шинки, сосиски, сардельки та делікатеси.

У дизайні упаковок вареної ковбаси часто можна зустріти написане величезними літерами назва продукту. Іноді це можна спостерігати і серед копченої ковбаси (наприклад, «Довбушская» і «Мозаїчна»), але переважають там все ж класичні варіанти з додаванням золотистих відтінків логотипу. У своєму позиціонуванні СМК робить упор на власне тваринництво і виробництво кормів. А також на екологічно чисте виробництво і популярність серед населення. На початку 2016 року агентство KOLORO провело комплексний ребрендінг мережі СМК. Замовити розробку концепції позиціонування бренду ви можете у нас на сайті.

ковбаси СМК

Приклад дизайну упаковок ковбас «Болгарська» і «Баликова» Салтівського м'ясокомбінату

Дизайн і позиціонування ковбасного ринку України

Красивий і оригінальний дизайн упаковки дозволяє товару виділитися серед інших і звернути на себе увагу покупця. Тенденції в дизайні ковбас схожі з загальними тенденціями дизайну упаковок 2016 року. Серед них виділяються:

  • використання білого кольору;
  • прості геометричні візерунки;
  • повернення до минулого;
  • есенціалізм (тобто фокусування на головному. В даному випадку - на самій ковбасі).

Ковбаса Jabugo Real

1. Приклад використання білого кольору і есенціалізму в дизайні упаковки ковбаси Jabugo Real

Ковбаси Henchun і Кочівники

2. Приклад використання ретро-мотивів (зліва) і геометричних візерунків (праворуч) в дизайні упаковок ковбас Henchun і Кочівники

Ковбаси Zamora

3. Приклад використання білого кольору і ретро-мотивів в дизайні упаковки ковбаси Zamora

На українських упаковках ковбас часто можна помітити зображення тварин, покликані показати натуральність продукту (наприклад, ковбаса «Московська» від ТМ Добров). Часто зустрічається стилізація під радянські часи (ковбаса «Братиславська» м'ясокомбінату Ятрань). Вона повинна викликати асоціації з продуктом, зробленим в СРСР. Що стосується кольору етикетки, він рідко йде від червоного або бежевого, тобто вид упаковки часто намагаються наблизити до вигляду самої ковбаси.

У випадках, коли продукт орієнтований не на основний сегмент (жінки середнього віку), його дизайн може відрізнятися. Наприклад, у вже згаданих вище сосисках «Тигрик» упаковка розфарбована тигровими смугами, а на етикетці зображений і сам дикий звір.

Прогноз для ринку ковбас на 2017

  1. Зростання цін. Незважаючи на відносну стабілізацію внутрішньої і зовнішньої ситуацій, ціни продовжують (і продовжать) рости. Якщо вірити експертам, восени 2016 Україна чекає поголовне зростання цін, що вплине і на вартість ковбасної продукції. Восени прогнозується інфляція в 5-7%, що більше, ніж за все перше півріччя 2016.
  2. Падіння обсягів експорту та імпорту. Експорт українського ковбасного ринку зменшується в геометричній прогресії. Зниження виробництва ще більше погіршить цю динаміку. Імпорт в результаті девальвації гривні впав в 10 разів (364,7 тон в 2015 проти 3321,9 тон в 2011). Ця тенденція продовжиться і далі.
  3. Зменшення сировинної бази. Станом на березень 2016, поголів'я худоби, свиней, овець і кіз за рік зменшилася в середньому на 3-4%.
  4. Пошук нових ринків в Африці і Азії. Що стосується зовнішніх ринків, то, незважаючи на ембарго РФ, збільшується експорт в країни Африки і Азії, а також ЄС. З іншого боку, через відхід частини сировини за кордон, виробники можуть не встигнути наростити достатні обсяги виробництва. Це спричинить за собою ще один стрибок цін.
  5. Переважна більшість ковбас першого і другого сортів. Сьогодні правила встановлює споживач, який робить вибір на користь більш дешевих продуктів. Під нього підлаштовуються виробники, які змушені збільшувати частку ковбас сегмента «економ». З огляду на не найкращі фінансові прогнози, ця тенденція буде продовжуватися.

Майбутнє українського ковбасного ринку залежить і від самих виробників. Поліпшення якості продуктів, гармонізація товарних відносин з ЄС і відкриття нових ринків допоможуть виробникам і економіці країни.

Бути поінформованим - значить бути на крок попереду інших. Маркетологи KOLORO проведуть для вас повний аналіз м'ясного ринку. Зв'яжіться з нами прямо сьогодні, зателефонувавши по телефону + 38044223 20 51 або написавши на пошту info@koloro.ua

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алексей Шкуркин

Копирайтер

59 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !