Дослідження українського ринку слабоалкогольних напоїв

Дослідження українського ринку слабоалкогольних напоїв

Категория: Исследования

21 / 05 / 2014

31253 просмотров

269 3.9925650557621 5

На українському ринку існує досить високий попит на різноманітні слабоалкогольні напої.

Слабоалкогольні напої (САН) - досить новий продукт у порівнянні з традиційним алкогольним асортиментом. Ринок слабоалкогольних напоїв в Україні почав активно розвиватися з середини 1990-х років. До кризового 2008 року на ринку спостерігалося постійне зростання, і багато виробників міцних алкогольних і безалкогольних напоїв, почали виробництво слабоалкгольних напоїв в Україні. Однак в 2008 р багато з них були змушені скоротити виробництво САН і навіть вивести ТМ з ринку. У 2009-2013 рр. спостерігалося поступове зростання і відновлення обсягів виробництва і продажів. У 2012 р слабоалкогольних напоїв було реалізовано 6229,7 тис. в натуральному вираженні, а в першому півріччі 2013 року порівняно з першим півріччям 2012 року обсяги продажів САН збільшилися на 3,9%.

Слабоалкогольні напої Україна, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо Вас зацікавила дана стаття, і Ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в наше брендингові агентство KOLORO. KOLORO не просто якісно проведе маркетингове дослідження, аналіз конкурентів або кабінетне дослідження, ми також розробимо Вам найкращу стратегію виходу на ринок, концепцію позиціонування Вашого товару і / або маркетингову програму.

\t\t\t

До слабоалкогольних напоїв відносять різні напої, такі як джин-тонік, ром-кола, бірмікси, шейки, сидр, енергетичні напої, молочні коктейлі та т.п. До слабоалкогольних напоїв також відносять і пиво, масштаби споживання якого значно перевершують масштаби споживання всіх позицій категорії слабоалкогольних напоїв, і тому пиво виділяють в окрему категорію напоїв. В даному дослідженні сегмент пива не враховується.

Раніше ми вже проводили дослідження ринку пива в Україні за 2008-2012 рр, з яким ви також можете ознайомитися тут.

Споживання слабоалкогольних напоїв


Слабоалкогольні напої позиціонуються і націлені на молодь, адже саме молодь швидко і активно реагує на різноманітні нововведення і новинки ринку, що дозволяє новим продуктам проникати на ринок.

Залежно від частоти споживання слабоалкогольних напоїв виділяють 4 групи споживачів:

  • активні споживачі - п'ють САН кожен день або кілька разів на тиждень;
  • регулярні - п'ють САН кілька разів на місяць;
  • епізодичні - п'ють САН приблизно раз на місяць;
  • випадкові споживачі - п'ють САН вкрай рідко, можливо одиничний досвід споживання.

В Україні регулярними споживачами слабоалкогольних напоїв є 10,2% населення, з них більшість - це жінки.

Більше третини споживачів купує САН 1-2 рази на місяць (36,5%), ще третина споживачів купують САН 1 раз на тиждень. 18% споживачів є активними споживачами і купують САН 2-3 рази в тиждень. Головна цільова аудиторія слабоалкогольних напоїв - це молодь у віці від 16 до 30 років. З віком споживання САН у людей знижується.

слабоалкогольні напої, коктейль

85% споживачів САН - це жителі великих міст. Споживання САН в Україні має сезонний характер і найбільше продажів доводиться на весняний та літній період, в основному це пов'язано з тим, що найбільше слабоалкогольних напоїв споживають на вулиці.

При виборі того чи іншого слабоалкогольного напою споживачі в першу чергу звертають на міцність напою: менш міцні напої користуються меншим, але стабільним попитом, більшість активних споживачів воліють САН фортецею 8-9%.

Асортимент слабоалкогольних напоїв розширюється. Багато напоїв вже стали класичними і мають постійний попит і широку аудиторію споживачів, а деякі тільки виходять на ринок і завойовують увагу споживачів. Серед таких напоїв можна виділити молочні алкогольні коктейлі і винні напої та коктейлі. Сегментом, що швидко розвивається на ринку САН є сегмент сидру через тенденцію до споживання натуральних продуктів.

Упаковка слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоївДизайн пляшки слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоївПляшка для слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Споживання САН в Україні на середньостатистичного українця становить близько 2,2 л. Це досить низький показник, в порівнянні з Росією, де споживання САН становить 5 л на душу населення в рік, в Литві споживання САН становить 5,2 л, а у Фінляндії - аж 11 літрів. Це свідчить про те, що потенціал у українського ринку слабоалкогольних напоїв є.

Українці вважають за краще газовані напої - їх купують 92% споживачів. Частка негазованих САН незначно падає щорічно.

Переваги по упаковці слабоалкогольних напоїв

За законодавством заборонено розливати слабоалкогольні напої в пластикову пляшку і в пляшку / банку обсягом понад 0,75 л. У структурі продажів 59% займають САН в алюмінієвих банках, 41% відповідно в скляних пляшках. Однак якщо розглядати структуру продажів в одиницях, то частки приблизно однакові.

Виробники САН в Україні


На ринку України представлена ​​велика різноманітність торгових марок слабоалкогольних напоїв, проте всі вони зосереджені в руках 5 національних компаній, яким належить понад 90% всього ринку в натуральному вираженні.

  • ГК «Нові продукти» - лідер ринку, який контролює близько 60% всього ринку. Торгові марки компанії - слабоалкогольні напої Shake, King's Bridge, Roger's, Creamel, Revo Alco, енергетичні напої Revo Energy, Pit Bull, Non Stop. Частки ринку по торговим маркам: 27,7% - ТМ Revo, 17,5% - Shake, 10,8% - King's Bridge, 0,48% - Roger's, 0,15% - Creamel.

Слабоалкогольні напої дизайн, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Слабоалкогольні напої в банках, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

  • Корпорація «Оболонь» - класичні слабоалкогольні напої «Бренді-кола», «Ром-кола», «Джин-тонік», «Віскі вишня», нові слабоалкогольні напої «Ice Life» і «Rio де Мохіто». Частка компанії «Оболонь» на ринку САН - близько 25%. У 2013 р досягненням компанії стало те, що з появою нової ТМ «Rio де Мохіто», їй вдалося всього за рік завоювати 5,2% споживачів.

Бренди слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Слабоалкогольні напої Україна, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

  • ТОВ «Кримська горілчана компанія» випускає на український ринок бренд «LONGmixER». Частка компанії на українському ринку - близько 5%.

Дизайн етикетки слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

  • IBB Regent house London - енергетичний напій ТМ «Ягуар» забезпечує компанії частку на ринку 4,5%.

Слабоалкогольні напої дизайн банки, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

  • Компанія «Росинка» - слабоалкогольні напої «Шоколад», «Фейхоа», «Фруктовий фізз», «Горілка лимон», «Горілка журавлина», «Бренді кави», «Біанко», «Мохіто». Частка компанії на українському ринку – 4%.

Дизайн пляшки, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Експорт, імпорт слабоалкогольних напоїв


Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україні перевищує експорт даної продукції в 7 разів. У 2013 р в порівнянні з 2012 р і експорт, і імпорт збільшилися. У 2013 р в Україні було експортовано слабоалкогольних напоїв на 22,5 млн.грн., що практично в 2 рази більше, ніж в 2012 р Імпорт в 2013 р збільшився більш ніж в 2 рази і склав 160,9 млн. грн .

Показники імпорту слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Експорт

Найбільше з України експортується слабоалкогольних напоїв в Росію - майже половина всього експорту (48,8%), в Білорусь - майже третина експорту (26,7%) і Молдову - 12,2%. При цьому 59% всього експорту - це слабоалкогольні напої з концентрацією спирту 7%, а 34% - САН з концентрацією 5%.

Серед постачальників САН з Європи варто відзначити:

  • німецьку компанію Katlenburger (фруктові вина і глінтвейн з вмістом спирту 8,5%),
  • італійську компанію Bottega S.P.A. (ігристі напої на основі вина з вмістом спирту 10%;
  • бельгійську компанію (сидр ТМ Zonk Apple Stassen Over Ice Apple з вмістом алкоголю 5,4%).

Експорт слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Імпорт

Найбільше слабоалкогольних напоїв завозиться з Росії - 73,2%, частка Італії, Німеччини, Білорусі, Франції, Угорщини та Бельгії в структурі імпорту коливається від 1,9 до 5,4%.

Імпорт САН, також як і споживання, має сезонний характер - велика частина поставок припадає на квітень-вересень. Найменше імпортується САН в січні-лютому.

59% всього імпорту - це САН фортецею 7%, 31% - більш міцні слабоалкогольні напої, решта - менш міцні напої.

Імпорт слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Експортери слабоалкогольних напоїв з України


Експортом САН з України займається 11 компаній, і тільки одна з них експортує продукцію на постійній основі. Більшість українських виробників постійно шукають нових торгових агентів за кордоном, з якими укладають угоди на невеликі суми і з перспективою на подальшу співпрацю.

Лідером-експортером САН є компанія «Нові продукти». Компанія утримує лідируючі позиції (в загальній структурі експорту займає 82%) завдяки налагодженому постачанню, широкій географії (14 країн) і великому асортименту продукції. Найбільш популярні торгові марки слабоалкогольних напоїв компанії - King's Bridge, Shake, Revo, Creamel, Non Stop.

Виробники слабоалкогольних напоїв, Дослідження ринку слабоалкогольних напоїв, ринок слабоалкогольних напоїв, споживання слабоалкогольних напоїв, виробники слабоалкогольних напоїв

Основним експортером сидру в 2013 р стала компанія «Роял Фрут Гарден» з торговою маркою «Роял Фрут» (60% експортується на ринок Росії, решта - в Польщу). У 2013 р збільшився попит на продукцію приніс компанії додатковий дохід в 1,25 млн. Грн.

Серед експортерів слід також відзначити компанію Carlsberg c торговими марками Somersby і «Квас Тарас» (концентрація спирту в квасі - 1,2%).

Імпортери слабоалкогольних напоїв в Україні


Основним імпортером САН в Україні є компанія ТОВ United Bottling Group (торгові марки Jaguar, Red Devil, Gin Manchester, Cazanova). У структурі загального імпорту підприємство займає частку 61,7% (імпорт на 99 млн. Грн.)

На другому місці по імпорту САН в Україні знаходиться компанія Bravo Premium (торгові марки Amore, Bravo, Elle). У структурі загального імпорту підприємство займає частку понад 10% (сума імпорту приблизно 18 млн за 2013)

Третє місце серед основних імпортерів САН займає ТОВ «Двинский Бровар» (ТМ «Збітень»). Імпорт даного напою в Україні в 2013 р склав 4,9 млн.грн.

РЕЗЮМЕ


Ринок слабоалкогольних напоїв консолідований і більше 90% всього ринку знаходиться в руках 5 компаній. При цьому лідеру ринку - компанії "Нові продукти" - належить 60% всього ринку.

Асортимент продукції представлений як класичними смаками, так і різноманітними коктейлями і шейками.

Дуже перспективним сегментом, що швидко розвивається, є сегмент сидру - споживачі все частіше стали звертати увагу на натуральність продукції.

Незважаючи на те, що у національних виробників налагоджено виробництво слабоалкогольних напоїв, експорт їх за кордон незначний. А імпорт перевищує обсяги експорту в 7 разів.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Алина

Маркетолог

269 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !