Дослідження ринку соків в Україні: аналіз виробництва і споживання

Дослідження ринку соків в Україні: аналіз виробництва і споживання

Категория: Исследования

19 / 07 / 2013

44918 просмотров

467 4.0107066381156 5

Всім відомо, що натуральний сік - дуже корисний продукт. Сік отримують шляхом вичавлювання з кращих і стиглих фруктів або овочів. Але деякі люди вичавлюють сік з різних їстівних стебел, коренів і листя (наприклад, сік селери).

Таким чином, можна виділити наступні види соку за походженням:

  • фруктовий (апельсиновий, вишневий, виноградний, яблучний, абрикосовий, сливовий та інші);
  • овочевий (морквяний, томатний, капустяний і інші);
  • соки дерев (березовий, кленовий).

Український ринок соків, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Також за способом виробництва виділяють:

  • свіжовичавлений сік - сік вичавлений безпосередньо перед вживанням, це натуральний і найбільш корисний сік.
  • сік прямого віджиму - фруктовий або овочевий сік, що пройшов пастеризацію і вже розлитий в скляну тару або асептичну упаковку. Через термообробку під час пастеризації сік втрачає деяку харчову цінність, однак колір, смак і запах повністю зберігаються.
  • концентрований сік - це сік, одержуваний внаслідок видалення з соку прямого віджиму зайвої води.
  • відновлений сік - сік, отриманий з концентрованого соку або соку прямого віджиму і питної води, продається в асептичній упаковці.

Аналіз ринку соків, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

На українському ринку представлений широкий асортимент соків і сокової продукції різних брендів і торгових марок. До сокової продукції, крім соків, відносять також нектари, морси та соковмісні напої.

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо вас зацікавила дана дослідження і ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Компанія KOLORO також може розробити дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, провести ребрендінг, створити логотип і бренбук, легенду бренду і рекламний слоган, знайти партнерів в іншій країні (постачальників, дистриб'юторів) і потенційних замовників, здійснити холодні дзвінки (послуги call-центру), і багато іншого.

\t\t\t

Споживання соку в Україні. Переваги споживачів. Критерії вибору соку


Українці найчастіше купують сік кілька разів на тиждень (майже 40%), кілька разів на місяць (25%) і щодня (більше 20%), також сік купують тільки у свята (8%) і близько 3% взагалі не п'ють соки. Це свідчить про те, що сік є популярним напоєм на Україні.

Частота споживання соку, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Що стосується упаковки для соків, то найчастіше купують сік в упаковці об'ємом 1 л. Структура споживання соків в залежності від обсягу упаковки представлена ​​на наступній діаграмі:

Популярні обсяг соку, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Найбільш популярними смаками соку є апельсиновий, яблучний, вишневий і мультівітамін.

Смакові переваги по сокам, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Найбільше купують сік в картонній упаковці, найменше - в пластиковій пляшці.

Дизайн упаковки соку, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

На вибір соку в більшій мірі впливає його смак, далі - якість продукції, ціна, торгова марка або бренд, виробник і привабливість упаковки.

Фактори вибору соку, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Українець щорічно в середньому випиває близько 10 л соку на рік. Це дуже низький показник. Так, наприклад, житель Європи випиває соку в три рази більше, а американець - в п'ять разів більше. Низьке споживання соку і його поступове скорочення пояснюється тим, що:

  • соки вітчизняного виробництва не асоціюються з продукцією високої якості;
  • зростає споживання мінеральної води;
  • низький рівень доходів у населення.

Для того, щоб збільшити споживання і заманити нових покупців, виробники соків постійно оновлюють асортимент продукції, створюючи нові мікси. На українському ринку дуже широкий асортимент вибору соків і нектарів на різний смак, що відрізняється від вибору за кордоном. При цьому продукції преміум сегменту на нашому ринку мінімальна кількість.

Виробництво, експорт, імпорт соків


Виробництво соків в Україні знижується з кожним роком в натуральному вираженні. Так в 2011 р виробництво знизилося на 5,6% в порівнянні з 2010 р, а в 2012 р знизилося на 3,9% (до 281 тис. тонн) у порівнянні з 2011 р. Незважаючи на це, ринок соків в грошовому вираженні зростає, і це обумовлено підвищенням цін на соки і нектари.

Вартість соків збільшується через зміну курсу валют, оскільки для виробництва багатьох соків використовуються імпортні фрукти. Так в 2011 р цитрусових було імпортовано на суму $ 263,3 тис., вишні та черешні - на суму $ 2784,4 тис., персиків - $ 1070,3 тис.

Виробництво соку в Україні, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Експорт українських соків незначний і має тенденцію до скорочення. Так в 2011 році він скоротився майже на 40% в порівнянні з 2010 р до 57,7 тис. тонн. В основному соки вітчизняного виробництва поставляються на ринок Росії, а також в Австрію, Білорусь, Молдову, Казахстан та інші країни (за даними Держстатистики).

Імпорт продукції також скорочується: у 2010 р імпорт скоротився з 42,57 тис. тон до 41,05 тис. тон, а в 2011 р скоротився вже до 37,14 тис. тон. За даними Державної статистики, найбільше соків імпортується з Бразилії, Нідерландів, Росії, Італії, Іспанії, Китаю і Польщі.

Структура ринку по основним виробникам


На ринку соків спостерігається висока конкуренція. 98% всієї продукції на українському ринку соків представлені 4 великими компаніями: Sandora, Vitmark, Coca-Cola і Ерлан.

Українські виробники соку,соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Ці компанії виробляють соки та нектари, залишаючи недоторканим сегмент соків прямого віджиму. Саме тому невеликі оператори ринку, а також фреш-бари, поступово завойовують популярність тим, що у них можна купити і випити свіжовичавлений сік. Сегмент свіжих соків є привабливим, однак його недоліком є ​​дорожнеча свіжих соків.

Sandora

Компанія Сандора - протягом тривалого часу є лідером на українському ринку соків. Успіх компанії полягає у високій якості продукції, використання новітнього обладнання на виробництві та участь в різних соціально-відповідальних програмах. Соки випускаються під торговою маркою Сандора, Сандора Ексклюзив, Сандора до Сніданку, Сандора Овочевий коктейль, Сандорик і Садочок.

ТМ Sandora соки, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Соки та нектари Сандора - одна з найбільш популярних торгових марок в Україні. Представлена ​​лінійка найменувань з 17 смаків і 1 морсу. Випускається в упаковці об'ємом 0,25 (з трубочкою), 0,5, 1, 1,5 і 2 л. Сандора Ексклюзив - сік преміального сегмента випускається в упаковці з фірмовим оригінальним дизайном. Сандора до Сніданку - це соки з підвищеним вмістом фруктової м'якоті. Сандора Овочевий - соки, виготовлені з овочів. Лінійка включає в себе 4 оригінальних міксу: гарбузово-яблучний, морквяно-яблучний, томатний пікантний і томатно-буряковий.

Сандорик дитячий сік, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структураСандорик - це соки в яскравій упаковці з оригінальним дизайном, створені спеціально для діток. Випускаються в невеликих упаковках об'ємом 0,2 і 0,33 л з трубочкою.

Садочок - сік високої якості, що виготовляється переважно з українських фруктів і овочів. Випускається як в асептичній упаковці різних обсягів, так і ПЕТ-пляшках.

Vitmark

Компанія Вітмарк є одним з найбільших українських виробників соків, нектарів та соковмісних напоїв. Компанія володіє одним з кращих заводів з виробництва соків в Україні - Одеський завод дитячого харчування. На ринку України соки компанії Вітмарк представлені під торговими марками Наш Сік, Джаффа, Джусик і Соковита.

Джаффа - це соки і нектари високої якості, що підтверджується численними нагородами та медалями Міжнародних дегустаційних конкурсів. Джаффа - єдиний сік в Україні, що випускається в скляній пляшці місткістю 0,2 л. Соки Джаффа експортують більш ніж в 20 країн, що також свідчить про популярність цього бренду і за кордоном.

ТМ Джаффа, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

ТМ Наш СікНаш Сік - сік традиційних рецептур, виготовлений в основному з фруктів і овочів, вирощених в Україні. Продукт позиціонується для людей з різним рівням доходу. Лідером на ринку соку торгової марки Наш Сік дозволяє залишатися його високу якість, доступна ціна і відмінний смак.

Coca-Cola

Кока-Кола випускає соки і нектари на український ринок під трьома торговими марками. Це: Річ, Добрий і Ботанік.

Соки та нектари Річ - це в першу чергу високоякісна продукція, представлена ​​на ринку 15 різними смаками в упаковці з оригінальним дизайном об'ємом 0,2, 0,5 і 1 л.

Соки ТМ Річ, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

Сік Добрий представлений на ринку класичними смаками. Має широку популярність серед жителів України завдяки гарному смаку, приємному назвою і доступною ціною.

Соки торгової марки Ботанік з'явилися на українському ринку в 2009 році і випускаються тільки в ПЕТ-пляшках об'ємом 0,4 і 0,9 л.

Ерлан

Компанія Ерлан випускає соки і нектари під торговими марками Біола і Соки Літо. Соки мають широкий асортимент різних смаків, випускаються в ПЕТ-пляшках об'ємом 0,5, 1 і 1,5 л. Соки Літо і Біола мають популярність серед українців завдяки зручній упаковці - пляшці з широким горлом. Таку пляшку зручно брати з собою в дорогу.

Структура ринку соків по найбільш популярним торговим маркам:

ТМ соки Україна, соки, Україна, маркетинг, ринок соків в Україні, види соку, маркетингове дослідження, особливості ринку, аналіз ринку, тенденції розвитку, аналіз споживачів, переваги споживачів, експорт та імпорт, аналіз основних виробників, структура

На першому місці сік Садочок з часткою ринку 27,3%, за ним слідують Наш сік - 22,1%, Сандора - 15,7%, Біола - 5,2%, Добрий - 4,3%, Джаффа - 3,2 %, Соки Літо - 3,1%, Річ - 1,4%, Ботанік - 1% та інші - 16,7%.

Прогнози на ринку соків в Україні:

  • позитивна динаміка розвитку ринку;
  • загострення конкуренції, посилення боротьби за увагу споживачів;
  • збільшення частки сегмента соків прямого віджиму.

Якщо вас зацікавила дана дослідження і ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Компанія KOLORO також може розробити дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, провести ребрендінг, створити логотип і бренбук, легенду бренду і рекламний слоган, знайти партнерів в іншій країні (постачальників, дистриб'юторів) і потенційних замовників, здійснити холодні дзвінки (послуги call-центру), і багато іншого.

На сайті ви можете ознайомитися з нашими послугами та портфоліо,а також замовити цікаву для вас послугу, зв'язавшись з нами по телефону або за допомогою e-mail :+38-(057)-760-26-05$, +38-(057)-760-26-06, +38-(099)-618-87-50,info@koloro.ua.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алина

Маркетолог

467 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Сделать запрос
up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Выберите удобный вам мессенджер:
- Оценка готовности вашего проекта
- Построение плана работ
- Цены и Сроки

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !