Всім відомо, що натуральний сік - дуже корисний продукт. Сік отримують шляхом вичавлювання з кращих і стиглих фруктів або овочів. Але деякі люди вичавлюють сік з різних їстівних стебел, коренів і листя (наприклад, сік селери).
Таким чином, можна виділити наступні види соку за походженням:
- фруктовий (апельсиновий, вишневий, виноградний, яблучний, абрикосовий, сливовий та інші);
- овочевий (морквяний, томатний, капустяний і інші);
- соки дерев (березовий, кленовий).
Також за способом виробництва виділяють:
- свіжовичавлений сік - сік вичавлений безпосередньо перед вживанням, це натуральний і найбільш корисний сік.
- сік прямого віджиму - фруктовий або овочевий сік, що пройшов пастеризацію і вже розлитий в скляну тару або асептичну упаковку. Через термообробку під час пастеризації сік втрачає деяку харчову цінність, однак колір, смак і запах повністю зберігаються.
- концентрований сік - це сік, одержуваний внаслідок видалення з соку прямого віджиму зайвої води.
- відновлений сік - сік, отриманий з концентрованого соку або соку прямого віджиму і питної води, продається в асептичній упаковці.
На українському ринку представлений широкий асортимент соків і сокової продукції різних брендів і торгових марок. До сокової продукції, крім соків, відносять також нектари, морси та соковмісні напої.
\t\t\t\t\t\t\t
\t\t\t
Якщо вас зацікавила дана дослідження і ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Компанія KOLORO також може розробити дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, провести ребрендінг, створити логотип і бренбук, легенду бренду і рекламний слоган, знайти партнерів в іншій країні (постачальників, дистриб'юторів) і потенційних замовників, здійснити холодні дзвінки (послуги call-центру), і багато іншого. \t\t\t |
Споживання соку в Україні. Переваги споживачів. Критерії вибору соку
Українці найчастіше купують сік кілька разів на тиждень (майже 40%), кілька разів на місяць (25%) і щодня (більше 20%), також сік купують тільки у свята (8%) і близько 3% взагалі не п'ють соки. Це свідчить про те, що сік є популярним напоєм на Україні.
Що стосується упаковки для соків, то найчастіше купують сік в упаковці об'ємом 1 л. Структура споживання соків в залежності від обсягу упаковки представлена на наступній діаграмі:
Найбільш популярними смаками соку є апельсиновий, яблучний, вишневий і мультівітамін.
Найбільше купують сік в картонній упаковці, найменше - в пластиковій пляшці.
На вибір соку в більшій мірі впливає його смак, далі - якість продукції, ціна, торгова марка або бренд, виробник і привабливість упаковки.
Українець щорічно в середньому випиває близько 10 л соку на рік. Це дуже низький показник. Так, наприклад, житель Європи випиває соку в три рази більше, а американець - в п'ять разів більше. Низьке споживання соку і його поступове скорочення пояснюється тим, що:
- соки вітчизняного виробництва не асоціюються з продукцією високої якості;
- зростає споживання мінеральної води;
- низький рівень доходів у населення.
Для того, щоб збільшити споживання і заманити нових покупців, виробники соків постійно оновлюють асортимент продукції, створюючи нові мікси. На українському ринку дуже широкий асортимент вибору соків і нектарів на різний смак, що відрізняється від вибору за кордоном. При цьому продукції преміум сегменту на нашому ринку мінімальна кількість.
Виробництво, експорт, імпорт соків
Виробництво соків в Україні знижується з кожним роком в натуральному вираженні. Так в 2011 р виробництво знизилося на 5,6% в порівнянні з 2010 р, а в 2012 р знизилося на 3,9% (до 281 тис. тонн) у порівнянні з 2011 р. Незважаючи на це, ринок соків в грошовому вираженні зростає, і це обумовлено підвищенням цін на соки і нектари.
Вартість соків збільшується через зміну курсу валют, оскільки для виробництва багатьох соків використовуються імпортні фрукти. Так в 2011 р цитрусових було імпортовано на суму $ 263,3 тис., вишні та черешні - на суму $ 2784,4 тис., персиків - $ 1070,3 тис.
Експорт українських соків незначний і має тенденцію до скорочення. Так в 2011 році він скоротився майже на 40% в порівнянні з 2010 р до 57,7 тис. тонн. В основному соки вітчизняного виробництва поставляються на ринок Росії, а також в Австрію, Білорусь, Молдову, Казахстан та інші країни (за даними Держстатистики).
Імпорт продукції також скорочується: у 2010 р імпорт скоротився з 42,57 тис. тон до 41,05 тис. тон, а в 2011 р скоротився вже до 37,14 тис. тон. За даними Державної статистики, найбільше соків імпортується з Бразилії, Нідерландів, Росії, Італії, Іспанії, Китаю і Польщі.
Структура ринку по основним виробникам
На ринку соків спостерігається висока конкуренція. 98% всієї продукції на українському ринку соків представлені 4 великими компаніями: Sandora, Vitmark, Coca-Cola і Ерлан.
Ці компанії виробляють соки та нектари, залишаючи недоторканим сегмент соків прямого віджиму. Саме тому невеликі оператори ринку, а також фреш-бари, поступово завойовують популярність тим, що у них можна купити і випити свіжовичавлений сік. Сегмент свіжих соків є привабливим, однак його недоліком є дорожнеча свіжих соків.
Sandora
Компанія Сандора - протягом тривалого часу є лідером на українському ринку соків. Успіх компанії полягає у високій якості продукції, використання новітнього обладнання на виробництві та участь в різних соціально-відповідальних програмах. Соки випускаються під торговою маркою Сандора, Сандора Ексклюзив, Сандора до Сніданку, Сандора Овочевий коктейль, Сандорик і Садочок.
Соки та нектари Сандора - одна з найбільш популярних торгових марок в Україні. Представлена лінійка найменувань з 17 смаків і 1 морсу. Випускається в упаковці об'ємом 0,25 (з трубочкою), 0,5, 1, 1,5 і 2 л. Сандора Ексклюзив - сік преміального сегмента випускається в упаковці з фірмовим оригінальним дизайном. Сандора до Сніданку - це соки з підвищеним вмістом фруктової м'якоті. Сандора Овочевий - соки, виготовлені з овочів. Лінійка включає в себе 4 оригінальних міксу: гарбузово-яблучний, морквяно-яблучний, томатний пікантний і томатно-буряковий.
Сандорик - це соки в яскравій упаковці з оригінальним дизайном, створені спеціально для діток. Випускаються в невеликих упаковках об'ємом 0,2 і 0,33 л з трубочкою.
Садочок - сік високої якості, що виготовляється переважно з українських фруктів і овочів. Випускається як в асептичній упаковці різних обсягів, так і ПЕТ-пляшках.
Vitmark
Компанія Вітмарк є одним з найбільших українських виробників соків, нектарів та соковмісних напоїв. Компанія володіє одним з кращих заводів з виробництва соків в Україні - Одеський завод дитячого харчування. На ринку України соки компанії Вітмарк представлені під торговими марками Наш Сік, Джаффа, Джусик і Соковита.
Джаффа - це соки і нектари високої якості, що підтверджується численними нагородами та медалями Міжнародних дегустаційних конкурсів. Джаффа - єдиний сік в Україні, що випускається в скляній пляшці місткістю 0,2 л. Соки Джаффа експортують більш ніж в 20 країн, що також свідчить про популярність цього бренду і за кордоном.
Наш Сік - сік традиційних рецептур, виготовлений в основному з фруктів і овочів, вирощених в Україні. Продукт позиціонується для людей з різним рівням доходу. Лідером на ринку соку торгової марки Наш Сік дозволяє залишатися його високу якість, доступна ціна і відмінний смак.
Coca-Cola
Кока-Кола випускає соки і нектари на український ринок під трьома торговими марками. Це: Річ, Добрий і Ботанік.
Соки та нектари Річ - це в першу чергу високоякісна продукція, представлена на ринку 15 різними смаками в упаковці з оригінальним дизайном об'ємом 0,2, 0,5 і 1 л.
Сік Добрий представлений на ринку класичними смаками. Має широку популярність серед жителів України завдяки гарному смаку, приємному назвою і доступною ціною.
Соки торгової марки Ботанік з'явилися на українському ринку в 2009 році і випускаються тільки в ПЕТ-пляшках об'ємом 0,4 і 0,9 л.
Ерлан
Компанія Ерлан випускає соки і нектари під торговими марками Біола і Соки Літо. Соки мають широкий асортимент різних смаків, випускаються в ПЕТ-пляшках об'ємом 0,5, 1 і 1,5 л. Соки Літо і Біола мають популярність серед українців завдяки зручній упаковці - пляшці з широким горлом. Таку пляшку зручно брати з собою в дорогу.
Структура ринку соків по найбільш популярним торговим маркам:
На першому місці сік Садочок з часткою ринку 27,3%, за ним слідують Наш сік - 22,1%, Сандора - 15,7%, Біола - 5,2%, Добрий - 4,3%, Джаффа - 3,2 %, Соки Літо - 3,1%, Річ - 1,4%, Ботанік - 1% та інші - 16,7%.
Прогнози на ринку соків в Україні:
- позитивна динаміка розвитку ринку;
- загострення конкуренції, посилення боротьби за увагу споживачів;
- збільшення частки сегмента соків прямого віджиму.
Якщо вас зацікавила дана дослідження і ви хотіли б отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Компанія KOLORO також може розробити дизайн упаковки і етикетки вашого продукту, провести ребрендінг, створити логотип і бренбук, легенду бренду і рекламний слоган, знайти партнерів в іншій країні (постачальників, дистриб'юторів) і потенційних замовників, здійснити холодні дзвінки (послуги call-центру), і багато іншого.
На сайті ви можете ознайомитися з нашими послугами та портфоліо,а також замовити цікаву для вас послугу, зв'язавшись з нами по телефону або за допомогою e-mail :+38-(057)-760-26-05$, +38-(057)-760-26-06, +38-(099)-618-87-50,info@koloro.ua.