Дослідження ринку шампанського в Україні: споживання, виробництво, виробники

Дослідження ринку шампанського в Україні: споживання, виробництво, виробники

Категория: Исследования

08 / 08 / 2013

50977 просмотров

400 4.135 5

Шампанське. Особливості споживання ігристого вина в Україні


Шампанське - це ігристе вино, яке виробляється у французькому регіоні Шампань. Назва «шампанське» відповідно до міжнародних договорів можна застосовувати до ігристих вин, вироблених тільки в однойменній області Франції та відповідають встановленим стандартам. Саме тому на пляшках шампанського часто пишеться ігристе вино, а слово «шампанське» використовується в якості назви самого продукту, наприклад «Советское шампанське».

Ринок ігристих вин, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Якщо вас зацікавив цей матеріал і ви хочете отримати повний аналіз ринку з актуальними на сьогоднішній день даними, зверніться в брендингове агентство KOLORO. Ми не тільки проведемо маркетингове дослідження, але і розробимо для вас бренд-дизайн продукту (упаковка, етикетка), дизайн логотипу, здійснимо реєстрацію торгової марки, а також розробимо презентацію, лінійку найменувань, концепцію позиціонування вашого бренду, стратегію виходу на ринок, легенду бренду , брендбук, а також допоможемо вам вирішити інші завдання маркетингового і брендингового толку!

\t\t\t

Шампанське виготовляють, як правило, з трьох сортів винограду: білий сорт Шардоне і два червоних сорти Піно Нуар і Піно Меньє.

За кількістю цукру шампанське буває наступних видів:

  • doux (солодке або те, що ми звикли називати напівсолодке, вміст цукру понад 50 г / л);
  • demi-sec (напівсухе, 33-55 г / л);
  • sec (сухе, 17-35 г / л);
  • extra sec або extra-dry (екстра-сухе, 12-20 г / л);
  • brut (майже повністю сухе, менше 15 г / л);
  • extra brut (надмірно сухе, менше 6 г / л).

У світі найбільшою популярністю користується шампанське брют, але на просторах колишнього Радянського Союзу люди віддають перевагу напівсолодкому напою.

Аналіз ринку шампанських вин, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Шампанське асоціюється зі святом і має явно виражену сезонність споживання. Пік продажів і споживання припадає на передноворічні дні і новорічні свята. Як правило, шампанське також купують до дня народження, до Восьмого Марту і на різні урочистості.

Основними споживачами шампанського є жінки у віці від 25 до 54 років (41,8% всіх споживачів ігристого вина за даними дослідження компанії Comcon Ukraine).

Шампанське виробляють класичним (пляшковим) способом і акратофорним (резервуарним) способом. Для більшості споживачів метод виробництва не настільки важливий при покупці. В Україні пляшковим методом виробляють шампанське підприємство «Артемівськ Вайнері» і Завод шампанських вин «Новий Світ». Технології різняться, собівартість кінцевої продукції відрізняється всього на 30-35% (темно-зеленим способом дорожче), але виробники шампанського традиційним способом за свою продукцію просять ціну в два рази перевищує собівартість. Оскільки не всі розрізняють різницю у виробництві, багато українців «за легенду» готові платити більше грошей.

Виробництво, експорт, імпорт шампанського в Україні


За останні п'ять років виробництво шампанського в Україні збільшувалася і скорочувалася. Незважаючи на кризовий 2008 рік, в 2009 році виробництво збільшилося на 0,2 млн. дал. до рівня 4,2 млн. дал. і збереглося на даному рівні ще й в 2010 році. Однак у 2011 р і в 2012 р спостерігалося зниження темпів виробництва і вже в 2012 р воно знизилося майже на 11% в порівнянні з 2011 р. Динаміка виробництва шампанського за 2008-2012 рр.:

Динаміка виробництва шампанського, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Експорт шампанських вин останнім часом також зменшується. Головним експортером, якому вдається утримувати свої позиції, є Артемівський завод шампанських вин. Шампанське найбільше експортується в Росію, Німеччину

Українське шампанське конкурує за кордоном лише за ціною, але якість вітчизняного ігристого вина нижче, ніж якість інших імпортерів. Це пов'язано з тим, що сировина, яка використовується для виробництва шампанського в Україні, невисокої якості. Деякі виробники закуповують сировину за кордоном, а оскільки курс валюти не стоїть на місці, кінцева ціна на продукцію щорічно зростає.

Більшість продукції в Україні представлено вітчизняного виробництва, проте невелика частка імпортної продукції все ж є. Імпортується шампанське в основному з Молдови (бренд Cricova). Більшість імпортних брендів шампанського реалізується в мережі ресторанного господарства.

Найбільш популярні імпортні бренди:

Cricova, Moet & Chandon, Deutz, Veuve Clicquot, Prosseco, Martini Asti і інші.

Шампанське імпортного виробництва, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанськогоШампанське імпортних ТМ, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанськогоІмпортери шампанського в Україні, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Імпортні ігристі вина, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанськогоЕлітне шампанське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанськогоТМ Martini, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Виробники шампанського в Україні


На Україні основними виробниками ігристих вин є:

  • Artemovsk Winery (Артемівськ Вайнері);
  • Київський завод шампанських вин;
  • Одесавинпром;
  • Харківський завод шампанських вин;
  • Золота Балка;
  • Севастопольський винзавод;
  • Одеський завод шампанських вин;
  • Завод шампанських вин «Новий світ».

Артемівськ Вайнері (Artemovsk Winery) - один з найбільших виробників шампанського в Україні, знаходиться в Донецькій області. При виробництві ігристого вина компанія використовує традиційний пляшковий метод. Виробнича потужність підприємства - 25 млн. Пляшок шампанського на рік. Крім того, вся продукція відповідає міжнародним стандартам якості.

Артемівськ Вайнері щорічно бере участь у міжнародних конкурсах і виставках і неодноразово отримує нагороди. Так в арсеналі заводу є 13 медалей Гран-прі, 75 золотих, 44 срібних і 7 бронзових медалей.

ТМ Artemovsk Winery, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Для того щоб залучити більшу кількість споживачів, підприємство влаштовує екскурсії по заводу з дегустацією власної продукції (всього 3 можливих екскурсійні маршрути). У червні 2013 року підприємство Артемівськ Вайнері першим в Україні відкрило в торговому центрі Донецька шампань-бар, в якому можна купити вино за доступною роздрібною ціною, а не такий як зазвичай вказується у винних картах ресторану. Артемівськ Вайнері позиціонує свій Charte Bar як місце для стильних людей у ​​великому місті.

На ринку України шампанське Артемівськ Вайнері представлено трьома торговими марками: Артемівське, Крим і Krimart. Однак це не повний список торгових марок підприємства.

Портфель брендів Артемівськ Вайнері:

  • KRIMART (біле брют, біле екстра-брют, червоне брют, біле мускатне брют, рожеве брют);

Шампанське KRIMART, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Charte Komilfo (біле напівсолодке, рожеве напівсолодке, червоне напівсолодке, мускатне біле напівсолодке, мускатне рожеве напівсолодке);

Бренд Charte Komilfo, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Крим (біле брют, червоне напівсолодке, біле напівсухе);

Кримське шампанське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Артемівське (біле брют, червоне напівсолодке, рожеве напівсухе, біле напівсухе, мускатне напівсухе, біле напівсолодке, витримане біле напівсолодке). також випускається в пляшках об'ємом 0,2 л;

Шампанське ТМ Артемівське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Soloking (біле витримане брют, рожеве витримане напівсухе, біле витримане напівсухе, червоне витримане напівсолодке). Також випускається в пляшках об'ємом 1,5 л.

ТМ Soloking, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Артемівськ Вайнері займається експортом своєї продукції. Експорт здійснюється головним чином в Росію і Німеччину, в 2013 р плануються поставки до Молдови. Однак раніше підприємство також поставляло ігристі вина на ринки Великобританії, Азербайджану, Литви, Бельгії, Латвії, Вірменії та інших країн. Незважаючи на те, що кількість зарубіжних ринків зменшилася, обсяги експорту щорічно зростають. Компанія викупила в Криму виноградники для того, щоб вирощувати виноград екстра-класу. Більш якісна сировина дозволить випускати продукцію більш високої якості і відновити конкуруючі позиції на зарубіжних ринках.

Київський завод шампанських вин працює на Україні вже більше півстоліття. Підприємство оснащене новітнім обладнанням, що дозволяє йому утримувати хороші позиції на ринку. У 2007 р Київський завод шампанських вин увійшов до складу групи Henkell & Co (це єдина не французька корпорація, яка має власне виробництво в провінції Шампань). Київський ЗШВ постійно бере участь в міжнародних конкурсах і виставках і отримує найвищі нагороди. Продукція Київського заводу відповідає стандартам міжнародної якості.

Київське шампанське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Лінійка ігристого вина Київського заводу шампанських вин:

  • традиційні вина (біле напівсолодке «Радянське шампанське», білий «Мускат ігристий». Рожевий «Мускат ігристий»);

Ігристі вина КЗШВ, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Наш Київ (червоне напівсолодке, біле солодке, біле напівсолодке, мускатне біле);

ТМ Наш Київ, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Українське (біле солодке, біле напівсолодке, рожеве солодке);

Українське шампанське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Советское Преміум (біле екстрабрют, біле брют, біле напівсолодке, біле солодке);

Радянське шампанське, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Кримград (рожеве мускатне напівсолодке, червоне напівсолодке, біле напівсолодке);

ТМ Кримград, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • Cuvée №1 (біле брют, біле напівсолодке). Також випускається в пляшках об'ємом 0,375 и 1,5 л;

ТМ Cuvée №1, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • HENKELL (Trocken біле сухе, біле брют, Blanc de blancs біле сухе);

Шампанське HENKELL, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • FŰRST VON METTERNICH (рожеве сухе, біле сухе);

Бренд FŰRST VON METTERNICH , Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

  • SÖHNLEIN BRILLANT (безалкогольне).

ТМ SÖHNLEIN BRILLANT, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Торгові марки Київського ЗШВ відомі як в Україні, так і за її межами. Лінійки ігристого вина постійно оновлюються новими композиціями. Експорт продукції здійснюється в Росію, Німеччину, Англію, Швейцарію, Іспанію, Естонію. Сировина для виробництва шампанського підприємство закуповує в Криму і в Молдові.

Одесавинпром випускає ігристе вино під торговою маркою «Французький бульвар». Компанія використовує для виготовлення своєї продукції тільки сировину високої якості. Устаткування на заводі автоматизовано, а весь технологічний процес виробництва контролюється єдиною системою управління.

Лінійка найменувань торгової марки Французький Бульвар включає:

  • Special edition (біле напівсолодке, біле напівсухе, біле брют, червоне напівсолодке, рожеве напівсухе, біле мускатне);
  • Grande cuvee (біле брют, біле сухе, біле напівсухе, біле напівсолодке, червоне напівсолодке, рожеве напівсолодке, біле мускатне напівсолодке, солодке біле, Золоте мускатне солодке біле, Для закоханих біле напівсолодке, з днем ​​народження біле напівсолодке).

Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського

Підприємство «Одесавинпром» має винний бутик, в який можна прийти на дегустацію столового та ігристого вина, бренді та коньяку в супроводі з легкою закускою.

Харківський завод шампанських вин – одне з найбільших підприємств в Україні, що займаються виробництвом столових та ігристих вин. Виробнича потужність підприємства - 25 млн. Пляшок на рік. Завод неодноразово брав участь і перемагав на українських і зарубіжних конкурсах (в арсеналі у підприємства більше 150 медалей). Харківський ЗШВ має широкий асортимент ігристих вин, з них: «Радянське шампанське», «Амбер», «Золотий вік», «Тріумфальне», «Кримстар», «Старий Харків», «Харків золоте», «Зоряне» та інші.

Ігристі вина ХЗШВ, Дослідження ринку, маркетингові дослідження, шампанське, види шампанського, споживання шампанського, основні споживачі, виробництво, експорт, імпорт шампанського, торгові марки, бренди, основні виробники шампанського


Оскільки на ринку представлено величезний вибір шампанського, і споживачі отримали можливість вибору, виробники стали ламати голову як залучити нових покупців і як зробити продажу ігристого напою регулярними протягом всього року.

Більшість виробників використовують непрямий продаж в якості збутової системи. Також зростає фокусна просування продукції в містах-мільйонниках за допомогою дистриб'юторів.

Хоч трохи згладжувати сезонні перепади продажів виробникам дозволяють осмислена дистрибуція і відмова від невпорядкованих оптових продажів. Навіть в мережі роздрібної торгівлі відмовилися від принципу широкого достатку, і перейшли на принцип розумної достатності. Як виявилося, немає сенсу тримати весь асортимент продукції всіх виробників. Досить вибрати кілька перевірених підприємств, і співпрацювати з ними.

З огляду на такий підхід, виробники і самі стали прагне співпрацювати вже з перевіреними збутовими партнерами і вибудовувати з ними довгострокові партнерські відносини. Так, наприклад, Завод шампанських вин «Новий Світ» співпрацює з 5 дистриб'юторами (троє поширюють ігристі вина на території України, а двоє - в Європі і країнах СНД).

Крім цього, вітчизняні виробники стали активно співпрацювати з сегментом HoReCa (сфера готельного бізнесу та громадського харчування), підприємства якого не прагнуть достатку асортименту у винній карті та обмежуються кількома виробниками. Але основним критерієм відбору цих виробників є, як правило, готовність цього виробника заплатити за «присутність» у винній карті того чи іншого ресторану, кафе і т.п., та кількість грошей, яку він готовий заплатити.

Що стосується маркетингових комунікацій, то вітчизняні виробники практично не вдаються до реклами своєї продукції. Замість цього вони влаштовують різні PR-акції: проводять прес-конференції для ЗМІ, влаштовують екскурсії по заводу з дегустацією продукції та інше. Український ринок, незважаючи на всі зусилля виробників, все ще знаходиться на стадії активного розвитку. І тому потрібна постійна рекламна і маркетингова підтримка.

На сьогоднішній день виробники ігристого вина воліють працювати як і раніше, мінімізуючи свої витрати на створення нових брендів і просування вже існуючих.


Унікальний дизайн товару дозволяє не просто виділитися серед інших товарів, він, як правило, залишається надовго в пам'яті у споживачів, що сприяє збільшенню продажів. Брендингове агентство KOLORO - це професіонали в області розробки дизайну форми пляшки і етикетки. Компанії, які співпрацювали з нами і замовили у нас розробку нового дизайну продукції, змогли підвищити свої продажі і домогтися успіху на ринку.

Крім того, компанія KOLORO займається випуском першого тиражу упаковок і печаткою етикеток. А для тих, хто замовив розробку дизайну, дана послуга буде зі знижкою!

При необхідності ми також підберемо Вам партнерів і постачальників, проведемо маркетингові та кабінетні дослідження (збір та обробка інформації), зареєструємо торгову марку.

Зв'язатися з нами можна по:+38 (057) 760 26 06 +38(099) 618 87 50info@koloro.ua

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Алина

Маркетолог

400 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Безкоштовна консультація. Телефонуйте

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !