Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України з 2016 році

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України з 2016 році

Категория: Исследования

24 / 05 / 2017

11405 просмотров

59 4.1016949152542 5

Українці - визнані ласуни. За оцінками аналітиків наша країна входить в десятку самих відданих любителів кондитерських виробів. В середньому за рік українці з'їдають близько 15 кг кондитерки, а саме:

ринок борошняних кондитерських виробів України 2016

Більше 95% ринку займають товари вітчизняних компаній. Крім того, кондитерська галузь становить цілих 15% всієї харчової індустрії країни. В кондитерський бізнес України залучено понад 50 000 працівників, які трудяться на восьми сотнях підприємств.

Українська сфера кондитерських виробів одна з найбільш модернізованих і висококонкурентних, але зараз переживає далеко не кращі часи. За обсягом відвантажень її успішно ділять між собою борошняні вироби і шоколад. Решта представників категорії займають порівняно невелику частку.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Загальні риси українського ринку кондитерських виробів:

  • постійний високий попит на продукцію;
  • більшість продуктів однорідні;
  • ціна формується за законами ринку, продавці не можуть сильно на неї впливати;
  • новим гравцям відносно легко увійти на ринок і вийти з нього;
  • прозорість в ціновій і товарній політиці виробників.

Через економічну кризу (зростання курсу іноземних валют) і нестабільну політичну ситуацію (експортна блокада Російської Федерації) українські кондитери відчутно постраждали.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Ключові проблеми ринку в 2016 році:

  • збільшення собівартості продукції;
  • зниження загальної купівельної спроможності;
  • падіння обсягів виробництва у всіх сегментах, крім виробів, що не містять какао;
  • серйозне скорочення споживання продуктів категорії «преміум»;
  • гостра необхідність зміни технологій виробництва.

Досить цікава ситуація. Курс долара сильно вплинув на вартість імпортної сировини для виробництва борошняних кондитерських виробів і спровокував перехід споживачів на дешеві продукти: крекери, пряники, вафлі. Виробляти дешеві продукти з дорогої сировини не вигідно. Тому зростання попиту на солодощі бюджетного сегмента привів до зміни технології виробництва деяких популярних виробів. Замість якісного імпортного сировини кондитери почали використовувати вітчизняне, або недорогі субститути.

Читайте також: Літній ласощі: аналіз ринку морозива в Україні

Які вироби виробляють в Україні

До борошняної кондитерки відносять солодкі висококалорійні продукти з приємним смаком, які швидко засвоюються організмом. У їх складі присутні більше 25% борошна і багато цукру. Крім того, солодощі містять яйця, жири, хімічні розпушувачі і смакові добавки.

Умовно, борошняні кондитерські вироби можна поділити на кілька продуктових груп:

  • печиво, крекер, галети;
  • рулети;
  • вафлі;
  • трубочки;
  • кекси;
  • торти;
  • тістечка;
  • пончики;
  • пряникові вироби;
  • східні солодощі.

Залежно від способу приготування і переваг споживачів, продукти можуть мати начинку всередині і глазур зовні. Також допускається повне або часткове покриття вироби шоколадом. Для діабетиків випускають борошняні вироби із замінниками цукру.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Незважаючи на повільну динаміку зростання деяких сегментів, асортимент ринку потихеньку розширюється. Крім примітивної випічки, яка раніше домінувала в сегменті борошняних виробів, сьогодні на полицях магазинів можна знайти все, що душі завгодно: від печива, кексів та рулетів до всіляких тортів і тістечок. Особливо зростає популярність виробів з начинкою.

Найбільші виробники борошняних кондитерських виробів

Український ринок кондитерських виробів поповнюється з трьох основних джерел:

  • великими підприємствами, представленими у всіх регіонах;
  • локальними виробниками, відомими на невеликій території;
  • малими партіями імпортних продуктів.

Внаслідок локальної війни на території України, економічної кризи і закриття ринків деяких країн-сусідів, в секторі виробництва борошняних кондитерських виробів відбулися серйозні перестановки.

За оцінками експертів, список найбільших гравців досліджуваного ринку виглядає наступним чином:

  • Roshen;
  • Конті;
  • АВК;
  • Грона;
  • Бісквіт-Шоколад;
  • КФ Ярич;
  • КФ Лагода.

Сумарно ці компанії утримують більше половини ринку кондитерки. У 2015 році компанія «Конті» опустилася на друге місце в рейтингу, а лідером стала відома корпорація Roshen. Цьому посприяло розвиток власної мережі магазинів по всій Україні, що зменшило витрати виробника на «полицю» в супермаркеті і дозволило акумулювати аудиторію локальних клієнтів.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Тимчасово вибула з ринку борошняних кондитерських виробів компанія «АВК», в зв'язку тим, що основні її виробничі потужності знаходилися в Донецьку і Луганську - зоні проведення АТО. Через закриття двох заводів, був повністю припинений випуск печива. Проте, вже на початку 2016 року компанії вдалося перенести виробничу площадку в місто Дніпро і відновити велику частину ліній. Поступово компанія повертає до ладу весь асортимент виробів.

Незважаючи на просідання в обсягах виробництва, вся трійця (Roshen, АВК, Конті) входить в ТОП 100 світових виробників борошняних кондитерських виробів. Виходячи з рейтингу авторитетного видання Candy Industry, позиції українських кондитерів наступні:

  • Roshen - 22 місце -оборот $ 800 млн.;
  • Konti Group - 38 місце -оборот $ 473 млн.;
  • «АВК» - 62 місце -оборот $ 269 млн.

Повертаючись до локального ринку, варто відзначити, що за останні роки виробники влаштували справжню бійку у війні за споживача. Багатьом довелося розширювати продуктові лінійки, особливо в бюджетному сегменті, і робити акційні пропозиції. Особливо відзначилися в цьому плані «Бісквіт-Шоколад», «Грона» і КФ «Ярич». Остання, наприклад, за рахунок активного розширення відхопила цілу чверть ринку простого печива.

Читайте також: Огляд ринку заморожених і свіжих ягід в Україні

Імпорт і експорт борошняних кондитерських виробів

Незважаючи на те, що більше 95% українського ринку борошняної кондитерки займають вітчизняні товари, імпортна продукція теж користується постійним попитом серед споживачів, а її частка потихеньку росте.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Найбільше українцям до душі польські, турецькі, німецькі та голландські солодощі. Більшість експортерів - країни-сусіди. Тому їх товари радують не тільки якістю, але і прийнятною ціною. Сумарно в 2016 році було імпортовано більше 30 тис. Тон кондитерки.

За даними Державної фіскальної служби України, експорт борошняної кондитерки за останніх три роки зменшився в грошовому вираженні, але виріс в кількісному. Як ми вже згадували вище, це сталося через переорієнтації виробників кондитерських виробів на бюджетний сегмент.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

У 2016 році Україна поставила іноземним партнерам 77,5 тис. Тон продукції, загальною вартістю 104,5 тис. Доларів. Що стосується географічної структури експорту, найбільш відданими покупцями українських солодощів стали Молдова, Казахстан, Туркменістан і Азербайджан. Раніше в цьому списку фігурувала Росія, але з політичних причин цей ринок для українських кондитерів закрився. Ще чотири роки тому, на РФ припадало до 40% експорту в цьому сегменті.

Схожа ситуація була і з Білоруссю, яка ввела нові бар'єри нетарифного регулювання та закрила доступ наших товарів на свій ринок. Зокрема, мова йде про введеної в серпні 2015 року обов'язкової санітарно-гігієнічної експертизи імпортної продукції, яку тепер повинні проходити всі українські товари.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів України в 2016 році

Виробники борошняних кондитерських виробів оперативно відреагували і перенаправили потоки продукції на ринки Європи. КФ «Ярич» організувала поставки в Польщу, Чехію, Іспанію, Угорщину, і навіть США. «Бісквіт-шоколад» також успішно освоїв американський ринок.

У 2016 році показник експорту в країни ЄС зріс у 8 разів.

Портрет цільової аудиторії

Як показує статистика, в Україні купівлею продуктів, в тому числі кондитерських, займаються переважно жінки. З них 40% - домогосподарки, не мають постійного місця роботи. Вікова структура рівномірно розділена, і лише категорія жінок 45-55 років трохи виділяється на загальному тлі і становить близько 21%.Портрет цільової аудиторії

Специфіка споживання кондитерки в Україні відрізняється від європейської чи американської, де вона стала продуктом щоденного споживання. У нас же вафлі, тістечка і печиво -Швидше атрибут свята і купуються тоді, коли є вагомий привід.

Українці досить консервативні у виборі солодощів і вважають за краще залишатися вірними одному бренду. Головний критерій при покупці - свіжість і якість. Ніхто не купить пересушена і затверділе вівсяне печиво, навіть якщо воно буде в красивій упаковці.

Чоловіки купують борошняні кондитерські вироби для швидкого перекусу на роботі, в дорозі або вдома перед сном. Вони вважають за краще просте галетне або пісочне печиво, вафлі «Артек», пряники без начинки. Жінки, в свою чергу, розглядають кондитерку як антистрес і джерело насолоди. Тому вони вважають за краще вироби з начинкою, солодкої помадкою або глазур'ю.

Солодке - не предмет першої необхідності, часто кондитерські вироби купують через сьогочасної примхи. Тому виробники намагаються розміщувати точки продажів в місцях великого скупчення народу, а в великих мережевих супермаркетах солодощі часто розміщені відразу в декількох місцях.

Читайте також: Огляд ринку упаковки для кондитерських виробів

Український ринок борошняних кондитерських виробів: тенденції та прогнози

Незважаючи на пережиті кризи і ринкові потрясіння, можна сказати, що український ринок борошняних кондитерських виробів прийшов до якоїсь точки стабільності. Виробники звикли до нового положення речей і успішно адаптувалися до обстановки.

Перша помітна тенденція ринку борошняних кондитерських виробів - збільшення мінімальної планки вимог до якості продукції. Якщо в розпал кризи вирішальним фактором була низька ціна виробів, то разом зі стабілізацією ринку споживачі знову хочуть бачити тільки якісні інгредієнти в складі продуктів.

Украинский рынок мучных кондитерских изделий: тенденции и прогнозы

Ще одне нове віяння - переорієнтація на «здорову» продукцію. Споживачі намагаються стежити за своєю фігурою і станом тіла, тому віддають перевагу кондитерці, що містить натуральні злаки, фрукти, висівки.

Остання тенденція українського ринку борошняних кондитерських виробів - переорієнтація на експорт. Особливо це характерно для продуктових груп високого і преміум сегменту, попит на які на батьківщині відчутно просів в останні роки. Експортні солодощі будуть володіти різноманітними смаками, в той час як продукція для локального ринку буде залишатися консервативною і стриманою.

Сподобалася стаття? - Почитайте інші наші дослідження інших ринків..

Потрібен прогноз для цільового ринку? - Зверніться в компанію KOLORO, і ми проведемо кабінетне дослідження потрібного сегменту.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Тоболин

Ведущий ведущих маркетологов

59 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Сделать запрос
up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Выберите удобный вам мессенджер:
- Оценка готовности вашего проекта
- Построение плана работ
- Цены и Сроки

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !