Аналіз ринку фасованих круп в Україні

Аналіз ринку фасованих круп в Україні

Категория: Исследования

10 / 03 / 2017

7493 просмотров

39 4.6153846153846 5

Кабмін оприлюднив свіжий список в жовтні 2016 року. Середньостатистичний житель нашої країни в 2017 році повинен з'їсти за рік 2,5 кг рису, 1 кг пшоняної крупи, 2 кг гречки, 1,1 кг вівсянки, 1,9 кг бобових, 0,5 кг ячної і перлової крупи.

Potrebitelskaya-korzina-ukraincev-2017

На українському ринку представлені наступні види круп:

  • горох
  • гречка
  • кукурудзяна крупа
  • манна крупа
  • вівсянка
  • Пшенична крупа
  • Мал
  • перловка
  • ячна крупа;

Які крупи вирощують в Україні

Зараз в Україні 83,1% всього сільськогосподарського сектора займається виробництвом однорічних і дворічних культур. Чимала частина припадає на крупи. 409,6 тис. Осіб задіяні в цьому сегменті. За перших 9 місяців 2016 року реалізовано круп на суму 2 678,53 млн грн, що становить 0,7% від усього товарообігу країни.

Realizaciya_investicii_eksport_imort_krup_v_Ukraine

У торгових мережах продано 92,5% продукції. З державного бюджету інвестування даної сфери зараз призупинено. Однак іноземні інвестиції регулярно в нього надходять, за даний період зарубіжні компанії вклали в цей бізнес 771,08 млн грн. Інвестиції в агросектор виробництва круп збільшилися на 235,5% в порівнянні з минулим роком, хоча загальна їх частка в інвестиційному капіталі в українську економіку становить лише 0,4%.

У 2016 році в Україні було вирощено 333,3 тис. тон круп, що на 1,2% більше, ніж у 2015 році. У 2013 році виробництво круп становило 334,3 тис тон, що говорить про те, що цей ринок вийшов на обсяги, які були до кризи.

Виробництво деяких круп істотно збільшилася.

Динаміка виробництва круп в Україні в 2016 в порівнянні з 2015

На 62,6% зросла виготовлення овсянні крупи - до 3,1 тис. тон, на 37,5% зросло виробництво рису - до 20,9 тис. Тон, пшоняна каша досягла приросту 15,2% - до 17,3 тис. тон, кукурудзяна крупа показала зростання на 2,5% - до 63,5 тис. тон.

Стагнація простежується у виробництві гречаної крупи, загальний обсяг виробництва її склав 53,8 тис. Тон, що на 19,6% менше попереднього року. Така ж ситуація з ячної крупою - 9,9 тис. Тон (зменшилася на 17%) і перлової 9,2 тис. Тон (впало на 3,3%).

Україна в 2016 р експортувала круп на суму 117,89 млн дол. Імпортовано в Україні круп на суму 14,03 млн дол.

Найбільші бренди фасованих круп на українському ринку

Список брендів фасованих круп: Aro, Sivaris, CasaRinaldi, Dukan Diet, Miracle Noodle, Toredo, World's Rise, БестАльтернатіва, Жменька, Макфа, Олімп, Терра, Хуторок, Ярмарок, Bosto, Scotti, Primeal, Culinaro, Oryza, La Finestra, Veganprod , Seeberger, Добра Міра, Ma Vie Sans Gluten, Hamra Star, Август, Фуршет, Народна, Attuale, Trapeza, Art Foods, Сто пудів, Yoshi, Pere, Такіда, Екород, Аграрний фонд, Сквірянка, Crupa Crupa.

Крупи: Світове виробництво

Рис має найбільші обсяги виробництва серед усіх круп. Приріст його виготовлення з 2006 року склав 21,4%. У наступному десятилітті виробництво даної культури також буде рости, проте не такими великими темпами. До 2026 року обсяг виробництва рису збільшиться на 12%. Причиною уповільнення зростання є обмеженість посівних площ. В агропромисловому секторі середнім показником врожайності з одного гектара є 4,3 тони. Кращих показників досягли єгиптяни, яким вдається збирати 9,7 тонн рису з гектара, далі за цим показником слідують австралійці з 9,1 т / га і американці з 7,8 т / га.

Лідери виробництва рису в 2016

Перші позиції з виробництва рису в світі займають Китай - 197,2 млн тон, Індія - 120,6 млн тон і Індонезія - 66,4 млн тон.

Лідери виробництва гречки в 2016

Основними світовими лідерами з вирощування гречихи є Росія - 834 тис. Тон, Китай - 733 тис. Тон і Франція - 155 тис. Тон.

Далі ми поговоримо про виробництво гороху в 2016 році.

Лідери виробництва гороху в 2016

Найбільшими гравцями стали: Канада (3,17 млн. Тон), Франція (1,3 млн. Тон), Росія (1,29 млн тон). При сприятливих погодних умовах в майбутньому вегетаційного періоду зростання виробництва рису може скласти 1,7 млн ​​тон. Найбільше може постраждати урожай Канади, внаслідок сухої погоди в західних регіонах.

Найбільші виробники кукурудзи. Варто звернути увагу на той факт, що на виготовлення кукурудзяної крупи припадає невеликий відсоток. Кукурудза часто виступає в якості сировини у виробництві алкоголю, хлібобулочних виробів, попкорну, кукурудзяних пластівців, крохмалю, патоки і вживається в чистому вигляді. У світовому виробництві кукурудза використовується в таких пропорціях: на продовольчі цілі 20-25%, на фураж - 55-65% і на технічні цілі 15-20%.

Крупи: Експорт і Імпорт

Постійне зростання виробництва стало основною причиною збільшення ринку світової торгівлі рису, за останні 10 років він збільшився на 50%. У 2016 році він досяг планки 38 млн тон. Майже 9% всього свого виробництва рису Індія експортує, зараз ця цифра в масовому обсязі становить 10,6 млн тон. Другим великим експортером є Таїланд з часткою в 17,7% (6,7 млн ​​тон). Трійку лідерів замикає В'єтнам - 14,2% (5,4 млн тон).

Список країн, які імпортують рис набагато більший. Зараз в нього входять 76 країн, які щорічно споживають 100 тис. Тон рису. Найбільший імпортер рису - Китай. На ринок Піднебесної в 2016 році надійшло 2,3 млн тон крупи. За останні 10 років ніхто не може похвалитися такими обсягами поставок. Китай забезпечує 6,7% світового ринку імпорту зерна. Другий за імпортом є Індонезія з об'ємом в 1,8 млн тон. Трійку найбільших імпортерів рису замикає Ірак - 1,38 млн тон.

Середня ціна рису на світовому ринку становить 480,9 доларів за тонну продукту.

За останні 5 років експорт гречки постійно падав і зараз становить 173 тис. Тон. До цього призвело постійне падіння світового виробництва (6%), яке зараз становить 173 тис. Тон. За останні 16 років обсяг вирощеної гречки впав на 38%.

Найбільші експортери гречки - Китай і США, які відповідають за 89% ринку.

Найбільші імпортери гречки - Японія (47%), Франція (9%) і Італія (6%).

Крупи: Експорт і Імпорт

Збільшення посівних площ під горох, особливо жовтих, пояснюється стабільним зростанням ціни цієї культури на світовому ринку. Також виробництво гороху стимулює підвищений попит з боку Індії.

Найбільші експортери гороху - Канада, Росія і США.

Найбільший імпортер гороху - Індія, яка в минулому році придбала 1,7 млн ​​тон. Крім великих гравців, в цю країну завозили рис навіть країни Прибалтики.

Реклама фасованих круп: Канали комунікації

Якщо ви хочете просувати крупи то існує кілька способів:

Прямі продажі - Презентація друкована та e-mail

Маючи готовий продукт на руках виробник стикається з питанням реалізації. Під час пошуку дистриб'юторів свого продукту часто проводяться зустрічі. Під час зборів проходять презентації нових продуктів або лінійок. Маючи тісні взаємини з торговими мережами виробники інформують магазини через новинні розсилки, в яких детально описують всі зміни пов'язані з їхньою продукцією.

Сайт-візитка (Лендінгем Пейдж) або портал

Сайти виробників фасованих круп варто розділити на 2 типу.

Перший тип сайтів: Бренди торгових мереж. У таких випадках великі мережі магазинів не організовують окремий сайт, а просто роблять окремий розділ на сайті, який відповідає за бренд фасованих круп. Яскравим прикладом є бренд Aro від Metro (приклад сайту).

Другий тип сайтів: Власні бренди. Стильною упаковкою і сайтом володіє іспанська компанія Sivaris (сайт компанії). На даному сайті відображаються контакти компанії, її асортимент, опис компанії і коротку розповідь про продукцію.

fasovanaya_kruparekomendacii_po_ezhednevnym_pokupkam

Білборди і вагони метро

Рекламу фасованих круп майже не зустрінеш в інтернеті. Зате їх часто просувають на білбордах або в вагонах метро. Ця реклама часто розміщується не самими виробниками круп, а великими продуктовими мережами (АТБ, Сільпо, Білла і т.д.). Тут ви швидко оголошеннях розміщений перелік товарів, які в певний період продаються зі знижкою. Дані пропозиції мотивують при поході в магазин вибирати конкретно рекламовану фасовану крупу певного бренду під час акцій в стилі "Ціна тижня" від Сільпо.

Радіо

Також подібні оголошення крутяться на радіостанціях.

Телевізійна реклама

Майже кожна торговельна мережа вже має свій бренд, який відповідає за сегмент фасованих круп. Після кризи бюджети на телевізійну рекламу істотно скоротилися. Майже повністю пішов автомобільний бізнес, який багато в чому годував телевізійників. Автомобільні імпортери скоротили свою рекламу на 89%. Дана тенденція дозволила торговельним мережам дешево використовувати телевізійну рекламу для просування власних брендів фасованих круп. Наприклад АТБ зайшла в даний сегмент з роликом, де головною героїнею була Попелюшка, яка повинна перебирати рис руками.

Youtube

Російська компанія "Ярмарок" вирішила підкорювати інтернет вірусним відеоконтентом. Ролик "Крупи в Чорному: Початок. Trailer ", де фасовані крупи марки борються з фастфудом набрав понад 21 тис. Переглядів на Youtube. Відео йде 2 хвилини, що досить довго для реклами. Однак користувачі досить позитивно прийняли ролик.

Після успіху ролика компанія організувала свій канал на Youtube "fasoltv", який зібрав вже понад 1 млн переглядів. На каналі публікуються вірусна реклама круп. Однак за останні 2 роки опубліковано тільки один ролик, що говорить про явну неефективність даного рекламного каналу в кризові часи.

Бюджети рекламних кампаній

За останній рік рекламні бюджети фасованих круп варіювалися від 20 тис до 2 млн грн в місяць. Обсяг бюджету залежав від обраного каналу комунікації і вартості одного контакту. Найефективнішими каналами є ТВ-реклама, зовнішня щитова реклама і транспортна реклама.

Фасовані крупи: Маніпуляції в маркетингу

Iлюзія новизни

Цікавий психологічний ефект, що виникає, коли людина, вперше побачивши продукт, починає помічати його всюди. Найчастіше якщо людина не є завзятим консерватором і не має улюбленої фасованої крупи, він вибере новинку як то кажуть "для проби".

krupu_kupit_issledovanie_runkaФасовані крупи

Дизайн упаковки та її виконання

Наріжний фактор, який грає важливу роль при виборі фасованої крупи. Він відразу розкриває всі карти - покупець розуміє цінову групу товару, якість товару, формує рівень довіри до бренду і визначається з бажанням придбати товар.

Сьогодні велике значення стали також мати і екологічність упаковки і її зручність у використанні. Важливим при виборі тієї чи іншої продукції безумовно залишається популярність бренду, а також той факт, як торгова марка зарекомендувала себе на ринку.

Кращий дизайн упаковки і власне саму упаковку можуть зробити виключно фахівці команди KOLORO. Оформляйте безкоштовну заявку на швидку експертизу і ми оперативно допоможемо вам збільшити продажі!

Хто купує фасовані крупи

Структура споживання круп

Гендерна і вікова структура покупців фасованих круп

Частота споживання основних видів круп

У багатьох торгових мережах, які орієнтовані на бюджетні товари є продаж круп на вагу. У таких магазинах вибір покупця падає на товар, який він може купити на вагу. Тут ключові фактори: низька ціна, вибір потрібної ваги і візуальний огляд продукції.

Фасовані крупи в таких магазинах купують переважно чоловіки, а також працюючі жінки і домогосподарки з високим сімейним рівнем доходу. Вибір на користь фасованих круп в таких магазинах роблять люди з доходом від 11 тис. Грн на сім'ю.

Цінова сегментація фасованих круп

Ціна товару стає визначальним фактором при виборі товару, тому мерчендайзери намагаються відокремити на полицях бюджетні крупи від продуктів преміум сегменту.

Крупи: Портрет споживача і картина споживання

  • До складу більшості продуктів дитячого харчування входять крупи, що впливає на збільшення ринку споживання.

  • Основним трендом 2016 року стало споживання круп швидкого приготування в виручених пакетиках. Ринок цих продуктів стає дедалі більше, зараз на весь обсяг споживання їх частка становить 6%, проте у великих містах їх частка досягає 40%. Основними споживачами продуктів швидкого харчування є працюючі люди, провідний динамічний спосіб життя, представники середнього класу.

  • Ключова культура споживання - рис. Українець і європеєць з'їдають по 5 кг рису в рік, японець - 57 кг, китаєць - 80 кг.

Культура споживання круп

  • Гречка в раціоні українця займає близько - 3,5 кг на рік

Раціон споживання круп

  • Близько 60% всіх круп йде на гарніри і другі страви. 30% на каші. 10% супи і юшки.

Українці в середньому за рік витрачають на крупи 83,5 грн.

Фасовані крупи: Тенденції в дизайні упаковки

Мінімалістичний дизайн упаковки, без слоганФасовані крупиТенденції в дизайні упаковки

Основні тенденції мінімалізму, які захлеснули всі дизайнерські проекти, простежуються і в упаковках фасованих круп. Найоригінальнішим представником на українському ринку є іспанська рис Sivaris ( «Сіваріс»).

У дизайні упаковки основна увага приділена типографіці і квітам. Завдяки останньому можна визначити сорт рису. Упаковка виконана у вигляді картонної туби, на яку наклеєна крафт-папір з лазерним принтом.

Паперова упаковка рису також є прикладом мінімалістичного дизайну. Завдяки своєму виконанню виникає відчуття крафтового і обмеженості серії.

Ціновий таргетинг упаковки

Новий активний гравець на ринку фасованих круп компанія "Добра Міра". У дизайні своїх упаковок вони постаралися таргінг на 2 основні групи споживачів.

Упаковка дорогих круп виконана з пластика. Вона має плоске дно, яке дозволяє їй вільно тримати вертикально положення, що досить важливо для сипучих продуктів. Вгорі упаковка має зручний зазор, який дозволяє без допомоги сторонніх коштів розкривати упаковку. Дизайнерськ це рішення підкреслили імітацією блискавки і пунктирною лінією. Основна увага робиться на назві продукту, назву бренду і вазі. Для того, щоб розбудити в споживачі гастрономічний апетит на упаковці зображені приклади приготування крупи в різних кольорах.

Крупа "Добра Міра"Гречка "Добра Міра"

Бюджетні крупи виконані в стилістиці "дешево і сердито". Дизайнери намагалися домогтися відчуття доступності продукту, яке повинно виникати у споживача. Основний колір кожної упаковки різниться в залежності від сорту круп і виконаний в тьмяному кольорі. Далі інформація на упаковці вказано відцентроване для кращого сприйняття і за ступенем важливості - назва бренду, тип продукції і його вага.

Відкритість до споживача, створення "вікового" образу і традицій, закордонний продукт

Ціновий таргетинг упаковки

Рис компані World's Rice користується непоганим попитом у покупців. Велика заслуга в цьому належить саме правильному підходу до створення упаковки. Вона виконана максимально прозоро. Зображення Таїланду на карті каже про країну виробника рису, а етикетка у вигляді розгортається папірусу повинна підштовхнути покупця до перевіреності бренду і якості продукції, що дозволило довго втриматися на ринку. Також тут маркетологи пішли по шляху історії, що завжди збільшує увагу до продукту.


Асоціація з трендовими продуктами (суші)

Останнім часом завдяки широкій мережі ресторанів східної кухні, поняття "суші" стало трендом. Це відбилося і на упаковці багатьох рисових круп. Найчастіше на них зображують тарілку рису з овочами в традиційній японській подачі, сашимі або власне самі суші роли.
ЦА фасованих круп: Критерії вибору і ситуація покупки

Завдяки маркетинговим дослідженням KOLORO нам вдалося з'ясувати основні патерни, якими керується покупець під час покупки фасованих круп. Ми готові відкрити завісу і поділитися ними з вами:

Список покупок

Наша короткочасна пам'ять сильно обмежена, і більшість людей здатне запам'ятовувати не більше семи елементів інформації одноразово. Виходячи з цього, люди вважають за краще поєднувати схожу інформацію в тематичні групи.

Перед походом в магазин покупці часто формують список з тематичних категорій (крупи, м'ясо, овочі, солодке і т. Д). Крупи будучи основним гарніром завжди розміщуються на перших 3 позиціях.

Цінник

Криза істотно вплинув на купівельну спроможність споживачів. Набагато частіше споживачі стали звертати увагу на продукти бюджетної цінової групи. Тому цінник це основний артефакт, на який звертають увагу покупці під час покупки.

Акційні товари купують частіше

Всі фасовані крупи, на які поширюється акція і цінники виділені яскравим кольором, або спеціальними знаками, користуються більшою популярністю у покупців круп.

Зниження традиційного ваги упаковки

Останнім часом часто виробники знижують традиційний вага продуктів. Зараз вже нікого не здивуєш плиткою шоколаду на 90 грам, замість 100 традиційних, або вагою 400 грамової пачкою крупи. Причини, по якій це роблять виробники кристально ясні, проте останнім часом споживачі все частіше стали звертати на це увагу і розраховувати вартість продукту за 1 кг.

Стадний інстинкт

Він спрацьовує і при покупці круп. Якщо хтось перед покупцем впевнено бере певну крупу, покупець з великою часткою ймовірності зверне на неї увагу і також зробить вибір на її користь. Навіть стоячи в черзі на касі покупець звертає увагу на куплені товари інших покупців, що також відкладається у нього в пам'яті. Під час наступної покупки людина також зверне особливу увагу на цей товар, що призведе до його покупки.

Концепція дефіциту

Якщо покупець бачить, що певною фасованої крупи на полиці залишилося мало, він робить висновок про популярність та якість даного товару, а обмеженість в реченні підштовхне його вибрати саме цю фасовану крупу.

Koloro_issledovanieКонцепція дефіциту

10 Майбутніх тенденцій: Прогноз ринку

  1. Перспективи ринку круп та круп'яних продуктів в розвинених країнах світу показують його зростання зі збільшенням доходів населення.

  2. Зростання ринку відбувається за рахунок збільшення споживання високоякісних круп, пластівців, готових зернових сніданків, мюслі і т. Д. А також за рахунок переходу до круп швидкого приготування.

  3. У період кризи відбувається скорочення всіх сегментів і несуттєве підвищення попиту на крупи низької вартості. В якості альтернативної групи продуктів зростає попит на борошно, макарони, картопля.

  4. Для розвитку ринку фасованих круп найгірше - нестабільність якості виробника.

  5. Для лідерства на ринку потрібно ставати не переробниками, а операторами на дистрибутивному поле, заробляти на додаткової вартості за рахунок марки.

  6. Споживання різних круп збільшилося завдяки моді на здоровий спосіб життя.

  7. Ринок круп буде складатися із продуктів українського виробництва.

  8. Важливу роль відіграє врожайність певних посівних культур. При слабкій врожайності ціна на продукт збільшується, що призводить до заміщення його в раціоні інший круп'яної культурою.

  9. З огляду на сприятливу обстановку на сировинному ринку чекати фундаментальних змін на ринку фасованих круп не варто. Для виробників круп основними цілями так і залишаться закупівля сировини і реалізація його в торгових мережах. Серед круп основними лідерами на полицях так і залишиться вітчизняна гречка і імпортний рис.

  10. У перспективі зросте ринок фасованих круп з високою доданою вартістю, які вимагають додаткової обробки - це каші швидкого приготування, пакетовані круп'яні гарніри і моментальні каші. Велика ціна даної продукції призводить до часткового попиту на дану продукцію, тому очікувати різкого стрибка в цьому сегменті не варто.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Дихтярук

Руководитель отдела маркетинга

39 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !