Аналіз українського ринку соків за 2011-2017 рік

Аналіз українського ринку соків за 2011-2017 рік

Категория: Исследования

15 / 08 / 2017

6121 просмотров

40 4.15 5

На українському ринку присутні соки, нектари, морси, коктейлі та напої з додаванням соку. Вони відрізняються один від одного відсотковим вмістом натурального соку:

Аналіз українського ринку соків

В Україні соки виробляють двома способами:

  • відновленням з концентрату;
  • прямим віджиманням.

Великий виробник Вітмарк-Україна повідомляє, що для отримання соку з концентрату плоди сортують, миють і відправляють в прес-машину. З отриманої рідини випарюють частина вологи, отримуючи концентрат, в якому збереглися вітаміни, макро- і мікроелементи.

При правильному температурному режимі концентрований сік зберігається кілька місяців. Для відновлення додають очищену воду і відправляють напій на стадію пастеризації чи стерилізації. Виробник заявляє про те, що не використовує барвники, консерванти і ароматизатори.

При виробництві соку прямого віджиму відсутні стадії концентрування і відновлення.

Огляд українського ринку соків: обсяги виробництва

З 2013 року обсяги виробництва знизилися на 47,5%. Це пов'язано з проблемною ситуацією на сході країни і в Криму.

Виробництво соків в Україні

за 2014 року, 2015-го, 2016 роки представлені без врахування показників виробництва на тимчасово окупованій території АРК і в зоні проведення антитерористичної операції.

За перше півріччя 2017 року було вироблено 98,3 тис. тон соків, що свідчить про те, що негативна тенденція виробництва зберігається.

Зовнішньоекономічна політика: імпорт соків

В Україну імпортуються соки і нектари з Австрії (30% від загального обсягу імпорту), Нідерландів (26%), Іспанії, Швейцарії, Ізраїлю, Сінгапуру і Китаю. Поставками з-за кордону займаються такі компанії: Сандора (входить до складу PepsiCo), Кока-Кола Беверіджиз Україна, ЗАТ Висма, УСПОТ ЛТД, виробнича фірма Ерлан ЛТД.

Ринок імпорту має негативну тенденцію, так як українські громадяни все ще відчувають кризу в країні, а соки і нектари - не продукт першої необхідності. Отже, українці або відмовляються від придбання соку або вибирають дешевий вітчизняний варіант.

Імпорт соків в Україні

Починаючи з 2013 року, обсяги імпортних соків на українських прилавках знижуються. За останні 3 роки поставки з-за кордону впали на 60,3% в об'ємному вираженні, що відповідає 63,6% у валютному еквіваленті.

Імпорт соків в Україні

У період з січня по червень 2017 року включно в Україні було імпортовано 6528 тон соків на суму 13653 тис. Доларів. Це означає, що результати 2017 року нарівні з 2016 роком, або обсяг імпорту незначно зросте.

Зовнішньоекономічна політика: експорт соків

На внутрішньому ринку знижується попит на соки, тому виробникам слід звернути увагу на закордонні ринки. До 2014 року російський ринок становив приблизно 50% експортного сегмента. Тепер же виробники переключилися на ринки західної Європи.

Експорт соків з України

Починаючи з 2013 року, ринок експорту просів на 51% в об'ємному вираженні, що відповідає 76% -ої втрати в валюті.

Експорт соків з України

За перше півріччя 2017 року з України було експортовано 27151 тонна соків на суму 20933 тис. Доларів.

Головна проблема безмитного ввезення соків на територію ЄС - складність отримання сертифікату походження. Якщо мова йде про томатних і яблучних соках, сертифікат отримати не важко, адже всі інгредієнти були зроблені в Україні. Якщо ж мова йде про екзотичні серіях або про цитрусових соках, фрукти для виготовлення яких були закуплені за кордоном - отримання сертифіката ускладнюється.

Ще одна причина зниження обсягу експорту - невідповідність рівня якості. За останні 3 роки в країнах західної Європи стали популярними соки прямого віджиму. Натуральна продукція маркується знаком «NFC», що означає not from concentrate - не з концентрату.

Більшість українських соків поставляється до Польщі. У 2016 році 45% від всіх поставок припадали саме на цю країну, в порівнянні з 18% в 2015 році. А ось білоруси відмовляються від українських напоїв. З 2015 року обсяг поставок зменшився на 9%. До Словаччини йде 11% продукції (в 2015 було 5%), в Сполучені Штати - 6% (в 2015 було 8%).

Експорт соків з України

ОбзОгляди інших продуктових ринків України:

Головні гравці українського ринку соку

У 2011 році почали функціонувати потужності корпорації T. B. Fruit, яка випускає напої під брендом Galicia. Компанія виробляє соки з концентрату, пюре, соки прямого віджиму, а також заморожені фрукти і овочі. Зараз на території України працюють 7 заводів з переробки. Продукція відповідає міжнародним стандартам ISO 9001: 2008.

Спочатку ТОВ «Сандора» було повністю українським підприємством, але в 2007 році все акції викупили компанії PepsiAmericas і PepsiCo. Зараз материнською компанією «Сандори» вважається PepsiCo, яка поставляє на український прилавки соки, соковмісні продукти і газовані напої.

Кока-Кола Бевереджис Україна входить до складу Cola-Cola Hellenic Group. Продукція компанії представлена ​​трьома брендами: Rich, Rich Kids і «Добрий».

З 1994 року холдинг «Вітмарк-Україна» виробляє соки, соковмісні продукти і газовані напої. Спочатку поставляла на ринок продукцію під брендом Jaffa, потім портфель брендів поповнився «соком в білому пакеті» - «Нашим соком», що проводиться на Одеському консервному заводі дитячого харчування.

У жовтні 2016 року київський завод «Росинка» був визнаний банкрутом, але вже через місяць антимонопольний комітет дав добро на створення корпорації «Росинка», тому зараз виробництво соків Capri-Sonne триває.

Українські виробники соків

Найбільші виробники соку в Україні

Огляд українського ринку соку: портрет цільової аудиторії

Згідно з даними Maxrise Consulting середньостатистичний українець за рік випиває 10 літрів соку. У Західній Європі цей показник в 3 рази вище, в Сполучених Штатах Америки - в 5 разів.

Портрет цільової аудиторії споживачів соку

34% українців готові економити на цей продукт. За даними за 2016 год 10% споживачів купують соки лише на свята, 45% - 2 рази на місяць. До початку економічної кризи популярністю користувалися соки в однолітровій упаковці, зараз - економ-варіанти на 2-3 літра.

Соки та нектари купують жінки і чоловіки різного віку. Ринок соків має яскраво виражену сезонність. Влітку попит на соки і нектари падає.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Розглянемо, який дизайн упаковок і етикеток популярний в 2017 році.

Лаконічність

«Нічого зайвого», - вирішили дизайнери бренду Juicebox. Прозора упаковка дозволяє споживачам насолоджуватися яскравими квітами поживного продукту. Дійсно, іноді розробка упаковки вимагає не створення нового, а відсікання зайвого.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Натуральність зовні і всередині

Щоб підкреслити преміальність продукту, дизайнери, які працювали над брендом Blend Press, вибрали скляну упаковку. Як і у Juicebox, етикетка дуже проста. Розробка логотипу мала на меті сподобатися жіночої цільової аудиторії, тому знак торгової марки плавний і елегантний.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Персоналізовані фрукти

Бренд Eroski Juices вирішив підкреслити індивідуальність кожного фрукта. На етикетці апельсин зображений у вигляді іспанської танцівниці, ананас нагадує африканську жінку з маракасами, персик - китайського фермера в традиційній капелюсі. Дизайн упаковки грайливий і запам'ятовується.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Для дітей з любов'ю

Щоб сподобатися найменшим споживачам, творці бренду Birdy Juice (з англ. - пташиний сік) розробили дизайн упаковки, нагадує пернатих. Брендінгове агентство «Колорит» впевнено, що маленькі любителі соку не залишаться байдужими.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Нестандартна геометрія

Креативщики Wonky Juice вирішили звернути увагу на продукт за допомогою незвичайного дизайну коробки. Назва бренду повністю відображає концепцію упаковки - нестійкий, хиткий сік.

Тенденції в дизайні упаковок соків

Матеріали про дизайн упаковки:

Висновки

  • З 2013 року обсяги виробництва українського соку знижуються. Причина - економічна криза, внаслідок якого собівартість продукту виросла, і припинення поставок соків в Російську Федерацію.
  • 95% соків на прилавках - вітчизняні. Обсяги експорту в 4 рази перевищують обсяги імпорту.
  • Сік і продукти з нього - не є продуктами першої необхідності, тому споживання в Україні в кілька разів нижче середньостатистичного споживання в Європі і Штатах.
  • Існує 2 способи виділитися серед виробників-конкурентів - знизити вартість продукції або за допомогою маркетингових прийомів змусити споживача полюбити ваш бренд.

Як мінімум, в одному випадку «Колорит» може вам допомогти.

Звертайтеся.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

40 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !