Аналіз ринку снеків в україні: стан ринку і прогноз на 2018-2019 рік

Аналіз ринку снеків в україні: стан ринку і прогноз на 2018-2019 рік

Категория: Исследования

10 / 04 / 2018

4204 просмотров

36 4.1944444444444 5

Слово «Snack» в перекладі з англійської означає «легка закуска», головне завдання якої швидко і на час подолати відчуття голоду між основними прийомами їжі.

Снеки міцно увійшли в життя українських споживачів, так як вони відповідають уявленням сучасних українців про здоровий спосіб життя. Швидкий темп життя і не залишають представникам середнього класу часу для приготування їжі.

У зв'язку з цим українські споживачі змушені їсти снеки, які є швидким і зручним варіантом для перекусу. В Україні представлені снеки різного характеру - від сухариків і солоної риби «до пива» до екологічно чистих яблучних чіпсів.

Снеки - швидкий і зручний варіантом для перекусу

В даний час снеки є найпопулярнішим видом закусок у всьому світі через прискорення ритму життя великих міст і мегаполісів. Їх продаж відбувається практично в кожній торговельній мережі планети через зручності і простоти споживання. Снеки розраховані на тривалий термін зберігання, зазвичай мають привабливу упаковку і зовнішній вигляд.

В цілому їжа, яка відноситься до снекам, на думку певної категорії споживачів, не сприяє здоровому харчуванню, її поживна цінність дуже невелика і в даний час, коли тенденції здорового способу життя охоплюють все більшу кількість споживачів, в їх раціоні місце для снеків практично відсутня.

Інша група споживачів схиляються до того, що світові тенденції, вносячи свої корективи в розвиток ринку, сприяють розвитку снекової продукції в напрямку «оздоровлення» і «натуралізації», і частка прихильників зернових пластівців, горіхів, насіння, фруктів і овочів в світі неухильно зростає.

Снеки - найпопулярніший вид закусок у всьому світі

Стан ринку снеків в Україні в цілому

Світові тенденції розвитку ринку снеків свідчать про те, що натуральні снеки витісняють калорійні і некорисні закуски. Підприємства, які спеціалізуються на виробництві снеків, приносять своїм власникам багатомільйонні прибутки. Обсяги реклами цієї продукції вже давно побили всі рекорди в порівнянні з рекламою звичайної, поживної їжі, яка використовується під час сніданку, обіду або вечері.

Ринок снеків включає: горіхи, насіння, сухарики (з білого і житнього хліба), чіпси, сушена-в'ялені морепродукти (в основному з невеликих видів риби і кальмарів). Стрімкий розвиток цього ринку призводить до того, що до звичайних видах снеків додаються нові, нетрадиційні, такі як креветки, сухофрукти (в тому числі і екзотичні), горіхи в йогурті і інші.

Стан ринку снеків в Україні в цілому

Український ринок снекових виробів, який почав розвиватися в кінці 1990-х років, відзначився швидкими темпами зростання. Спочатку динаміка зростання сегмента снеків вражала аналітиків зростання досягало 200-300% на рік. Це пояснюється тим, що вітчизняний ринок снеків був досить молодим і ненасиченим, представленим на початку свого розвитку в основному чіпсами і солоним арахісом. З часом асортимент снекової продукції розширився, а український споживач активно почав споживати новинки, не звертаючи особливої ​​уваги на ціну.

Станом на січень-лютий 2018 року, обсяг українського ринку за основними снекової категоріями становить: сухарики - 400 млн грн, чіпси - 1 млрд грн, насіння - 500 млн грн, горіхи і сушена риба - по 600 млн грн відповідно.

Імпорт і експорт снеків в Україні

У порівнянні з 2016-м, експорт снеків зменшився на 1,2%, в тому числі обсяги експорту зменшилися на такі продукти, як горіхи і насіння - на 8,4%, картопляні чіпси - на 5,6%, риба сушена і в'ялена - на 50%, сушені фрукти, цитрусові та тропічні плоди - практично на 20%.

Імпорт і експорт снеків в Україні

За результатами 2016-2017 років можна простежити зниження темпів зростання виробництва і експорту снеків в натуральному вираженні, відповідно, на 3,2% і 0,32%.

При цьому їх імпорт за вказаний період збільшився на 4%.

Ключові гравці ринку снеків в Україні

Згідно зі статистикою, компанії з групи SI Group ( «Снек-Експорт», «Фактор» та ін.) Залишаються лідерами практично у всіх сегментах снекових закусок в Україні, крім ринок здорових снеків.

У сегменті арахісу лідерами по виробництву Україні є:

  • ТМ «Козацька Слава»;
  • ТМ Big Bob
  • ТМ «Хомка».

У сегменті сухариків лідирують:

  • ТМ «ХрусTeam»;
  • ТМ «Флінт»
  • ТМ «Snekkin»;

У сегменті чіпсів лідери:

  • ТМ Lay's
  • ТМ «Люкс»
  • ТМ Chipster`s

Ключові гравці ринку снеків в Україні

Портрет цільової аудиторії снеків в Україні

Основним споживачем категорії снеків в Україні є представники середнього класу. Найчастіше це офісні працівники, які потребують швидкому перекус.

Ці споживачі володіють такими характеристиками:

  • домінування активної життєвої позиції (населення покладається на себе в забезпеченні власного добробуту);
  • наявність внутрішніх джерел інвестування (достатній рівень заробітної плати);
  • висока платоспроможність;
  • брак особистого часу.

Представники середнього класу є самою платоспроможною категорією для ринку снеків в Україні.

Портрет цільової аудиторії снеків в Україні

У той же час, ринком снеків цікавиться і населення з низькою платіжною спроможністю і платіжної здатністю нижче середнього.

Ключовим ядром цієї категорії є студенти. Їх основні переваги в снеках - це швидкий доступ до вже готової їжі. У студентів мало часу для приготування повноцінної їжі, а в деяких випадках для цього просто немає нормальних умов.

У той же час, різні конкурси та інтерактиви, що супроводжуються рекламними кампаніями снеків - це те, що приваблює студентів в подібних продуктах.

Ключовим ядром є студенти

В даному випадку, рекламна кампанія, яскрава упаковка і запам'ятовується неординарне назву може стати шляхом до просування молодого ринку снеків в Україні. Брендингові агентство колорит з радістю допоможе вам створити бренд, який точно зачепить вашу цільову аудиторію.

Обговорити створення упаковки, розробку рекламної кампанії або будь-які питання по дизайну ви можете з нашими менеджерами проектів.

Проблеми ринку снеків України

У зв'язку з кризою українські споживачі зменшили кількість снеків в своєму раціоні. Оскільки снеки не є продуктами першої необхідності, то під час кризи вони значно втратили позиції. Крім того, українці почали підтримувати світовий тренд здорового способу життя, в якому немає місця для їжі, що містить велику кількість смакових підсилювачів.

З 2014 року споживання снеків так і залишається на відносно низькому рівні. Якщо порівнювати український ринок споживання зі світовими показниками, то середньостатистичний українець за рік споживає близько 0,5 кг снеків, в той час як американці - 11 кг, японці - 5 кг, а жителі Західної Європи - 3,6 кг на людину.

Проблеми ринку снеків України

Перспективні галузі: ринок здорових снеків

Аналіз ринку здорових снеків в Україні показує, що горішки і сухофрукти стають все більш популярним серед населення. На думку українських споживачів, вибір на користь снеків натурального походження, без підсилювачів смаку та інших добавок сприяє здоровому способу життя. Мода на здоровий спосіб життя, а також недовіру до якості продукції не екологічного характеру зумовили тенденцію до появи попиту на здорові снеки.

Перспективні галузі: ринок здорових снеків

У 2017-му році для ринку здорових снеків характерним було зростання в сегментах сухофруктів, горіхів і фруктово-горіхових сумішей.

Цьому послужили:

  • відносна стабілізація курсу гривні до долара;
  • формування лояльної аудиторії в зв'язку з появою трендів на здорову їжу;
  • зниження цін на продукцію, що імпортується з країн-постачальників;
  • поява постачальників сировини для виготовлення продукції всередині країни.

Ринок сухофруктів і горіхів в Україні активно розвивається, так як українці готові заплатити більше за якісну продукцію, в той час як від дешевої продукції і зовсім готові відмовитися. Так само слід зазначити, що ринок здорових снеків в порівнянні з 2014-2015 роками став більш доступним для широкого споживача.

Ринок сухофруктів і горіхів в Україні

Достатній вплив на зростання ринку здорових снеків зробило розвиток культури споживання сухих сніданків в Україні. За результатами опитувань, споживачі все більше уваги стали звертати на сухі сніданки, а саме - мюслі, каші швидкого приготування і пластівці.

Очікується, що в період 2018-2019 років ринок снеків буде показувати зростання в межах 4-5%.

Резюме

Незважаючи на погіршення економічної ситуації в країні і зниження купівельної спроможності населення, вітчизняні і зарубіжні виробники зацікавлені в постійному збільшенні продажів своєї продукції. Однак в уявленні більшості споживачів снеки асоціюються з швидким, але низькоякісним харчуванням. Проте, поява на ринку здорових снеків знову оживило споживчий інтерес до даної категорії продуктів.

Аналіз ринку снеків в Україні показав, що виробництво цієї снеків цілому в 2017 р в порівнянні з 2016 р Зменшилася на 1,6 тис. Тонн, або на 1,4%. Зниження обсягів відбулося практично по всіх основних продуктів, за винятком картопляних чіпсів (+1,4 тис.тонн) та продуктів, отриманих шляхом екструзії або розпушуванням тесту (0,2 тис. Тонн). Експорт снеків за цей же період зменшився на 0,32 тис. Тонн.

Так ми бачимо, що картопляні чіпси на даний момент - один з найпопулярніших видів снеків, у якого найбільш широка аудиторія за рахунок різноманітності вибору. Але слід враховувати, що дана ніша в Україні вже заповнена такими лідерами, як «Люкс», «Lays», «Pringles» і т.д.

Попит на здорову продукцію також зростає, але, на думку споживачів, ціни на здорові снеки невиправдано завищені.

У сучасному світі, коли дієти і контроль за вагою стали постійним явищем, асортимент снекових продуктів все більше розширюється за рахунок зернових пластівців, сухофруктів, овочів та інших корисних продуктів.

З огляду на те, що кількість конкурентів, які працюють на вітчизняному ринку снекової продукції збільшується, можливість їх подальшого ефективного функціонування буде пов'язана з розширенням асортиментної лінійки «здорових» снеків при поступовому зміні ставлення споживачів до продуктів снекової групи і формування нової культури споживання.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Дария Мех

Маркетолог

36 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !