Аналіз ринку сиру України

Аналіз ринку сиру України

Категория: Исследования

24 / 11 / 2016

21824 просмотров

196 4.0918367346939 5

Сир - це продукт, який знаком людям багато тисячоліть. Залежно від технології виробництва сири можуть бути:

  • твердими;
  • м'якими;
  • розсолів;
  • переробленими (плавленими).

Незважаючи на таке розмаїття саме твердий сир входить до числа найпопулярніших делікатесів. Його виробляють з різних видів молока:

  • коров'ячого;
  • козячого;
  • овечого і т.д.

Найбільш затребуваним сировиною для виготовлення сиру залишається коров'яче молоко.

Аналіз ринку виробництва сиру в Україні

Починаючи з 2014 року, в молочній галузі України почалися масштабні зміни. Вони торкнулися і виробництво сиру. В основному в Україні виробляють сири середнього цінового сегмента. Більшості вітчизняних виробників не вистачає технологічних потужностей для виробництва елітних сирів. Криза принесла з собою зниження попиту на сир серед українців. Це змусило виробників переорієнтуватися на інші молочні продукти. У 2015 році в Україні виробили 160 тис. Тонн сиру. На думку Вадима Чагаровського (голова ради директорів Союзу молочних підприємств України) в кінці 2016 року виробництво сиру впаде до 140-150 тис. тонн.

Також падає якість виробленого продукту. Щоб знизити ціну, виробники замінюють молочний жир рослинним. Це погіршує якість і смак сиру. Відповідно до Держстандарту, сир, виготовлений з додаванням рослинних жирів повинен називатися «молокомісткий продукт, виготовлений за технологією сиру» (сирна продукція »). Не всі виробники вказують цю інформацію на упаковці. Це підриває довіру споживачів.

Щоб утриматися на ринку, українські сировари починають вливатися в маловикористовувані ніші. Наприклад, в 2016 році була відкрита перша органічна сироварня на Західній Україні - ТОВ «Старий Порицьк».

Дизайн упаковки сиру

Аналіз ринку сиру України: експорт та імпорт

До 2014 року Україна, в основному, поставляла сир в країни СНД. У цей період головним покупцем українського сиру була Росія. Туди йшло 80-85% українського сирного експорту. Експорт в країни далекого зарубіжжя був невеликим - до 1 тис. тонн на рік. У 2014 році поставки молочних продуктів з України в Росію заборонив Росспоживнагляд. Тепер, замість Росії, українські виробники експортують сири в Білорусь, Молдову, Казахстан.

У порівнянні з 2013 експорт сиру впав в 3 рази: з 59 тис. тонн до 19,5 тис. Тонн. У грошовому еквіваленті це означає падіння з 362,3 млн. Дол. До 121 млн. Дол. У 2015 році Україна експортувала 10,82 тис. тонн сиру, що в 1,8 рази менше ніж в 2014. У грошовому вираженні постачання сиру скоротилися в 3,4 рази (до 35,03 млн. дол.). За січень-жовтень 2016 року експорт сирів склав 6,38 тис. тонн. Це на 24% менше ніж за аналогічний період 2015 року. У грошовому еквіваленті експорт скоротився на 31% і склав 18,85 млн. дол.

Аналіз ринку сиру - графік

За даними фіскальної служби України за період 01.01.2016-31.10.2016 найбільші обсяги експорту сиру здійснювалися в:

  • Казахстан – 53,62%;
  • Молдавію – 27,41%;
  • Єгипет – 7,50%.

В інші країни було експортовано всього 11,47% українського сиру.

Україна активно експортує сири в країни Сходу. Наприклад, у вересні 2015 року Китай дозволив ввозити молочну продукцію 18-ти українським підприємствам. У числі різних молочних продуктів експортуються та сири.

Аналіз ринку сиру - графік

Станом на січень-серпень 2016 року найбільшими експортерами сиру стали такі компанії.

  1. Компанія «Дубномолоко». Їй належить 25% в частці загального експорту українського сиру.
  2. «Лакталіс-Україна». Частка компанії в експорті сиру становить 18%.
  3. «Клуб сиру». На її частку випадає 12% експорту сиру.
  4. «Мілкіленд-Україна». Експортує 10% українського сиру.
  5. «Бель Шостка Україна». Частка компанії в зарубіжних постачаннях – 10%.
  6. Інші компанії. Інші українські виробники сиру експортують свою продукцію в значно менших обсягах. Сумарно їм належить 26% в загальному експорті сирів з України..

Аналіз ринку сиру - графік

У 2013 році Україна імпортувала 19,46 тис. Тонн сиру. У 2014 році імпорт сиру становив 11,75 тис. Тонн. У грошовому еквіваленті це 67,65 млн. Дол. У 2015 році Україна імпортувала 5,38 тонн сиру. Це в 2,2 рази менше ніж в 2014. У грошовому еквіваленті імпорт скоротився до 25,47 млн. Дол. У січні-жовтні 2016 року обсяг імпорту сирів склав 5,4 тис. Тонн. Грошовий еквівалент імпорту склав 22,5 млн. Дол.

За десять місяців 2016 року, найбільшими імпортерами сиру стали:

  • Польща – 30,88%;
  • Німеччина – 23,98%;
  • Франція – 14,10%.

31,04% сиру було імпортовано з інших країн.

Замовте маркетингове дослідження в брендинговій агентстві KOLORO щоб бути в курсі головних тенденцій ринку!

Дизайн упаковки сиру

Дослідження ринку сиру: портрет споживача

В середньому, українці вживають 3,5-4 кг твердих сирів на рік. Це значно нижче європейських показників, де середнє споживання сиру становить 20 кг на рік на людину.

Найпопулярніші сорти сиру серед українських покупців:

  • «Російський»;
  • «Голландський».

Зростання цін на продукти змусив населення знизити споживання твердих сирів. Замість них стали більше купувати плавлені сири. Крім ціни споживачі орієнтуються на популярність бренду. Вибираючи між продуктами одній ціновій категорії, вони виберуть більш розкручений бренд. Тому для молочного бренду вкрай важливо проводити рекламну кампанію.

Єдиної думки, який сир краще: ваговий або фасований, серед українських споживачів не існує. Покупці старшого покоління вважають, що ваговий сир не залежується на прилавках і це гарантує його свіжість. Молоді люди вважають за краще купувати фасований сир, тому що його можна довго зберігати. Також упакований сир можна брати з собою в якості перекусу, що подобається людям з активним способом життя.

Приклад дизайну упаковки сиру

Дослідження ринку сиру: найбільші виробники

«ТЕРРА ФУД». Компанія була заснована в 1999 році. Спеціалізується на молочної, м'ясної продукції і сільському господарстві.

«ТЕРРА ФУД» займає 16,7% ринку сиру України. У фасованому сирі її частка досягає 18%. У рік компанія виробляє 54000 тонн сиру. Випускає сири і сирні продукти під торговими марками:

  • «Золотий резерв»;
  • «Ферма»;
  • «Тульчинка»;
  • «Вапнярка»;
  • «Сорочинський»;
  • «Лауреат».

«Терра ФУД» виробляє твердий сир на 3 майданчиках:

  • «Тульчінскіймаслосирзавод»;
  • «Крижопільський сирзавод»;
  • «Вапнярський сирзавод».

Компанія експортує твердий сир в 27 країн далекого і ближнього зарубіжжя.

Приклад дизайну упаковки сиру

«Альміра». На ринку компанія існує з 1998 року. До групи компаній входять 7 молокопереробних заводів і 6 торгових компаній.

Вона виробляє сири під торговими марками:

  • «Гадячсир»;
  • «Любас»;
  • «Слов'янські сири»;
  • «Добрий Ян».

«Алміра» експортує молочну продукцію в США, Мексику, Японію, Алжир, Сирію, Ізраїль, Лівію, Польщу і т.д.

ПАТ «Дубномолоко» (ТМ «КОМО»). Сирзавод компанії знаходиться в місті Дубно (Рівненська область). У рік підприємство виготовляє понад 15 млн. Кг твердого сиру. Серед інших компаній їх відрізняє особливе позиціонування бренду. Компанія робить акцент на сирах, виготовлених за власними, ексклюзивними рецептами. наприклад:

  • «Гранде»;
  • «Кантрі»;
  • «Тенеро»;
  • «Пепенеро»;
  • «Голдер» і т.д.

Компанія активно експортує свою продукцію в країни ближнього зарубіжжя.

аналіз ринку сиру

«Молочний Альянс». Компанія була заснована в 2000 році, а в 2006 році перетворена в холдинг. У рік компанія виробляє більше 21 тис. Тонн сиру.

«Молочний Альянс» випускає тверді сири під торговими марками:

  • «Пірятін'»;
  • «Славія».

У 2016 році, компанія «Молочний Альянс» розпочала пробний експорт молочной продукції в Болгарію. У тому числі сири торгових марок «Славія» та «Пірятін'».

Milkiland. Компанія була заснована в 1994 році. Компанія об'єднує східноєвропейські підприємства молочної промисловості. Випускає сири під торговими марками:

  • «Добряна»;
  • Latter і т.д.

Компанія Milkiland експортує свою продукцію більш ніж в 30 країн світу.

Компанія «Клуб сиру» заснована в 2003 році. Входить до складу паливно-промислової групи «Континіум». Маслосирзавод знаходиться в м Канів. Твердий сир - головний продукт підприємства.

У квітні 2016 року Європейська комісія включила компанію в список затверджених експортерів в ЄС. «Клуб сиру» планує вийти на ринки Польщі, Румунії та Болгарії.

Аналіз ринку сиру

Тенденції в дизайні упаковки сиру

  1. Увага на головному. Девіз сучасності: чим простіше - тим краще. Велика кількість деталей на упаковці відволікає споживачів. Дизайн упаковки сиру повинен з першого погляду розкривати основні властивості і переваги продукту.
  2. крафтового матеріали. У багатьох людей крафтового упаковка асоціюється з домашніми продуктами, а значить - ототожнюється зі свіжими і смачними продуктами. Тому виробники активно використовують крафт в дизайні упаковки сиру.
  3. Природні мотиви. Використання в дизайні упаковки сиру рослинних мотивів і зображень тварин не втрачає популярність. Вони покликані підкреслити натуральність продукту.

У нашому портфоліо можна подивитися приклад дизайну упаковки сиру.

Прочитати більше про дизайн молочних продуктів можна в нашій статті.

Ефектний дизайн упаковки здатний виділити товар і привернути увагу споживача. Підкресліть свою унікальність разом з брендинговим агентством KOLORO!

Дизайн упаковки сиру

Дизайн упаковки сиру Глобино - брендингове агентство KOLORO

Ринок сиру в Україні: прогноз

У зв'язку з падінням курсу гривні, в Україні очікується збільшення цін на молочні продукти. Олег Волошин (голова правління «Дубномолоко») передбачає, що в 2017 році ціни на базові сири досягнуть 150-170 грн. за кг.

Аналіз ринку сиру в Україні показує, що країну очікує перевиробництво цього продукту. Сир експортується в недостатньо великих обсягах.

Україна здатна підвищити експорт сиру, якщо зможе збільшити свою присутність на ринку Сходу. Богдан Шаповал (голова ради з питань експорту продовольства) вважає, що єгипетський ринок один з найперспективніших для українських сироварів. Єгипет залишає собі частину імпортованого сиру, а інше реекспортує в інші країни. Тому вихід на ринок Єгипту може відкрити для українських виробників і інші африканські країни: Ефіопію, Сомалі, Судан. Арабська ринок здатний компенсувати українських сироварів до 50% втраченого російського ринку.

На виробництво сиру впливає сильна конкуренція на зовнішніх ринках. Закордоном вже є свої виробники, звичні для місцевого населення. Тому вітчизняним виробникам буде важко зайняти значні позиції на ринку ЄС.

Допомогти просуванню вітчизняної продукції здатна активна рекламна кампанія українських сирних продуктів за кордоном. Наприклад, «Дубномолоко» (ТМ «КОМО») випускає рекламні ролики Казахстані для ознайомлення населення з їхньою продукцією. Завдяки цьому очікується значне зростання продажів сиру компанії.

Аналіз ринку сиру

Дослідження ринку сиру: підсумки

  1. З 2014 року в країні спостерігається активне падіння виробництва сиру, його імпорту і експорту.
  2. Українські виробники сиру активно шукають нові ринки збуту. Для експорту перспективними є східні країни.
  3. Більшість українських сортів сиру не користуються успіхом за кордоном. Щоб збільшити експорт українським сироварів необхідно переглянути свій асортимент. Потрібно проводити затребувану за кордоном продукцію.
  4. Посилити конкурентоспроможність сирних компаній здатні сири власних рецептів.

Стати лідером ринку разом з брендинговим агентством KOLORO!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

196 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !