Огляд ринку соків в Україні

Огляд ринку соків в Україні

Категория: Исследования

31 / 01 / 2017

20243 просмотров

239 4.1255230125523 5

Сік - рідкий харчовий продукт, отриманий методом фізичного впливу на фрукти та овочі. Залежно від способу виробництва, сік ділиться на 3 категорії.

  1. Свіжовичавлений. Такий сік виготовляють зі свіжих фруктів або овочів прямо при споживача.
  2. Сік прямого віджиму. Після віджимання сік пастеризують і розливають в асептичну упаковку.
  3. Відновлений сік. Виходить після змішування концентрованого соку і питної води. Частка маси фруктової основи повинна бути не менше 25%.

Пакетовані соки можна розділити на 3 основні категорії:

  • фруктові;
  • овочеві;
  • соки дерев (березовий, кленовий).

Аналіз ринку соків

Аналіз ринку соків: виробництво

Починаючи з 2013 року, український ринок соків постійно скорочується. У 2013 році місткість ринку соків становила 624,8 тис. Тонн. У 2014 році цей показник склав 596,6 тис. Тонн. У 2015 місткість ринку соків впала до 353,8 тис. Тонн.

У порівнянні з 2014 роком, в 2015 виробництво соків знизилося на 45% (до 255 тис. Тонн). Виробництво сокових сумішей знизилося на 18% (до 202 тис. Тонн). У 2016 році падіння темпів виробництва продовжувалось. За перші 6 місяців 2016 року фруктових і овочевих соків справили на 15% менше, ніж за аналогічний період 2015 року.

Аналіз ринку соків-графік

У більшості випадків, сировину для соків виробники закуповують в Україні. Однак українські компанії залежать від курсу долара. У 2016 році підвищилися тарифи на електроенергію, що призвело до збільшення ціни на сік.

Новини з ринку соків: експорт та імпорт

Україна - один з 5 найбільших світових експортерів соку. Найбільше країна експортує яблучного соку. У 2015 році Україна поставила на ринок 116,7 тис. Тонн соку. За січень-листопад 2016 року Україна експортувала 63,3 тис. Тонн соку.

Значно скоротився експорт соку в Росію. У 2014 році туди направляли 14% від загального експорту соку. У 2015 році ця цифра впала до 0,7%.

З 2016 роки ЄС надав Україні квоти на безмитні поставки яблучного і виноградного соку в розмірі 10 тис. Тонн. Квоти були використані повністю ще в 1 кварталі 2016 року.

На зовнішній ринок Україна експортує сік найвищого, преміальної якості.

Ринок соків України

Україна в великих обсягах експортує сік в такі країни:

  • Польща;
  • Білорусь;
  • Молдова;
  • Казахстан;
  • Австрія;
  • Німеччина.

Український ринок соків на 95% заповнений вітчизняною продукцією. На імпорт припадає не більше 5%. Найчастіше це соки з екзотичними смаками, виготовлені з фруктів, недоступних вітчизняному виробнику.

У брендінговому агентстві KOLORO можна замовити маркетингове дослідження ринку соків. Будьте в курсі головних тенденцій.

Аналіз ринку соків

Ринок соків в Україні: портрет споживача

Ринок соків сильно залежить від попиту. Падіння курсу гривні викликало падіння купівельної спроможності українців. Соки не належать до категорії товарів першої необхідності. Тому населення воліє економити на них.

В середньому житель України випиває 10 літрів соку на рік. Цей показник в 3 рази менше, ніж в Євросоюзі. 10% населення купують сік тільки на свята. 45% українців купують сік кілька разів на місяць.

У попередні роки серед українців користувалися популярністю соки в упаковках по 1 літру. У 2015-2016 роках споживачі віддавали перевагу великим упаковок: на 2-3 літра. Купувати їх виявилося економніше.

Представник компанії «Вітмарк-Україна» зазначив, що в 2016 році виріс попит на дитячі соки. Доросле населення економить на собі, однак обсяги закупівель дитячих продуктів не скорочує. У 2016 році продажу дитячого соку виросли на 71%.

Збільшився попит і на екологічно чисті соки. Компанія Galicia запустила лінійку органічних соків, яка користується великою популярністю. У те брешемо як споживання соків середнього цінового сегмента скорочується, преміум сегмент майже не просів.

Ринок соків

Люди, які ведуть здоровий спосіб життя, намагаються не купувати пакетований сік. Це викликано високим вмістом цукру в продукті. Вони віддають перевагу сокам, розлитим в пляшки. У такі соки рідко додають підсолоджувачі і консерванти.

Найбільшою популярністю користуються такі види соку:

  • апельсиновий;
  • мультивітамін;
  • вишневий;
  • виноградний;
  • томатний.

При виборі соку споживачі орієнтуються на такі критерії:

  • смак;
  • марка;
  • склад;
  • рекомендації друзів і експертів.

Однак найчастіше люди купують сік спонтанно, залучені красивою упаковкою або обіцянкою знижки.

У наших статтях ви можете прочитати про ситуацію на ринках різних напоїв: кава, чаю та пива.

Аналіз ринку соків Украины

Ринок соків в Україні: найбільші виробники

Компанія T.B.Fruit

Компанія займається виготовленням концентрованих соків. До складу компанії входить 7 переробних заводів. Загальна потужність виробництва складає 220 300 тонн концентрованого соку в рік.

Компанія виробляє соки під торговою маркою Galicia. Виробництво було відкрито в 2011 році. Соки цієї торгової марки виготовляються за технологією прямого віджиму.

Компанія T.B.Fruit - найбільший український експортер соків. Вона експортує 98% своєї продукції за кордон.

Galicia

PepsiCo

Американська транснаціональна компанія, якій належать «Сандора» і «Садочок». Компанія «Сандора» була заснована в 1995 році. У 2007 році між компанією «Сандора» і PepsiCo був укладений договір. PepsiCo перейшло 100% акцій ТОВ «Сандора». Компанія випускає такі торгові марки соків.

1. «Сандора». Торгова марка представлена ​​18 найменуваннями. В їх число входять морс, соки і нектари. Серед населення України особливою популярністю користуються:

  • "Апельсиновий сік";
  • «Сицилійський апельсин»;
  • «Лимонний нектар»;
  • «Мультивітамін нектар»;
  • «Гранатовий нектар» та інші.

2. «Сандора Ексклюзив». Соки цієї торгової марки виготовляються з незвичайних фруктів, що ростуть по всьому світу.

«Тайський Ананас»;

«Індійський манго»;

«Іспанська Виноград».

Соки Сандора

3. «Сандора. Сік до сніданку». Соки цієї лінійки містять підвищену кількість м'якоті фруктів, в порівнянні зі звичайними. Лінійка містить 3 найменування:

  • «Апельсиновий сік з м'якоттю»;
  • «Грейпфрутовий сік з м'якоттю»;
  • «неосвітлений яблучний сік».

4. «Сандора Овочевий коктейль». Соки виготовляються із суміші фруктів і овочів. Не містять барвників, штучних добавок і ароматизаторів. Лінійка представлена ​​4 смаками:

  • «Сонце в склянці» морквяно-яблучний сік;
  • «Пікантний. Відпочинок з перчинкою »томатний сік;
  • «Помаранчева радість» гарбузово-яблучний сік;
  • «Фітнес-гуру» томатно-буряковий з сіллю.

5. «Сандорик» - соки і нектари для дітей. Випускаються в упаковках по 0,2 і 0,33 літра, з трубочкою. Лінійка представлена ​​широким асортиментом:

  • «Бананово-яблучно-полуничний нектар»;
  • «Виноградно-яблучний нектар»;
  • «Яблучно-морквяно-малиновий сік з м'якоттю» і т.д.

6. «Сандора Ессенціалс». Ця лінійка соків була запущена в 2016 році. Вона складається з двох серій:

  • «Енергія»;
  • «Імунітет».

7. «Садочок». Торгова марка виготовляє продукцію 3 видів:

  • соки;
  • нектари;
  • морс.

Соки Rich

«Кока-Кола Беверіджис Україна»

Компанія входить до складу Coca-Cola Hellenic Group. В Україні перше офіційне представництво компанії Coca-Cola було відкрито в 1992 році. Свою продукцію «Кока-Кола Беверіджис Україна» поширює через 21 дистриб'юторський центр. Соки представлені 3 брендами.

1. Rich. В Україні бренд був запущений в 2005 році. Асортимент складається з 11 найменувань соків і нектарів. Соки Rich випускають в упаковці об'ємом:

  • 0,2 літра;
  • 0,25 літра;
  • 1 літр.

2. Rich Kids. Лінійка соків для дітей. Не містить консервантів і штучних добавок. Соки цієї лінійки виходять в пачках по 0,2 літра і представлені 4 смаками:

  • «Виноград-яблуко»;
  • «Мультифрут»;
  • «Полуниця-банан-яблуко»;
  • «Яблуко-виноград-горобина-малина».

3. «Добрий». Соки цієї торгової марки продаються в упаковках 1 і 2 літри. Продукція представлена ​​такими смаками:

  • «Мультфрут»;
  • «Яблуко-вишня»;
  • «Яблуко» і т.д.

Соки Jaffa

«Вітмарк-Україна»

Компанія була заснована в 1994 році. До складу холдингу входять:

  • СП «Вітмарк-Україна»;
  • ВАТ «Одеський консервний завод дитячого харчування»;
  • Кучурганський завод;
  • Рахнянсько-Лісовий консервний завод.

Компанії «Вітмарк-Україна» належать кілька торгових марок соків, нектарів і смузі.

1. Jaffa. Торгова марка представлена ​​різноманітними смаками:

  • апельсин;
  • гранат;
  • ананас;
  • вишня і т.д.

2. «Соковита». У лінійку торгової марки включені такі смаки:

  • томат;
  • апельсин;
  • мультифрукт і т.д.

3. «Чудо-Чадо». Торгова марка виробляє соки для дітей віком від 3-х місяців

4. «Просто фрукти». Продукти лінійки виготовлені з перетертих фруктів змішаних з соком. Лінійка складається з смаків:

  • персик;
  • полуниця;
  • лісові ягоди.

5. «Наш сік». Торгова марка випускає соки в упаковці різних обсягів:

  • 0,2 літра;
  • 0,33 літра;
  • 0,5 літра;
  • 1 літр;
  • 1,5 літра;
  • 2 літри.

6. «Прямо сік». Лінійка представлена ​​3 видами соку:

  • "Яблучний сік";
  • «Яблучно-морквяний сік»;
  • «Мультифруктовий сік».

Свою продукцію компанія експортує більше ніж в 20 країн світу: Канади, Ізраїлю, Казахстану, Кіпр, Естонію і т.д.

Capri Sun

Росинка

У 1960 році був заснований «Київський завод безалкогольних напоїв» .Компанія вважає, що саме в цьому році почалася її історія. Випускає різноманітну продукцію, в тому числі соки під торговою маркою Capri Sun. В Україні соки Capri Sun виробляють за ліцензією німецької компанії Wild.

У жовтні 2016 року, суд визнав банкрутом ЧА «Київський завод безалкогольних напоїв« Росинка ». У листопаді 2016 року, Антимонопольний комітет допустив створення корпорації «Росинка». У неї повинні увійти ТОВ «Торговий дім« Росинка », ТОВ« Київський завод напоїв «Росинка», ТОВ «Спільне українсько-іспанське підприємство« ЛЕ ГЕР », ТОВ« Євро-Авто-Альянс ».

Дослідження ринку соків: тенденції в дизайні упаковки

1. Новий погляд. Традиційно, на упаковці соку дизайнери поміщають зображення фруктів. Нова тенденція дозволяє подивитися на звичні речі з несподіваного боку. Наприклад, в дизайні упаковки соків Live обіграно схожість деяких фруктів і музичних інструментів. Так груша перетворилася в гітару, а гранат - в маракас.

Приклад дизайну упаковки

2. Наочності. Мало написати, що сік містить велику кількість фруктів або овочів. Краще це показати. Наприклад, для соків Siya розроблена пляшка, в яку органічно вписали зображення фрукта. Складається враження, що сік випливає безпосередньо з нього. Це повинно підкреслити свіжість продукції.

Дослідження ринку соків

3. Простота. Новий тренд прагнути показати що в соку важливіше його вміст, а не упаковка. Зображення фруктів на простому білому тлі, назва і корисні властивості. Нічого зайвого.

Приклад дизайну упаковки сока

4. Пін-ап. Сік не тільки джерело корисних вітамінів. Він одночасно служить ласощами і джерелом радості. Це можна підкреслити за допомогою грайливих зображень на упаковці.

Приклад дизайну упаковки

5. Вишуканість. Підкреслити преміальність продукту можна за допомогою дизайну упаковки. Зображення, що імітують акварель, золоті вставки - все це вказує на високу якість соку.

Дизайн упаковки сока

Стати лідером ринку разом з брендінговим агентством KOLORO. Зверніться до нашого менеджера вже зараз!

Український ринок соків: резюме

  1. Починаючи з 2013 року, виробництво соків в Україні скорочується. Причиною стало підвищення тарифів, що зробило виробництво занадто дорогим.
  2. Україна входить в число найбільших світових експортерів соку. У той же час, країна імпортує всього 5% соків. 95% соків на українському ринку - вітчизняного виробництва.
  3. Споживання пакетованого соку в Україні в кілька разів нижче, ніж в США і Європі. Це викликано низькою купівельною спроможністю населення. Більшість споживачів не вважає сік продуктом першої необхідності.
  4. Щоб залучити споживачів і утримати ціни, багато виробників скорочують виробництво 100% соків. Замість цього збільшується частка нектарів.

Брендінгове агентство KOLORO допоможе вам створити красиву упаковку. Давайте йти до успіху разом!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

239 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !