Сік - рідкий харчовий продукт, отриманий методом фізичного впливу на фрукти та овочі. Залежно від способу виробництва, сік ділиться на 3 категорії.
- Свіжовичавлений. Такий сік виготовляють зі свіжих фруктів або овочів прямо при споживача.
- Сік прямого віджиму. Після віджимання сік пастеризують і розливають в асептичну упаковку.
- Відновлений сік. Виходить після змішування концентрованого соку і питної води. Частка маси фруктової основи повинна бути не менше 25%.
Пакетовані соки можна розділити на 3 основні категорії:
- фруктові;
- овочеві;
- соки дерев (березовий, кленовий).
Аналіз ринку соків: виробництво
Починаючи з 2013 року, український ринок соків постійно скорочується. У 2013 році місткість ринку соків становила 624,8 тис. Тонн. У 2014 році цей показник склав 596,6 тис. Тонн. У 2015 місткість ринку соків впала до 353,8 тис. Тонн.
У порівнянні з 2014 роком, в 2015 виробництво соків знизилося на 45% (до 255 тис. Тонн). Виробництво сокових сумішей знизилося на 18% (до 202 тис. Тонн). У 2016 році падіння темпів виробництва продовжувалось. За перші 6 місяців 2016 року фруктових і овочевих соків справили на 15% менше, ніж за аналогічний період 2015 року.
У більшості випадків, сировину для соків виробники закуповують в Україні. Однак українські компанії залежать від курсу долара. У 2016 році підвищилися тарифи на електроенергію, що призвело до збільшення ціни на сік.
Новини з ринку соків: експорт та імпорт
Україна - один з 5 найбільших світових експортерів соку. Найбільше країна експортує яблучного соку. У 2015 році Україна поставила на ринок 116,7 тис. Тонн соку. За січень-листопад 2016 року Україна експортувала 63,3 тис. Тонн соку.
Значно скоротився експорт соку в Росію. У 2014 році туди направляли 14% від загального експорту соку. У 2015 році ця цифра впала до 0,7%.
З 2016 роки ЄС надав Україні квоти на безмитні поставки яблучного і виноградного соку в розмірі 10 тис. Тонн. Квоти були використані повністю ще в 1 кварталі 2016 року.
На зовнішній ринок Україна експортує сік найвищого, преміальної якості.
Україна в великих обсягах експортує сік в такі країни:
- Польща;
- Білорусь;
- Молдова;
- Казахстан;
- Австрія;
- Німеччина.
Український ринок соків на 95% заповнений вітчизняною продукцією. На імпорт припадає не більше 5%. Найчастіше це соки з екзотичними смаками, виготовлені з фруктів, недоступних вітчизняному виробнику.
У брендінговому агентстві KOLORO можна замовити маркетингове дослідження ринку соків. Будьте в курсі головних тенденцій.
Ринок соків в Україні: портрет споживача
Ринок соків сильно залежить від попиту. Падіння курсу гривні викликало падіння купівельної спроможності українців. Соки не належать до категорії товарів першої необхідності. Тому населення воліє економити на них.
В середньому житель України випиває 10 літрів соку на рік. Цей показник в 3 рази менше, ніж в Євросоюзі. 10% населення купують сік тільки на свята. 45% українців купують сік кілька разів на місяць.
У попередні роки серед українців користувалися популярністю соки в упаковках по 1 літру. У 2015-2016 роках споживачі віддавали перевагу великим упаковок: на 2-3 літра. Купувати їх виявилося економніше.
Представник компанії «Вітмарк-Україна» зазначив, що в 2016 році виріс попит на дитячі соки. Доросле населення економить на собі, однак обсяги закупівель дитячих продуктів не скорочує. У 2016 році продажу дитячого соку виросли на 71%.
Збільшився попит і на екологічно чисті соки. Компанія Galicia запустила лінійку органічних соків, яка користується великою популярністю. У те брешемо як споживання соків середнього цінового сегмента скорочується, преміум сегмент майже не просів.
Люди, які ведуть здоровий спосіб життя, намагаються не купувати пакетований сік. Це викликано високим вмістом цукру в продукті. Вони віддають перевагу сокам, розлитим в пляшки. У такі соки рідко додають підсолоджувачі і консерванти.
Найбільшою популярністю користуються такі види соку:
- апельсиновий;
- мультивітамін;
- вишневий;
- виноградний;
- томатний.
При виборі соку споживачі орієнтуються на такі критерії:
- смак;
- марка;
- склад;
- рекомендації друзів і експертів.
Однак найчастіше люди купують сік спонтанно, залучені красивою упаковкою або обіцянкою знижки.
У наших статтях ви можете прочитати про ситуацію на ринках різних напоїв: кава, чаю та пива.
Ринок соків в Україні: найбільші виробники
Компанія T.B.Fruit
Компанія займається виготовленням концентрованих соків. До складу компанії входить 7 переробних заводів. Загальна потужність виробництва складає 220 300 тонн концентрованого соку в рік.
Компанія виробляє соки під торговою маркою Galicia. Виробництво було відкрито в 2011 році. Соки цієї торгової марки виготовляються за технологією прямого віджиму.
Компанія T.B.Fruit - найбільший український експортер соків. Вона експортує 98% своєї продукції за кордон.
PepsiCo
Американська транснаціональна компанія, якій належать «Сандора» і «Садочок». Компанія «Сандора» була заснована в 1995 році. У 2007 році між компанією «Сандора» і PepsiCo був укладений договір. PepsiCo перейшло 100% акцій ТОВ «Сандора». Компанія випускає такі торгові марки соків.
1. «Сандора». Торгова марка представлена 18 найменуваннями. В їх число входять морс, соки і нектари. Серед населення України особливою популярністю користуються:
- "Апельсиновий сік";
- «Сицилійський апельсин»;
- «Лимонний нектар»;
- «Мультивітамін нектар»;
- «Гранатовий нектар» та інші.
2. «Сандора Ексклюзив». Соки цієї торгової марки виготовляються з незвичайних фруктів, що ростуть по всьому світу.
«Тайський Ананас»;
«Індійський манго»;
«Іспанська Виноград».
3. «Сандора. Сік до сніданку». Соки цієї лінійки містять підвищену кількість м'якоті фруктів, в порівнянні зі звичайними. Лінійка містить 3 найменування:
- «Апельсиновий сік з м'якоттю»;
- «Грейпфрутовий сік з м'якоттю»;
- «неосвітлений яблучний сік».
4. «Сандора Овочевий коктейль». Соки виготовляються із суміші фруктів і овочів. Не містять барвників, штучних добавок і ароматизаторів. Лінійка представлена 4 смаками:
- «Сонце в склянці» морквяно-яблучний сік;
- «Пікантний. Відпочинок з перчинкою »томатний сік;
- «Помаранчева радість» гарбузово-яблучний сік;
- «Фітнес-гуру» томатно-буряковий з сіллю.
5. «Сандорик» - соки і нектари для дітей. Випускаються в упаковках по 0,2 і 0,33 літра, з трубочкою. Лінійка представлена широким асортиментом:
- «Бананово-яблучно-полуничний нектар»;
- «Виноградно-яблучний нектар»;
- «Яблучно-морквяно-малиновий сік з м'якоттю» і т.д.
6. «Сандора Ессенціалс». Ця лінійка соків була запущена в 2016 році. Вона складається з двох серій:
- «Енергія»;
- «Імунітет».
7. «Садочок». Торгова марка виготовляє продукцію 3 видів:
- соки;
- нектари;
- морс.
«Кока-Кола Беверіджис Україна»
Компанія входить до складу Coca-Cola Hellenic Group. В Україні перше офіційне представництво компанії Coca-Cola було відкрито в 1992 році. Свою продукцію «Кока-Кола Беверіджис Україна» поширює через 21 дистриб'юторський центр. Соки представлені 3 брендами.
1. Rich. В Україні бренд був запущений в 2005 році. Асортимент складається з 11 найменувань соків і нектарів. Соки Rich випускають в упаковці об'ємом:
- 0,2 літра;
- 0,25 літра;
- 1 літр.
2. Rich Kids. Лінійка соків для дітей. Не містить консервантів і штучних добавок. Соки цієї лінійки виходять в пачках по 0,2 літра і представлені 4 смаками:
- «Виноград-яблуко»;
- «Мультифрут»;
- «Полуниця-банан-яблуко»;
- «Яблуко-виноград-горобина-малина».
3. «Добрий». Соки цієї торгової марки продаються в упаковках 1 і 2 літри. Продукція представлена такими смаками:
- «Мультфрут»;
- «Яблуко-вишня»;
- «Яблуко» і т.д.
«Вітмарк-Україна»
Компанія була заснована в 1994 році. До складу холдингу входять:
- СП «Вітмарк-Україна»;
- ВАТ «Одеський консервний завод дитячого харчування»;
- Кучурганський завод;
- Рахнянсько-Лісовий консервний завод.
Компанії «Вітмарк-Україна» належать кілька торгових марок соків, нектарів і смузі.
1. Jaffa. Торгова марка представлена різноманітними смаками:
- апельсин;
- гранат;
- ананас;
- вишня і т.д.
2. «Соковита». У лінійку торгової марки включені такі смаки:
- томат;
- апельсин;
- мультифрукт і т.д.
3. «Чудо-Чадо». Торгова марка виробляє соки для дітей віком від 3-х місяців
4. «Просто фрукти». Продукти лінійки виготовлені з перетертих фруктів змішаних з соком. Лінійка складається з смаків:
- персик;
- полуниця;
- лісові ягоди.
5. «Наш сік». Торгова марка випускає соки в упаковці різних обсягів:
- 0,2 літра;
- 0,33 літра;
- 0,5 літра;
- 1 літр;
- 1,5 літра;
- 2 літри.
6. «Прямо сік». Лінійка представлена 3 видами соку:
- "Яблучний сік";
- «Яблучно-морквяний сік»;
- «Мультифруктовий сік».
Свою продукцію компанія експортує більше ніж в 20 країн світу: Канади, Ізраїлю, Казахстану, Кіпр, Естонію і т.д.
Росинка
У 1960 році був заснований «Київський завод безалкогольних напоїв» .Компанія вважає, що саме в цьому році почалася її історія. Випускає різноманітну продукцію, в тому числі соки під торговою маркою Capri Sun. В Україні соки Capri Sun виробляють за ліцензією німецької компанії Wild.
У жовтні 2016 року, суд визнав банкрутом ЧА «Київський завод безалкогольних напоїв« Росинка ». У листопаді 2016 року, Антимонопольний комітет допустив створення корпорації «Росинка». У неї повинні увійти ТОВ «Торговий дім« Росинка », ТОВ« Київський завод напоїв «Росинка», ТОВ «Спільне українсько-іспанське підприємство« ЛЕ ГЕР », ТОВ« Євро-Авто-Альянс ».
Дослідження ринку соків: тенденції в дизайні упаковки
1. Новий погляд. Традиційно, на упаковці соку дизайнери поміщають зображення фруктів. Нова тенденція дозволяє подивитися на звичні речі з несподіваного боку. Наприклад, в дизайні упаковки соків Live обіграно схожість деяких фруктів і музичних інструментів. Так груша перетворилася в гітару, а гранат - в маракас.
2. Наочності. Мало написати, що сік містить велику кількість фруктів або овочів. Краще це показати. Наприклад, для соків Siya розроблена пляшка, в яку органічно вписали зображення фрукта. Складається враження, що сік випливає безпосередньо з нього. Це повинно підкреслити свіжість продукції.
3. Простота. Новий тренд прагнути показати що в соку важливіше його вміст, а не упаковка. Зображення фруктів на простому білому тлі, назва і корисні властивості. Нічого зайвого.
4. Пін-ап. Сік не тільки джерело корисних вітамінів. Він одночасно служить ласощами і джерелом радості. Це можна підкреслити за допомогою грайливих зображень на упаковці.
5. Вишуканість. Підкреслити преміальність продукту можна за допомогою дизайну упаковки. Зображення, що імітують акварель, золоті вставки - все це вказує на високу якість соку.
Стати лідером ринку разом з брендінговим агентством KOLORO. Зверніться до нашого менеджера вже зараз!
Український ринок соків: резюме
- Починаючи з 2013 року, виробництво соків в Україні скорочується. Причиною стало підвищення тарифів, що зробило виробництво занадто дорогим.
- Україна входить в число найбільших світових експортерів соку. У той же час, країна імпортує всього 5% соків. 95% соків на українському ринку - вітчизняного виробництва.
- Споживання пакетованого соку в Україні в кілька разів нижче, ніж в США і Європі. Це викликано низькою купівельною спроможністю населення. Більшість споживачів не вважає сік продуктом першої необхідності.
- Щоб залучити споживачів і утримати ціни, багато виробників скорочують виробництво 100% соків. Замість цього збільшується частка нектарів.
Брендінгове агентство KOLORO допоможе вам створити красиву упаковку. Давайте йти до успіху разом!