Аналіз ринку снеків в Україні

Аналіз ринку снеків в Україні

Категория: Исследования

11 / 01 / 2017

15159 просмотров

129 4.3410852713178 5

Назва цієї групи продуктів походить від англійського snack - легка закуска. Снеки користуються величезною популярністю в усьому світі. Україна не стала винятком.

Снеки можуть бути:

  • солодкі;
  • несолодкі.

До найпоширеніших снеків відносяться:

  • чіпси;
  • сухарики;
  • насіння;
  • горішки;
  • попкорн;
  • шоколадні батончики;
  • сухофрукти.

Ринок снеків України, подібно до інших продовольчих ринків, сильно залежить від міжнародної ситуації. Аналіз ринку снеків показує, що в останні роки він пережив значні зміни.

Аналіз ринку снеків

Ринок снеків в Україні: виробництво

Виробництво снеків в Україні переживає спад. У 2015 році ринок снеків зменшився на 30%. У 2016 році падіння виробництва продовжилося. Багато в чому це викликано падінням курсу гривні. Багато снеки не виробляються на території України. Тут їх тільки фасують і упаковують (наприклад, арахіс і фісташки). Скачок курсу долара збільшив вартість цих продуктів, і українські виробники зменшили обсяги закупівель.

Криза вплинула на купівельну спроможність населення. Люди не можуть дозволити собі купувати снеки преміального класу. Тому виробники скорочують їх виробництво. У 2013 році на частку преміальних снеків припадало 14% продукції. У 2015-2016 роках цей показник скоротився до 5%. Замість продукції преміум класу українські компанії стали виробляти більше снеків середнього цінового сегмента.

Також все більше снеків виготовляють торгові мережі під privat label. Це полегшує просування і робить снеки не такими дорогими, завдяки економії на рекламі.

Ринок снеків України: експорт та імпорт

Структура ринку снеків в Україні неоднорідна, що впливає на показники експорту і імпорту. Деякі види снеків Україна тільки імпортує. Наприклад, снеки, зроблені з екзотичних фруктів і ягід. До цієї категорії відноситься і така популярна основа для снеків як арахіс.

Арахіс найчастіше імпортують з Аргентини, Бразилії, Індії, Китаю. У січні-листопаді 2016 року найбільші поставки арахісу були з:

  • Аргентини – 43,74%;
  • Індії – 34,50%;
  • Бразилії – 13,71%.

На інші країни припадає 8,05% імпортованого арахісу.

Аналіз ринку снеків-графік

Насіння - це популярний снек, який Україна активно експортує в інші країни. До 2015 року великі поставки насіння здійснювалися до Росії. У 2016 році головні напрямки експорту змінилися. За січень-листопад 2016 року, найбільше насіння соняшнику експортували в:

  • Туреччину – 21,91%;
  • Францію – 20,98%;
  • Португалію – 10,78%.

Ще 46,33% було експортовано в інші країни.

Найбільше насіння Україна імпортує з:

  • Туреччини – 34,42%;
  • США – 29,56%;
  • Франції – 8,20%.

Ще 27,82% імпорту насіння припадає на інші країни.

Щоб бути в курсі найважливіших тенденцій ринку замовте маркетингове дослідження в брендінговому агентстві KOLORO!

Зарубіжні снеки

Дослідження ринку споживачів снеків в Україні

Жителі США з'їдають 10 кг снеків в рік. Європейські жителі - 5-6 кг. В Україні вживання снеків розвинене менше. В середньому українець з'їдає 1,5 кг снеків в рік. У той же час, близько 25% населення України використовують снеки щодня.

Більшість жителів України виділяють на снеки 10-15 грн. в день. Витрачати велику суму вони не готові. Снеки не належать до продуктів першої необхідності, тому в умовах кризи люди відмовляються від них.

Найчастіше люди вживають снеки в якості перекусу. Їх зручно і легко є. Багато їдять снеки на ходу. У більшості снеків приємний смак. Люди купують їх як ласощі.

Дуже часто снеки входять в категорію імпульсивних покупок. Людей приваблює яскрава упаковка снеків. Для багатьох споживачів снек - спосіб побалувати себе. Смачний перекус допомагає відволіктися від повсякденних проблем і зменшує стреси. Снеки - своєрідна нагорода. Наприклад, за добре виконану роботу. В цьому плані ставлення до снеків схоже на ставлення до шоколаду.

Часто снеки використовують в якості закуски до алкогольних напоїв. У нашій статті ви можете прочитати про особливості українського ринку пива.

У попередні роки споживачі віддавали перевагу регіональним виробникам снеків. Однак в 2015-2016 роках спостерігається зростання попиту на продукцію загальнонаціональних виробників. Великі виробники можуть дозволити собі використовувати нові технічні засоби, що підвищує якість продукції.

Снеки українських виробників

З ростом популярності здорового способу життя споживачі хочуть, щоб навіть снеки приносили користь. Тому, використовуючи смакові добавки, виробники орієнтуються на їх корисність. Наприклад, люди знають, що морепродукти корисні для здоров'я. Тому, якщо вони не мають особливих смакових уподобань, то виберуть снек зі смаком морепродуктів.

Помітивши цю особливість споживачів, виробники стали акцентувати увагу на корисні властивості своїх продуктів. Наприклад, позиціонувати насіння як джерело вітамінів, а не тільки перекус. Виробники починають випускати лінійки корисних і здорових снеків.

Споживачі орієнтовані на здоровий спосіб життя уважно читають склад продукту. Вони хочуть, щоб в снеках не було консервантів, підсилювачів смаку і шкідливих добавок. Близько 60% споживачів готові викласти додаткову суму, якщо це буде гарантувати якість товару. Популярністю користуються снеки, що містять вітаміни і мікроелементи. Завдяки цьому почав розвиватися ринок фруктових батончиків - вони відрізняються підвищеною кількістю корисних речовин.

Популярність набирають снеки, виготовлені з екзотичних продуктів. Це можуть бути цільні какао-боби, ягоди асаї і годжі. Найчастіше таки снеки відносяться до преміум класу.

Незвичайні смаки і текстури користуються популярністю серед молоді. Саме вона чуйно реагує на рекламні гасла, які обіцяють більше хрускоту або солодості. Споживачі старшого віку насторожено ставляться до новинок. Вибираючи новий, незвичайний товар вони орієнтуються на думку знайомих або експертів.

Крім смаку, при виборі снеків, споживачі орієнтуються на такі показники:

  • зручність упаковки;
  • дизайн;
  • марка;
  • ціна.

Дослідження ринку снеків

Найбільші виробники снеків в Україні

Корпорація S.Group

Виробник снеків і товарів для будинку. На території України компанія працює з 1995 года.Под брендом S.Group компанія існує з 2014 року.

Компанії належать такі торгові марки снеків:

  • SEMKI (насіння соняшника);
  • Snekkin (чіпси, грінки, сухарики);
  • Lavka (насіння соняшника);
  • «Козацька слава» (арахіс);
  • «Мій рибалка» (рибні снеки);
  • «Мачо» (фісташки).

Компанія виробляє снеки для privat label таких мереж:

  • METRO;
  • Billa;
  • Auchan;
  • «Караван»;
  • «Таврія В»;
  • «Велика Кишеня».

«Монделіс Україна»

До 2014 року компанія мала назву Крафт Фудз Україна. Належить групі компаній Mondelēz International. До складу підприємства «Монделіс Україна» входять:

  • Тростянецька шоколадна фабрика «Україна»;
  • ТОВ «Чіпси Люкс».

Популярністю користуються такі бренди компанії:

  • «Ведмедик« Барні »;
  • «Belvita. Добрий ранок »;
  • «Люкс»;
  • TUC;
  • Picnic.

Компанія входить в число лідерів серед українських виробників солоних снеків.

Аналіз ринку снеків

Компанія «Захід»

Компанію було засновано в 2000 році. Вона робить снеки під брендами:

  • «Капітан» (сушена риба);
  • «Аміго» (сухарики);
  • «Захід преміум» (горішки);
  • «Міцний Горішок» (арахіс);
  • «Захід» (насіння);
  • «Веселібаранці» (попкорн).

Компанія «Захід» співпрацює з такими закладами:

  • АТБ;
  • Сільпо;
  • WOG;
  • МегаМаркет;
  • Novus і т.д.

PepsiCo Україна

PepsiCo це американська транснаціональна компанія. На українському ринку снеків компанія представлена ​​кількома брендами.

1. «ХрусTeam До Пінного». На ринок сухариків бренд випустили в 2013 році. Сухарики «ХрусTeamДо Пінного» виготовляють із житнього та пшеничного борошна.

На ринку сухарики представлені 5 смаками:

  • шашлик;
  • мисливські ковбаски;
  • холодець з хріном;
  • копчений сир;
  • кальмар.

2. «ХрусTeam Багет». Сухарики цієї торгової марки виготовляються з натуральних зернових інгредієнтів. Вони представлені в 3 смаки:

  • королівський краб;
  • буженина з французькою гірчицею;
  • томати з зеленню.

3. Lay's. Популярність на українському ринку чіпсів торгова марка Lay's завоювала завдяки постійним експериментам зі смаком. Попитом користуються такі чіпси бренду:

  • «Сметана і зелень»;
  • «Бекон»;
  • «Краб»;
  • «Білі гриби зі сметаною» і т.д.

4.Lay's Strong. Чіпси цього бренду компанія позиціонує як продукт, спеціально створений для вживання з пивом. Є 3 види таких чіпсів:

  • «Пекельний васабі»;
  • «Гострий чилі»;
  • «Запальні ковбаски».

5. Lay's МАХ. Чіпси цієї марки випускаються з більшою, ніж у стандартних чіпсів товщиною. В Україні вони представлені 3 смаками:

  • «Сир і цибулю»;
  • «Пікантна паприка»;
  • «Курячі крильця барбекю».

Дослідження ринку снеків

«Лідер Снек»

Компанія випускає снеки під 4 торговими марками.

1. ТМ «Хомка».

  • насіння смажене несолоним;
  • насіння смажене солоні;
  • насіння смажене елітні;
  • насіння смажене елітні солоні;
  • насіння гарбуза смажені солені;
  • чищені насіння соняшнику;
  • смажений арахіс.

2. ТМ «Потішкі».

  • насіння смажене солоні;
  • насіння смажене несолоним.

3. ТМ «Ласунка».

4. ТМ «Козаки».

Приклад дизайну упаковки попкорну

Ринок снеків: тенденції в дизайні упаковки

1. Зручність понад усе. Багато людей вживають снеки на ходу. Тому виробники намагаються розробити дизайн упаковки, який буде зручно користуватися і вдома, і на роботі, і на вулиці. Найчастіше це упаковки невеликих форматів - щоб снек можна було з'їсти за один раз. Також упаковка повинна легко відкриватися і закриватися.

2. Екоізм. Найчастіше використовується в дизайні упаковки, щоб підкреслити натуральне походження снека. Сюди входять зображення рослин, і кольору, що асоціюються з природою: зелений, жовтий, блакитний. За допомогою дизайну виробники сигналізують покупцям про корисність свого продукту і відсутності в ньому шкідливих добавок.

3. Сторітеллінг. Споживачі хочуть отримувати задоволення від дизайну. Популярністю користується дизайн упаковки снеків, який не просто розкриває властивість продукту, а розповідає цікаву історію. Наприклад, мережа супермаркетів Safeway (США) випускає снеки в паковках оригінального дизайну. Кожен продукт представлений живим персонажем, який займається улюбленою справою.

4. Більше кольору. Яскраві, незвичайні, кричущі кольори моментально привертають увагу споживачів. Особливо часто їх застосовують для снеків, які асоціюються з розвагами: попкорном, чіпсами.

5. Преміальність. Ця тенденція особливо поширена серед натуральних снеків: горіхів, фруктів і ягід. Такий дизайн повинен підкреслити елітність продуктів.

Зверніться в брендінгове агентство KOLORO, і ми розробимо дизайн упаковки, здатний залучити покупців!

Приклад дизайну упаковки снеків

Снеки: прогноз розвитку ринку

Криза вдарила по кишенях українських споживачів, тому вони будуть намагатися урізати витрати на снеки. Щоб залучити споживачів виробники повинні зменшити ціну на свою продукцію. Для цього компанії можуть зменшувати розміри пачок. Заощадити на просуванні різних лінійок снеків можна створивши зонтичний бренд – це дозволяє зменшити витрати на маркетинг.

Частина сировини необхідної для виготовлення снеків привозять з-за кордону (арахіс, ягоди). Зростання курсу долара збільшив вартість кінцевого продукту. У майбутньому українські виробники збільшать виробництво доступніших снеків. .

Ринок насіння продовжить розширюватися. Це недорогий вид снека, який може собі дозволити практично кожен житель України. .

Додатковий прибуток може принести вихідна ринки Близького Сходу і Середньої Азії. Виробництво снеків там тільки почало розвиватися. .

Ринок снеків України: резюме

1. У 2015-2016 році ринок снеків в Україні значно скоротився. Це викликано нестабільною економічною ситуацією.

2. У 2016 році споживачі стали віддавати перевагу великим національним виробникам снеків.

3. Споживачі економити на необов'язкових покупках, тому виробники шукають нові способи привернути їх увагу. Наприклад, розширюють лінійки снеків, включаючи в них нові смаки.

4. В Україні найбільшою популярністю користуються «традиційні» снеки - насіння і сухарики. Однак зі зростанням популярності здорового способу життя зростає попит на корисні снеки: вітамінізовані батончики, горіхи і ягоди.

Cтаньте лідером ринку разом з брендінговим агентством KOLORO. Зв'яжіться з нашим менеджером вже зараз!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

129 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !