Аналіз ринку круп

Аналіз ринку круп

Категория: Исследования

19 / 04 / 2018

4854 просмотров

36 4.0277777777778 5

Дослідження ринку круп 2017

Аналіз ринку круп в Україні починається з кілька парадоксального спостереження: споживання борошна і крупи падає, а виробництво поступово збільшується. Комбінати модернізують наявне обладнання і будують нові цехи, нарощуючи темпи. Це пояснюється збільшенням експорту круп і борошна закордон.

Українські компанії в 2017 році почали відправляти свою продукцію за кордон - наприклад, «Агропродсервіс» експортувала продукцію до Угорщини і Польщі. Вітчизняна продукція займала більше 99% на ринку споживання круп, а імпорт склав менше 0,9%.

Українці в основному споживають такі види круп:

  • горох;
  • гречана;
  • кукурудзяна;
  • манна;
  • вівсяна;
  • перлова;
  • пшеничне;
  • рисова;
  • ячна.

Гречана крупа - серед фаворитів, в рік українці з'їдають до 180 000 тон, однак її виробництво падає, хоча і незначними темпами. Причиною тому низька рентабельність і девальвація національної валюти. Проте, Україна як і раніше експортує багато гречки і залишається в трійці лідерів-експортерів.

Читайте також: «Аналіз ринку фасованих круп в Україні»

Середні ціни на основні крупи в 2017 році змінювалися в залежності від виду. Пшенична крупа зросла з 8 182 до 11 136 грн за тонну. Гречана подешевшала з 22 345 до 15 014 грн за тонну (тут і далі всі статистичні дані взяті зі звітів Держстату та Державної Фіскальної служби)

Середні ціни на основні крупи в 2017 році

Цікаво, як змінювалися ціни з 2013 по 2017 роки. Пшоняна крупа - одна з найдешевших, гречана - одна з найдорожчих. Ці два продукти враховуються в середніх цінах на офіційному сайті Держстату, показуючи сегментацію ринку (ціни вказані в гривнях за тонну).

Як змінювалися ціни з 2013 по 2017 року

Як змінювалися ціни з 2013 по 2017 року

Ринок круп 2017: виробництво

В цілому за 2017 рік виробники видали 206 758 тон крупи і готових продуктів на основі круп. З них чистих круп - 148 040 тон, готових продуктів (таких, як мюслі) - 58 718 тон. Виробництво круп за 2017 рік у порівнянні з 2016 роком в середньому зросла на 2.6%, завдяки зростанню виробітку вівсянки, гречки та крупи інших видів. Випуск вівсянки виріс на більш ніж 52%. Решта видів круп відчувають спад, як показано в таблиці нижче.

Ринок круп 2017

Складно провести порівняння з попередніми роками, оскільки за кожен період трохи змінювалися статті, які відображаються в державну статистику. Однак відомо, що в 2015 році було вироблено 281 269 тон борошна і круп плюс 21 058 тон готових продуктів з різних круп. Чистої крупи враховано 42 294 тон.

Обсяг реалізованої продукції в порівнянні з попередніми роками значно виріс - на 80% в порівнянні з 2014 роком. Найбільше зросло виробництво в Одесі, Дніпропетровську, Чернігові та Тернополі. Зниження обсягів відбулося в Херсоні, Черкасах, Сумах, Харкові.

Обсяг реалізованої продукції в порівнянні з попередніми роками

Індекс промислової діяльності показує, як змінюється обсяг виробництва. Він вважається, як відношення поточного обсягу виробництва в грошовому вираженні до обсягу промислового виробництва в попередньому році. У грошовому вираженні виробництво круп в Україні знизилося - див. У таблиці нижче.

Індекс промислової діяльності

Виробництво круп по областям

Український ринок круп: портрет споживача

Крупи - універсальний продукт, який купують споживачі практично кожного сегмента ринку. Цільова аудиторія круп варіюється від мам з маленькими дітьми до пенсіонерів. Основні - це рисова і гречана крупи, саме вони найширше представлені на полицях магазинів. Серед інших сипучих продуктів набагато менше брендів.

Українці з'їдають приблизно 5 кг рису і 3,5 кг гречки на рік. Більше половини купується крупи йде на приготування гарнірів. Це порівняно дешевий продукт, що входить в основну споживчу корзину, і його в основному закуповують про запас.

Замовте кабінетне маркетингове дослідження в брендинговому агентстві KOLORO, щоб краще пізнати вашого клієнта!

У круп дуже низький рівень лояльності до бренду: споживачам не важлива марка, вони легко переключаються з одного виробника на іншого. Бренди тут в основному потрібні для впізнавання продукту. Покупцеві не просто пропонують продукт, але проявляють увагу до нього, вкладають зусилля в те, щоб він взяв саме цей товар.

У випадку з рисом відмінності в брендування обгрунтовані - існує безліч видів рису, від найдешевших до преміальних басматі і жасмину. Інші ж крупи, в принципі, мають схожу якість і виграють лише за рахунок «уваги до споживача».

Зріз українського ринку круп: найбільші виробники

Найбільші виробники круп в Україні - це:

  • Cereal Ukraine;
  • Терра;
  • Шевченківський завод;
  • ТОВ «Надія»;
  • Альтера.

Зріз українського ринку круп: найбільші виробники

Cereal Planet Ukraine - один з найбільших виробників, тримає 10% ринку круп в Україні. У його портфелі бренди: «Олімп», «Булгур», «Майфайна», «Рідлана», «Златокосіця». Холдинг заснований у 2012 році, а сама компанія Cereal Ukraine з'явилася в 2013 році після злиття АЧФ «Ранок», ТОВ «Олімп», ТОВ «сільгоспкорма». Всі три компанії працювали на ринку круп з середини дев'яностих років. У Cereal Planet Ukraine 8 ліній для випуску: гречки, вівсянки, булгура, пшоняної, ячної і інших круп, а також зернових пластівців. В місяць компанія виробляє до 5 000 тон круп.

Терра випускає бренди: «Терра», «Здорове харчування», «Терра-Геркулес», «Золоте руно». Компанія працює з 1998 року і сьогодні випускає крупи, пластівці і каші швидкого приготування.

Cereal Planet Ukraine

ТОВ «Шевченківський завод продтоварів» з 2001 року випускає крупи, пластівці, борошно, мюслі. Заводи розташовуються в селі Шевченкове, а головний офіс - у Києві. Основні бренди: «Спробуй», «EveryDay», «Смак Італії». Компанія експортує крупи в Ізраїль, Великобританію і ще 5 країн.

ТОВ «Надія» виробляє крупи і пластівці з 2001 року. Основна торгова марка - Holm's. В місяць компанія здатна випускати до 3 000 тон круп і до 1 000 тон пластівців.

ООО «Надія»

«Альтера» або «Альтера Ацтека Міллінг Україна» з 2010 року входить до групи компаній «Грума», великого виробника кукурудзяного борошна і продуктів з неї. Саме ж підприємство засноване в 1995 році. У рік компанія випускає понад 120 000 тон і частина експортує в 10 країн за кордоном.

Великі бренди круп

Крім описаних вище компаній і брендів, на українському ринку є й інші великі бренди круп:

  • Art Foods;
  • «Серпень»;
  • «Макфа»;
  • «Народна»;
  • «Сто пудів»;
  • «Такіда»;
  • «Фуршет»;
  • «Хуторок».

Art Foods - випускається компанією «ГАЛА ФУДЗ», що працює з 2015 року. Фірма спеціалізується на рисі і гречаній крупі. Крім згаданого бренду, в їх асортименті є лінійки круп для різних цінових сегментів ринку «Pere» і «Такі Справи».

Art Foods

«Август» - продукція компанії ТОВ "Август-Кий", яка займається виробництвом круп, борошна, цукру. Компанія почала працювати в 1996 році.

Компанія «Макфа» випускає продукцію під назвою ТМ «Makfa» і спеціалізується на макаронах і борошні. Однак в її асортименті багато і круп. Це російський бренд, широко представлений на українському ринку.

«Народна» і «Фуршет» - торгові марки мережі «Фуршет». Перший бренд продається за низькими цінами для бюджетного сегмента ринку, а друга - трохи вище якістю і ціною. Компанія «Фуршет» не виробляє сама, а співпрацює з виробниками і фасує крупи під своїм ім'ям.

Читайте також: «Розробка власної торгової марки для рітейлерів»

Торгова марка «Сто пудів» належить компанії "Варіатор", яка також випускає плодоовочеві консерви під брендом «Вогник» і молочні продукти - «Вершок». Харківська компанія працює вже більше 15 років за тією ж моделлю, що і «Фуршет»: домовляється з постачальниками, отримує у них крупи, потім зберігає, фасує і поширює під своїм брендом.

Торгова марка «Сто пудів»

«Такіда» випускається ПП «Компанія Енерджі». Під брендом поставляється 33 різних найменування: крупи, борошно, цукор, бобові. Компанія домовляється з виробниками сільськогосподарських товарів і поширює їх під названої маркою.

«Хуторок» - бренд компанії «Рідний продукт», що входить в групу Ukrainian Food Company (UFC). Комплекс заснований в 1998 році і зараз випускає також під марками «Хуторок Панський», «Золотий врожай», La Pasta per primi, Pasta Letta.

Чому саме ці бренди популярні? Ми знаємо, чому. Замовте створення бренду в брендинговій агентстві KOLORO!

«Хуторок» - бренд компанії «Рідний продукт»

Імпорт і експорт круп

Основні регіони збуту українських круп - Азія і Африка. Експорт протягом 2017 року зріс порівняно з 2016 роком на 26%. Хоча якщо порівнювати з 2014 роком, величина експорту знизилася на 24%.

Експорт круп протягом 2017 року

Основні країни експорту:

  • Ізраїль;
  • Молдова;
  • Нідерланди;
  • Білорусь;
  • Єгипет;
  • Німеччина.

Основна стаття експорту, по якій спостерігався приріст - кукурудзяна крупа. Найбільше її закуповували Єгипет і Ізраїль. З'явилися також нові покупці: Малайзія і Саудівська Аравія. Найбільшим імпортером українських круп в цілому стала Польща - закупівлі зросли до 1.7 тис тон, на 183%. Німеччина ж стала закуповувати набагато менше, хоча роком раніше вона виступала основним споживачем.

Імпорт змінюється за тим же принципом, що експорт, і в порівнянні з 2016 роком ввезення круп в Україну зріс на 33%. У порівнянні з 2014 роком імпорт менше на 30%.

Імпорт круп протягом 2017 року

Імпорт збільшився в основному завдяки ввезення гречки. За рахунок цього і знизилися ціни на неї протягом 2017 року. Велика частина (82%) була завезена з Росії, а решта привезли з Казахстану.

Ринок круп в Україні в 2017-му році: цінова сегментація

Основні споживчі тренди - покупка круп в пакетиках для швидкої варіння і каш миттєвого приготування. В асортименті всіх великих виробників обов'язково є такі продукти.

Цінова сегментація на ринку круп наступна:

  • вагова - безіменна крупа, що продається в оптовій тарі (25-50 кг) або розфасована ритейлерами (бренди «Народна» і «Фуршет»);
  • фасована - очищена крупа, розфасована в упаковку для роздрібної торгівлі, на упаковці вказується виробник і бренд;
  • з доданою вартістю - крупи в пакетиках, з добавками або пластівці, всі продукти проходять додаткове очищення і обробку, за рахунок чого зростає ціна.

Тенденції в дизайні упаковки круп

Більшість фасованих круп поставляється в упаковці двох видів: картонній коробці з порційними пакетиками (близько 400 грам) і звичайному целофановому пакеті вагою близько 800 грам. Приклади такої упаковки видно на картинках в підрозділі «Великі бренди».

Тенденції в дизайні упаковки круп

Порційні пакети дозволяють заощадити час на очищення і варінні крупи. До того ж в одному такому мішечку міститься вже відведені кількість крупи, що зручно споживачеві.

Целофановий пакет вагою 700-800 грам коштує дешевше, але це не обов'язково синонім бюджетної крупи. Art Foods, наприклад, продає в таких упаковках дорогий рис жасмин і басматі.

Ще один варіант - окремі порційні пакети з крупами. Найчастіше в них продається вівсяна каша з фруктами та іншими добавками. Така каша зручна для мам з маленькими дітьми і для тих, хто звик починати ранок з вівсянки, але не хоче морочитися з її варінням.

Читайте також: «Упаковка для каш і продуктів швидкого приготування»

Окремі порційні пакети з крупами

Ринок круп в Україні в 2017-му році: законодавство

У 2017 році українські законодавці ввели лише одне, але значущу зміну в юридичній базі ринку круп. У липні почав діяти закон про скасування держрегулювання на продовольчі товари. Головною метою було знизити тиск на бізнес і розвиток конкуренції.

Скасували регулювання цін щодо торгових добавок не вище 15% до оптової ціни постачальника. Тепер ціни на борошно, хліб, макарони, крупи - разом 15 груп товарів - стримуються законом.

Також виробникам не потрібно декларувати оптові ціни на гречану крупу, поряд з ще 12 категоріями товарів. Скасували кількість особового складу на рентабельність випуску борошна, хліба, дитячого харчування.

Висновок: ситуація споживання круп

В цілому ринок круп продовжує стабільно розвиватися. Виробництво всередині країни падає незначно, що може бути пов'язано з погодними умовами і недосконалим законодавством. Швидкими темпами нарощується експорт і імпорт крупи. Основна маса українського експорту круп йде в Азію та Африку. Експерти вважають, що така ж тенденція збережеться і в майбутньому.

Керуйте брендом з брендинговим агентством KOLORO! Замовте у нас створення бренду.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александра Полторацкая

Маркетолог

36 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !