Аналіз ринку молочної продукції України 2015-2016

Аналіз ринку молочної продукції України 2015-2016

Категория: Исследования

26 / 01 / 2016

31273 просмотров

121 4.2314049586777 5

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогуртМолоко є одним з найбільш затребуваних продуктів на українському ринку. Любов до молочних виробів збереглася ще з незапам'ятних часів, коли до столу традиційно подавався глечик свіжого парного молока. Сьогодні сире молоко пити не рекомендується, оскільки в ньому можуть міститися шкідливі бактерії. Однак немає впевненості і в тому, що пастеризоване молоко вироблено згідно з інструкцією і відповідає стандартам якості. Подібна тенденція спостерігається і в сфері виготовлення молочних продуктів.

Брендінгове агентство KOLORO провело маркетингове дослідження ринку молочної продукції України, в результаті якого були проаналізовані такі показники як: портрет споживача, структура споживання, рейтинг виробників продукції даної сфери, детальна характеристика провідних виробників молочних виробів, загальні тенденції ринку, а також прогноз на 2016 рік.

Класифікація молочної продукції

  • молоко пастеризоване;
  • сухі вершки;
  • рідкі вершки;
  • згущене молоко;
  • кисломолочні продукти (сир, сметана, йогурт, ряжанка, кисле молоко);
  • вершкове масло;
  • сири;
  • казеїн;
  • лактоза;
  • біопродукти (біокефіри і біойогурті);
  • десерти.

Протягом 2015 року в Україні найбільше було вироблено пастеризованого молока (45%), на другому місці кисломолочні продукти (25%), на третьому - сири (15%).

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

Факторы, которые влияют на формирование рынка молочной продукции

Внутрішні чинники:

  • середній удій молока в день;
  • кількість поголів'я корів;
  • використання сучасних технологій при виробництві молочної продукції.

Зовнішні фактори:

  • стан економіки країни;
  • політика держави (зовнішньоекономічна, фіскальна, аграрна і т.д.);
  • заходи, вжиті іншими країнами (заборона на ввезення кисломолочної продукціїта ін.).

Загальні тенденції ринку молочної продукції в Україні

Результати аналізу молочного ринку України, який регулярно проводиться, починаючи з 1991 року, показують загальну тенденцію до уповільнення розвитку сфери виробництва молочних продуктів. Це пов'язано в першу чергу з деструктивними процесами в сфері економіки, постійною нестачею грошей на впровадження сучасних технологій, виробництво неякісної продукції.

Підвищення цін, скорочення виробництва

Дана тенденція особливо чітко простежується в останні кілька років. У 2012 році, коли, здавалося б, ситуація на ринку молока трохи стабілізувалася, почалася «сирна війна» з Росією, що призвело до перенасичення вітчизняного ринку сировиною. В результаті ціни на молоко різко впали, господарства масово зменшували свої стада, щоб скоротити удій молока.

Тенденція до масового вирізання великої рогатої худоби збереглася в наступні роки, тільки ціна на молочну сировину почала зростати. У 2015 році виробництво молока скоротилося на 4% в порівнянні з попереднім роком. Таке зниження пояснюється, перш за все, тимчасовою окупацією Кримського півострова, куди регулярно здійснювалися поставки молочної продукції, а також «заморожуванням» молочного ринку в зоні проведення АТО.

На тлі цих процесів триває скорочення виробництва молока. Правда, в окремих сферах спостерігається позитивна динаміка - за період з січня по квітень 2015 року на господарських підприємствах удій молока склав 852, 3 тис. Тонн - на 2,0% більше ніж за попередній період. Однак в цілому ситуація залишається нестабільною.

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

Невтішна якість молочної сировини

Молочні продукти, які виробляються в Україні, все ще далекі від європейських стандартів якості. Це стосується всіх видів «молочки», починаючи від найбільш купованих кисломолочних продуктів і закінчуючи морозивом і йогуртами.

Причина незадовільної якості молочної продукції полягає в тому, що більшість підприємств так і не перейшли до високотехнологічного виробництва.

Наприклад, станом на 2014 рік в Україні функціонувало 266 молокопереробних заводу. Тільки третина підприємств випускають продукцію, яка відповідає вимогам Європейського союзу. Дана тенденція зберігалася протягом усього 2015 року.

Експорт: переформатування

Закриття російського ринку, на який припадало близько 85% експорту молочної продукції з України, примушує вітчизняних виробників шукати нові ринки збуту. Якщо кисломолочна продукція ще експортується в Казахстан і Грузію, то підприємствам з виробництва твердих сирів доводиться або змінювати асортимент продукції, що випускається, або підганяти виробництво під європейський формат.

Однак ситуація з експортом української «молочки» в Казахстан ще під питанням, оскільки Росія ввела заборону на транзит продуктів з України через свою територію. На сьогоднішній день основним імпортером вітчизняної молочної продукції є Білорусь.

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

Що стосується розширення зони вільної торгівлі з ЄС - тут відзначаються позитивні зміни. За словами Олексія Павленка, міністра аграрної політики і промисловості, починаючи з 10 січня 2016 года 10 українських виробників можуть експортувати молочні продукти в Європу. У список увійшли:

  • ТОВ «Люстдорф»;
  • ТОВ «Молочний дім»;
  • ПАТ «Житомирський маслозавод»;
  • філія ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей»;
  • ПрАТ «Лакталіс-Миколаїв»;
  • ТОВ «Гадячсир»;
  • Недригайлівський сирцех філії «Роменський молочний комбінат» ПП «Рось»;
  • філія «Роменський молочний комбінат» ПП «Рось»;
  • ПАТ «Золотоніський маслоробний комбінат»;
  • філія «Менський сир» ПП КФ «Прометей».

Портрет споживача

Основним покупцем кисломолочної продукції є жінки у віці від 30 до 55 років, рівень зарплати яких перевищує 3000 грн, часто домогосподарки, кількість осіб в сім'ї - 2-3.

З чоловіками ситуація трохи інша. Основна вікова категорія тут значно молодше - 25-35 років, з рівнем доходу вище середнього і кількістю членів сім'ї - 3 особи.

Лідери споживання: питне молоко - на них припадає 50% всіх продажів. Решта 35% продажів належить кисломолочним продуктам, 15% - йогуртам і молочним десертів.

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

Фактори, які впливають на вибір молочної продукції:

  1. Корисність продукту.
  2. Термін придатності (чим менше продукт може зберігатися, тим більше він натуральний).
  3. Склад продукції (відсутність барвників, консервантів і шкідливих речовин).
  4. Привабливість упаковки.
  5. Виробник.

Рейтинг виробників молочної продукції в Україні

Найбільшим виробником молочної продукції як і раніше залишається компанія «Данон», дохід якої складає більше 2,5 млрд грн. На другому місці «Терра-Фуд» з річним доходом близько 23 млрд грн. Замикає трійку лідерів компанія «Техмолпром», фінансовий стан якої за рік досяг 1,7 млрд грн.

Ось так виглядає рейтинг вітчизняних виробників молочної продукції:

  1. «Данон».
  2. «Терра-Фуд».
  3. «Техмолпром».
  4. «Гадячсир».
  5. «Вімм-Білль-Данн Україна».

Лідери ринку молочної продукції

«Данон Україна» - на даний момент найбільше підприємство з виробництва молочної продукції. На ринку України вже 15 років. Спеціалізується на виготовленні кисломолочної продукції, йогуртів. Бренди компанії:

  • «Веселий пастушок»;
  • «Актіаль»;
  • «Актімель»;
  • «Даніссімо»;
  • "Маша і Ведмідь";
  • «Простоквашино»;
  • «Растишка»;
  • «Смішарики»;
  • «Тьома»;
  • «Живинка».


молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

«Терра-Фуд» - група компаній, яка займається виробництвом молочної і м'ясної продукції, також є власний агропромисловий комплекс. Асортимент готових продуктів варіюється від виготовлення вершкового масла до виробництва рослинно-вершкових сумішей, лідер в сегменті преміальної молочної продукції. Основні бренди:

  • «Тульчинка»;
  • «Ферма»;
  • «Золотий резерв»;
  • «Вапнярка»;
  • «Лауреат»;
  • «Сорочинське»;
  • «Щедра долина»;
  • «Ферма»;
  • «Біла лінія»;
  • «Premialle».

«Терра-Фуд»

«Техмолпром» - один з найпотужніших виробників згущеного молока, вершків. Великий експортер молочних консервів за кордон. Торгові марки, під якими випускається продукція компанії:

  • «Білики»;
  • «Омка»;
  • "Альпійські луги";
  • «Молочні дари»;
  • «Наше молоко»;
  • «Смілка»;
  • «Гадячмолоко»;
  • «Техмолпром»;
  • «милі»;
  • «Sweet Tooth».

Прогноз на 2016 рік

Експерти дотримуються єдиної думки: в цьому році на ринку виробництва молочної продукції істотних змін чекати не варто. Швидше за все, кількість удою молока буде скорочуватися, що може привести до значного подорожчання «молочки».

молочний ринок України, аналіз молочного ринку, ринок молочної продукції, аналіз ринку молока, молоко, кефір, йогурт

Є перспектива виходу української молочної продукції на європейські ринки, про це заявили в Мінагрополітики. Українських виробників давно привертає ринок Європи, другий за місткістю після американського. Ціни на «молочку» в Європі на порядок вище, ніж в Україні, що дозволить вітчизняним компаніям збільшити рівень доходу.

Однак головною проблемою молочного ринку України, як і раніше є модернізація виробництва.

Отже, до особливостей вітчизняного молочного ринку можна віднести:

  • Нестача якісної молочної сировини;
  • Недостатня кількість ринків збуту продукції;
  • Низька технологічність виробництва;
  • Падіння рівня внутрішнього споживання;
  • Неструктуроване виробництво і брак кооперації.

Основні завдання в сфері виробництва молочних продуктів:

  • Підвищення якості продукції;
  • Пошук унікальної експортної пропозиції;
  • Гармонізація з нормами і вимогами ЄС.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Виктория Редько

Копирайтер

121 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !