Аналіз ринку чаю України (2014 року)

Аналіз ринку чаю України (2014 року)

Категория: Исследования

02 / 06 / 2015

14655 просмотров

53 4.377358490566 5

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,Чай - один з найбільш популярних напоїв в Україні. Не дивлячись на те, що він з'явився тільки в XVII столітті, сьогодні складно уявити наше життя без чаю. Щодня мільйони українців споживають цей тонізуючий напій, віддаючи перевагу тій чи іншій торговій марці. Ми вирішили проаналізувати структуру ринку чаю, виявити основні переваги українців, і окреслити тенденції та прогнози чайного ринку.

Структура дослідження

  1. Види чаю на українському ринку
  2. Рівень і структура споживання чаю українським споживачем
  3. Фактори вибору товару. Частота покупки чаю
  4. Основні гравці ринку чаю в Україні. Структура поставок чаю
  5. Цінові сегменти ринку
  6. Структура каналів продажів
  7. Переваги споживачів по упаковці
  8. Загальні тенденції ринку, прогнози

Види чаю на українському ринку

На українському ринку представлені наступні види чаю:

1. В залежності від типу чайного листа та його розмірів:

  • високосортних чай або крупнолистовий;
  • середньосортний або ламаний (із середнім розміром чайного листа);
  • низькосортний чай - крихта або вивіска.

2. За походженням виділяють:

  • китайський;
  • індійський;
  • японський;
  • цейлонський;
  • африканський;
  • турецька та ін.

3. В залежності від фасування:

  • чай в картонній коробці з внутрішньої упаковкою з фольги, поліетилену або паперу;
  • в картонній коробці пакетований (в чайних пакетах з поліпропіленової або поліетиленової плівки);
  • в паперовій упаковці (як правило, ваговий чай);
  • в жерстяній банці;
  • в скляній тарі.

4. В залежності від сорту:

  • чорний чай;
  • зелений;
  • з фруктовими та іншими добавками (м'ята, меліса і т.д.);
  • трав'яний чай;
  • ароматизований; спеціалізований.

Структура споживання чаю українцями

  1. Щорічно український споживач вживає 500-600 грамів чаю, такий показник залишається незмінним протягом кількох років (2012-2014 рр.).
  2. Сезонність попиту на чай особливо виражена в холодні сезони року - зима / осінь, попит на продукт зростає в середньому на 15-20%.
  3. Щорічна ємність вітчизняного ринку чаю оцінюється в 22-24 тис. тонн., проте в зв'язку з девальвацією національної валюти в 2014 р, даний показник знизився до позначки 20 тис. тонн.

Структура споживання чаю в залежності від сорту, в частках, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Український споживач надає перевагу чорним та зеленим сортам чаю, частка цих сортів у структурі споживання залишається незмінно високою --65% і 17% відповідно. У зв'язку з ростом цін на українському ринку в середньому на 15-20% на всі сорти чаю, за 2014 р значно збільшилася частка споживання трав'яних чаїв - 9%. Це пов'язано зі смакової схожістю трав'яних чаїв з чорними сортами, високою якістю продукції, а також більш низькою вартістю трав'яного чаю в порівнянні з чорним.

Структура споживання чаю в залежності від сорту, в тоннах, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Структура споживання чаю в залежності від сорту, в тоннах, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Структура споживання чаю в залежності від фасування, в тоннах, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Залежно від фасування продукту, український споживач схильний вибирати більш зручні способи споживання - пакетований чай (48,5% від загального споживання) і листовий чай в картонній упаковці (28%). Також набирає популярність ваговий чай, розфасований в паперову упаковку - 17%.

Структура споживання чаю по регіонах України:

  1. Лідирує по споживанню чаю в Україні - м.Київ та Київська обл.
  2. Далі йдуть такі області як Харківська, Одеська, Дніпропетровська, з практично однаковою часткою споживання

Частота споживання чаю

Основні фактори вибору чаю серед українських споживачів (в порядку убування значущості фактора для споживача):

  1. Смакові властивості та якість продукції;
  2. Ціна;
  3. Країна виробник;
  4. Популярність торгової марки;
  5. Упаковка;
  6. Реклама.

Частота покупки чаю, в частках (%), 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Українці стабільно купують чай більш ніж один раз на місяць - 40%, і один раз на місяць - 32%. Перш за все, це пов'язано з національними традиціями чаювання багатьох поколінь. Чай - один з найбільш популярних напоїв в Україні.

Обсяги покупок, 2014 р

За обсягом останньої покупки на українському ринку можна простежити таку тенденцію:

Найбільш популярними обсягами покупки чаю є: 250 грам - 36% споживачів, 100 грам - 30% споживачів.

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Лідери ринку чаю в Україні. Структура поставок чаю

До початку 2014 року на українському чайному ринку налічувалося близько 130-140 торгових марок. У зв'язку з девальвацією гривні та кризовим становищем в країні, за останній рік їх число скоротилося на 1/3, у результаті підвищення цін на чай і низьку конкурентоспроможність ТМ.

Останні кілька років (2009-2014 рр.) на ринку чаю України лідирує п'ятірка виробників:

  • Компанія «Піраміда» (ТМ Grace !, AhmadTea, ТЕТ);
  • Unilever (Lipton, BrookBond, «Бесіда»);
  • «Орімі-Трейд» (Tess, Greenfield, «Принцеса Нурі», «Принцеса Канді», «Принцеса Гіта», «Принцеса Ява»);
  • «Май Україна» (Curtis, «Лисма», «Травневий»);
  • «СолоМія» (Askold, «Домашній чай», Batik).

Ці компанії займають більше 70% ринку (у натуральному вираженні), і близько 75% - в грошовому.

Структура ринку по торговим маркам, в частках (%), 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Структура ринку по торговим маркам, в тоннах, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Найбільш конкурентоспроможними торговими марками на сьогоднішній день залишаються ТМ Greenfield (21%), Lipton (16%), і AhmadTea (13%).

Структура поставок чаю в Україну

Чайний ринок України є повністю залежним від імпорта. Структура поставок чаю в Україні має такий вигляд:

  1. Цейлонський чай - 50%;
  2. Індійський - 15%;
  3. Кенійський чай - 15%;
  4. Китайський - 10%;
  5. Інші країни - 10%.

Структура поставок чаю в Україні, в частках (%), 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Останнім часом збільшується також частка чаїв дешевших сортів з Африки і Азії.

Частка українського експорту становить близько 1% від обсягу імпорту чаю. Імпортують чай з України в такі країни як Молдова, Білорусь та Росія.

Цінові сегменти ринку

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Econom. Цінова категорія пакетованого (60%) і листового чаю, фасованого в пачки. Для упаковки використовується картонна, паперова, і полімерна тара. Мінімальна кількість чаю за доступними цінами - 30-50 грам не більше 25 пакетів.

Low. Сегмент пакетованого (51%) і листового чаю (35%). Упаковка - картонна або паперова. Сегмент із найвищим рівнем конкуренції, щорічно в ньому з'являється більше 20 нових ТМ.

Medium. Цінова категорія з часткою пакетованого чаю - 36%, листового чаю - 32%. В якості тари використовується картонна, паперова, бляшана упаковка. Сегмент сприймається споживачем як оптимальний варіант «ціна-якість», в цій категорії є усталені лідери.

High. Частка листового чаю в даному сегменті - 45%, пакетованого - 41%. Використовується картонна і бляшана упаковка, і в 10% випадків - специфічна упаковка. У сегменті представлений якісний продукт із додатковою цінністю, наприклад: корисність, ексклюзивність, традиційність і т.д. 1/3 всієї продукції реалізується через канал HoReCa, і 20% продукції - через спеціалізовані магазини.

Premium. Сегмент в основному листового чаю (68%) в картонній і жерстяної упаковці, а також ексклюзивної упаковки. Найбільш дорога категорія товарів, часто продукт даної категорії виступає предметом колекціонування і підкреслює високе положення власника.

Розподіл між ціновими сегментами ринку чаю України (%), 2014 г. (в рамках роздрібних цін)

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Ця діаграма не враховує сегмент вагового чаю, оскільки ціна на цей вид чаю встановлюється в форматі кілограма, і його реалізація здійснюється у важковимірних для дослідження каналах розподілу.

Структура каналів продажів

Основні типи каналів розподілу на ринку чаю України:

Оптові

  • Регулярний (незалежний) оптовик
  • Дилер
  • З-С оптовик
  • Джоббер
  • Агент виробника
  • Комісійний купець

Роздрібні

  • Магазини самообслуговування: гіпермаркет, супермаркет, дискаунтер, мінімаркет
  • Магазини без самообслуговування: універмаг, гастроном, павільйони, магазини в будівлях, вуличні намети, HoReCa

Розподіл продажів чаю в оптовому каналі продажів в Україні, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Частки різних гравців в оптовому каналі продажів постійно змінюються. У 2014 р найбільшу ринкову силу мали виробники, регулярні оптовики, і дилери. Також набирають сили С-С оптовики.

Розподіл продажів чаю в роздрібному каналі продажів в Україні, 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Упаковка чаю: переваги споживачів

Переваги споживачів з різних видів упаковки чаю в 2014 р

чай, види чаю, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Ключовий вид упакування в останні роки (2009-2014) - картонна упаковка. В першу чергу, це пов'язано з низькою вартістю і широкими можливостями до швидких змін. Також попитом користуються такі упаковки, як блістерна, твіст та ін.

Прогноз на 2015 рік

  • У зв'язку з кризовим становищем в країні та ростом цін, прогнозується зниження купівельної спроможності населення.
  • Українці все більше віддаватимуть перевагу класичному чорному і зеленому чаю. Все більшим попитом будуть користуватися трав'яні чаї, в зв'язку гарною якістю продукції та низькою ціною.
  • У 2015 році значно скоротяться показники експорту та імпорту чайної продукції, в середньому на 20-25%.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Даценко

Маркетолог

53 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !