М'ясний ринок України: цифри і факти

М'ясний ринок України: цифри і факти

Категория: Исследования

06 / 10 / 2016

13315 просмотров

73 4.2602739726027 5

В українському агросекторі за значимістю для економіки тваринництво знаходиться на другому місці. Ситуація на м'ясному ринку України постійно змінюється. На ринок м'яса і м'ясних виробів впливають багато чинників:

  • собівартість виробництва;
  • торговельні обмеження;
  • зміна курсу валюти;
  • коливання споживчого попиту.

Також ситуація на ринку м'яса впливає на інші галузі: ковбасний ринок, молокопереробний ринок.

М'ясний ринок України: обсяги виробництва

Ринок м'яса в 2016 році складається з таких сегментів:

  • м'ясо птиці;
  • яловичина;
  • свинина;
  • інші тварини (баранина, козлятина і т.д.).

В останні роки для України характерно скорочення поголів'я великої рогатої худоби і свиней. За перші шість місяців 2016 року, порівняно з таким же періодом 2015 року, скоротилася кількість:

  • великої рогатої худоби на 2,4%;
  • свиней на 3%;
  • птиці на 4,5%.

Дизайн упаковки м'яса

Виробництво м'яса на території України в 2016 році зросло в порівнянні з 2015.

За період січень-серпень 2016 року виробництво свіжої яловичини зросло на 13,9% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року та зросла до 35 тисяч тон. Замороженої яловичини справили 7,1 тисяч штук тон. У порівнянні з січнем-серпнем 2015 року, її виробництво зменшилось на 35,8%.

Виробництво свіжої свинини зросла до 167 тисяч тонн. У порівнянні з січнем - серпнем 2015 року, продуктивність збільшилася на 3%. Показники замороженої свинини впали на 31,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. Всього було вироблено 8,1 тисяч тон.

Ринок м'яса птиці в 2016 році збільшується. У січні-серпні свіжого м'яса птиці справили на 1,3% більше ніж за аналогічний період 2015 року. Всього було вироблено 469 тисяч тон. Показники виробництва замороженого м'яса птиці збільшилися на 45,1%. За січень-серпень було вироблено 161 тисячу тон.

Аналіз м'ясного ринку - графік

Ринок м'яса: експорт та імпорт

У 2016 році в Україні змінилася структура збуту м'яса. В грудні 2015 вступив в силу заборона на постачання м'ясної продукції в Росію. У попередні роки до 90% експорту м'ясної продукції України доводилося на Росію. Відкриття зони вільної торгівлі з ЄС повинно було поліпшити ситуацію на м'ясному ринку. Україна отримала квоти на поставки м'яса.

Згідно зі статистикою експорт яловичини і свинини в 2016 році значно впав. У 2015 році експорт свинини становив 27 тисяч тон. За 8 місяців 2016 року експорт скоротився до 1523 тон. Експорт яловичини в 2016 році становив 9268 тон. У 2015 році ці показники були - 23398 тон.

Показники експорту збільшуються за рахунок м'яса птиці. Уже в лютому 2016 року українські виробники використовували всі квоти з постачання м'яса в ЄС. Головні споживачі українського м'яса птиці:

  • Єгипет;
  • Ірак;
  • Нідерланди.

Дизайн упаковки м'яса

Україна намагається розширити ринок м'ясних виробів за рахунок доступу до Китаю і ПАР. Компанії звернули увагу на індивідуальні особливості країн-покупців. Ринок м'яса яловичини значно ширше, ніж ринок свинини. У багатьох країнах вживання свинини заборонено або обмежено з релігійних мотивів. Орієнтуючись на ці вимоги, українські виробники змогли налагодити поставки птиці в Ізраїль і країни Сходу.

Проблеми з експортом виникають через поширення в Україні африканської чуми свиней. З початку 2016 року зафіксовано більше 50 спалахів АЧС. Деякі країни закривають свій ринок для української продукції. У вересні 2016 Молдова тимчасово заборонила ввозити з території України м'ясо тварин сприйнятливих до АЧС. Такі ж заборони випустили Білорусь і Вірменія.

Найбільша кількість українського м'ясного імпорту припадає на свинину і м'ясо птиці. Головні імпортери - Польща і Німеччина. У внутрішньому споживанні частка імпорту становить близько 7%.

Для успішного просування на ринку необхідно знати, що користується попитом. Докладне дослідження ви можете замовити в брендінговому агентстві KOLORO!

Дизайн м'ясної упаковки

Портрет українського споживача

В останні роки ринок м'ясних товарів збільшився. З'явилися нові українські та зарубіжні компанії, і у споживачів зросла можливість вибору м'ясної продукції. М'ясо вживають всі категорії населення. На вибір м'яса впливає його ціна. У 2016 році споживачі стали вживати менше свинини і м'яса ВРХ і перейшли на м'ясо птиці. Куряче м'ясо дешевше, тому його купують охочіше.

При купівлі м'яса український споживач орієнтується на співвідношення ціна-якість. Занадто низька ціна відлякує покупця, адже він вважає такий товар недостатньо якісним або зіпсованим. У той же час ринок елітної м'ясної продукції до кінця не сформувався. Постійні коливання курсу валют і низький рівень зарплат не дають здійснювати дорогі покупки. Тому, українці вважають за краще купувати продукцію середнього цінового сегмента. Основні місця покупок це супермаркети та ринки.

Рідкісні і дорогі сорти м'яса закуповують ресторани, які ретельно стежать за якістю своєї продукції. У високому ціновому сегменті популярним стає еко м'ясо. Його споживачі хочуть знати, що тварина жила в сприятливих умовах, харчувалося натуральною їжею і росло без допомоги гормональних препаратів.

Дизайн м'ясного магазину

Ринок м'ясних продуктів: найбільші виробники м'яса

1. Миронівський Хлібопродукт (МХП) агропромхолдинг поєднує кілька торговельних марок: «Наша Ряба» (куряча продукція), «Фуа Гра» (гусяче м'ясо), Chateau Galicia (гусяча продукція), «Сертифікований ангус» (яловичина). У 2015 році агропромхолдинг займав 40,7% м'ясного ринку України. МХП експортує свою продукцію більш ніж в 65 країн світу.

Для просування своєї продукції компанія вивчила ринок м'яса курки. Упаковка «Наша Ряба» оформлена в зелено-жовтих тонах, що має вказувати на натуральність продукту. На це вказують і слогани компанії: «Натуральні продукти для здорового життя», «Піклуючись про курочку, ми піклуємося про Вас».

У зарубіжні країни м'ясо птиці поставляється під торговою маркою Qualiko. Слоганом Qualiko стало: Good for your family (Добре для вашої родини). Орієнтуючись на зарубіжного споживача, компанія зробила ставку на екологічність своєї продукції. Компанія замовила новий дизайн упаковки. Логотипом стала буква Q поміщена на зелений фон. Продукція марки експортується більш ніж в 60 країн.

На території України «МХП» єдина компанія, яка займається промисловим виробництвом гусячого м'яса та печінки. Експортує гусячу продукцію Миронівський Хлібопродукт під ТМ Chateau Galicia. Логотипом бренду стала золота гусяча голова з короною на синьому тлі. При створенні легенди бренду виробник вказував на екологічність продукції і високі стандарти якості, які можна порівняти з французькими та угорськими. Саме ці країни славляться виробами з гусячої печінки.

Упаковка м'ясної продукції

2. Комплекс «Агромарс». Випускає куряче м'ясо під ТМ «Гаврилівські курчата» з 1998 року. Виробляє 9,2% українського м'яса. Друга українська компанія з експорту м'яса курки в зарубіжні країни. Постачає продукцію в Німеччину, Голландію, Ірландію, Ірак.

3. Компанія «Агро-Овен». Виробник курячого м'яса (бренд «Золотко»), свинини і яловичини. Частка компанії на українському м'ясному ринку - 4,6%. Продукцію поширює через власну торговельну мережу «Будинок м'яса». Фірмовий стиль магазинів допомагає м'ясного бренду виділиться серед конкурентів.

4. АПК - Інвест. Найбільший виробник свинини в країні. Загальний відсоток продукції на м'ясному ринку України - 4,5%. Володіє товарним брендом «м'ясних весна».

5. АПГК Дніпровська. Частка на українському ринку - 4%. Випускає курятину під брендом «Знатна курка».

Також в десятку лідерів на ринку м'яса входять: Володимир-Волинська птахофабрика (бренд «Чеботурочка - селянська курочка»); Компанія «Пан Курча» виробляє курятину і свинину; «Глобинський свинокомплекс»; Фермерське господарство «Улар», яке виробляє м'ясо птиці і сертифікує продукцію за стандартами халяль; «Агро-Рось» (бренд «Золоте курча»).

Щоб зайняти позиції на ринку необхідно знати конкурентів в обличчя. Докладний аналіз галузі можна замовити в брендінговому агентстві KOLORO.

Прогноз розвитку ринку м'яса в 2017 році

У зв'язку зі скороченням колишніх ринків збуту, Україна намагатиметься знайти нові країни для експорту м'яса. Перспективними є азіатський і африканський ринки. Щоб стати конкурентоспроможними, українським виробникам необхідно міняти технології. Європейський ринок перенасичений свининою. Тому українським постачальникам краще звернути увагу на менш поширені види м'яса: баранину, козлятину.

Продовжиться зниження поголів'я великої рогатої худоби і свиней. Збільшиться собівартість продукції, через що виросте її вартість для споживачів. Тому продовжить своє зростання відсоток вживання курячого м'яса.

Ситуацію може поліпшити отримання додаткових квот для українського м'яса на європейському ринку. Тоді країна зможе збільшити експорт м'ясної продукції.

Дизайн упаковки м'яса

Резюме

1. У 2016 році Україна збільшила обсяги виробництва і експорту курячого м'яса (в порівнянні з 2015 роком). Експорт свинини і яловичини впав в кілька разів.

2. Відкриття зони вільної торгівлі з ЄС повинно було допомогти налагодити імпорт і експорт. Аналіз ринку м'яса показує, що українські виробники не повністю використовують свої квоти на експорт м'яса. Повністю їх перекривають тільки постачальники птиці. Збільшити поставки допоможе виробництво м'яса, яке відповідає спеціальним стандартам. Наприклад, кошерне або халяль.

3. Значні проблеми з експортом виникли через поширення африканської чуми свиней. Через вірус багато країн тимчасово обмежили ввезення української свинини.

4. Через високу ціну знизився інтерес споживачів до червоного м'яса. Українці стали купувати більше курятини. Одночасно підвищився попит на м'ясо екологічного походження. При цьому ціна залишається вирішальним фактором при виборі м'яса.

Докладніший аналіз ви можете замовити в брендінговому агентстві KOLORO. Ми проведемо аналіз ринку, спираючись на який ви досягнете успіху.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

73 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !