Одноразовий посуд для фастфуду давно перестала бути просто тарою для транспортування смачною і гарячої їжі. Упаковка - це потужний маркетинговий інструмент, який приваблює відвідувачів не гірше, ніж аромат бургеру.
Ринок одноразового посуду для фастфуду в Україні змінився за 2016-2017 роки. Зростання обсягу ринку багато компаній оцінюють в 10-15% щорічно. За різними оцінками експертів, ринок одноразового посуду досягає $ 45 млн. Основні покупці посуду для фастфуду - бари, кав'ярні, ресторани, кондитерські, кейтерингові компанії та інші заклади.
Збільшення попиту сприяють компанії, які доставляють їжу на будинок. Обсяг ринку фастфуду в Україні склав $ 230 млн за 2016 рік. Активно використовують одноразову тару авіакомпанії і мережі заправних станцій, які добре розвинули продуктовий сегмент за 2014-2017 роки. Всього в Україні виробляється одноразового посуду на 45 мільйонів доларів.
Одноразовий посуд може виготовлятися з:
- паперу (картону);
- пластика;
- спіненого полістиролу (ВПС);
- фольги;
- пергаменту;
- крафта.
Брендінгове агентство KOLORO розробить дизайн одноразового посуду у фірмовому стилі закладу.
Якщо порівнювати обсяги використання такого посуду в Україні, то лідирує Київ. Це обумовлено великою кількістю точок громадського харчування в столиці. У столиці, за даними компанії «Ресторанний Консалтинг», працюють понад 1,5 тис. Ресторанів.
Упаковки для швидкого харчування: різновиди
Упаковки для фастфуда постійно вдосконалюються, розробляються нові види тари для оригінальних страв, які з'являються на ринку.
- коробка для піци, пирогів і інших продуктів. Сьогодні коробки для піци не просто квадратні і коричневого кольору. Їх роблять у формі самого продукту, фарбують в фірмові кольори закладу.
- стаканчики для холодних і гарячих напоїв: пластикові, картонні. Сучасні склянки прикрашають яскраві малюнки та логотипи компаній. Гофрований шар захищає руки від гарячих стінок і довше утримує тепло напою.
- тарілки: пластикові, картонні. Тарілки тепер частіше виготовляють з харчового картону. Розширилася колірна гамма. Нерідко зустрічаються тарілки з яскравими принтами або зображеннями з популярних мультфільмів.
- кришки для стаканчиків. Вони незамінні для точок харчування, які пропонують каву та інші напої на винос. Зазвичай кришки однотонні, без малюнків, але самі стаканчики бувають дуже різноманітними.
- паперова упаковка для фаст-фуду. Її активно використовують для попкорну, бургерів і сендвічів. Вона не пропускає жир і дозволяє не забруднити руки. Зустрічаються забарвлення всіх кольорів. Найчастіше упаковка виконана у фірмових кольорах закладу, містить назву продукту і логотип компанії.
- тара для їжі на винос: для салатів, суші і ін. Посуд виготовляється із пластику або картону. Може бути прозорою або закрита малюнком, який викликає апетит.
Вимоги до одноразовому посуді для фастфуду
Упаковка для фастфуду не передбачає подальшу термічну обробку. Вона виготовляється відповідно до санітарних норм і базовим вимогами:
- зручність у використанні. Упаковка повинна бути комфортна в експлуатації, включно з транспортуванням. Матеріали використовують вологостійкі і міцні, щоб не погіршились властивості їжі.
- зберігати тепло продуктів. Упаковка для їжі на винос довгий час зберігає температуру їжі.
- привабливість. Одноразовий посуд служить маркетинговим інструментом. Незвичайна упаковка здатна викликати апетит, адже варто поглянути на картинку чизбургера в розрізі, як з'являється бажання його купити. Неохайна і невибаглива упаковка може викликати сумніви в якості їжі.
Брендінгове агентство КОЛОРО проведе якісний аналіз ринку пластикового посуду в Україні.
Імпорт і експорт одноразового посуду
Виробництво паперової посуду в Україні зростає з 2014 року. Збільшення ринку в 2015 році склало - 47%, в 2016 році. - 7%, а в першому півріччі 2017 му. - 18%. На вітчизняному ринку багато дрібних виробництв, які рідко переростають у великі підприємства. За даними Pro-Con¬sulting, імпортна одноразова паперова посуд становить відчутну частку ринку - до 70%. У першій половині 2017 року обсяг імпорту - 1,3 тис. Т в натуральному вираженні. Це в два рази вище, ніж масштаби українського виробництва (0,6 тис. Т).
Дизайн упаковки для швидкого харчування
Залишилися в минулому часи коли одноразовий посуд була виконана з нудного однотонного пластика. Сьогодні можна зустріти креативні варіанти, які не тільки викликають апетит і бажання купити їжу, але і підлягають переробці. Здається, багато виробників створюють картонну упаковку для фаст-фуду, яка буде привабливо виглядати в instagram.
Цікава одноразовий посуд, яка була розроблена для Ucão, бразильського ресторану, який спеціалізується на здорових і корисних продуктах. Завдання полягало в тому, щоб розробити креативну і недорогий посуд. Всі продукти свіжоприготовані, і це підкреслили в дизайні. Тут використовуються яскраві кольори і абстрактні візерунки. Було створено спеціально 15 барвистих упаковок для бутербродів, свіжих соків і контейнерів на винос. Яскраві кольори допомагають швидко диференціювати бутерброди і напої. Упаковка місцями прозора і підкреслює свіжість їжі. На касі все укладають в коричневий паперовий пакет.
Одноразовий посуд, розроблена для Cocoro Rooster, відрізняється креативної ідеєю, яка підкреслює специфіку закладу. Посуд виконана переважно в теплих тонах. Через напівпрозору упаковку покупець бачить готовий сендвіч. Різні кольори упаковки допомагають покупцеві швидко зорієнтуватися в смаках.
У дизайні одноразового посуду для створення візерунків і імітації рукописного шрифту використовувалася ілюстрація. На кришках з соком є вінілові наклейки, які підтверджують герметичність пляшки і продовжують загальну дизайнерську концепцію.
Маркетингове дослідження ринку одноразового посуду: тенденції
- Двошарові склянки. Виріс попит на паперові двошарові склянки - Ripple, які оснащені додатковим шаром з гофрованого картону. Такі склянки зручні, адже дозволяють тримати в руках гарячий напій і не обпалювати руки. Зростає попит на одноразові коробки і харчову папір. Це обумовлено збільшенням домашніх кондитерських.
- Екоматеріали. Українські виробники пропонують одноразовий посуд з біорозпадних матеріалів. Однак це не стало масовою тенденцією через пластикових товарів, які продаються за меншою ціною.
- Попит круглий рік. Український ринок одноразового посуду перестав залежати від сезонності. Це пов'язано зі збільшенням числа вуличних кав'ярень і популярністю послуги «їжа на винос». Раніше українці купували частіше одноразовий посуд в весняну пору року, коли приходила пора пікніків. Сьогодні 39% споживачів одноразового посуду - це точки громадського харчування.
Прогнози розвитку ринку
З огляду на тренд на екологічні матеріали, які можна переробити, в найближчі роки варто очікувати, що виробники будуть виготовляти одноразовий посуд за новими стандартами. На думку директора компанії Kvadra Invest, на ринку паперової посуду очікується тривале зростання на рівні 8-10% на рік. Наприклад, один з українських виробників представив одноразовий посуд з переробленої соломи і крохмалю. Є яскраві приклади одноразової української посудом, яка прикрашає і доповнює будь-яке свято. Широко представлені тарілки для дитячих днів народження з харчового картону. Батьки можуть з легкістю знайти посуд із зображенням улюблених дитячих героїв з книг і мультфільмів. Варто очікувати, що з'являться нові заохочення для виробників еко-матеріалів на державному рівні.
Брендінгове агентство KOLORO розробить для вашого закладу креативну і унікальний посуд.