Український ринок засобів по догляду за волоссям

Український ринок засобів по догляду за волоссям

Категория: Исследования

14 / 09 / 2015

19860 просмотров

77 3.8181818181818 5
Засоби по догляду за волоссям - постійно оновлюваний і динамічний сегмент на ринку косметичної продукції країн СНД і Східної Європи. Відповідно до проведених досліджень, саме цей продукт займає 18% ринку, що випереджає показники інших засобів щоденної гігієни. Причина криється в двох факторах: масовий попит і інтенсивна конкуренція брендів, які стимулюють знаходити нові маркетингові рішення в боротьбі за споживача.
шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Аналіз ринку фарб для волосся

Структура ринку

Щоб забезпечити гідних догляд за волоссям, на допомогу приходять шампуні, кондиціонери, ополіскувачі, фарби для волосся, бальзами, спреї, масла, пінки і лаки та ін. Якщо проаналізувати їх розподіл всередині ринку, то безумовним лідером виявиться стандартний шампунь (без лікувальних властивостей) - 43%, фарби - 28%. Кондиціонери, засоби для створення укладання і стайлінгу займають 12 і 11%.

Вітчизняний ринок продукції для фарбування волосся відрізняється наступними тенденціями. Українські жінки віддають перевагу натуральним фарби (на основі хни, басми і ін.) - приблизно 21%, стійкі фарби і освітлювачі користуються популярністю у 12 і 8%, а кошти, що коректують відтінок, вибрали 9% ринку. Дані показники тільки підтверджують світові тенденції: тепер покупцям потрібні вдосконалені засоби, які крім фарбування забезпечать волоссю здоров'я і красу.

На українському ринку фарб для волосся вже зміцнили свої позиції лідерами стали такі зарубіжні компанії:

  • Wella;

  • Shwarzkopf;

  • L`Oreal.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Вони так розподілили між собою частки ринку: Wella (разом з Londa) - це 23%, Shwartzkopf & Henkel - 14% і компанія L`Oreal спільно з «Лабораторія Garnier» - 10%. Саме Londa відрізняється серед інших високим рівнем впізнаваності - близько 60%, яким поступається тільки Palette - 45,7%.

На відміну від вітчизняних брендів, їх цінова політика варіюється між середнім і високим рівнем. Лояльність клієнтів забезпечується креативної рекламою і грамотним брендінгом.

На російському ринку популярністю користуються такі виробники продукції: «Астера» ( «Фара»), «РоКОЛОР» ( «Біотон»), «Свобода» ( «Гамма»).

Цільова аудиторія

Вітчизняні маркетологи орієнтуються в роботі виключно на жіночу половину населення. Це - цільова група споживачів на ринку даної продукції. У фокусі уваги - жінки, чий вік 35-50 років. Однак підсумки останнього року свідчать, що інтереси 25% дівчат старше 16 років також можуть враховуватися при розробці маркетингової стратегії.

Мотиви споживання:

  • Експерименти з кольором - більшою мірою характерні для молодих жінки;
  • Усунення сивини - мета для жінок переважно старшого віку;
  • Гігієнічний фактор - чистота і регулярне оновлення кольору для всіх споживачів.

Основний фактор вибору продукції:

Покупець при виборі торгової марки фарби керується, в першу чергу, зменшенням шкоди для власного волосся. Найчастіше вирішальним фактором виявляється лояльність до бренду, яка виникла завдяки власному досвіду чи рекомендацій.

Аналіз ринку шампунів

Cтруктура ринку

Як зазначалося вище, шампуні - найбільший ринковий продукт серед інших засобів по догляду за волоссям. Згідно з даними минулого року, світова першість ділять компанії: Procter & Gamble, Unilever, L'Oreal, Schwarzkopf & Henkel з часткою ринку в 25,1%, 14,3%, 12,3% і 12,1% відповідно.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Основні гравці на ринку шампунів України і Росії:

  • Незаперечний лідер - компанія Procter & Gamble, чия спеціалізація - випуск наступних торгових марок: Herbal Essenses, Wash & Go, Shamtu, Pantene, Head & Shoulders - два останніх кошти особливо популярні;
  • На другому місці розташувалася компанія Unilever, яка пропонує своїм клієнтам Dove, ClearvitaABE, Timotei, Sunsilk. Аналітики прогнозує подальше збільшення частки на ринку СНД, оскільки в 2011 році компанія придбала лідера серед російських виробників - концерн "Калина" (марки «Сто рецептів краси» і «Чиста лінія») - це 6, 7%;
  • L'Oreal - займає заслужене третє місце з відомими шампунями під такими торговими марками: Elsevе, L'Oreal.

Значну частку ринку займає компанія Schwarzkopf & Henkel, що створює торгові марки Gliss Kur, Seborin, Schauma.

Резюме

Як бачимо, вітчизняний ринок знаходиться під контролем великих іноземних компаній, чия продукція розташовується у верхньому і середньому цінових сегментах. Вітчизняні торговельні марки, що займають 40% ринку, можуть розраховувати тільки на нижній ціновий сегмент.

Фактори вибору продукції:

Споживач, вибираючи косметичні засоби, орієнтується на поради і рекомендації знайомих, лідерів думок, рекламу і навіть інтуїції.

Як показує статистика, на вибір марки для 20% покупців впливає наявність привабливою упаковки, 15% орієнтуються на консистенцію і запах, а для 45% важливі лікувальні властивості. Також слід враховувати 20% споживачів, які звертають увагу на зручність у використанні засоби.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Показово, що для 70% споживачів орієнтується на те, наскільки якісний шампунь, а для 30% - важлива низька вартість. Ці дані підтверджують лідерство відомих брендів і відставання вітчизняних марок, які можуть залучити тільки ціною.

Основні ринкові тенденції виробництва і реалізації засобів по догляду за волоссям

  • Найбільш очікуваний тренд ринку фарб для волосся - трансформація переваг споживачів у бік якісної і тому дорогої продукції. Минулий рік ознаменувався численними інноваціями в продукції різних брендів, які займаються доглядом за волоссям. Це підтверджується даними з відкритою інформацією, показники продажів компаній за останні півроку зросли в середньому на 42% через репозиціонування.
  • Щоб підтвердити високий рівень якості та безпеку, багато марки стійких фарб стали позиціонуватися як «професійні» або «салонні» - це свідчить про їх високий рівень якості. Також популярністю у споживачів користуються такі продукти як «лікувальні шампуні», «засоби для стайлінгу», «кондиціонери» і ін.
  • З кожним роком розширюється асортимент, що тільки збільшує конкуренцію. Якщо для західних виробників характерна «війна брендів», то вітчизняні компанії змагаються у вартості продукції. Аналіз поточного стану ринку підтверджує, що для багатьох дрібних компаній конкуренція в нижньому ціновому сегменті буде летальної. Великі вітчизняні компанії воліють злиття з відомими іноземними торговими марками.
  • Лідерство іноземних компаній продовжиться на вітчизняному ринку. Оскільки зарубіжні бренди активно ведуть маркетингову політику і постійно взаємодіють зі своїми споживачами. Для того, щоб українські та російські компанії досягли їх рівня впізнаваності, необхідно істотно збільшувати рекламні бюджети і грамотно працювати з брендом.

Бренд-платформа лідерів українського ринку засобів по догляду за волоссям

Якщо досліджувати вітчизняний і зарубіжний ринки засобів по догляду за волоссям, то можна виділити явних лідерів:

  • Shwarzkopf;
  • L`Oreal;
  • Wella.

Розкриємо секрет успіху, проаналізувавши основні характеристики бренду.

Shwarzkopf

Schwarzkopf & Henkel - одна з найбільших косметичних компаній, що користується попитом у 125 країнах світу.

На початку XX століття Ганс Шварцкопф зробив внесок відразу в дві інноваційні розробки: шампунь у вигляді порошку, який розчинявся у воді, і перший засіб для фарбування волосся. Саме на честь цього винахідника компанія отримала свою популярну назву. Сьогодні прізвище працює як основний елемент бренду. Будучи відсиланням до німецькій якості, вона допомагає в просуванні продукції.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Логотип

Логотип Shwarzkopf (з нім. - чорна голова) легко пізнаваний не одним поколінням. Для його створення було вибрано просте і ефективне рішення. Щоб незвична для вуха німецьке прізвище легко запам'ятовувалася, було вирішено додати до неї візуалізацію - темний силует над назвою. Під впливом сучасних трендів недавно до прізвища додали слово «Professional» - це дозволяє залучити масову аудиторію, яка орієнтується на «салонні» кошти для волосся.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Упаковка

Дизайн упаковки, пропонований компанією Shwarzkopf, використовує вже класичні для даного типу продукту зображення красивих дівчат з доглянутими здоровими волоссям. Обов'язковий елемент - логотип, який використовується разом з текстовим підкріпленням позиціонування компанії. Його завдання - опис переваг пропонованого продукту.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Решта продукції (бальзами, кондиціонери та ін.) також відзначена обов'язковим елементом - логотип компанії, однак інший простір упаковки відведено під текстові елементи - назва торгової марки, найменування продукту, опис його властивостей. Графічні елементи практично не використовуються брендом.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Позиціонування

«Досвід професіоналів для ваших красивих волосся!» - головним слоганом компанія Shwarzkopf спробувала підкреслити основну концепцію. Продукти компанії цього бренду є професійними засобами, які використовуються майстрами в салонах краси, але тепер доступні і для пересічних споживачів.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

L'Oréal

L'Oréal - це величезний концерт, який об'єднує понад 25 косметичок торгових марок. Крім відомих ĽOréal Professionnel і ĽOréal Paris, компанія займається продукцією класу люкс: Yves Saint Laurent, Lancôme, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, а також професійні марки Kerastase, Matrix, Redken. Відомі назви засобів економ-клас Garnier, Maybelline і навіть аптечна косметика La Roche-Posay і Vichy теж належать L`Oreal. Таким чином, компанія працює у всіх цінових сегментах.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Виникнення назви L'Oréal пов'язано з ім'ям Ежена Шуеллера - засновника компанії, який закінчив національну хіміко-технологічну школу і в 1904 році відкрив «Французьку компанію безпечних фарб для волосся». Для створення першої фарби вперше використовувалася суміш хімічних компонентів, яка була нешкідлива для використання. На честь неї компанія зважилася на більш лаконічну назву і з 1909 року стала називатися L'Oréal. Цікавий факт: L'Oréal - це також назва модної зачіски минулого століття.

Логотип

Для логотипу використовується французька назва «L'Oréal» без супровідних зображень. Бренд позиціонує себе виключно як французький. Поруч з назвою вказано місто Париж як явна відсилання до столиці моди. Нещодавно логотип оновився відповідно до нових тенденцій, доповнивши текст логотипу «Professionel».

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Упаковка

На перший погляд кожна нова серія відрізняється від попередніх, оскільки для кожної розробляється власна оригінальна стилістика. L'Oréal також працює з окремими торговими марками, і візуалізація кожної з них - унікальне дизайнерське рішення. Загальна риса, яка об'єднують продукцію, це використання логотипу компанії - великого розміру у верхній частині упаковки.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

У дизайні фарби для волосся L'Oréal, як правило, використовують, або зображення привабливих жінок з розкішним волоссям або ж просто зображення красивих і здорових волосся відповідно до відтінку пропонованої фарби. На упаковці також присутній досить багато текстових елементів - назва торгової марки, найменування продукту, опис конкурентних переваг і УТП.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Упаковка шампунів і інших засобів по догляду за волоссям від L'Oréal використовує традиційні для даних продуктів текстові елементи - найменування торгових марок, опис УТП продукту, назву самого продукту, а також абстрактні зображення, пов'язані з властивостями продукції. Обов'язковим елементом упаковки залишається лого компанії.

Позиціонування

Головний слоган компанії, що отримав широке застосування в рекламних кампаніях продукції L'Oréal: «Адже Ви цього варті». Він найкращим чином підкреслює концепцію позиціонування бренду - кошти професійного догляду за волоссям, шкірою та ін., Які доступні для кожної жінки - тепер можна обійтися і без спеціалізованих салонів краси, ви створюєте свою красу самі, професійно, за допомогою продуктів L'Oréal.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Wella

Замикає трійку Wella - найбільша в ФРН і друга за величиною в усьому світі компанія, чия спеціалізація - виробництво косметичних засобів для домашнього та професійного використання. Продукція реалізується в більш ніж 150 країнах світу.

Свою назву найбільший виробник перукарні продукції отримав від німецького слова «Wella», що перекладається як «Хвиля», що асоціативно у споживача з волоссям. Назва бренду знайшло своє відображення в логотипі компанії.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Логотип

Компанія Wella для створення логотипу скористалася прийомом німецького колеги - бренду Shwartzkopf. Над назвою зображений силует дівчини з розпущеним волоссям, що нагадує хвилю. Сьогодні можна побачити, що до традиційного логотипу також додалася напис «Professional» - так бренд залишається в тренді.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Упаковка

Використовувані в дизайні упаковки фарби для волосся від бренду Wella графічні і текстові елементи стандартні і традиційні для дизайну фарб для волосся - зображення привабливих власниць найкрасивіших і доглянутих волосся. Колір упаковки змінюється в залежності від відтінку пропонованої споживачеві фарби. У дизайні упаковки обов'язковим елементом залишається лого компанії, а також використовуються фрази, що підкріплюють УТП і позиціонування бренду.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Шампуні та інші засоби по догляду за волоссям від компанії Wella мають дещо інший дизайн упаковки. Тут не використовуються такі графічні елементи як на фарбах для волосся - відсутні естетичні зображення дівчат з красивими і здоровими волоссям. Як і більшість представлених на ринку шампунів, бренд Wella вибрав для дизайну упаковки в основному текстові елементи - назва продукту, торгової марки, опис властивостей і УТП. Єдиний графічний елемент - це лого компанії в верхній частині.

Позиціонування

Позиціонується компанія Wella як бренд високоякісної продукції для професійного догляду за волоссям домашнього використання. Слоган компанії «Wella Professionals Care» - «Професійний відхід від Wella» підкріплює загальну концепцію позиціонування бренду.

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

Рекомендації

Конкуренція на ринку засобів по догляду за волоссям стає дедалі більше, що підтверджується двома основними тенденціями:

1. Регулярне створення нових брендів з залученням колосальних бюджетів.

2. Удосконалення знайомої споживачеві продукції за допомогою ребрендінгу і репозиціонування.

Фарба

При виборі фарби покупці орієнтуються на наступні характеристики:

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

  • Рецептура сучасної фарби є технологічні інновації та натуральні компоненти. Так, вона дозволяє добитися хорошого ефекту з мінімальними збитками для волосся і шкіри голови. Крім цих факторів покупець звертає увагу на те, наскільки легко наноситься на волосся фарба, і як часто потрібно буде оновлювати колір.
  • Найпопулярнішою серед виробників є така концепція позиціонування бренду: «професійний і доступний кожному догляд за волоссям», тобто пропозиція якісного і недорогого, доступного товару. Саме ці продукти і вважають за краще вітчизняні споживачі.
  • Серед молодого покоління актуальні фарби з мультіотражаючими пігментами. Якщо ви хочете працювати з цією нішею, то варто приділити велику увагу грамотної концепції позиціонування і підкреслити УТП продукту зрозумілими текстами і зображеннями в дизайні упаковки.
  • Що стосується дизайну упаковки фарби для волосся, то тут зберігається багаторічна тенденція використання естетичних зображень доглянутих волосся і їх прекрасних власниць. Як текстових елементів застосовуються опису властивостей товару і УТП бренду. Ідентифікаційним елементом товару є лого компанії-виробника. Всі три бренди-лідери розглянуті в дослідженні - Wella, L'Oréal і Schwarzkopf & Henkel дотримуються саме цієї тенденції.

Шампунь

шампунь, фарба для волосся, частота покупки, цінові сегменти ринку, переваги споживачів, прогнози, тенденції ринку,

  • Як назва бренду можуть бути використані асоціативні з продуктами слова, які моментально викличуть у свідомості споживача асоціації і розуміння, того що хоче запропонувати виробник - все що пов'язано з волоссям, доглядом або зачісками. Назва компанії може бути також утворено від прізвища або імені її засновника.
  • На упаковці досить часто використовуються абстрактні зображення, що демонструють схематичну структуру волосся людини і корисної дії на нього речовини, що міститься в пропонованому продукті. Також можна зустріти зображення рослин, які вказують на фітотерапевтичний ефект кошти.
  • Основною проблемою вітчизняних виробників є неякісні і непродумані, незрозумілі споживачеві тексти на упаковці. Для закордонного ринку шампунів компанії-виробники намагаються не використовувати в дизайні упаковки графіку, в основному дизайн упаковки складається з текстових елементів і лого бренду.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Доминюк Алина

Маркетолог

77 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !