Розробка мобільних додатків: аналіз світового ринку

Розробка мобільних додатків: аналіз світового ринку

Категория: Исследования

07 / 06 / 2017

5359 просмотров

12 4.0833333333333 5

Масштаби та сегментація світового ринку

Ринок мобільних додатків зростає. І буде рости.

У різних інтернет ресурсах інформація про обсяги ринку відрізняється. Ми вирішили довіритися App Annie - американській компанії, що займається бізнес-аналітикою. У 2016 році в порівнянні в 2015 кількість світових завантажень зросла на 15%, час, проведений користувачами в додатках збільшилася на 25%, а лідери розробки Google Play і iOS App Store отримали на 40% більше доходів.

Більшу частину доходів приносять ігрові програми. Відкриттям 2016 року став гра Pokemon Go. Додаток було випущено в липні, а через 5 місяців Pokemon Go входив до п'ятірки провідних додатків за світовими доходами. Існують 2 альтернативні точки зору на такий вибух популярності:

1. Додаток не боролося з конкурентами, а просто колонізувало вільну нішу ринку: часто в неї грали в «немобільне» час, наприклад, по дорозі додому.

2. Розробники Nintendo, Google (з 2015 Alphabet) і The Pokémon Company мали достатньо грошових і PR-ресурсів, щоб популяризувати будь-який додаток.

Розробка мобільних додатків

Ще один сегмент, який значно збільшився в 2016 - це мобільний шопінг. У США користувачі стали проводити в шопінг-додатках на 30% більше часу в порівнянні з минулим роком. Максимальна активність даних додатків в Європі спостерігалася у Франції, Німеччині та Великобританії.

Почесне третє місце за темпами зростання кількості сеансів займають додатки, які здійснюють спортивні трансляції та потокове мовлення.

Менше слів - більше статистики.

Компанія Nielsen має альтернативну точку зору. Судячи з її звітами користувачі найчастіше використовують гри, погоду і карти. Автори ресурсу Forbes.ru навіть жартують на цю тему: «Хочеш зацікавити людину в погоді - подаруй йому смартфон». Графік розбитий на додатки для смартфонів і feature-моделей (під які вже давно ніхто не розробляє ПО).).

Nielsen розділила інформацію на 4 групи: користувачів ОС iPhone, Android, BlackBerry і Windows Mobile.

У 2013 ресурс Digi-Capital проводив дослідження по найбільш популярним додаткам. Ще тоді вони розуміли, що в 2017 половина з використаних додатків будуть ігровими.

Виручка від мобільних додатків

У середньому використовують до 30 додатків на місяць. Купа часу витрачатися на соціальні мережі і месенджери, трохи менше - на потокову передачу відео, навігатори, таксі-сервіси і тд.

Число 30 здалося мені завищеними, тому я порахувала, скільки різних додатків я використовую в місяць. 12. При тому, що я вважаюся пасивним непросунутого користувачем.

Найбільшу схильність регулярно заходити в додатки різного типу мають користувачі країн Азії.

Зі світовим рейтингом додатків і компаній розробників можна ознайомитися тут.

Зростання використання, кількості завантажень та доходів видавців

Досліджуючи ринок мобільних додатків, враховують 3 фактори:

  1. Час використання показує як довго і як часто користувач взаємодіє з додатком.

З 2016 цей час досягло 900 млрд годин в річному численні. Це означає, що власник Android в середньому щодня проводить близько 2 годин в додатках.

Тільки що усвідомила, що я теж проводжу близько 2 годин. І мене кинуло в холодний піт. Я адже могла використовувати цей час на спорт. Або на вивчення іспанської, наприклад.

У більшості країн зростання в річному численні склало понад 20%, в Штатах - 25%. Провідними світовими категоріями по зростанню стали «Зв'язок», «Соціальні програми» і «Відеоплеєри і редактори». Неважко здогадатися, що акціонери Chrome Browser, Facebook і YouTube вже давно забули про слово «збиток».

  1. Зростання світових завантажень стабільно демонструє позитивну динаміку. Річні завантаження перевищили 90 млрд, а їх приріст на iOS App Store і Google Play склав 13 млрд.

Світові завантаження в магазинах додатків

Цікаво відзначити, що 80% приросту завантажень на iOS сталося завдяки китайським користувачам.

Як зазначалося раніше, найбільш використовуваними застосуваннями були і залишаються гри, але якщо говорити про зростання кількості завантажень, то в App Store стали «Фінанси», «Подорожі», «Фото і відео», а в Google Play «Продуктивність», «Інструменти» і «Соціальні». Різниця категорій свідчить про різну цільову аудиторію. І про те, що iOS представлена ​​на ринках, де набір стандартних додатків був встановлений раніше.

  1. Доходи компаній. У 2016 році видавцям на App Store і Google Play було виплачено 35 млрд доларів доходу. Річний приріст склав 40%. Доходи тільки на iOS виросли на 50% - багато в чому завдяки Китаю.

Багато говорили про ігри. І продовжимо говорити, тому що в 2016 році 75% і 90% всіх доходів компаніям App Store і Google Play принесли саме вони.

Дохід приносять не тільки магазини додатків, але і незалежні магазини Android і вбудована реклама. Якщо врахувати ці чинники, то виходить дохід, виплачений видавцям в 2016 році - 89 млрд доларів.

Пару слів про видавців

Ресурс Forbes вважає, що зараз в світі існує 2,3 мільйона розробників мобільних додатків. Це означає, що кожен восьмий developer трудиться над збільшенням функціональності вашого смартфона.

Дані про розробників мобільних додатків

Не варто спокушатися, дивлячись на цифри останнього рядка. Невелика кількість розробників створює дуже успішні проекти і як наслідок, багато заробляє, а переважна більшість терплять невдачі в спробах запустити новий додаток.

Особливості розробки на пострадянському просторі

В останній кілька років на пострадянському просторі спостерігається зростання кількості бажаючих розробляти програми для iOS і Android.

Говорячи про пострадянський простір, розглядаю Україну, Росію, Білорусь, Вірменію та Молдову. У регіоні працюють 15250 фахівців в 2328 компаніях, зареєстрованих на ринку бірж аутсорс Elance. Це найбільший IT ринок в Європі.

Україна займає друге місце за кількістю IT-фахівців. У Європі її випереджає тільки Великобританія. В Україні проживають 9 272 фрілансера, тобто 16% від загального числа європейських девелоперських компаній.

Автори ресурсу Yalantis вважають, що чим більше розробників знаходяться в конкретному регіоні, тим справедливішим співвідношення ціни і якості послуг. Що стосується пострадянських країн - ціни розподіляються нерівномірно.

Оплата праці в пострадянських країнах

Найпопулярніша ціна на IT-послуги становить 20 $ / год, тоді як найвища вартість - понад 100 $ / год. Росія - єдина країна в регіоні, в якій більше 1% компаній і 2,2% приватних осіб стягують 51-100 $ / год. Близько 90% представників регіону отримують 30 $ / год.

Співвідношення ціни та якості в розробці мобільних додатків

Середня ціна на послуги складає 25 $ / год. Але якщо ви хочете мати хоч якісь гарантії якісної розробки ПО, професіонали радять працювати з фізичними особами з оплатою 31-40 $ / год.

З російським рейтингом додатків і компаній розробників можна ознайомитися тут. З українським рейтингом - тут.

Андрій Терехов, CEO-фахівець компанії Ruward, ділиться цікавими спостереженнями.

1. Найчастіше підрядники не мають великого / красивого / фешенебельного офісу в столиці. Все більше продакшенів відкриваються в регіонах. Це відбувається тому, що іноземному замовнику абсолютно все-одно, де фізично знаходяться розробники. Важлива лише ефективність роботи. Що стосується витрат - в регіонах можна значно заощадити на зарплаті і оренді офісу.

При чому, ця гіпотеза вірна лише на ринку мобільних додатків. Ринок веб-розробки більш дорослий і, як правило, працює на вітчизняних розробників, яким зручніше зустрічатися особисто.

2. Для зарубіжних замовників привабливість російського / українського ринку за останні роки зросла в 2-3 рази. Якби мені довелося в двох словах пояснювати причини, я б сказала так: «Ми розумні і дешеві».

Монетизація або як заробляти на мобільних додатках

Мені, людині, який за все життя не витратив ні долара на додатки, було цікаво дізнатися, звідки беруться ці мільйони, зароблені видавцями.

Блогери habrahabr розглядають 6 найбільш популярних способів монетизації мобільних додатків.

  1. Безкоштовний додаток з рекламою

Обмежень по завантаженню немає. Мрія розробника - набрати максимальну аудиторію, зібрати про неї масиви даних і розмістити таргетовану рекламу. Приклад - Facebook. У другому кварталі 2015 року соцмережа заявила про 151% -не зростання доходів від реклами.

  1. Freemium

Додаток має базові функції і додаткові, які можна придбати вже за гроші. Головне - зацікавити користувача настільки, щоб йому захотілося більшого. Приклад - Angry Birds. Компанія Rovio надає додаток безкоштовно, але деякі додатковий рівні приховані до моменту оплати.

  1. Платні додатки

Найпростіша модель. Використовуючи всі доступні й недоступні рекламі способи, необхідно переконати користувача придбати додаток. Приклад - Calendar 5, оцінене розробником в $ 4,99. Це розумний календар для корпоративних завдань. Але варто пам'ятати, що 90% платних програм завантажуються менше, ніж 500 разів в день.

  1. Покупки всередині програми

Продавати можна все, що завгодно - реальну одяг, аксесуари, вудки для риболовлі, а також віртуальні речі - Скіл персонажа, ігрову валюту, особистий рейтинг.

Додаток для знайомств MeetMe за помірну плату дозволяє підвищити відвідування вашого профілю.

  1. Підписка

Хочеш більше контенту - плати. Приклад - додаток Umano - програма надає користувачам доступ до новинних подкастів з їх обмеженою кількістю на безкоштовній основі. При бажанні отримати необмежений доступ до матеріалів сервісу користувач може оплатити підписку.

  1. Спонсорство

В даному випадку платять не користувачі, а власники брендів. Щоб популяризувати свою компанію рекламодавці платять користувачам за виконання певних дій. Частина оплати дістається розробникам.

Найпопулярніший спосіб - реклама в додатку, найприбутковіший - підписка.

Висновки

Ринок розробки мобільних додатків все-ще не насичений. Чого не можна сказати про ринок праці. Кожен третій випускник ВНЗ хоча б раз замислювався про зміну професії, кожен десятий - брав і робив це.

Програмісти потрібні. Розробники мобільних додатків затребувані. Але тільки за умови якісного виконання роботи.

Брендінгове агентство «Колорит» не з чуток знає, що таке якісне виконання роботи. Десятки успішних брендів, що продають УТП та помітних назв.

Телефонуйте. Ми вам раді.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

12 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !