Літні ласощі: аналіз ринку морозива в Україні

Літні ласощі: аналіз ринку морозива в Україні

Категория: Исследования

13 / 05 / 2017

12341 просмотров

149 4.2684563758389 5

Прийшов час готуватися до літа. Одні відмовляються від випічки, другі - бігають по квартирі в пошуках загубленого абонемента в спортзал, ну а ми, агентство «Колоро», досліджуємо стратегії брендів морозива.

Аналіз ринку морозива показав, що найулюбленішими холодними ласощами українців залишається пломбір. Його купують 81% населення. Також популярні молочне вершкове морозиво без добавок, шоколадне і морозиво з фруктовими джемами. Детальніше про споживчі переваги можна дізнатися тут.

Найчастіше купують продукт індивідуального вживання: в стаканчику, ріжку і на паличці. Друга за популярністю упаковка для сім'ї або компанії - вагою від 0,5 до 2 кг.

Літні ласощі: аналіз ринку морозива в Україні

Лідери виробництва морозива в 2016 році

Житомирська область - попереду планети всієї. На її території розташовані ПАТ «Житомирський маслозавод» (ТМ «Рудь») і ТОВ «Три ведмеді», які виробляють 27% морозива країни.

Почесне друге місце займає Дніпропетровська область - батьківщина ТОВ «Ласунка» і ще кількох дрібних підприємств. На її частку доводиться 17,5% виробництва.

У Кіровоградській області знаходиться підприємство «Ласка», яке забезпечує ринок холодних десертів на 9,6%.

Інші великі виробники ринку українського морозива знаходяться в Харківській ( «Хладпром») і Львівській областях ( «Львівський холодокомбінат», ТМ «Лімо»).

Лідери виробництва морозива в 2016 році

Інші популярні торгові марки морозива:

  • ТМ «Геркулес»;
  • ТМ «Ажур»;
  • ТМ «Вінтер»;
  • ТМ «Мозаїка».

Динаміка виробництва морозива в Україні

2 кг. Саме стільки з'їдає морозива в рік середньостатистичний українець. Жителі західної Європи - 9,5 кг. А рейтинг любителів солодкого очолюють американці - 23,5 кг на рік!

Розглянемо, як змінювалися обсяги виробництва морозива за останні чотири роки. Дані надала Державна служба статистики України.

Динаміка виробництва морозива в Україні

З 2013 по 2015 рік спостерігалася тенденція до скорочення обсягів виробництва. За цей період валовий випуск морозива зменшився на 21,38%.

Передумови до падіння обсягів виробництва на ринку українського морозива:

Передумови до падіння обсягів виробництва на ринку українського морозива

У 2016 році обсяги виробництва збільшилися на 5,45% в порівнянні з 2015 роком. Титани «холодного» бізнесу в боротьбі за споживача оновлюють дизайн упаковок, виводять на ринок нові лінійки морозива, запускають зонтичні бренди, щоб потужності не простоювали в холодну пору року.

Тенденція до скорочення обсягів виробництва

Поки що рано робити висновки про тенденції 2017 го року, тому що ринок морозива має яскраво виражену сезонність. І температура 10.З в кінці квітня ніяк не сприяє збільшенню попиту на холодний десерт.

Експорт українського морозива

У 2016 році 10 українських підприємств пройшли сертифікацію інспекції ЄС і отримали дозвіл на експорт морозива в Європу.

Компанія «Ласунка» в 2016 році експортувала близько 56% всього українського морозива. «Рудь» належить 24% експортного потоку. Головні ринки збуту: Молдова, Грузія, США, Ізраїль і Арабські Емірати. Також планується вихід на Болгарію, Чехію та Литву.

Як показує аналіз ринку морозива головна тенденція 2017 року - виробництво товарів «private label» для європейських торгових мереж.

Експорт українського морозива

Імпорт морозива: нам ніхто не потрібен

У 2016 році вітчизняні виробники забезпечили ринок на 99,8%. Така тенденція існує на ринку останні 10 років, тому що специфіка продукту вимагає дорогого морозильного обладнання для перевезень.

Також імпортні поставки безпосередньо пов'язані з курсом національної валюти. Якщо курс не стабілізується, то закупівлі морозива з-за кордону і далі будуть мінімальними.

Імпорт морозива

Тенденції ринку морозива

Виробники використовують натуральні інгредієнти, і поступово відмовляються від консервантів і синтетичних добавок.

  • У 2015 році дітище житомирського бізнесмена Петра Рудя з однойменною назвою «Рудь» запустило ТМ «Ескімос-Organic».
  • З 2016 компанія «Три ведмеді» спеціально для шанувальників ЗСЖ випустила на ринок продукт ТМ «Твоя ферма».
  • «Ласунка», озброївшись гаслом «Морозиво як раніше», вивела на ринок лінійку «старих» рецептів

У дизайні упаковки морозива використовуються радянські мотиви, відсилання до упаковки молока, нехитрі шрифти і простий геометричний візерунок.

Тенденції ринку морозива

Тенденції ринку морозива

Щоб підкреслити натуральність продукту компанії стали використовувати в упаковці еко-матеріали. Неяскраві «молочні» кольору і лаконічність дизайну - візитна картка ТМ «моржів». Стратегія бренду також спрямована на створення почуття ностальгії.

ТМ «МОРЖО»

Іноді недобросовісні виробники в дизайні етикеток зловживають відмітками «біопродукт», «органічний продукт». Багато з них навіть не мають підтверджуючих сертифікатів якості.

Використання натурального коров'ячого молока змушує виробників підвищувати ціну на продукт. Тому паралельно на ринку з'являються лінійки бюджетного морозива.

Використання натурального коров'ячого молока

Це - звичайний пломбір у вафельному стаканчику, виготовлений згідно з ДСТУ 4733: 2007. Продажі морозива низького цінового сегмента в 2016 році склали 52%.

Упаковка, як правило, целофанова (тому що це недорогий матеріал), дизайн - яскравий, щоб виділитися серед конкурентів.

Маркетологи компанії «Три ведмеді» довго думали, як же змусити жінку забути про дієту і накинутися на кілограмовий пломбір. Так як українську жінку важко збити з наміченого шляху, стратеги відступили і створили дієтичне морозиво «Fit Line».

Чи не відомо, чи допоможе низькокалорійна лінія скинути зайві кілограми, але гірше від неї не стане, тому що рівень якості підтверджений міжнародним сертифікатом безпеки ISO 22000.

Дієтичне морозиво «Fit Line»

Дизайн етикетки продукту дихає динамікою: сплеск молока, струнка дівчина на логотипі, акцент на використанні висівок в складі. Очевидно, що морозиво зроблено для активних людей, які стежать за своїм тілом.

Ще одна тенденція ринку морозива - продукти преміум-сегмента. Слоган «Поринь у світ розкоші» відразу попереджає, що на демократичну ціну краще не розраховувати. Назва «Монако» також натякає, що це продукт преміум-класу - для тих, хто може дозволити собі променад по французькій Рів'єрі.

Назва «Монако»

Серед інгредієнтів - екзотичні наповнювачі, нестандартні смаки. Тонкий шрифт в комбінації з золотом і темними відтінками додають вишуканість і елітарність.

Компанія «Ласка» також вирішила помандрувати і випустила лінійку продукції з відсиланням до різних країн. Дизайн етикетки яскравий і динамічний. Ідея «географічного» морозива цікава, але на думку маркетологів брендінгового агентства «Колоро» - погано реалізована. Лінійка не має об'єднуючого елементу, тому не сприймається покупцем як єдине ціле.

Компанія «Ласка»

З головними тенденціями споживання продуктів харчування в 2016 році можна ознайомитися на сайті агентства «Колорит».

Прогнози щодо розвитку ринку морозива

1, Починаючи з 2000 року на ринку відбувається зміцнення позицій великих компаній і ліквідація дрібних локальних операторів. Якщо в 1990-х роках в Україні було зареєстровано 150 виробників морозива, то в 2013 році їх залишилося всього 23.

2, У 2017 році конкуренція між лідерами виробництва буде збільшуватися, тому варто подбати про якісні складових продукту і розробці ефективної стратегії бренду.

3, Обсяги виробництва в 2017 незначно збільшаться за рахунок зростання експорту в Західну Європу.

4, Компанії будуть намагатися знизити вартість морозива, причому не на шкоду власному бюджету, а зменшуючи розмір порції.

Проаналізуємо ринок інших продуктів і створимо неповторну упаковку. Розповімо про головні тенденції просування бренду і намалюємо портрет споживача. Відповімо на ваш телефонний дзвінок і обов'язково піднімемо настрій.

Чекаємо спілкування з розкритими обіймами.

info@koloro.ua

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

149 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !