Аналіз ринку приватної медицини україни у 2017 році: особливості і фірмовий стиль кращих клінік

Аналіз ринку приватної медицини україни у 2017 році: особливості і фірмовий стиль кращих клінік

Категория: Исследования

24 / 07 / 2017

5136 просмотров

33 4.030303030303 5

Згідно з рекомендаціями ВООЗ та ЄС необхідний мінімум бюджетних витрат на охорону здоров'я - 5% ВВП. В Україні ці витрати складають 2,5% ВВП. У 2016 році Кабмін скоротив виплати на утримання ліжко-місць і закупівлю ліків. Державні лікарні не отримують достатнього фінансування, якість послуг погіршується, медперсонал продовжує приймати «подяки» (читати хабара). Саме це замкнене коло змушує людей звертатися в приватні клініки.

70% українських приватних клінік - стоматологічні. Також затребувана допомогу в таких галузях охорони здоров'я як гінекологія, офтальмологія, хірургія і неврологія. Найрідше українці звертаються до приватних психологам і онкологів. Можливо, тому що консультації таких фахівців дуже дорогі. Одне відвідування онколога може обійтися в 5000 грн.

Крім державних і приватних клінік, в Україні набирають популярність приватні кабінети та сімейні лікарі, які працюють на себе. Ось, що з цього приводу думає куратор Medical Business Forum.

Ринок приватних клінік України

Приватні кабінети дають лікареві можливість самостійно регулювати рівень завантаженості і цін. Також існує «економ-пропозиція» автономної роботи - консультація вдома, так звані сімейні лікарі. Такий тип роботи можливий, якщо обстеження не вимагають габаритного обладнання.

Онлайн-консультації поки не дуже популярні в нашій країні. В Америки, наприклад сеанс інтернет-медицини коштує 250 доларів.

В огляді ринку приватної медицини України будемо порівнювати установи за такими критеріями:

  • доступність (чи легко потрапити на прийом / дістатися);
  • цінова політика;
  • якість послуг, що надаються;
  • рівень сервісу;
  • співвідношення якості послуг і їх вартості;
  • кількість доступних послуг;
  • рівень професіоналізму медперсоналу;

Рейтинг приватних клінік України

Рейтинг складали компанії, які займаються медичним страхуванням. Вони оцінювали такі клініки:

Приватні клініки України

У таблиці вказано, яке місце в рейтингу займає клініка при окремій оцінці різних критеріїв.

Рейтинг приватних клінік України

З чого складається ціна на послуги приватних клінік?

На думку Тетяни Павлюченко, глави компанії «Аско-медсервіс», вартість лікування в більшій мірі залежить не від якості послуг, що надаються, а від «статусності» клініки. Серед лідерів ринку відмінності в ціні на однакові послуги становлять 50-80% при єдиному рівні якості. Це означає, що споживач переплачує за репутацію.

Найдорожчі представники ринку приватної медицини: American Medical Centers, «Борис», «Добробут», Eurolab, «Оберіг» та «Медіком».

Брендингові агентство «Колорит» підказує, які є способи заощадити на відвідуванні приватних клінік.

  • На сайтах pokupon.ua і superdeal.ua ви можете придбати купон на знижку, який може знизити витрати аж до 85%.

Як заощадити на відвідуванні приватних клінік

Фото. Знижки на сайті SuperDeal

  • Питати про знижки у працівників клініки. Дівчата на рецепції охоче підкажуть вам про майбутні акції та «гарячих годиннику». Наприклад, в клініці «Новий зір» пройти повну діагностику зору з 16:00 до 18:00 коштує 550 грн. В інші години - 860 грн. Такі зміни в ціні допомагають розподілити завантаженість між лікарями. Клієнти приходять, коли зручно не їм, а клініці.
  • Проходити діагностичні послуги в нічний час. У столиці рентген або комп'ютерна томографія доступні цілодобово. Більш того, якщо ви приїдете після півночі, то можете заощадити до 30% від загальної вартості.

Як заощадити в приватній клініці

Фото. Знижки на МРТ на сайті М24

  • Стати постійним клієнтом. Припустимо, «Добробут» вже одного разу зарекомендував себе як центр з професіоналами. Якщо ви звернетеся в цю приватну клініку повторно, нехай навіть з іншого питання, сміливо можете розраховувати на 10-25% знижки. Клініка Mediland пропонує знижку 25% тим, хто погодиться стати постійним клієнт терміном на 1 рік.

Як заощадити на відвідуванні приватної клініки

Фото. Річний контракт з приватної клініки Mediland

  • Купівля пакетних досліджень обійдеться дешевше, ніж діагностика кожного органу по-окремо. Цей варіант підійде для любителів перевіряти свій організм з частотою раз на півроку. Так може проявитися тим, що лікарі візьмуться лікувати найменше відхилення від норми.

Як заощадити в приватній клініці

Фото. Знижки на пакетні дослідження

  • Торгуватися. У прямому сенсі цього слова. Заявити, що якщо установа не знизить вартість до бажаного вами рівня, ви підете до конкурентам. Якщо мова йде про суми до 500 грн, клініка може собі дозволити бути незговірливою. Якщо мова йде про більшу вартості, можете розраховувати на «індивідуальну програму лояльності».

Як вибрати приватну клініку?

Дослідження українського ринку приватної медицини показали, що у споживача є велике вибір. Але як же серед 50 багатопрофільних клінік вибрати ідеальне співвідношення ціни і якості?

На думку працівника сфери страхування Володимира Ващенко, лише 30% медичних установ в Україні надають високий рівень сервісу.

Як вибрати приватну клініку

Фото. клініка Медіком

Брендингове агентство «Колорит» радить при виборі звертати увагу на такі аспекти:

  • Як довго медична клініка на ринку? Розширюється чи мережа? Відповіді на ці питання можна отримати на офіційному сайті клініки. Розвинена мережа свідчить не тільки про хороше фінансування клініки, а й загалом про позитивної репутації установи.
  • Рекомендації знайомих. Людина, якій ви довіряєте, може щиро розповісти, уважним чи був лікар, не нав'язували чи з метою заробітку зайвих процедур, і головне - який результат відвідування.
  • Фірмовий стиль приватної клініки. Не варто недооцінювати роль брендингу в медичному бізнесі. Ринок перенасичений, і якщо у клініки «руки дійшли» до унікальної торговельної пропозиції, значить з якісним сервісом розібралися і поготів. Не варто довіряти «безликим» клінікам і новачкам на ринку.
  • Відгуки про клініку на інтернет-форумах і на сайтах на кшталт doc.ua, doc.guru. Це сервіси, на яких можна почитати відгуки клієнтів про клініку, про конкретного фахівця, дізнатися про систему знижок і навіть записатися на прийом.

Ресурс doc.ua дозволяє користувачам вільно ділитися своєю думкою. Радує наявність негативних відгуків, які підтверджують реальність сайту.

Сервіси для пошуку лікарів

Фото. Фрагмент сайту doc.ua

«У пошуках лікаря українці звикли керуватися рекомендаціями знайомих. Але якщо ви переїхали в інше місто, соромитеся виносити медичну проблему на загальне обговорення, або необхідний лікар, з яким ваше оточення не стикалося - онлайн-сервіс doc.ua допоможе вам », - каже керівник проекту Сергій Казанцев.

Засновник ресурсу doc.ua

Фото. Сергій Казанцев, засновник ресурсу doc.ua

На відміну від doc.ua, ресурс doc.guru також надає користувачам інформацію про медичні препарати: інструкцію і перелік аптек, де продається препарат.

Матеріали по темі:

Як створити бренд приватної медицини

Для того, щоб стати «номером один» у свідомості споживача, недостатньо якісно надавати послуги за адекватні ціни. Необхідно створити бренд. Назва, логотип, фірмовий стиль, слоган, дизайн корпоративного одягу і ділової документації допоможуть потенційному клієнту запам'ятати клініку і в подальшому зупинити вибір саме на ній.

Розглянемо позиціонування брендів 3-х відомих клінік Києва.

Клініка «Добробут»

НеймінгДобробут, тобто «добрий побут» - це забезпеченість особистості необхідними матеріальними благами. Забезпечувати і захищати матеріальні блага клієнтів - було головним завданням страхової компанії «Добробут» в 2001 році. Практично відразу ж після створення компанія переорієнтувалася на медичну галузь (відділення невідкладної допомоги, 2001 рік), зберігши назву. «Добробут» - добрий побут забезпечити може кожен, хто здоровий.

Клініка «Добробут»

Фото. Інтер'єр клініки «Добробут»

Логотип.  Час від часу навіть успішно працюють компаніям необхідний ребрендинг. Клініка «Добробут» чудово розуміє, що фірмовий стиль клініки - це спосіб донести до споживача свої цінності. У 2016 році логотип модифікували: блакитний колір замінили на синій, додатковий текст «медична мережа» на «здоров'я країни», а фірмовий персонаж став менш гнучким.

Малюнок. Ребрендинг логотипу медичної мережі «Добробут»

Унікальна торгова пропозиція. Якщо кваліфікацією лікарів, працюватиме цілодобово і системою знижок нікого не здивуєш, то освітні програми для населення - це новинка українського ринку приватних клінік. Деякі курси платні (приблизно 450 грн), деякі - у вільному доступі.

Курси клініки «Добробут»

Картинка. Курси і соціальні проекти клініки «Добробут»

Клініка «Борис»

Неймінг. Засновник клініки Михайло Радуцький, визнається, що назвав установу в честь батька. Борис Радуцький помер в день, коли була зареєстрована клініка.

Клініка «Борис»

Фото. Робочий момент в клініці «Борис»

Логотип. У клініки текстовий логотип - білі букви на синьому тлі. Синій колір - найпопулярніший для створення корпоративних логотипів. Він асоціюється зі стабільністю і чесністю. Червона лінія серцевого ритму оживляє зображення і відсилає до медичної тематики. Вердикт: лаконічний зрозумілий лого.

Логотип клініки «Борис»

Фото. Логотип клініки «Борис»

Унікальна торгова пропозиція. Слоган клініки відображає головний принцип її позиціонування: «Борис - всегда допомога». Центр був відкритий в 1993 році. У той час медична допомога 24/7 була рідкістю. Цим «Борис» і виділявся серед конкурентів. Зараз же сама клініка так відгукується про своїх можливостях.

Унікальна торгова пропозиція клініки «Борис»

Фото. Фрагмент сайту клініки «Борис»

Михайло Радуцький теж робить акцент на доступності послуг днем і вночі.

Цитата Михайла Радуцького

Клініка ADONIS

Неймінг. Відмінне назву. По-перше, семантичне значення підходить за змістом. Адоніс - це лікувальна рослина, на основі якого роблять настій для лікування серцево-судинних захворювань. Також Адонісом називають вродливого юнака, але навряд чи маркетологи вкладали саме цей сенс. По-друге, назва лаконічно. 6 букв і менше - ідеально для запам'ятовування аудиторією.

Логотип клініки ADONIS

Малюнок. Логотип клініки ADONIS і рослина, що надихнула маркетологів

Логотип. Схематичне зображення квітки горицвіту. Симетрія і округлі лінії заспокоюють. Зелений колір часто використовують, щоб підкреслити еко-спрямованість компаній. Зелені мотиви в інтер'єрі заспокоюють відвідувачів під час очікування прийому.

Кольори в логотипах

Малюнок. Характеристика зеленого логотипу

Унікальна торгова пропозиція. У клініці ADONIS працює міжнародний відділ, який займається прийомом і лікуванням хворих з-за кордону. Фахівці повністю організовують візит гостя, починаючи від покупки авіаквитка і закінчуючи доставкою необхідних ліків.

Інтер'єр клініки ADONIS

Фото. Інтер'єр клініки ADONIS

Брендинг приватної медицини - це не елемент розкоші, це спосіб вижити і стати прибутковою клінікою в умовах високо конкурентного середовища. Якщо «Добробут» і «Медіком» відмінно розбираються в тілі пацієнта, то «Колорит» - професіонал з його свідомості.

Давайте разом відповімо споживачеві на питання «Яка ж приватна клініка краща в Україні?»

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

33 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !