Аналіз м'ясного і ковбасного ринку україни за 2016-2017 рік

Аналіз м'ясного і ковбасного ринку україни за 2016-2017 рік

Категория: Исследования

02 / 08 / 2017

5812 просмотров

41 3.390243902439 5

Обсяги виробництва м'ясоковбасної продукції в Україні

Три роки тому збитки понесли всі галузі української промисловості. М'ясоковбасне виробництво не стало винятком. Відповідно до маркетингових досліджень «Колорит» на те є 3 причини:

  • зниження платоспроможності населення;
  • російське продовольче ембарго;
  • низькі річні квоти на експорт товарів в ЄС. За кожну тонну понад квотою потрібно платити мито в розмірі одна тисяча двадцять чотири євро.

Обсяги виробництва м'ясних та ковбасних виробів

Але, починаючи з січня 2016 року, ситуація поліпшується - обсяги виробництва зростають.

Згідно з даними Держстату в січні 2017 року було вироблено 4,3 тис. тон свіжого і охолодженого м'яса великої рогатої худоби, що на 44,2% більше, ніж в січні 2016 року. Обсяги виробництва замороженого м'яса за той же період зросли на 41,7% (з 0,7 тис. тон до 1,2 тис. тон).

Обсяги виробництва м'яса великої рогатої худоби

М'яса свинини в Україні виробляється приблизно в 6 разів більше, ніж м'яса великої рогатої худоби (ВРХ). У цій галузі також простежується позитивна динаміка нарощування обсягів виробництва. У січні 2016 року було вироблено 17,7 тис. Тон свіжої та охолодженої свинини. У січні 2017 - 19,1 тис. Тон, що на 7,3% більше. Що стосується замороженої свинини, на початку 2016 року обсяги досягли 1,2 тис. Тон, а до травня 2017 року виробництво зменшилось на 16,7% (до 1,0 тис. Тон).

Обсяги виробництва свинини

М'ясо свійської птиці - головний український м`ясопродукт. Його виробляють в 15 разів більше, ніж м'яса великої рогатої худоби, і в 4 рази більше свинини. Обсяги виробництва свіжого і охолодженого м'яса свійської птиці з січня 2016 збільшилися на 23,2% (з 56,2 тис. Тон в січні 2016 року до 73,2 тис. Тон в січні 2017 року). А ось виробництво замороженого м'яса свійської птиці має негативну динаміку. У січні 2016 року українські промисловці поставляли на ринок 20 тис. Тон, а в січні 2017 це число знизилося до 17,5 тис. Тон, тобто на 12,5%.

Обсяги виробництва м'яса свійської птиці

Розрізняють такі типи ковбасних виробів:

Типи ковбасних виробів

У січні 2016 року в Україні було вироблено 16,7 тис. Тон ковбасних виробів. За рік ми збільшили цей показник до 18,4 тис. Тон, тобто на 10,2%.

Можна зробити висновок, що м'ясо-ковбасних промисловість повільно, але впевнено виходить з кризи: обсяги виробництва зростають. І, як наслідок, збільшуються споживання м'ясних продуктів і обсяги експорту.

Обсяги виробництва ковбасних виробів

Читайте також:

Портрет споживача м'ясної та ковбасної продукції

Скласти портрет споживача м'ясної та ковбасної продукції досить складно, тому що це - товари масового споживання.

Неодружені чоловіки найчастіше купують ковбаси або м'ясні напівфабрикати в упаковках 200-500 грам. Жінки у віці від 25 років, як правило, набувають свіже м'ясо у великих упаковках (від 800 грам).

Люди з низькою платоспроможністю (студенти, пенсіонери, бюджетники) купують м'ясні та ковбасні вироби рідко - 2-3 рази на місяць.

Найбільш популярна продукція серед українців різного віку і соціальних статусів - свіжа курятина. Її вибирають з-за низької калорійності (у порівнянні зі свининою) і прийнятної ціни (у порівнянні з яловичиною).

Ринок м'яса і ковбас: імпорт

За останні 6 років обсяг м'яса птиці, яке ввозиться з-за кордону в Україну, збільшився. У 2011 році в Україні імпортували 61096 тон, а в 2016 ця цифра зросла до 83 296 тон.

Що ж стосується м'яса ВРХ, свинини і ковбасних виробів - обсяг імпортних товарів в порівнянні з 2011 роком зменшився на 2036 тонн (58,1%), 83369 тон (96,7%) і 2926 тон (88%) відповідно.

Імпорт м'ясних і ковбасних виробів

Аналогічні тенденції можна побачити на діаграмі в доларовому еквіваленті.

Імпорт м'ясних і ковбасних виробів

Ринок м'яса і ковбас: експорт

Найбільше за кордон експортується м'яса свійської птиці. У 2016 році цей показник досяг 240 163 тони. Що на 79,3% більше, ніж в 2011 році.

Також за 6 років зросли обсяги експорту м'яса великої рогатої худоби: з 12993 тон до 35084 тон (на 37%).

А ось обсяги свинини і ковбасних виробів, що йдуть на експорт, мають негативну тенденцію. Поставки м'яса свинини з 2011 року впали на 25,3%, ковбасних виробів - на 12,2%.

Експорт м'ясних і ковбасних виробів

Діаграма експорту м'ясо-ковбасних виробів в доларовому еквіваленті.

Експорт м'ясних і ковбасних виробів

Головні гравці українського м'ясного ринку

1. Миронівський хлібопродукт

До складу агропромхолдингу входять кілька виробників м'ясної продукції: Наша Ряба, фуа-гра, Chateau Galicia і Сертифікований ангус.

Продукція Миронівського хлібопродукту

Фото. Продукція Миронівського хлібопродукту: фуа-гра, Наша Ряба і Chateau Galicia

У 2015 році Миронівський хлібопродукт займав 40,7% м'ясного ринку України. Також компанія під ТМ Qualiko експортує продукцію в 65 країн світу.

2. Комплекс «Агромарс»

Реалізує курятину під франчайзингової ТМ «Гаврилівські курчата». Частка на українському ринку - 9,2%. Експортує м'ясо в Німеччину, Голландію, Ірландію і Ірак.

Продукція ТМ Гаврилівські курчата

Фото. Продукція ТМ «Гаврилівські курчата»

Також важливими гравцями ринку є компанія «Агро-Овен» (бренд «Золотко»), АПК Інвест (бренд «М'ясна весна»), АПГК Дніпровська (бренд «Знатна курка»), Володимир-Волинська птахофабрика (бренд «Чеботурочка - селянська курочка »), фермерське господарство« Улар ».

Головні гравці українського ковбасного ринку

1. М'ясна фабрика «Фаворит плюс»

Фабрика випускає продукцію під трьома торговими марками: «Ковбасний ряд», «Добров» і «М'ясна лавка». У 2016 році підприємству належало 14,2% обсягу ринку ковбасних виробів. Виробничі потужності знаходяться в смт. Ювілейне (Дніпропетровська область). Під кожною торговою маркою випускаються товари різного цінового сегмента.

Продукція Фаворит Плюс

Фото. Продукція фабрики «Фаворит Плюс»

Продукція Фаворит Плюс

2. Глобинський м'ясокомбінат

Виробництво знаходиться в Полтавській області. М'ясокомбінат впевнено нарощує оберти: за перше півріччя 2016 року обсяги виробництва збільшилися на 11% у порівнянні з першим півріччям 2015 року.

Продукція: варені, варено-копчені, напівкопчені, сирокопчені та сиров'ялені ковбаси, сосиски, сардельки, шинка, м'ясні делікатеси, ковбаски для смаження, м'ясний хліб і паштети.

Продукція ТМ Глобино

Продукція Глобинського м'ясокомбінату

Всі етикетки виконані в червоних тонах. Текстовий логотип розміщений всередині патерну у вигляді сонячних променів. На кожній ковбаски виробник нагадує, що продукція відповідає світовим стандартам.

Компанія також має м'ясну лінійку преміум-класу - сиров'ялені ковбаси «Італійські традиції». На білій лаконічною упаковці розміщений прапор Італії.

3. М'ясокомбінат «Ятрань»

Підприємство знаходиться на території Кіровоградської області. Асортимент ковбасних виробів становить понад 200 найменувань, серед яких: варені, сирокопчені, варено-копчені та напівкопчені ковбаси, сосиски, сардельки, паштет і навіть пельмені з варениками.

У 2016 році ТМ «Ятрань» стала переможцем дегустаційного конкурсу World Food Ukraine.

«Ятрань» випускає дві спеціалізовані серії продукції: «Пікнік» і «Ятранчік». Перша - асорті з сосисок вагою 410 грам. Друга - серія, розроблена спеціально для дітей - в складі зменшено кількість жирів, спецій і солі, повністю виключено вміст сої і барвників.

Продукція ТМ Ятрань

Фото. Продукція м'ясокомбінату «Ятрань»

Також серед головних гравців ковбасного ринку: ПрАТ «Український Бекон», ПрАТ «Кременчукм'ясо», Салтівський м'ясокомбінат, м'ясна фабрика «Алан».

Тенденції м'ясоковбасної ринку України

Останні 3 роки українська економіка переживає не кращі часи, і м'ясо-ковбасних виробництво не стало винятком. Передумови до зниження виробництва такі:

  • Зростання вартості сировини, що тягне за собою підвищення вартості готової продукції.
  • Відхід з ринку кримських підприємств і покупців.
  • Тимчасовий простій підприємств в Донецькій області.
  • Зниження купівельної спроможності через інфляцію.
  • Частковий перехід підприємств у тіньову економіку. Збуваючи продукцію на ринку, дрібні виробники ухиляються від сплати податків.

Не дивлячись на перераховані вище фактори, підприємці знайшли вихід, запустивши лінії виробництва бюджетних продуктів і налагодивши експорт в країни Азії та Африки.

Починаючи з січня 2016 обсяги виробництва м'яса свійської птиці та м'яса ВРХ стабільно збільшуються. А ось виробництво свинини і ковбаси за останні два роки просіло.

Розглянемо кожну галузь окремо.

Ринок курятини

За останні 1,5 року обсяг виробництва курятини збільшився. Основний приріст дають великі виробники, але в сільських господарствах теж простежується тенденція до нарощування обсягів. За даними Українського клубу аграрного бізнесу в 2016 році фермери виробили на 0,8% більше курячого м'яса, ніж в 2015 році.

У травні 2017 року, вперше після введення російського ембарго, показники виробництва і експорту відповідали рівню докризового 2013 року.

Підприємцям вдалося вибратися з кризи, тому що вони заздалегідь почали шукати виходи на ринки Азії та Африки.

Україна також зацікавлена ​​в експорті курятини в західну Європу, але квоти в розмірі 16 тис. Тон для охолодженого і 20 тис. Тон для морозива м'яса роблять поставки фінансово невигідними - за ввезення кожної тони понад квоту необхідно доплачувати. Українські підприємці намагаються вирішити цю проблему шляхом будівництва власних цехів по переробці продукції в Європі.

Ринок великої рогатої худоби

Обсяги виробництва м'яса ВРХ ростуть. А ось обсяги експорту знижуються. Це можна пояснити роботою дрібних фермерських господарств, які забезпечують м'ясом лише внутрішній ринок.

Ринок має великі перспективи, так як Україна може експортувати яловичину і телятину в країни Близького Сходу. Цей ринок на 75% залежить від поставок товарів з-за кордону і не обмежений релігійними причинами (свинина, наприклад, навряд чи буде популярна в мусульманському регіоні). Про результати такої співпраці можна буде говорити не раніше кінця 2018 року, так як в лютому 2017 наш продукт вперше з'явився на ринках Іраку.

Ринок свинини

На ринку свинини все не так райдужно. Хоч обсяги виробництва і виросли на 15% в порівнянні з початком 2016 року, але кількість експортованих товарів з кожним роком зменшується.

Відмова від української свинини обумовлений трьома причинами:

  • епідемія африканської чуми, що зменшила кількість поголів'я свиней;
  • заборона на поставки в Російську Федерацію, яка до 2014 року була основним ринком збуту;
  • в країнах ЄС є жорсткі норми по контролю якості, які поки що не можуть задовольнити українські виробники.

Хороша новина - Україна почала експортувати свинину на ринки Вірменії, В'єтнаму, Грузії, Китаю і Казахстану, але поки що обсяги занадто малі.

Ринок ковбасних виробів

В умовах кризи населення не поспішає купувати ковбасні вироби. Усередині країни ковбаси не затребувані, експорт за кордон - ще не налагоджений. Тому виробники зазнають збитків.

У 2017 лідери галузі зайнялися переобладнанням заводів. В майбутньому це дасть можливість виробляти товари, які відповідають європейським нормам якості і будуть придатні для експорту за кордон.

Тенденції в дизайні упаковки м'ясних і ковбасних виробів

1. Видимість відмінна

Бренд Cleaver має просту маркування, що допомагає споживачам зрозуміти, який саме продукт лежить на полиці. Прозора плівка допоможе візуально впевнитися в якості купується м'яса.

Тенденції в дизайні упаковки і етикетки

Фото. Продукція м'ясного бренду Cleaver

2. Нестандартна упаковка для нестандартно продукту

Місія компанії Beyond Meat - повністю замінити тваринний білок рослинними білками. Вони випускають продукти, які на смак не відрізниш від справжнього м'яса, і упаковка просто «кричить» про це. На етикетці зображений метафоричний колаж - рослинна їжа викладена у формі силуету курки. На передній панелі упаковки є віконце, через яке видно продукт. Лотки, в яких знаходиться «рослинне м'ясо» ідеально підходять для вторинної переробки і багаторазового використання.

Тенденції в дизайні упаковки і етикетки

Фото. Продукція бренду Beyond Meat

3. Графічна елегантність

Коко Шанель одного разу сказала: «Розкіш не в багатстві, а у відсутності вульгарності». Компанія Extrem Puro Extremadura, яка випускає м'ясні продукти з іспанської чорної свині, розробила лаконічний дизайн упаковки. Використана мінімальна колірна палітра і так звана «ієрархія» друкованих елементів.

Тенденції в дизайні упаковки і етикетки

Фото. Продукція бренду Extrem Puro Extremadura

Читати також:

4. Пегас в продукті і на упаковці

Українська студія інтер'єру Polaris вирішила використовувати ковбаску в якості подарунка постійним клієнтам. Вони розробили казковий дизайн упаковки, в якому абсолютно відсутні «м'ясні» мотиви. Такий дизайн відмінно підходить для подарункових варіантів, але його навряд чи оберуть для щоденних покупок.

Тенденції в дизайні упаковки і етикетки

Фото. Подарункова ковбаса від Polaris

5. Фотоакценти

Яскраві життєві моменти лежать в основі дизайну упаковки ТМ «Північно-Захід». На відміну від попереднього варіанту упаковка має прозорі ділянки, які дають можливість покупцеві оцінити продукт.

Спеціальні текстові маркери як «з Петербурга» або навіть сама назва «Північно-Захід» вказують на територіальну приналежність бренду і допомагають клієнтам ідентифікувати місцеві продукти на полицях супермаркетів.

Тенденції в дизайні упаковки і етикетки

Фото. Продукція ТМ «Північний Захід»

Якщо ваш особливою продукт заслуговує особливої ​​упаковки, ви можете звернутися в брендінгове агентство «Колорит». Ідеї ​​- наші, прибуток - ваша.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

41 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !