В умовах сучасної епохи швидкого харчування і фаст-фуду, продукти швидкого приготування набирають неймовірну популярність. Сніданок швидко і «на швидку руку», офісні обіди, відрядження вже практично не обходяться без продуктів швидкого приготування. Для сучасного споживача час і зручність має набагато більшу цінність, ніж повноцінне харчування.
Саме тому даний сегмент ринку має тенденцію до постійного зростання гравців ринку і підвищення попиту на продукцію. В умовах жорсткої конкуренції виробники роблять основний акцент на складному складі продукції, а також на оригінальному і зручному дизайні упаковки.
Продукти швидкого приготування - це продукція, приготування якої займає у споживача всього кілька хвилин і вимагає невеликих грошових витрат.
Виділяють наступні товари швидкого приготування:
- Каші швидкого приготування;
- Макаронні вироби і локшина;
- Супи і бульйонні кубики;
- Картопляне пюре;
- Мюслі і сухі сніданки.
Крім того, до продукції швидкого приготування відносять також приправи, желе і киселі.
Упаковка продуктів швидкого приготування
Для продукції моментального приготування, найчастіше, виробники використовують три види тари:
- Картонна упаковка;
- Гнучка упаковка;
- Пластикова упаковка.
Картонна упаковка
Картон один з найжорсткіших матеріалів, що володіє високою здатністю зберігати форму.
Крім того, картон - натуральний матеріал і легкий, з максимально зручним процесом виробництва, матеріал гнучкий і податливий.
Йому можна надати практично будь-яку форму. Простий в утилізації і вважається одним з найбільш екологічно чистих видів упаковки.
Сучасна картонна упаковка, покрита спеціальними плівками, має високу стійкість до намокання.
Єдиний недолік картонної упаковки - досить висока вартість, в порівнянні з полімерними матеріалами.
Картонна упаковка застосовується, як правило, для каш швидкого приготування, сухих сніданків, різного виду круп, пластівців і мюслі.
Гнучка упаковка
Гнучка упаковка – тара для пакування продуктів харчування, тиск внутрішньої атмосфери якої збігається з тиском навколишнього зовнішнього середовища.
Завдяки своїм властивостям даний вид упаковки має високу гнучкістю, а також легко адаптується під зміни тиску зовнішнього середовища, в залежності від коливань в навколишнє середовище - гнучка упаковка змінює свої розміри.
Основними перевагами гнучкої упаковки є: легкість, герметичність і безпеку, висока міцність, зручність і економічність.
В якості вихідних матеріалів для гнучкої упаковки використовуються різні полімерні плівки на основі паперу, фольги, поліолефінів, що дозволяє пакувати в гнучку упаковку товари практично будь-якого призначення.
Пластикова упаковка
Пластикова упаковка є найвигіднішою і економічною в порівнянні з картонної і гнучкою видами тари. Як правило, для продуктів швидкого приготування використовують два види пластикової упаковки:
- Пластикові контейнери з щільною кришкою;
- Пластикові баночки, заварені кришкою, виготовленою з алюмінієвої фольги.
У першому випадку, кришка додатково декорується етикеткою, у другому - як етикетки виступає сама кришка з алюмінієвої фольги.
Крім низької собівартості, пластикова упаковка відрізняється також високою міцністю і безпекою.
З недоліків слід виділити кілька занижені в порівнянні з іншими видами тари бар'єрними властивостями.
Як упаковка продуктів швидкого приготування впливає на споживача
Серед виробників сегмента величезною популярністю користується саме гнучка упаковка, і в першу чергу, це пов'язано із зручністю даного виду упаковки для цільової аудиторії. У гнучкому впакуванні сьогодні можна знайти каші моментального приготування, макаронний вироби, супи, картопля, приправи, желе і киселі. Продукти швидкого приготування в гнучкому впакуванні зручно взяти з собою на роботу, в поїздку. Така упаковка дуже легка і займає мінімум місця.
Картонну тару найчастіше застосовують при пакуванні сухих сніданків - різного виду пластівців (вівсяних, гречаних, кукурудзяних, пшеничних і т.д.), каш і круп, великих порцій картопляного пюре, мюслі. Як правило, такі товари купуються споживачем для вживання в домашніх умовах. Картонна упаковка - оптимальна для тривалого зберігання.
Пластикова упаковка застосовується як тара для макаронних виробів, локшини, супів і картопляного пюре. Як правило, споживач купує продукти в такій упаковці в тих випадках, коли упаковка повинна замінити йому посуд, коли немає можливості використовувати тарілку або іншу тару, при вживанні їжі.
Здійснюючи покупку, споживач звертає увагу не тільки на вигляд і зручність упаковки, вагомими факторами вибору є також:
- Смакові властивості продукції;
- Асортимент;
- Вартість;
- Популярність торгової марки;
- Дизайн пакування;
- Реклама.
Дизайн упаковки продуктів швидкого приготування
Розробка упаковки і її нестандартного дизайну - стали невід'ємними умовами успішної діяльності виробника в умовах високої ринкової конкуренції. Сьогодні виробники продуктів швидкого приготування намагаються придумати не тільки яскраву упаковку, привертає увагу, а й приділяють велике значення її дизайну і ергономіки.
У зв'язку з цим, перш ніж почати працювати над дизайном упаковок слід провести ряд маркетингових досліджень, вивчити ринок і конкурентів, скласти портрет споживача і проаналізувати його очікування. Маючи в своєму розпорядженні таку інформацію набагато легше вибрати форму упаковки, її вид, матеріал, колірну гамму, графічне і текстове оформлення.
У дизайні упаковки продукції швидкого приготування можна виділити загальні прийоми і тенденції, що застосовуються виробниками досить часто:
1. Дизайн упаковки для каші швидкого приготування, як правило, використовує яскраві зображення фруктів, злаків і ягід; а також апетитне зображення вже готової каші. Часто на упаковці також зображують привабливу ложку, наповнену паряться кашею, на тлі ллється молоко або бурштинових цівок меду. Створення «смачного» продукту - одна з головних тенденцій в дизайні упаковки каш. Ще однією розповсюдженою тенденцією є використання зображень злаків і класів, на тлі розкішних пшеничних полів. Схожий прийом використовує і дизайн упаковки крупи.
2. Для сухих сніданків характерно застосування цікавого, як правило, мультиплікаційного або казкового персонажа, дизайн направлений в більшості випадків на дітей і їх батьків.
3. Що стосується мюслі, то основною тенденцією тут є зображення на упаковці фотографій здорових, сповнених енергії і струнких дівчат. В основному дана продукція орієнтована на жінок, які дотримуються правил здорового харчування і стежать за своєю фігурою. Така упаковка пропонує їм частіше за все не тільки сам продукт, а й унікальну програму дієти.
4. Дизайн упаковки макаронних виробів використовує найчастіше зображення готової гарячої локшини і соковитих шматочків м'яса, грибів, курки і т.д. в залежності від смакових властивостей. Крім того, в дизайні упаковки виробники прагнуть використовувати яскраві кольори жовтого, червоного, синього і зеленого для максимального залучення уваги. Такі ж прийоми застосовуються і для картопляного пюре.
5. На упаковці супів практично всі виробники застосовують зображення гарячого, тільки приготованого супу в тарілці або гуртку, на задньому фоні при цьому розміщують картинки овочів. Круп і інших інгредієнтів, підкреслюючи тим самим натуральність продукту. Більшість виробників оформляє упаковку в зеленних тонах, доповнюючи тим самим тему природність і натуральність, створюючи образ «домашнього» продукту.
Що стосується дизайну етикетки, то особливості гнучкою і картонної упаковки дають виробникам можливість не виготовляти окремо етикетку, а створити цілісний образ продукції тільки за рахунок простору самої упаковки. Для пластикової тари, що заварена кришкою - етикеткою виступає сама кришка з алюмінієвої фольги. Для пластикових контейнерів з окремою кришкою необхідно виготовлення етикетки, як правило, виробники використовують просту паперову етикетку-вкладиш.
Гнучка упаковка дає найширші можливості в дизайні, за рахунок застосування полімерних плівок в складі упаковки. Це дає можливість створити ефект матовості або ж металізації, виготовлення упаковки з прозорими віконцями..
Замовити розробку унікального і нестандартного дизайну упаковки для продуктів швидкого приготування ви можете у брендінгового агентства KOLORO.