Психологія сприйняття шрифтів або як керувати настроєм споживачів

Психологія сприйняття шрифтів або як керувати настроєм споживачів

Категория: Дизайн

02 / 03 / 2016

83073 просмотров

613 4.0065252854812 5

Будучи частиною фірмового стилю, шрифт асоціюється з продукцією бренду і є одним з найважливіших засобів комунікації компанії зі споживачами. Згідно з останніми дослідженнями психологів, правильно підібраний шрифт задає людині настрій під час читання тексту. Насправді, одне і те ж слово, набране різними шрифтами, буде зовсім по-різному сприйматися. До того ж, необхідно пам'ятати про цільову аудиторію, для якої створюється рекламне повідомлення. Наприклад, ділові партнери навряд чи оцінять легкий грайливий шрифт, а діти не будуть в захваті від суворого прямого напису.

красивий шрифт для сприйняття

Вплив шрифту на емоційне сприйняття споживачем бренду

Психологи виділяють кілька наступних типів шрифтів по їх впливу на настрій споживачів.

Прямі витягнуті шрифти

Повідомляють діловий настрій і є практично універсальними шрифтами. Проте, слід враховувати, що прямий шрифт буде недоречний для немасової і оригінальної продукції, яку необхідно виділити серед конкурентів. Тут він може здатися нудним і безликим, якщо не обіграти його незвичайним колірним рішенням.

прямий шрифт без зарубок

Суворі квадратні шрифти

Переважно використовуються в дизайні реклами промислових продуктів, технологій і соціальної реклами. Тут недоречна легкість і простота, ці шрифти покликані налаштувати людину на серйозність наданої інформації. Вони створюють враження важливості та авторитетності, тому розраховані на залучення партнерів по бізнесу та інвесторів.

сприйняття шрифту строгий квадратний

Округлі шрифти

Передають почуття комфорту і затишку. У той час як квадратні шрифти виглядають суворими, округлі позитивно сприймаються як добре ставлення бренду до споживачів.

округлий шрифт сприйняття комфорту

Похилі шрифти з віньєтками

Найчастіше використовуються для реклами товарів, у яких цільова аудиторія дівчата і жінки. Похилі шрифти викликають почуття легкості та краси. Так рекламують салони краси, магазини одягу та косметики. Курсив полегшує сприйняття інформації, і вона виглядає менш важливою. Тому курсивом виділяють примітки і авторські відступи.

похилі шрифти з віньєтками

Рукописні шрифти

Не підходять для зовнішньої реклами так само, як і похилі шрифти - їх складно читати, якщо обраний великий розмір букв. У той же час, вони відмінно підходять для того, щоб підкреслити ексклюзивність товару або послуги. Рукописні шрифти використовують при рекламі адвокатських і консалтингових послуг, лікарської практики, для написання запрошень, при проведенні політичних піар-акцій. Вони викликають почуття довіри і надають велику достовірність інформації.

рукописний шрифт в рекламі

Стилізовані декоративні шрифти

Шрифти, що виглядають як графіті або готичні написи, варто використовувати тільки там, де вони будуть нести відповідне смислове навантаження. Наприклад, зовсім недоречно використовувати готичний шрифт для реклами перукарні або дитячого магазину. У той же час, він буде добре виглядати на вивісці тематичного бару.

стилізований декоративний шрифт дизайн готичний

Найпопулярніші шрифти

1. Із зарубками: Baskerville, Didot, Garamond, Georgia, Times. Асоціації: традиційний, витончений, практичний, формальний.

2. Без зарубок: Avenir, Futura, Gill Sans, Helvetica, Verdana. Асоціації: сучасний, чистий, геометричний, універсальний.

3. Рукописні: Buttermilk, Edwardian, Isabella, Snell Roundhand, Zapfino. Асоціації: елегантний, класичний, витончений, стильний.

4. Брускові: Clarendon, Copse, Josefin, Museo, Silverfake. Асоціації: сучасний, модний, дружній, цілісний.

специфіка сприйняття шрифту, найпопулярніші шрифти з логотипом KOLORO

Відмінність сприйняття шрифту із зарубками і без них

Шрифти із зарубками (serif) читаються легше в друкованих роботах. Зарубки збільшують контраст між буквами і роблять їх відмінними. Так нашому мозку легше розпізнати букву. Читаючи шрифт без зарубок, мозок витрачає більше часу на те, щоб пізнати букву, тому що її форма не така відмінна.

Шрифти без зарубок (sans serif) краще використовувати для інтернету. Також sans serif шрифт добре виглядає в зовнішній рекламі, так як не втрачає своїх властивостей при збільшенні. Його часто використовують для того, щоб привернути увагу. Шрифт без зарубок добре виглядає і в маленькому розмірі, але для основного тексту краще використовувати із зарубками - він не викликає швидкої втоми.

40% заголовків інтернет-видань написані з використанням шрифтів із зарубками. 66% сайтів використовують шрифт без зарубок для основного тексту.

Існує думка, що прикладом вдало обраного шрифту є такий шрифт, на який читач не звертає уваги.

логотипи компаній зі шрифтами

сприйняття шрифту споживачами, логотип

Сприйняття шрифту в складі логотипу

Всього 6% інтернаціональних брендів використовують в якості логотипу картинку. 56% використовують комбінацію тексту та зображення, а логотипи залишилися 37% брендів - це написи. Таким чином, переважна більшість компаній використовують текст при створенні логотипу. Не можна нехтувати значенням шрифту і необхідно приділяти достатньо часу створенню логотипу з таким шрифтом, який буде найкраще повідомляти людині філософію бренду.

Логотип, де текст поміщений в квадрат або коло, асоціюється з упевненістю, в еліпсі - з творчим підходом. Перевернутий трикутник виглядає як заклик до дії, а діагональне розташування тексту асоціюється зі швидкістю і стрімкістю.

логотип бренду, різні форми логотипу

Кращий шрифт для сприйняття

63% використовуваних шрифтів в логотипах компаній - без зарубок. Найпопулярніший серед них – Helvetica. Цей шрифт використовується в 21% лого-написів. Серед них такі великі компанії як Saint Laurent, Comme des Garsons, HBA, colette.

Helvetica вважається кращим шрифтом для сприйняття. Ми теж «приміряли» його до нашого логотипу.

шрифт helvetica з логотипом Koloro

Про що варто пам'ятати при виборі шрифту: кілька рекомендацій

  1. Для зовнішньої реклами підходять жирні великі шрифти, які легко читаються і контрастують з фоном. Якщо рекламу будуть читати з відстані 5 метрів, то букви повинні бути не менше 5 см у висоту.
  2. В одному рекламному повідомленні не варто використовувати більше трьох різних шрифтів. У читача може виникнути відчуття розрізненості ідей, і він буде погано сприймати матеріал.
  3. Для загальної цільової аудиторії ідеальний розмір кегля - 11-12 пунктів. Якщо цільова аудиторія люди 60+ років, їм більше підійде шрифт 18 кегля і більше. Для рекламного заголовка краще використовувати кегль від 14 до 30.
  4. Текст рекламного повідомлення, набраний великими літерами, важко сприймається, тому що читається буква за буквою. Також погано читається витіюватий шрифт на строкатому тлі.
  5. Важливу роль грає той факт, що людина читає не окремі букви, а групи букв або все слово цілком. Тому шрифти із зарубками легше читаються в друкованих рекламних матеріалах - літери виглядають більш роздільно.
  6. Різна довжина рядків може прискорювати або сповільнювати читання. Необхідно звертати увагу не тільки на тип шрифту, але і на відстань між буквами, рядками і т.д.

приклад використання шрифтів

Вибір шрифту завжди залишається за вами, але не забудьте врахувати наші рекомендації! Якщо вам потрібна допомога у створенні унікального логотипу або шрифту для нього, звертайтеся в брендінгове агентство Koloro! Шрифт є невід'ємною частиною розробки фірмового стилю бренду, а в цьому ми професіонали!

Пишіть нам на пошту або телефонуйте - ми з радістю відповімо на всі ваші запитання про створення вашого унікального бренду!

 

info@koloro.ua

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Инна Дитяшова

Копирайтер

613 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Безкоштовна консультація. Телефонуйте

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !