Ефективний мерчандайзинг товарів у магазинах і аптеках

Ефективний мерчандайзинг товарів у магазинах і аптеках

Категория: Дизайн

05 / 02 / 2018

8096 просмотров

62 4.0645161290323 5

Викладення товарів в торговому залі магазину - важливий напрямок мерчандайзингу, засноване на розумінні людської психології і спрямоване на збільшення продажів. Його мета - розкладання товару на полицях таким чином, щоб реалізувати маркетингову стратегію компанії.

Величезну частку в сприйнятті товарів відіграє те, що покупець бачить очима - 83%. Потім по мірі убування йдуть звук, запах, дотик і смак. Перше враження складається за 10 секунд, причому покупці набагато краще запам'ятовують погані речі, ніж хороші.

Читайте також: «Трейд-маркетинг: його інструменти і стратегії, акції торгового маркетингу»

Ефективний мерчандайзинг

Правила викладення товару

Товар викладається за певними правилами і стратегіям. Необхідно дотримуватися законів сприйняття і психології покупця.

  1. Асортимент. Розкладати товари слід за розміром, кольором, без жодного хаотичного перемішування. Це дає відчуття цілісності і стабільності.
  2. Зонування - одна товарна група розташовується в одній зоні товарного залу.
  3. Блоки - продукти одного типу і однієї марки викладаються єдиним блоком. У блоки не повинні вдаватися товари конкурентів.
  4. Оптимальна довжина. Занадто коротка викладка не утримує увагу покупця, занадто довга - розсіює.
  5. Особливості товару. Дитячі товари потрібно класти на нижні полиці, щоб малюки могли дотягнутися. А швидко псуються продукти повинні бути максимально доступними і ловити погляд швидше інших найменувань. Саме тому стелажі з овочами і фруктами знаходяться найближче до входу в торговому залі супермаркету.

Правила викладення товару

Слід дотримуватися і інші мерчендайзинг-правила:

  • хороший огляд продукції;
  • доступність товарів - на довжину руки;
  • охайність полиць, гарне закріплення етикеток;
  • заповнені полиці без порожніх місць;
  • привабливі упаковки;
  • закріплення місць за одними і тими ж товарами.

Викладення товару в залежності від виду попиту

Важливий принцип: товари, які швидко розпродаються або рекламуються в даний час, займають більше місця на полицях, ніж повільно продаються товари. Причому обидві категорії не можна робити сусідами - вони вплинуть на продажу один одного. Поруч з товарами «гарячого» попиту розташовується продукція «імпульсних покупок». Такі покупки відбуваються під впливом миттєвого вирішення.

Правила викладення товарів входять в рітейл-брендінг. Замовте ритейл-брендінг в брендінговій агентстві KOLORO!

Імпульсним товарів не обов'язково перебувати в певній зоні. Під визначення імпульсних товарів підпадають, наприклад, жуйки, журнали, кіндер-сюрпризи. Часто в супермаркетах чіпси знаходяться в декількох торгових точках: поруч з пивом, біля каси, у полиць з безалкогольними напоями. Жуйки зустрічаються тільки в прикасових зонах. Кіндер-сюрпризи, шоколадки типу «Bounty» по ідеї повинні знаходитися в розділі солодощів, але їх все ж виносять до кас, оскільки це товари імпульсного попиту.

Викладення товару в залежності від виду попиту

Мерчендайзинг розрізняє поняття «гарячих» і «холодних» вітрин. Перші - ті, де частіше зупиняються відвідувачі, другі залучають до себе значно менше клієнтів. Це залежить не тільки від популярності товару, але і від розташування вітрини в залі - далеко не всі доходять, наприклад, до господарських товарів в супермаркеті.

Розстановка товару в магазині по блокам і кольором

Розстановка товару з урахуванням колірної гами привертає увагу і створює позитивне відчуття. «Барвистий мерчандайзинг» створює гармонію візуального простору, чим приваблює більше відвідувачів, ласих на красиве видовище.

Розстановка товару в магазині

Викладення вертикальними блоками вигідніше, ніж горизонтальними. Однотипні продукти розподіляються по вертикалі на кількох полицях, зверху вниз. Завдяки цьому покупець краще орієнтується.

Зонування і візуальний мерчендайзинг - це мистецтво, яке приносить реальне зростання продажів. Замовте в брендінговій агентстві KOLORO послугу візуального маркетингу!

Викладення за цільовим призначенням

Нижче на фотографіях наведені два типи викладки за призначенням. На першій - декоративна викладка, на другий - товарна. Декоративна частіше застосовується в вітринах і в точках, де товари продаються через касу на прилавку. Також вона популярна в інтер'єрних лавках, книжкових, магазинах подарунків і сувенірів.

Товарна викладка використовується в магазинах самообслуговування - всюди, де покупець сам забирає продукцію з полиці і потім розраховується на касі.

Викладення за цільовим призначенням

Концепції і стратегії викладення товару

Щоб споживач краще орієнтувався в магазині, потрібно не тільки викладати товар вертикальними блоками і зберігати місця за продукцією. Бажано групувати товар з якоїсь концепції. Товари можуть групуватися з яких-небудь критеріями:

  • ідейна - «все для кухні», «все для пляжу»;
  • за типом - «все кефіри стоять в одному блоці, ряжанка і йогурти - поруч»
  • вирівнювання цін - розташування поруч товарів однієї цінової категорії;
  • за призначенням;
  • корпоративні блоки.

Групи по ідеям застосовуються в дизайнерських, рукодільних, господарських магазинах. У маркеті побутової хімії, наприклад, продукти розставляються по «секторам» - миючі засоби для кухні, ванни і санвузла, сміттєві мішки, косметика для догляду за тілом. У свята може бути угруповання, наприклад: «Все для Нового Року».

Концепції і стратегії викладення товару

Розподіл за типом, видам і стилям продукції використовується в великих супермаркетах, причому великі рітейлери дотримуються цієї стратегії в переважній більшості випадків. Справа в тому, що покупці не люблять тиску брендів і корпорацій там, де це не дуже цінується. Крім того, така викладка зменшує час на покупку.

Читайте також: «Брендінг та маркетинг, дизайн мережі мінімаркетів»

Корпоративні блоки розумні в магазинах косметики, техніки або одягу, де споживачі часто орієнтуються саме на знайомі марки. Тут час покупки може бути досить тривалим - покупці, як правило, приходять у вільний час, не «після-роботи-швидше-вечеряти», нікуди не поспішають.

Розподіл за типом, видам і стилям продукції

Вирівнювання цін використовується, коли для споживача важлива саме ціна. На практиці це реалізується в тих же супермаркетах по типу: «На одній полиці все по 10 грн». Таке часто зустрічається в секондхенд, де періодично при розпродажах групують одяг за розміром знижки - знижка 25%, 50%, 70%.

Вирівнювання цін

Угруповання за призначенням застосовується, наприклад, при викладенні товару в аптеці: на одній полиці покупець бачить кошти від мігрені, на інший - від нежиті, на сусідньому стелажі - препарати від серцевих захворювань. Ще такий підхід можливий в знижкових або сувенірному магазинчику, де продаються товари різного призначення, від посуду до одягу.

Угруповання за призначенням

Викладення товару в аптеці

Викладення товару в аптеці

В аптечній викладки товару є свої особливості. Тут товар розкладається так, щоб виконувалися наступні принципи:

  • покупець легко відшукує товар, рідко звертаючись до продавця;
  • з аналогічних ліків він вибирає більш ефективне і безпечне (найчастіше за вищою ціною);
  • покупець робить імпульсні покупки.

Щоб клієнт швидко і легко вибирав товар, слід викладати основні безрецептурні групи товарів на «гарячі» вітрини. До таких основних груп відносяться: ліки від застуди та алергії, шлунково-кишкові препарати, вітаміни, мазі, знеболюючі, косметика і БАДи. Вибір цих препаратів краще надати самим покупцям, щоб звільнити час продавця.

Ефективний мерчендайзинг

Полиці не повинні бути перевантажені товаром, між упаковками потрібно залишати невеликий простір. Тоді покупець буде легше сприймати продукцію. Плюс до цього на перший план викладаються дорожчі ліки, а на другий - дешеві. Справа в тому, що покупець дивиться спочатку на перший ряд, потім на наступні. Те, що він бачить першим, він більш схильний придбати.

Читайте також: «Розробка фірмового стилю аптек»

В аптеках не завжди підходить правило «корпоративних блоків» або сортування за типом товару. Багато засобів краще продаються в комплексі. Тобто, поруч з краплями в ніс повинні знаходитися засоби від кашлю та противірусні препарати. Такі ліки часто призначаються разом, тому що вони підсилюють дію один одного. У цьому випадку покупець придбає не одне, а три засоби.

Висновок: що таке ефективний мерчендайзинг

Як видно зі статті, ефективний мерчендайзинг заснований на дрібницях. Просте перенесення товару з нижньої полиці на рівень очей піднімає його продаж на 80%. Але не кожен товар слід перекладати саме туди. Якщо не витирати пил з полиць, то всі зусилля з викладення товару підуть прахом. Декоративна викладка не годиться в супермаркетах: якщо з неї вийнято кілька товарів, то порушиться композиція. І так далі.

Факт - грамотний мерчандайзинг підвищує продажі на 200-300%. Звертайтеся в брендінгові агентство KOLORO за розробкою стандартів мерчендайзингу!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Тоболин

Ведущий ведущих маркетологов

62 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !