Дана стаття присвячена аналізу дизайну пляшки і етикетки мінеральної води. Раніше ми проводили маркетингове дослідження ринку мінеральної води в Україні, в якому були розкриті основні тенденції на ринку і динаміка виробництва мінералки за 2008-2012 рр.
Також була розглянута структура українського ринку мінеральних вод по гравцям. Особливостями українського ринку мінералки можна відзначити :
- висока конкуренція на ринку;
- зростання споживання мінеральної води;
- консолідація ринку, витіснення дрібних гравців більшими брендами;
- сформовані переваги у споживачів.
Виробники мінеральної води та їх торгові марки
- IDS Group Ukraine (компанії належать такі торгові марки, як «Моршинська», «Миргородська», «Сорочинська», «Старий Миргород», «Трускавецька», «Аляска», «Аква Няня», «AquaLife», а також мінеральна вода «Borjomi», імпортована з Грузії);
- «Кока-Кола Беверіджиз Україна» (національний бренд «BonAqua»);
- «Оболонь» (мінеральна і питна вода торгових марок «Оболонська», «Прозора»);
- «Росинка» (ТМ «Софія Київська»);
- ЗАТ «Ерлан» (ТМ «Біола», «Знаменівська», «Два океану», «Каліпсо»)
- Свалявський завод мінеральних вод (мінеральна вода торгових марок «Поляна Квасова», «Свалява», «Лужанська», «Поляна джерельна»).
Найбільш популярні торгові марки мінеральної води серед українців: Моршинська, Миргородська, БонАква, Знаменівська, Оболонська і ін.
Конкуренцію національним і міжнародним брендам мінеральної води состалял локальні торгові марки або власні марки торгових мереж ( «Повна чаша», «Премія», «Добра Марка», «Поляна Квасова»).
Неймінг мінеральної та питної води
Загальною тенденцією серед неймінгу мінеральної води можна відзначити те, що більшість з них названі за місцезнаходженням джерела води: Моршинська, Миргородська, Сорочинська, Трускавецька, Знаменівська, Боржомі.
Інші ж назви мінеральних вод дуже різноманітні, але тим не менш відображають або суть води, або її якісні характеристики: Прозора, Два Океану, БонАква, Аквалайф, Аква Няня та інші.
Дизайн етикеток
У дизайні етикеток найчастіше присутній блакитний, білий та синій кольори. Інші відмінні кольори, які найчастіше використовують для ідентифікації лінійки продукції - фіолетовий, зелений і червоний.
На етикетках найчастіше зображені:
- вода в різних варіаціях;
- архітектурні пам'ятки за місцезнаходженням джерела;
- пейзаж і гори;
- листя
Яскраві та кольорові етикетки мають води зі смаковими добавками. Споживання таких вод незначне, але при вдалому позиціонуванні мають досить непоганий попит. Часто таку воду називають функціональною, вітамінною або просто ж смаковою.
Брендінгове агентство KOLORO займається розробкою не тільки дизайну етикетки, а й дизайном геометрії пляшки, що дозволяє створювати дійсно унікальні бренди. А опитування, що проводяться фокус-групами та маркетингові дослідження дозволяють вибрати правильне позиціонування і подальше маркетингове просування для нової торгової марки!