Раніше в статті "Процес виробництва пива. Упаковка пива"ми вже розповіли вам про процес пивоваріння і упаковки, в яку найчастіше розливають пиво. У статті «Аналіз ринку пива в Україні» ми розповіли вам про аналіз споживачів пива та їх переваги, про динаміку виробництва і товарообігу пива, і про структуру ринку пива.
Якщо ви уважно читали дослідження ринку, то ви пам'ятаєте, що майже 90% всього виробництва пива сконцентровано в руках трьох мультибрендових гігантів-корпорацій. Це: AB InBev (частка ринку близько 35%), Carlsberg Ukraine (майже 30%) і «Оболонь» (приблизно 23% ринку). Впевнено набирають обертів альянс Efes і SABMiller (7%) і «Перша приватна броварня» (близько 5%). Частину, що залишилася незначну частку ринку займають невеликі місцеві виробники, або виробники авторського пива.
Повністю українськими виробниками пива залишаються дві пивоварні - «Оболонь» і «Перша приватна броварня».
Дана стаття присвячена аналізу дизайну етикетки і пляшки для пива. Провівши дослідження торгових марок пива, представлених на українському ринку можна помітити такі тенденції.
Виходячи з переваг споживачів найбільш популярна тара для розливу пива - скляна пляшка 0,5 л. і пластикова пляшка 1л.
Найбільш популярні кольори, використовувані в дизайні етикетки пива
- золотисто-жовтий
- синій
- червоний
- сріблястий
- чорний
- зелений
Найбільш використовувані елементи на етикетці:
- назва торгової марки;
- сорт пива;
- невеликий логотип у вигляді ідентифікуючого елементу (який найчастіше повторюється на кольєретці та кришці);
- герби, візерунки, колоски, зображення місця походження пива і різні комунікаційні написи.
При цьому акцент на етикетці робиться саме на назву бренду, рідше - на сорт пива. Національні бренди мають україно- чи російськомовну назву, в той час як міжнародні та глобальні бренди - найчастіше англійські та німецькі назви.
Дизайн скляної пляшки пива
- Пляшки, в які розливається пиво, - переважно з коричневого і зеленого скла.
- Виняток - пиво «Miller Genuine Draft», «Славутич ICE», «Corona Extra», «Старий Мельник з бочки М'яке» і «Redd's» - разліваються в скляні прозорі пляшки.
- Обсяг скляних пляшок - 0,5 і 0,33 л. Однак зовсім недавно Carlsberg Ukraine - виробник бренду «Балтика» змінив традиційну ємність з 0,5 до 0,47 л.
- Пиво средньоцінового сегмента розливається переважно в пляшки стандартної форми.
- Пиво сегмента вище середнього і преміум - в пляшки з унікальною геометрією, додатковими написами і графічними елементами на самій пляшці.
- Етикетка на скляній пляшці найчастіше виконана овальної форми (у вигляді закругленого прямокутника) або у вигляді щита.
- Рідше етикетка виглядає у вигляді невеликого прямокутника, який клеїться у вигляді паска або по діагоналі пляшки.
- Для скляної пляшки використовуються самоклеючі етикетки. На скляній пляшці крім лицьової і контр-етикетки наклеєна також кольеретка, на якій найчастіше розташовується логотип торгової марки.
- Модною тенденцією стало клеїти етикетку на місце кольеретки, тобто по суті остання виконує функції першого та містить всю необхідну інформацію.
- Скляні пляшки пива укупориваются кронен-пробкою, на якій найчастіше зображений логотип бренду.
- Деякі бренди пива має більш унікальну укупорку для пляшки - кришка, що відкидається Swingtop (ТМ Grolsch Premium Lager), кришка з кільцем (ТМ Tuborg GREEN, Efes Pilsener, Балтика та ін.)
Дизайн пластикової пляшки пива
- Пиво розливається в пластикову пляшку об'ємом 1, 1,2, 1,5, 2, 2,5 і 3 л. Найбільш популярний формат пляшки - 1-2 л. Пляшки для пива використовуються переважно з коричневого пластику, який поглинає сонячні промені і тим самим захищає пиво. Хоча деякі виробники розливають пиво в пластикову пляшку зеленого кольору (пиво ТМ «Білий Ведмідь», «Славутич»).
- Останнім часом виробники стали все більше уваги приділяти саме дизайну пляшки, вдосконалюючи форми і дизайн. Деякі «прикрашають» навіть пластикові пляшки різними написами і елементами.
- Етикетка на пластикову пляшку - поліпропіленова, і має аналогічний дизайн з етикеткою на скляній пляшці.
Дизайн банок і кегов пива
Що стосується алюмінієвих банок і кегів, то дана тара найменше популярна, а її дизайн практично повністю переймає дизайн етикетки з пляшки пива.
Брендінгове агентство KOLORO спеціалізується на створенні брендів алкогольної продукції, в тому числі - дизайн форми пивної пляшки, дизайн етикетки, контретикетки, кольєретки і коробки. Кращі дизайнери м.Харкова створять для вас унікальний і впізнаваний бренд, успіх якого буде забезпечений!