Тренди у маркетингу і брендінгу 2018

Тренди у маркетингу і брендінгу 2018

Категория: Брендинг и маркетинг

13 / 02 / 2018

3596 просмотров

20 4.3 5

Ще більше інновацій! Ще більше проривних подій і порушень правил! Ось що чекає нас в наступні роки. Це стосується і маркетингу з брендінгом. Актуальні зараз канали комунікації зі споживачами вже не будуть відігравати таку важливу роль. Зміни відбудуться на стику напрямків і галузей. Конкуренти будуть виникати раптово і в непередбачуваних місцях. Все це веде ось до чого: брендінг радикально зміниться. П'ять великих змін можна передбачити вже зараз. А раз попереджені - значить, озброєні.

Тренди у маркетингу і брендінгу

Тренди в маркетингу 2018: пришестя коду

Бренди будуть кодувати поведінку споживачів за справжніми кодами, але не так, як раніше. Покупцям запропонують постійні і незмінні враження, незалежно від того, де і коли вони зіткнуться з брендами.

Ми створюємо унікальні і запам'ятовуються бренди. Замовте створення бренду в брендінговому агентстві KOLORO.

Блокчейн

Блокчейн вже змінює світ і дає маркетологам вражаючі інструменти. Зараз він найбільш відомий з підтримки біткоіни, ефіріума і інших криптовалюта, але в ньому є потенціал і для інших сфер діяльності.

Ось лише один приклад маркетингової хитрості, пов'язаної з блокчейном. Американська компанія Long Island Iced Tea займається виробництвом безалкогольних напоїв. У 2017 році вона змінила назву на Long Blockchain Corp, після чого ціна її акцій зросла на 200%. Компанія отримала величезний прибуток всього лише через найменування, пов'язаного з блокчейном. Причому це не єдина компанія, що надійшла таким чином.

Державна влада і великий бізнес зараз розробляють проекти по застосуванню технології в своїх цілях. Адже блокчейн здатний надати необхідну прозорість і захищеність в обробці інформації.

Нова технологія може змінити способи управління брендами, хоча б тому, що всі вчинені транзакції в блокчейне залишаються незмінними і їх не можна переписати. В результаті зміняться поняття довіреності та надійності, а також способи аутентифікації і ідентифікації покупців.

Як працює блокчейн

Уявіть компанію, чиє ключове повідомлення звучить так: «Чудовий сервіс для клієнтів». Маркетологи вирішують, що всі покупці, які користуються брендом понад рік, не платитимуть за доставку товарів. Блокчейн допоможе компанії реалізувати таке рішення. Неважливо, знаком або незнайомий співробітник підприємства з цією політикою - правило завжди буде дотримуватися.

IBM запропонувала блокчейн для моніторингу транзакцій, забезпечення безпеки клієнтів та запобігання шахрайству. Від постачальника до споживача блокчейн діє як цифровий реєстр з усіма записами, які підтверджують легальність виробництва.

Блокчейн для моніторингу транзакцій

Алгоритми

Трохи менш радикальний спосіб - комп'ютеризовані алгоритми. Вони також можуть встановити необхідні параметри, щоб цифрові канали відповідали цінностям бренду. Алгоритми відстежують всі, від матірних повідомлень до неприйнятних зображень, і практично не допускають витік даних на загальний огляд.

Instagram і Twitter використовують подібні алгоритми для фільтрації контента і коментарів, щоб зберегти свої платформи позитивними і підтримують споживачів.

Комп'ютеризовані алгоритми

AI стає все більш людяним

Техніка, що розмовляє з людьми, зараз на підйомі. З цим виникає все більше питань, яким чином вона може вести себе більш людяним. Чатбот взаємодіють з покупцями через тексти, фото і відео. Вони можуть минути сайт або платформу соціальної мережі і безпосередньо спілкуватися зі споживачами через месенджери. Чатбот відчуваються більше друзями, ніж машинами, і допомагають будувати довірчі відносини між брендами і клієнтами.

AI стає все більш людяним

Розвиток AI змушує переглянути проблему «голос бренду». Маркетологам доведеться відстежувати всі дрібниці від мовних патернів до вибору архітектури для відтворення людського спілкування. Їм треба вирішити, як повинен звучати бренд: чоловічий голос чи жіночий? Доброзичливий або формальний, проактивний або режиму відповіді? Ці рішення життєво важливі для створення зв'язку з клієнтами.

Як показав приклад чатбот Tay від Microsoft, помилки AI можуть мати серйозні наслідки. Розробники вже через 18 годин після запуску твіттер-бота змушені були відключити його, тому що в міру вивчення мережі Twitter чатбот почав публікувати на своїй сторінці матюки образливі повідомлення. Ось чому навчили його люди.

А російськомовний чатбот pBot вже радує співрозмовників гумором, дуже схожим на людський.

Чатбот pBot

Продукти стають розумнішими

Машинне навчання дозволяє гаджетам йти назустріч споживчим потребам. Холодильник SmartThinQ від LG спілкується через асистента Amazon Alexa на вашому мобільному телефоні. Він може зробити побільше льоду для вечірки або попередити, що двері відкриті. І навіть замовити в магазині ще молока, якщо воно закінчується.

Читайте також: «Дизайн побутової техніки: спитай, як справи у холодильника»

Продукти стають розумнішими

Термостати Nest вивчають розпорядок дня користувачів, щоб автоматично перемикатися при необхідності на режим енергозбереження. Вони також калібрують свою чутливість в залежності від того, як часто користувач змінює настройки. Чим частіше чіпають Nest, тим менш чутливим воно стає, що дозволяє витримати компульсивне бажання деяких людей постійно натискати на кнопку.

Тренди в маркетингу 2018: підйом торгових технократів

На розвиток роздрібної торгівлі будуть сильніше впливати спільноти споживачів. Продавці наростять продажу завдяки більш креативному підходу і відступу від стандартних схем.

На першу вимогу

Покупці хочуть те, що вони хочуть, там і тоді, коли їм потрібно. І вони будуть розглядати різні бренди для досягнення цієї мети. «За запитом» вже стало необхідним елементом. Роздрібні продавці продовжують шукати нові способи, щоб задовольняти запити споживачів швидко і без перерви. У гонку підключаться всі сервіси від доставки їжі і банківських послуг до покупок в соцсетевих магазинах.

Онлайн-аптека MedExpress в Великобританії в серпні 2017 року повідомила, що планує доставляти віагру і контрацепцію покупцям за допомогою дронів. Аптекарі вважають, що така послуга стане в нагоді тим, хто живе в глушині або занадто сильно вчора повеселився.

Читайте також: «Ритейл-брендінг служби доставки»

Тренди в маркетингу 2018

Доповнена реальність

Прогрес у віртуальній і доповненої реальності дозволяє споживачам отримати більш глибокий, інтерактивний досвід взаємодії з брендами. Спробуйте, наприклад, VR-тест нової Tesla. Нова технологія, подібна WebVR, пропонує покупцям розглядати товари під будь-яким кутом, сидячи за монітором. При цьому не потрібно ніякого шолома. Технології доповненої реальності знадобляться брендам, левова частка прибутку яких зав'язана на продажах в онлайні.

Два приклади: Ikea Place і MakeupGenius від L'Oreal. Перше додаток показує, як буде виглядати нова меблі в будинку, а друге дозволяє «спробувати» косметику перед покупкою.

Доповнена реальність

Гіперперсоналізація

Передбачувальна аналітика, 3D-друк, фідбек в реальному часі, машинне навчання, профілі ДНК - Всі ці нововведення дозволять брендам ще більше персоналізувати свої товари і послуги. Продукт може видозмінюватися на вимогу покупця, а рекомендації стовідсотково потраплять в десятку і підштовхнуть до придбання.

Компанія Vans вже зараз завдає персональний дизайн на взуття менш ніж за 15 хвилин. Campbell Soup Company використовує профілі ДНК, щоб коригувати продукти за смаковими уподобаннями і пропонувати поради по дієті. Spotify і Pandora використовують машинне навчання і алгоритми, щоб надавати плейлисти, засновані на перевагах користувачів.

Гіперперсоналізація

Тренди в дизайні 2018: смарт-продукти і упаковка

У розвинених країнах споживачі звертають увагу на стан навколишнього середовища, а також дбають про свій стан і здоров'я. Компанії борються за цю аудиторію і пропонують, наприклад, смарт-упаковку, що стежить за безпекою товарів. Прориви в розробці матеріалів і виробництві змінюють підхід брендів до подання своїх продуктів.

Через упаковку бренд говорить зі споживачем. Замовте дизайн упаковки в агентстві KOLORO!

Тренди в дизайні 2018: смарт-продукти і упаковка

Думаюча упаковка

Упаковка зробила крок далі функціональних контейнерів. Фармацевтичні компанії розробили упаковку для ліків, яка відміряє дозу, нагадує пацієнтам про прийом таблеток і попереджає лікарів про пропуски. Це веде до розквіту індустрії охорони здоров'я - технології допомагають пацієнтам, що страждають від хронічних або важких хвороб. А пацієнти, в свою чергу, заохочують грошима виробників.

Сучасні упаковки моніторять свіжість продуктів і дають знати покупцям про термін придатності їх ланчу. Бренди стають активними учасниками в усвідомленому споживанні і зменшенні відходів.

PhutureMed - смарт-упаковка, розроблена Palladio Group, використовує електронне чорнило на своїх блістерах і записує про час кожного прийому ліків. Такі записи дозволять лікарям і пацієнтам отримувати достовірні дані.

Думаюча упаковка

Що говорили про тренди перед 2017 роком? Читайте також: «Тренди маркетингу і брендінгу 2017»

Антиупаковка

Іноді найкраща упаковка - її «відсутність». Це хороший маркетинговий хід компаній, що намагаються догодити споживачам. Ooho - бульбашки, що використовують екстракт морських водоростей для створення позбавленою смаку, біорозкладаної мембрани, всередині якої міститься вода. Споживачі їдять бульбашки і одночасно п'ють воду.

Антиупаковка

Студія дизайну Tomorrow Machine розробила упаковку для оливкового масла, що складається з карамелізованого цукру і бджолиного воску. Потрібно просто розбити упаковку, як яйце, і вилити необхідну кількість масла. До речі, рисова упаковка від цієї ж фірми на основі бджолиного воску знімається з продукту, як цедра з апельсина.

Тренди в маркетингу 2018: революція транспорту

Компанії придумують нові способи пересування - радикально змінюється сам транспорт.

Тренди в маркетингу 2018: революція транспорту

Вибух спільного використання

Uber - лише початок мегатренду в транспорті. Спільна мобільність стане загальним стандартом для всіх видів транспорту, навіть для приватних літаків.

У цій справі ключовим може стати партнерство з урядом. Муніципалітети в Китаї нещодавно заборонили загальні велосипеди в багатьох великих містах, намагаючись впоратися з хаосом на парковках. Тому компаніям краще домовлятися з владою.

Uber

Постійні клієнти роблять постійні покупки

Для всіх брендів важливо створення довготривалих відносин зі споживачами. Розглянемо автомобільні компанії, адже закупівлі авто знижуються. Виробникам потрібно поміняти свій світогляд і відійти від «романтики» в якості ключового спонукання до покупки.

Щоб стати брендом, який вибирають, автомобільним компаніям слід сфокусуватися на комфорті, витратах, доступності навіть екологічності. Все це спонукає людей залишатися довгостроковими клієнтами.

Автопілот

В індустрію перевезень поступово впроваджуються автопілот. Поки це ще на стадії концепту, але тим не менш, робота йде. Компанія Mercedes-Benz недавно оголосила про проект Future Truck 2025: автопілот для великовантажного транспорту. Представники компанії планують почати серійне виробництво в 2025 році.

Що трапиться, якщо автопілот увійдуть в щоденний побут? Це вплине на всю транспортну інфраструктуру. Уряду втратять дохід від штрафів за неправильну парковку і перевищення швидкості. Страховим компаніям доведеться придумати нові моделі страхування.

Як це торкнеться брендів? Зміни в транспорті вплинуть на логістику та доставку товарів. Поміняються смаки споживачів у виборі особистих автомобілів.

Автопілоти

Тренди в маркетингу 2018: пріоритет мети

Сьогоднішні бренди повинні бути цілеспрямованими і пропонувати клієнтам необхідний сервіс. При цьому їм потрібно виконувати жорсткі вимоги по надійності та прозорості організації. Бізнес-модель майбутнього зажадає більше віддачі - співробітникам, співтовариствам і всій планеті.

Більше, ніж соціальна відповідальність корпорації

Бренди тепер не можуть просто виконати одноразовий захід із соціальної відповідальності і вважати свій обов'язок виконаним. Сьогоднішні споживачі хочуть більшого. Бренди вбудовують відповідальність в свої цінності, роблячи її частиною сервісу.

Люксовий бренд Stella McCartney вирішує проблему, відмовляючись від використання таких матеріалів, як вініл, поліестер і шкіра. Ці матеріали негативно впливають на навколишнє середовище, а бренд позиціонує себе екологічним. Будинок Gucci відмовився від використання натурального хутра, наслідуючи приклад Armani, Hugo Boss і Vivienne Westwood.

Тренди в маркетингу 2018: пріоритет мети

Читайте також: «Еко-тренди в упаковці і український ринок органічних продуктів»  

Прозорість

Технології дають можливість легко зловити компанію на гарячому - в хорошому або поганому справі. Покупці хочуть знати правду про все - від інгредієнтів до праці робітників. Тепер люди можуть подавати громадські петиції і скарги через соціальні канали. Від брендів потрібна негайна реакція.

Прозорість

Всюдисущість онлайн відгуків і оглядів - наочний приклад вимоги такої прозорості. У деяких випадках бренди взяли відгуки як бізнес-моделі (наприклад, Yelp і TripAdvisor). Інші використовують їх для створення фідбек або вивіреного відбору рекомендацій (Uber і Amazon).

Прозорість стала ключовим поняттям для роздрібного бізнесу - наприклад, для Weleda і Everlane. Остання компанія детально розповідає на своєму веб-сайті, як виробляється її продукція: на якій фабриці, з якими витратами, матеріалами, транспортом і т.д.

Weleda та Everlane

Уважний підхід

Бренди стають більш свідомими і відповідальними. Так само роблять і споживачі, звертаючи більше уваги на свій стан і здоров'я. Вони стежать за своєю дієтою, фізичними вправами, сном і балансом роботи з дозвіллям. За даними MediaLeaks, мілленіали зокрема цінують враження більше, ніж речі. Вони по-іншому підходять до брендам і товарах: їм не цікава історія компанії або престиж товару. Їм цікаві нові пригоди, самовираження і радість буття.

Цьому бажанню йдуть тисячі компаній. Наприклад, Under30Experiences орієнтується строго на мілленіалов і пропонує пригодницькі подорожі по всьому світу. Ще один бренд - ClassPass, фітнес-компанія, яка пропонує користувачам пробувати широкий спектр різних дисциплін, від дихальної гімнастики до боксу.

Уважний підхід

Будьте готові

Ці п'ять тенденцій сформують маркетинг і брендінг наступного десятиліття. Зміни йдуть дуже швидко, і брендам не слід заспокоюватися і спочивати на лаврах. Кожна нова можливість - це прорив кордонів і порушення правил. Пора дивитися в майбутнє!

Споживчий брендінг розробляється 2 місяці, а прибуток від грамотного бренду зростає довгі роки. Замовте брендінг у брендінговому агентстві KOLORO!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александра Полторацкая

Маркетолог

20 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !