Тенденції на ринку фасованого сухого молока: статистика, технології, дизайн, маркетинг

Тенденції на ринку фасованого сухого молока: статистика, технології, дизайн, маркетинг

Категория: Брендинг и маркетинг

07 / 04 / 2017

4125 просмотров

25 4 5

Виробництво сухого молока здійснюється шляхом висушування нормалізованого пастеризованого молока. Існує три способи виробництва: розпилювальний, конвеєрний і вакуумний. Більш ефективним є перший спосіб, він дозволяє мінімізувати енергетичні витрати і отримати на виході сухе молоко найвищої якості. Сухе молоко зберігає корисні властивості пастеризованого молока, але має більш тривалим терміном зберігання.

Сухе молоко буває двох видів: незбиране (СНМ) і знежирене (СОМ). Знежирене сухе молоко характеризується більш тривалим терміном зберігання, так як жири схильні гіркнути. Незбиране сухе молоко частіше використовується для вживання в їжу. Знежирене сухе молоко широко використовується в хлібобулочної, кондитерської галузі та тваринництві. Також сухе молоко використовують в якості замінника молока для кавових автоматів.

Світовий ринок сухого молока: тенденції

Попит на сухе молоко на світовому ринку в останні роки зростає. Це пов'язано із зростанням споживання молока на Сході, особливо в Китаї. Попит на цей товар в Піднебесній стабільно зростає, як і в країнах, що розвиваються-сусідах. Ще один цікавий ринок - Африка. Аналітики спостерігають підвищення попиту на молоко і молочні продукти і прогнозують зростання ринку. Разом з попитом зростає і виробництво сухого молока. У період з 2010 по 2015 рік воно стабільно збільшується на 5% в рік. Топ-5-ть світових виробників сухого знежиреного молока:

  • ЄС (34%);
  • США (23%);
  • Нова Зеландія (12%);
  • Австралія (5%);
  • Індія (5%).

Україна входить в 10-ку виробників сухого знежиреного молока, за розрахунковими оцінками OECD-FAO Agricultural Outlook 2016-2025-их роках вона займає 8-е місце серед найбільших виробників.

Світове виробництво незбираного сухого молока в 2015-му році склало 4 млн. тон. Лідерами є:

  • Нова Зеландія (34%);
  • ЄС (19%);
  • Бразилія (14%);
  • Мексика (7%);
  • Аргентина (7%).

Україна, за оцінками OECD-FAO Agricultural Outlook 2016-2025 знаходиться на 17-му місці з часткою 0,3%

Експерти молочного ринку прогнозують подальше зростання ніші сухого молока. Темпи зростання повинні зберегтися на рівні 5% в рік.

Щоб дізнатися більше про ситуацію на ринку, зверніться в KOLORO. Ми проведемо докладне дослідження і надамо звіт зі статистичними даними. Також ви можете прочитати наші оглядові матеріали за схожою тематикою: огляд ринку сирів і аналіз ринку молочної продукції.

Вимоги до упаковки сухого молока

Упаковка сухого молока повинна володіти високими бар'єрними властивостями, достатньою щільністю і захищати продукт від вологості і проникнення кисню. Найкраще для цієї мети підходять герметичні упаковки з полімерів. Це можуть бути чотири- і тришарові упаковки з мішками-вкладишами з поліетилену або пачки з внутрішнім герметичним пакетом з алюмінієвої фольги. Також для фасування сухого молока використовують металеві або комбіновані банки. Вони відмінно захищають вміст від негативного впливу сонячних променів. Інші упаковки вважаються менш придатними для зберігання сухого молока. До таких невідповідним упаковок відносяться пластикові харчові відра. Вони місткі і зручні для транспортування, але не захищені герметично.

Дизайн упаковки сухого молока - металева банка

Якщо сухе молоко фасують не в вакуумну упаковку, то використовують інертні гази, для продовження термінів зберігання сухого молока. Маркування для сухого молока стандартна: потрібно вказувати дату виготовлення, термін придатності, масу, існуючі сертифікати, дані про харчову (жир, білок, лактоза, вітаміни A, B) і енергетичної цінності на 100 грам продукту. За умови зберігання сухого молока при температурі від 1-го до 10-ти градусів Цельсія і вологості повітря не вище 85%, воно може зберігатися до 8-ми місяців з дня виробництва.

Існує тенденція до збільшення терміну придатності сухого молока. Деякі зарубіжні виробники підвищують термін придатності своєї продукції до 2-ух або 3-ох років. Наприклад, Калинковицький молочний комбінат (Білорусь), випускає сухе молоко з терміном зберігання в 24 місяці. При цьому умови зберігання для нього аналогічні.

Крім упаковок в формі мішків і подушок, в останні роки популярністю користується дой-пак. Він зручний тим, що може бути оснащений зіп-локом. А значить, забезпечує велику герметичність продукції після першого розтину. Це гарне рішення для виробників, які створюють продукт для роздрібного ринку.

Дизайн упаковки сухого молока - використання зіп-лока

Виробники упаковки для сухого молока

  1. Immer Ukrplastic (екс ВАТ «Укрпластик»). Корпорація виробляє упаковку для всіх видів молочної продукції, в тому числі і для сухого молока. Крім стандартних характеристик (зашита від зовнішніх чинників, високоміцного, стійкість до впливу жирів), упаковка цієї компанії придатна для повторного переробки і стійка до мікротріщин. Також корпорація пропонує оптимальні індивідуальні рішення, а значить можна вибрати матеріал і оптимальну технологію друку для нього.
  2. «Авентин» - компанія, яка виробляє гнучкі пакувальні матеріали. Для молочних продуктів у компанії є п'ять варіантів упаковок. Серед них є плівкові і полімерні упаковки, які підходять для фасування сухого молока.
  3. Tetra Laval Group - міжнародна корпорація зі штаб-квартирою в Швеції, відома високою якістю своєї продукції. Серед різноманітних видів упаковки вона надає рішення і для виробників сухого молока. Упаковка також підходить для повторної переробки.
  4. ООО «ИТАК» - ще одна українська компанія. Вона виробляє гнучку полімерну упаковку вже 25 років. Компанія займається виробництвом упаковки для харчових продуктів, а також етикеток для ПЕТ тари.

Дизайн упаковки сухого молока - металева банка

Тенденції в дизайні упаковки

Для промислових цілей сухе молоко фасують у великі пакети по 25 кілограм. Зазвичай це великі багатошарові мішки з запаяним поліетиленовим вкладишем. Для продажу сухого молока в роздріб роблять невеликі упаковки від 200-т грам до 1-го кілограма. При створенні дизайну упаковки, компанії відштовхуються від потреб людей, які його купують. Часто на упаковках можна побачити випічку. Це демонструє одне з призначень продукції.

Ще один поширений варіант - молочні елементи. Вони повинні підкреслити натуральність продукції та донести до споживача, що в сухому молоці є всі необхідні елементи і вітаміни. Для цього використовують молочні бризки, зображення корів, зелених лугів тощо.

Європейська молочна компанія з Бельгії Belgomilk випускає сухе молоко під брендом Incolac. Їхня продукція упакована в металеві банки або гнучку упаковку-подушку. Дизайн продукції давно не змінювався і є типовим представником пішли тенденцій. У центрі знаходиться велика і яскраве лого, використано 2-а молочних елемента (корова і бризки молока зі склянки), а на задньому фоні красується зелений луг. Однак варто відзначити цікаву деталь. Корова на упаковці розфарбована в кольори бельгійського прапора, що є додатковим знаком якості для товару.

Дизайн продукції зарубіжних компаній може бути і менше прямолінійним. Наприклад, упаковка сухого молока Nestle залишає відчуття натуральності, при цьому апелюючи тільки до світлих блакитним відтінкам і незначній кількості зелених елементів внизу. При цьому листи не є полем, а лише дарують відчуття свіжості і натуральності.

Креативно до дизайну упаковки молока підійшов датський бренд Dutch Lady, корпорації FrieslandCampina. У них є кілька лінійок сухого молока, яке фасується як в гнучку упаковку, так і в металеві банки. Класична лінійка прикрашена зображенням фірмового персонажа - жінки в традиційному костюмі.

Також є лінійки сухого молока для дітей. Вони диференційовані за віком:

  • від 1-го до 2-ох років;
  • від 2-х до 4-ох років;
  • від 4-х до 6-ти років;
  • від 6-ти і старше.

Кожна прикрашена фотографією дитини відповідного віку, який вивчає світ (розглядає фотоапарат, малює або грає з лупою). Крім того, в центрі упаковки знаходиться не логотип, а заклик: «будь цікавим», «досліджувати», «твори» або «вивчай». Ці мотиваційні послання орієнтовані на батьків, які не тільки хочуть дати своїй дитині все найкраще, а й бажають виховати його краще. Крім мотивації на упаковці зображені формули мікроелементів, якими збагачене молоко. Логотип розміщений у верхній частині упаковки. Він не перетягує на себе увагу, але і не втрачається на тлі інших елементів. Дизайн дитячої серії сухого молока Dutch Lady - це динамічна упаковка, яка розмовляє зі споживачем і мотивує до покупки. Вона заряджена позитивом і пробуджує позитивні емоції.

Дизайн упаковки сухого молока

Дизайн упаковки сухого молока Nestle, Dutch Lady і Incolac (зліва направо)

Ринок сухого фасованого молока: висновки

  1. Ринок сухого молока зростає останні 7-м років. Експерти прогнозують продовження його зростання і зростання споживання продукції за рахунок Африки і Китаю. Фасоване сухе молоко найчастіше використовують в домашній випічці, а також купують для дітей. Щоб бути успішним у його виробництві і продажах потрібно вибрати правильну упаковку. Найкраще підійдуть полімерні багатошарові плівки (як мінімум, чотирьохшарові) або металеві банки. Такі банки є найбільш вдалим варіантом для захисту від зовнішніх факторів, а також асоціюються з якісною продукцією.
  2. У маркетинговій стратегії просування товару і дизайні упаковки варто відійти від класичних молочних символів (приклад - Nestle) і зосередитися на емоціях (приклад - Dutch Lady). Важливо в рекламній подачі товару орієнтуватися на бажання цільової аудиторії. Диференціація товарів може принести більше прибутку виробникам. Для цього можна створити кілька лінійок продукції. Наприклад, для дорослих, для дітей, для випічки і для додавання в каву.
  3. У дизайні упаковки варто дотримуватися лаконічності, так як тренд останніх років - спрощення зовнішнього вигляду товарів. Для молочної продукції важливо використовувати світлі кольори, а значну частину упаковки потрібно віддавати білому. При цьому не варто зациклюватися на класичних молочних символах, адже свіжість і натуральність можна показати не тільки за допомогою зелених лугів і коров'ячих стад.

Щоб створити успішний бренд сухого молока, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Ми проведемо дослідження ринку і на його основі розробимо айдентику бренду, позиціонування і дизайн упаковки.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

25 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !