Створення провокаційної реклами: муки совісті проти шансу на вибухові продажі

Створення провокаційної реклами: муки совісті проти шансу на вибухові продажі

Категория: Брендинг и маркетинг

21 / 07 / 2017

8353 просмотров

59 4 5

До брендінгового агентства «Колорит» звернулося друковане видання «Новини ЗМІ» з пропозицією відповісти на деякі питання про провокаційну рекламу. Як бачите, ми погодилися. .

Як ви ставитеся до використання в рекламних кампаніях провокацій і резонансних подій?

Необхідно розділяти рекламну кампанію, засновану на резонансні події, і провокаційну рекламу.

Провокаційна реклама

Фото. Приклади провокаційною реклами

Якщо говорити про події, які викликають сильний відгук у аудиторії, при цьому не «ображаючи» її, то я як людина і як маркетолог тільки «за». Ринок реклами просто змушений швидко реагувати на зміни навколишнього середовища.

Приклад: травнем 2017 на території України заборонили використання багатьох російських сайтів. Подія резонансна? Безсумнівно - так. Чи використовували цю новину в рекламі? Особисто я не бачила жодного прикладу. А дарма, бо емоційний відгук від дій Президента можна з легкістю накласти на будь-який продукт. Адже пріоритетна місія реклами - викликати емоції, тим самим колонізіруя осередок пам'яті споживача.

Що стосується створення провокаційної реклами, я як людина категорично проти.

Реклама антисептика длярук

Фото. Провокаційна реклама антисептика для рук

Розміщена вона на радіо або на білборді - до цієї інформації мають доступ усі, в тому числі і діти. Дорослі фільтрують інформацію, вони можуть сказати собі: «Так, цей плакат пропагує сексуальне насильство, але це всього-лише епатаж». У дітей же мозок працює по-іншому. Вони вбирають все, не усвідомлюючи цього. Інформація відкладається на підсвідомості, вносячи вклад в формування нової особистості.

Епатажна реклама соусів

Фото. Реклама соусів Squeezy

Як фахівець зі створення брендів повинна визнати: провокаційна реклама працює. І працює ефективно.

Наскільки такий прийом сьогодні популярний і для яких компаній прийнятний?

Використання «минутно популярних» інфоприводів в рекламі - рідкість. Причина досить прозаїчна. Гроші. Як правило, стратегія просування бренду - скрупульозно продуманий і на-3-року-запланований процес.

Уявімо, що курс долара за одну ніч злетів до 50. У PRщиків є доба, щоб відреагувати. Наприклад, запустити телевізійний ролик про те, що саме наш банк до кінця місяця видає валютні кредити за старим курсом. Не встигнеш за 24 години - це зроблять конкуренти. Це означає, що в найкоротші терміни необхідно створити сценарій реклами, знайти режисерів, акторів, операторів, домовитися про локації, узгодити частоту появи ролика з керівництвом каналу. За швидкість потрібно переплачувати. Іноді втричі більше. Ось і продовжують маркетологи слідувати чітко прописаним стратегіям просування бренду.

Провокаційна ж реклама набуває все більшої популярності. Для яких компаній прийнятна? Легше перерахувати, хто її використовувати не може: виробники дитячих товарів, державні установи, деякі медичні клініки. В інших сферах я як маркетолог можу виправдати застосування епатажу.

Реклама Партії рівності жінок

Фото. Соціальна реклама британської Партії рівності жінок

Чи почастішали випадки «боротьби» з провокаційними фразами і образами в рекламі, їх стали використовувати рідше? І яку тенденцію по популярності такого прийому можна простежити?

Парадокс: чим більше «боротьби» - тим більше реклами.

В Україні вже 5 років існує Гендерний комітет з реклами. Його діяльність спрямована на виявлення дискримінації і штрафування що викликають маркетологів. Як правило, сума становить 10% від вартості виробництва реклами. Але десяток білбордів на Окружній дорозі з напівроздягненими дівчатами свідчить про те, що «people хаває». Як би грубо це не звучало.

Епатажна реклама автомобілів

Фото. LADA vs GEELY - чия наречена гарячіша

У західній Європі споживачі влаштовують бойкот товару, якщо його реклама перейшла культурні кордони. Цей спосіб набагато ефективніше 10% -их штрафів. В Україні ж свідомості людей настільки зайняті вирішенням проблем насущних, що часу / сил / бажання на аналіз чергового сміливого маркетингового експерименту просто не вистачає.

Провокаційна реклама бренду одягу

Фото. Використання теми одностатевого кохання в рекламній кампанії бренду WHOISIT

Що стосується північноамериканського ринку, на ньому ефективно працює принцип «чорний піар - теж піар». Кілька років тому канадське суспільство по захисту прав тварин РЕТА розмістило рекламу з концепцією «У всіх тварин ті ж частини тіла». Канадські активісти знайшли цю рекламу сексісткой, оскільки на плакаті - жінка. Але довгий судовий розгляд лише приніс компанії РЕТА всесвітню популярність.

Реклама суспільства PETA

Фото. Соціальна реклама товариства захисту тварин PETA

Також останнім часом деякі компанії «осідлали» даний прийом і використовують його досить часто, що ними рухає? І яку віддачу можуть отримати бренди?

Компаніями рухає бажання заробити. Причому заробити швидко і не докладаючи особливих зусиль. Адже щоб створити рекламну кампанію, розумну якісну кампанію, потрібно докласти чималих зусиль. Прикладом може бути гучна дівчина в зеленій сукні в рекламі парфумів KENZO. Це ролик з ідеєю. Історія про людину, яка прагне до свободи і в результаті танцювального катарсису знаходить її. Навіть далекі від маркетингу люди розуміють, що творці доклали великих зусиль.

Популярний рекламний ролик KENZO

Фото. Головна героїня рекламного ролика Kenzo

Приклади неякісної реклами знайти нескладно. Засоби жіночої гігієни Kotex: «Побалуйте вашу кицьку» (на постері дівчина з кошеням на руках). Бренд Benetton на білбордах зобразив поцілунки католицького і єгипетського духовних лідерів зі слоганом «Ні ненависті». Кінотеатр Utopolis заманює глядачів гаслом «Реальність - лайно, ходите в кіно». Звичайно, я розумію, що це жарт, але так і хочеться відповісти, що реальність була б не такою «лайновою» без роботи ваших маркетологів.

Епатаж як рекламний засіб

Фото. Провокаційна реклама брендів Kotex і United Colors of Benetton

Серед українського ринку реклами хотілося б виділити мережу суші-барів «Якіторія» зі слоганами «Я худну від нового меню», «Візьми в рот» і «Ковтай не дивлячись».

Реклама «Якіторія»

Фото. Реклама суші-барів «Якіторія»

Взяти за основу одностатеве кохання, розмішати з насильством, додати дрібку расової дискримінації і зверху прикрасити сексизмом - і вуаля - увагу аудиторії і затяті коментарі в інтернеті забезпечені. Можливо, навіть у вечірніх новинах покажуть як приклад «як робити не треба». А тим часом продажі на відсотків 20% збільшаться.

Ось, що рухає компаніями.

Матеріали по темі:

Де використання таких рекламних кампаній є найбільш ефективним? (Інтернет, радіо, зовнішня реклама)?

На мій погляд, найбільш ефективно розміщувати провокаційну рекламу в інтернеті. Як правило, користувачі інтернету - чоловіки і жінки до 50 років (якщо мова йде про пострадянський простір). Молоді люди більш терпимі до сміливих витівок рекламників, в той час як Надія Іванівна, викладач з 34-річним стажем навряд чи захоче купити пилосос в «Ельдорадо», побачивши слоган «Пил смокчу за копійки».

Приклади неякісної реклами

Фото. Провокаційна реклама Ельдорадо

Але, звичайно, розміщення рекламних кампаній безпосередньо залежить від типу продукту або послуги.

Дозволю собі дати дві поради. Споживачам: «Дивлячись на цікаву на перший погляд рекламу, спробуйте зрозуміти чи поважає компанія свого потенційного споживача. Або ж відносить вас до бидло-цільовий-аудиторії ». Компаніям: «Уважно вивчайте портфоліо рекламних агентств перед тим, як доручити створити рекламну кампанію».

Ось наприклад за наше портфоліо мені абсолютно не соромно. Легко можу показати його і сім'ї, і друзям і, звичайно ж, людям які звертаються за допомогою в брендінгові агентство.

Материалы по теме:

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

59 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !