Створення легенди бренду: 7 вдалих прикладів

Створення легенди бренду: 7 вдалих прикладів

Категория: Брендинг и маркетинг

18 / 05 / 2016

36565 просмотров

249 4.0642570281124 5

Легенда бренду (brand story) впливає на емоції та почуття, завдяки яким споживач віддає перевагу певному товару. Ці емоції зашифровані в історію бренду, його філософію і цінності, певні символи які асоціюються з ним. Легенда - це красива історія про створення продукту, без наявності якої він залишиться лише рядовою торговою маркою.

Легенда бренду - основа, на якій будується спілкування зі споживачем і позиціонування товару. Саме завдяки її наявності клієнт готовий платити більше. У нашому новому матеріалі розглядаються історії успіху 7 різних брендів. Якщо вони надихнуть вас створити легенду для свого бренду, зверніться в KOLORО. Наші співробітники спеціалізуються на створенні легенд для брендів.

При створенні легенди бренду можна відштовхуватися від:

  • реальної історії створення компанії або продукту;
  • особливостей продукту, навколо яких можна побудувати легенду;
  • казкової історії, яка не має реальних підстав;
  • сімейних традицій у виробництві;
  • інноваційності товару;
  • стилю життя споживачів.

Створення легенди бренду на прикладі відомих торгових марок

«HERMES» - «традиції витонченої елегантності»

Один з найзнаменитіших французьких будинків моди випускає вироби зі шкіри, парфумерію, одяг прет-а-порте, прикраси. Найбільш відомими продуктами є сумки «Birkin» (названа в честь співачки Джейн Біркін) і «Kelly» (названа в честь актриси Грейс Келлі), а також шовкові хустки. Історія «HERMES» починається в 1837 році. Тьєррі Ермес, засновник марки, виробляв найкращі в Парижі шкіряні кінні упряжки і вуздечки. Саме тому на логотипі бренду зображена кінська упряж. Цим логотипом компанія обзавелася в період правління компанією Робера Дюма. Він же і подарував її фірмовий колір коробок для товарів - помаранчевий.

«HERMES» ніколи не влаштовує розпродажів, у них немає дисконтних карт або інших знижок на продукцію. Щоб придбати сумку «Birkin» дівчата стоять в черзі по кілька років. Завдяки цілеспрямованим зусиллям керівництва компанії товари «HERMES» стали предметами обожнювання і культовими аксесуарами. Незважаючи на зростання цін, попит на них не падає, а тільки підвищується.

Легенда «HERMES» створена на більш ніж столітній історії, якості продукції, ореолі вишуканості навколо товарів бренду. Компанія дотримується своїх принципів і не відступає від них: навіть принцесі Діані довелося стояти в черзі за сумкою «Kelly».

Легенда «HERMES»

«Hipp» - для найціннішого в житті

Історія цього бренду почалася в 1898 році. Саме тоді в родині кондитера Йозефа Хіппа народилася дочка, а через рік ще двоє близнюків. Це було занадто, у дружини Йозефа почалися проблеми з грудним молоком. На той момент Nestlé вже виробляли свої молочні суміші, але купити їх у Гюнцбурзі (рідному місті сімейства) було неможливо. Однак Йозеф знайшов вихід, він спік сухі галети, змолов їх в порошок і приготував з них суміш на основі коров'ячого молока. На подив і загальну радість діти Йозефа НЕ відкинули таке частування.

Вирішивши отримати вигоду зі свого винаходу Йозеф почав продавати суміш у своїй кондитерській. Сім'я Хіппа володіла нею близько чотирьох століть. Кондитерська користувалася популярністю у жителів міста, а дізнавшись про чудо-суміші та вирішення проблеми з годуванням жителі Гюнцбурга кинулися скуповувати її. У 30-х роках вже син Йозефа - Георг створив компанію «Hipp Werk Georg Hipp OHG» в місті Птаффенхофене. Там і зараз знаходиться головний офіс підприємства.

Під час приходу нацистів до влади і в повоєнній Німеччині компанія майже збанкрутувала. Георг не хотів здаватися і шукав спосіб залишитися на плаву. Георг зміг роздобути велике замовлення для американських шкільних їдалень, після чого справи пішли в гору. Далі було розширення асортименту, застосування нових технологій, і еволюція компанії. Якість залишалася незмінною, як і сімейні традиції - зараз підприємством керує Клаус Хіпп, онук Йозефа.

«Chupa Chups» - «Не таке серйозна життя»

Творець Енріке Бернат був спадковим іспанським кондитером. Легенда «Chupa Chups» говорить, що Енріке побачив, як мама лає маленького хлопчика за забруднені цукерками руки. І цей епізод надихнув його на створення нової солодощі. Її упаковка буде розрахована на дітей, а не на дорослих і це було інноваційним підходом. Так і з'явився «Chupa Chups» - цукерка на дерев'яній вилочці (пізніше дизайн змінився і став просто цукеркою на паличці). Таким чином, зникла проблема забруднених карамеллю карапузів. Тепер, щоб дістати цукерку з рота, не потрібно бруднити руки.

Спочатку цукерка називалася «Gol» - по аналогії між її круглою формою, схожою на м'яч, і знаходженням в роті - забиванням голи в ворота. Назва була недостатньо дзвінкою, тому Енріке звернувся в рекламне агентство. Була придумана рекламна пісня зі словами «Chupa, chupa, chupa Chups», яку наспівували діти по всій Іспанії. Її успіх допоміг сформулювати назву - «Chupa Chups» (початковою ідеєю агентства була назва «Chups», від іспанського слова «сhupar» - «смоктати»).

Ще однією інновацією від «Chupa Chups» стало розміщення льодяників на спеціальних стендах біля каси (знаменитий прийом, який зараз використовують всі супермаркети). Існуючий сьогодні дизайн марки розробив Сальвадор Далі. Енріке Бернат спеціально приїхав до Далі, у Фігерас щоб домовитися про угоду. За значний гонорар художник погодився. Так з'явилася жовта квітка-ромашка, яку вирішили розмістити не збоку, а на вершині льодяника. Вона була створена за пару годин, і практично не зазнала змін з 1969 року. Тільки жовтий колір став більш насиченим. Ім'я Дали і вдала маркетингова стратегія зіграли роль в зростанні популярності «Chupa Chups» і допомогли його просуванню.

«El Celler De Can Roca» - «Три голови - одна капелюх»

Легенда ресторану «El Celler De Can Roca» будується навколо сімейних цінностей і наступності поколінь. Дитинство трьох братів, Жоана, Жозепа і Жорді Роков, пройшло в закладі «El restaurante de Can Roca». Цим невеликим рестораном їхні батьки управляли з 1967. Брати допомагали батькам і перейнялися ідеями сімейного бізнесу. У 1986 році, поряд з батьківським рестораном, брати відкрили свій. У 2007 переїхали на нове місце, яке було сплановано і побудовано за їх власним проектом. Кухня в ньому займає 200 квадратних метрів.

У чому ж полягає магія цього місця? Іспанська «El Celler De Can Roca» володіє воістину неймовірною аурою, яку створили брати. Особливість ресторану в розподілі обов'язків і гармонії, яку він дарує. За кухню відповідає Жоан, за кондитерську - Жорді, а винний льох і зал контролює Жозеп. Навіть логотип ресторану - латинська буква «R» на трьох «ногах» символізує сімейну єдність. Брати постійно повторюють, що працюють, щоб дарувати людям щастя. І у них це виходить.

У ресторані братів Рока немає місця імпровізації. Кухня, інтер'єр, оформлення меню - все ретельно продумано і складається в одну картину чарівного закладу. Завдяки роботі з пресою, образу творців і кулінарним традиціям потік клієнтів в «El Celler De Can Roca" не вичерпується. Ресторан отримав безліч нагород і володіє трьома мішленівських зірками. Останнє його досягнення - звання кращого ресторану світу в 2015 році. Цю нагороду він отримав від авторитетного видання «The S.Pellegrino World's Best Restaurant».

Брати Рока

«Ritz-Carlton Hotel Company» - «Легенда готельного світу»

«Ritz-Carlton» - дітище Цезаря Рітца, піонера в сфері готельного бізнесу. Він народився в крихітному селі Нідервальд, в 1850 році і був 13 дитиною. Цезар почав свій шлях з помічника офіціанта в невеликому готелі міста Бриг. Пізніше він став спочатку офіціантом, потім старшим офіціантом, жив в Парижі та Відні, керував ресторанами на Швейцарській і Французькій Рив'єрі. Всі роботодавці Ритца відзначали в ньому працьовитість, охайний зовнішній вигляд і гострий розум.

Цезар працював керуючим в «Grand-Hotel», в Монте-Карло. Там часто зупинявся принц Уельський, майбутній король Великобританії Едуард VII. Він рекомендував готель і самого Ритца своєму оточенню. У 1888 році Рітц відкрив свій перший готель в Баден-Бадені. Там його гостями стали німецький імператор, королі, принцеси і принци, німецькі політики, офіцери і генерали. Уже тоді Цезаря називали «Отельер королів» і «Король готельєрів».

Фраза «Клієнт завжди правий» належить саме йому. Успіх готелів, в яких він працював і власних готелів ґрунтується на увазі до дрібниць, талант творця і першокласному обслуговуванні. Цезар сформував правила, які тепер є стандартами готельного бізнесу. Він першим встановив окремі ванні в кожному номері, одягнув офіціантів в білі краватки і фартухи. Він же подав ідею розробити ранкові та вечірні костюми для обслуги, був прихильником свіжих квітів у оформленні залів. Ці дрібниці зараз здаються буденними, але в кінці 19 - початку 20 століття вони були чимось особливим і абсолютно новим стандартом якості в сфері послуг.

У кожного співробітника «Ritz-Carlton» є кишенькова книга - «Золоті стандарти». Це звід правил, яких повинен дотримуватися кожен член команди. Індивідуальний підхід до клієнтів є основою філософії компанії, а якість обслуговування - візитною карткою «Ritz-Carlton Hotel Company». Саме тому компанія задає тон в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Сьогодні «Ritz-Carlton» це 92 готелі, і більш ніж 35 тисяч співробітників на п'яти континентах і світовий символ якості та розкоші.

«M • A • C» - «Косметика для людей всіх рас, статі та віку!»

Косметичний бренд «MAC» придумали двоє друзів: візажист і фотограф Френк Тоскан і власник салону краси Френк Анжело. Їх ідеєю було створення абсолютно нової лінії продуктів для макіяжу. Друзі не були задоволені якістю знімків, які виходили при використанні існуючої косметики. Ідея полягала в створенні засобів для макіяжу, які допомогли б в роботі визажистам, фотографам і видавцям глянцю.

Легенда бренду говорить, що першу партію косметики друзі зварили на кухні. Всі продукти своєї творчості вони поширювали через салон, а першими клієнтами стала їх власна тусовка - фотографи, моделі і візажисти. З кожною новою партією клієнтів ставало більше, а палітра розширювалася.

Успіх «MAC» полягає саме у величезній палітрі відтінків, яка фонтанує кольором. Творці подарували споживачам можливість доторкнутися до продуктів абсолютно нового рівня. Косметика, створена для подіумів і глянцю, стала доступною кожній дівчині. Офіційно перша лінія косметики була запущена в 1984 році. Все починалося з одного універмагу в Торонто і лаконічної чорної упаковки виробів, яку спеціально для хлопців розробив їх знайомий дизайнер.

Після використання Мадонною помади «MAC Russian Red» і згадок бренду в інтерв'ю популярність бренду почала зростати в геометричній прогресії. Сьогодні складно знайти дівчину, яка не чула про «MAC». Рекламні кампанії за участю Лінди Євангелісти, Лайзи Мінеллі, Памели Андерсон, Катрін Деньов, Діти Фон Тіз, Дайани Росс, Ферджі, Нікі Мінаж кожен раз знаходять відгук в серцях споживачів. Образ якісної косметики з неймовірною палітрою міцно закріпився за «MAC», а історія бренду стала невід'ємною частиною образу.

Toyota

Творець «Toyota Enterprise», Сакичи Тойода, народився в крихітному японському селі, в бідній родині. Його мама була ткалею і Сакичи з дитинства спостерігав за тим, як важко вона працює. Спостереження за матір'ю підштовхнули Сакичи до винаходу ткацького верстата оригінальної конструкції. Завдяки успіху винахода матеріальне становище сім'ї змінилося. Сакичи удосконалював своє дітище, ним зацікавилися англійці з «Platt Brother & Co». Вони вирішили придбати патентні права на верстат. Молодший син Сакичи, Киічиро, був направлений до Британії, для залагодження формальних питань з покупцями.

Киічиро був амбітним молодим чоловіком, і марив автомобілями. На той момент Японія була аграрною державою, але він хотів все змінити. Після подорожі до Європи Киічиро, заручившись підтримкою батька і його концерну, приступив до розробки першого автомобіля «Toyota». З моменту виготовлення першого прототипу до реєстрації «Toyota Motor Corporation» пройшло півтора року, а в листопаді 1937 року почалося виробництво. До початку другої світової кампанія не встигла розвернутися, але після капітуляції Японії виробничі потужності заробили з новою силою.

Завод майже не постраждав під час військових дій, і швидко перейшов на випуск товарів для мирного часу. Нову модель автомобіля почали креслити вже в жовтні 1945-го року. Їй стала «тойота-малятко» - «Toyota sedan - SA».

«Toyota» постійно удосконалювала якість своїх автомобілів. Зараз «зроблено в Японії» ознака високої якості і надійності машини. Однак так було не завжди і саме інновації «Toyota», їх система виявлення шлюбу «jidoka» і принцип складання автомобіля без зберігання деталей на складі «Just-in-time» дали свої плоди. Якість продукції зростало, і «Toyota» перша серед автомобільних компаній відкрила філію в США.

Спочатку справи йшли не дуже добре, в перший рік було реалізовано лише 288 автомобілів. Проблема була в непоказному дизайні, незнайомому імені і загальній недовірі до Японії. Поступово ситуація змінилася, з моди вийшли великі машини, які витрачають багато бензину. За часів паливної кризи 1970-х американці раптом помітили «Toyota» - недорогу і економну машину. Вони зробили вибір на користь японського бренду і не прогадали, а висока якість виробів стала приємним сюрпризом. Так почалася світова експансія «Toyota», яка триває і сьогодні.

Підсумки

Історії цих брендів доводять, що легенда бренду допомагає налагодити відношення з споживачем. Саме завдяки емоційним зв'язкам і асоціаціям клієнти роблять вибір на користь певного продукту.

Споживач довіряє брендам з історією і глибоким корінням. Популярність бренду прямо пропорційно залежить від легенди. Вона охороняє бренд, як магічний ореол і змушує хотіти доторкнутися до чарівництва, стати його частиною. Історія бренду - це імпульс для його розвитку, з плином часу вона тільки міцніє, а лояльність аудиторії до компанії зростає.

Наявність легенди - незаперечна перевага для бренду, яка легко конвертується в прибуток. Зверніться в KOLORO і давайте творити магію разом!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

249 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !