Рітейл-брендінг служби доставки - непроста, але цікава задача для маркетологів KOLORO. Чому? Пошта існує з незапам'ятних часів - коли вперше виникла потреба передавати інформацію та речі від однієї людини іншій. Беручи різні форми, поштовий зв'язок міцно входив в життя людини, і в кінці кінців став її невід'ємною частиною.
Виникає закономірне питання: якщо споживачі в принципі не можуть обходитися без послуг пошти, навіщо витрачати час, гроші і зусилля на брендінг служби доставки? У Радянському Союзі існувало Головне управління поштового зв'язку, яке завідувало усіма відправленнями. Дійсно, величезній організації, яка була монополістом галузі, не був потрібен комплексний брендінг. Але сьогодні все інакше: десятки компаній пропонують свої послуги, і щоб виділятися на тлі конкурентів, необхідно розробити бренд служби доставки.
Етапи ритейл-брендінгу служби доставки
- Маркетингові дослідження.Перш ніж «увірватися» на ринок, необхідно з'ясувати обстановку: які компанії будуть з вами конкурувати, що вони пропонують, за що споживачі їх люблять, а за що - лають. З цією метою фахівці KOLORO вивчають поточну ситуацію на ринку і роблять прогнози, складають SWOT-аналіз і виявляють потреби аудиторії.
- Аудит компанії. Маркетологи проаналізують діяльність вашої фірми, її філософію, місію і цінності, визначать сильні і слабкі сторони. Ви не новачок у сфері поштових послуг? Можливо, вам необхідний ребрендінг. В ідеалі проводити «оновлення» рекомендується кожні 2-3 роки, особливо це актуально для брендів зі сфери послуг. Бажання і вимоги аудиторії постійно змінюються, і виграє той, хто встигає за змінами.
- Позиціонування. Основна мета позиціонування - сформувати в свідомості клієнтів привабливий образ компанії, який викликає позитивні асоціації. Тобто якщо людина, яка користується послугами FedEx, знає, що його посилка буде доставлена з однієї країни в іншу в короткі терміни.
Читайте також: 8 виграшних стратегій позиціонування бренду
- Унікальна торговельна пропозиція. Продумане УТП створює відокремлення від конкурентів і дає споживачам вагому причину звернутися саме до вас. Це може бути рідкісна послуга, зручне географічне розташування, блискавична обробка замовлень або інша характеристика, якої не можуть похвалитися інші компанії
- Елементи айдентики допомагають сформувати цілісний образ бренду, зробити його впізнаваним. Вони використовуються для оформлення сувенірної продукції, уніформи співробітників, інтер'єру і екстер'єру, документації, конвертів та упаковок і т.д.
Читайте також: Як створення фірмового стилю допомагає збільшити ціну вашого продукту
- Розробка дизайну поштового відділення. У цьому полягає основна відмінність ритейл-брендінгу від інших напрямків. Клієнти взаємодіють з роздрібним брендом безпосередньо, коли приходять в магазин, кафе або - в даному випадку - поштове відділення. Те, як оформлені інтер'єр і екстер'єр, багато в чому впливає на ставлення споживачів до компанії.
- Просування бренду. Маркетологи розробляють стратегію виходу бренду на ринок, визначають канали рекламної комунікації зі споживачами, а також інструменти і методи, за допомогою яких буде здійснюватися просування.
Замовивши послугу в KOLORO, за підсумками роботи клієнт отримає звіт по маркетинговому дослідженню, концепцію позиціонування, УТП і просування, кілька варіантів фірмового стилю і логотипу, а також брендбук для пошти.
Love me harder: за що споживачі люблять бренди служби доставки?
Авторитетне онлайн-видання The Muse провело дослідження аудиторії і з'ясувало, що впливає на її ставлення до бренду пошти.
Доброзичливий оператор відділення, який чемно вітає відвідувачів і спокійно відповідає на питання, - причина, по якій 73% клієнтів віддадуть перевагу бренду. При цьому 89% опитаних заявили, що відмовляться від послуг компанії, якщо зіткнуться з поганим обслуговуванням.
Візуальні фактори безпосередньо впливають на купівельну рішення - це підтвердили 90% респондентів. Ще 46% опитаних вважають оформлення офіційного сайту головним критерієм авторитетності компанії. А на впізнаваність бренду найбільше впливає колірна гамма фірмового стилю (на думку 80% опитаних).
Позитивний досвід взаємодії зі службою доставки спонукає 3 з 4 споживачів звертатися до цієї компанії в майбутньому. Тобто важливо радувати аудиторію «пляшками», наприклад, акціями, вигідною системою знижок або програмою лояльності для постійних клієнтів.
Читайте також: Програми лояльності: любов з першої покупки
Брендінг пошти: повчальні приклади
Укрпошта
У 2017 році «Укрпошта» провела ребрендінг. Новий логотип пошти має кілька значень. По-перше, він нагадує навігаційні точки, які використовуються на Google Maps. По-друге, знак схожий на поштовий ріжок - духовий інструмент, який використовувався в минулому, щоб сповістити про прибуття або відправлення листоноші.
З огляду на, що «Укрпошта» - це національний оператор поштового зв'язку з багаторічною історією, поєднання в одному логотипі традицій та інновацій -удачное рішення. Але в тусовці відомих дизайнерів знайшлися і ті, хто звинуватив проект в незавершеності і примітивності.
Нова айдентіка виконана в звичній для «Укрпошти» колірній гамі, яка відсилає до забарвлення українського прапора. В оформленні відділень теж переважає жовтий - колір оптимізму, відкритості та енергійності, тобто обраний відтінок повністю відображає оновлену філософію компанії. Примітно, що «сонячний» дизайн відділень розбавлений яскравими деталями, а саме - різнокольоровими символами в формі геотегів і квіток.
Нова Пошта
Слоган «Доставка майбутнього» гармонує з назвою бренду і айдентіка. На логотипі зображено буква Н в оточенні стрілок, які показують чотири напрямки. Це відображає «всюдисущість» і прогресивність логістичної компанії (посил - «Ми стрімко розвиваємося в різних напрямках»).
Схожий прийом використаний в логотипі світового лідера поштових послуг FedEx. Простір між буквами E і X утворює стрілку, яка символізує рух вперед. Цікаво, що лого містить тільки назву, в ньому немає інших графічних елементів. Це говорить про самодостатності і впевненості бренду: йому не потрібні додаткові «прикраси», щоб бути відомим і впізнаваним.
Фірмовий стиль служби доставки заснований на яскраво-червоній кольоровій гамі. Червоний колір символізує рішучість і силу, закликає до дії. Вважається, що червоні відтінки можуть викликати негативні асоціації з агресією, злістю і дратівливістю. Однак в даному випадку вибір кольору спрацював вдало. На вулиці яскраві червоні вивіски помітні здалеку і відразу привертають увагу перехожих.
Інтайм
Служба доставки «Інтайм» - приклад того, як тривала відсутність оновлень негативно впливає на бренд. Компанія з'явилася ще на початку нульових і першою на ринку запропонувала аудиторії багато послуг, але з часом поступилася позиціями конкурентам, які провели більш якісний брендінг.
Читайте також: 11 причин провести ребрендінг
В основі оновленого фірмового стилю-жовтий колір. Так дизайнери висловили дружелюбність і відкритість компанії. Брендінг логістичної фірми підкреслив найважливішу, на думку клієнтів, характеристику - надійність. Цю ідею продовжує слоган ( «Надійна доставка») і лаконічна айдентіка без зайвої декоративності. .
Представники компанії стверджують, що завдяки ребрендінгу в перший же рік вдалося перевиконати фінансові показники. Цей факт підтверджує, що позитивний образ служби доставки, створений за допомогою брендінгових інструментів, значно впливає на ставлення аудиторії до неї.
Підсумки: як побудувати сильний бренд для поштової служби?
Клієнти, які користуються послугами служби доставки, хочуть, щоб їх посилки і листи доставлялися швидко і в цілості. Також вони бажають отримати якісне обслуговування: доступне, оперативне і ввічливе. Таким чином, логістична компанія повинна спочатку налагодити безперебійну внутрішню роботу і навчити співробітників, адже без цього навіть хороший брендінг не дасть високих результатів.
Завдання ритейл-брендінгу - відображати філософію та принципи діяльності компанії. Створюючи бренд поштової служби, слід орієнтуватися саме на перераховані вимоги аудиторії, втілити їх в айдентіку, неймінг, інтер'єр і екстер'єр. При цьому позиціонування, УТП і фірмовий стиль не повинні бути банальними і викликати прямі асоціації з конкурентами. Це інструменти, які допоможуть закріпити бренд у свідомості клієнтів і «закохати» аудиторію в вашу службу доставки.
Читайте також: 10 трендів рітейлу, які не можна ігнорувати
Звертайтеся в брендінгове агентство KOLORO, щоб замовити ритейл-брендінг для служби доставки або логістичної фірми. Ми знаємо, як побудувати надійний бренд!