Рекламний сторітеллінг, або як емоції порвуть вашу логіку на шматки

Рекламний сторітеллінг, або як емоції порвуть вашу логіку на шматки

Категория: Брендинг и маркетинг

13 / 02 / 2018

4037 просмотров

40 4.5 5

Емоції - найдоступніший і бюджетний атракціон. Ми ділимося своїми переживаннями, розповідаємо про поразки або удачі. У нашого слухача це все викликає емоції, а вони здатні вбити будь-який привід.

Як емоції порвуть вашу логіку на шматки

У 1979-му році впливові забудовники вирішили перетворити один з мальовничих Орегонського містечок в гірськолижний курорт. Організатори навіть влаштували велику конференцію, щоб отримати згоду жителів на забудову. І, судячи з усього, конференція пройшла успішно. Люди були в захваті від розказаного, і ні у кого не виникло бажання сперечатися з забудовникам. Але коли жителі міста спільно зі спікерами покидали зал і йшли на фуршет за рахунок компанії, одна людина все ж вирішив висловитися.

Це був літній чоловік, одягнений в потерту фермерську одяг. Організатори, які не сприйнявши «опонента» всерйоз, дали йому мікрофон.

Ретельно підбираючи кожне слово, чоловік заговорив: «Я мало розуміюся у всіх цих цифрах, - сказав він, - так і ви, хлопці, схоже, непогані люди. Однак, ваші аргументи на користь будівництва нагадують мені історію про хлопця, який разом з сендвічем хотів відкусити ще і солоний огірок. Він відкусив сендвіч, потім відкусив огірок. Ще раз відкусив сендвіч, а потім знову огірок. Знаєте, сендвіча цілком вистачає для того, щоб перекусити. Здавалося б, чого ще бажати, але йому мало. Він завжди їв огірочок з сендвічем, щоб відчути ситість. Так і ви, хлопці, вимагаєте занадто великий огірок ».

Рекламний сторітеллінг

Після його слів у залі всі замовкли. Здавалося, що все були спантеличені його промовою. Потім в глибині залу хтось нервово засміявся. І як тільки сенс сказаного дійшов до людей, сміх ставав все голосніше. Чоловік не навів жодного раціонального контраргумент, який міг би протистояти логіці забудовників. Однак тепер будівництво житла не здавалося фінансової необхідністю - воно стало просто великим солоним огірком, який нікому не був потрібен.

Так бізнесменів з усіма їх логічними доводами переміг солоний огірок.

Читайте також: «Трейд-маркетинг: його інструменти і стратегії, акції торгового маркетингу»

Сторітеллінг - це мистецтво розповідати цікаві історії

Завдяки метафоричності мислення наші предки пережили кам'яний вік. А ми вдруге не підемо в кафе, де варять несмачний кави.

Сторітеллінг - це мистецтво розповідати цікаві історії

Наша підсвідомість протягом усього життя структурує інформацію, розкладаючи її по поличках довгострокової пам'яті. Все, що ми бачили і відчували в минулому, мозок порівнює з тим, що відбувається зараз. Так формується наш досвід. У кожної людини він буде відрізнятися, тому що всі ми проживаємо зовсім різні сценарії подій.

Як використовувати сторітеллінг: 5 кейсів з прикладами

Сторітеллінг - це один із стовпів, на якому тримається світ кінематографії, Для того, щоб розповісти історію правдоподібно, сценаристи роками вчать драматургію, але в маркетологів і копірайтерів немає на це часу. Проте, основи драматургії активно використовують в рекламі, і в руках умільців сторітеллінг в маркетингу перетворюється на витвір мистецтва.

Ми розповімо про 5-ти кейсах сторітеллінга в рекламі, які заслужили міжнародне визнання і вивели бренди в топи продажів.

1. Сторітеллінг в рекламних роликах

Сторітеллінг в рекламі - найбільш підходящий варіант, так як його не потрібно адаптувати під сторонні для сценарію носії.

Є багато рекламних роликів з красивими сюжетами, динамічним і захоплюючим розповіддю. З останніх - відеоробота американського режисера База Лурмана. Творець культової кінокартини «Великий Гетсбі» зняв ролик у своєму фірмовому стилі ар-деко, прикрасивши його неоднозначною історією кохання, яскравими образами і незабутньою музикою. /p>

Ця реклама схожа на короткометражний фільм, чого і варто було очікувати від іменитого режисера. Сторітеллінг в рекламі H & M - відмінний приклад для наслідування. Але не фаворит.

Рекламний ролик «Handle With Care» від компанії Gillette, який отримав золото на премії «Каннські Леви», був визнаний одним з найбільш емоційних рекламних роликів за останні п'ять років.

У сюжеті нічого незвичайного: син допомагає своєму літньому батькові доглядати за собою. Але за три хвилини ролика персонажі викликають таку емпатію, що неможливо стримати сльози. Син боїться поранити ніжну шкіру старенького батька, тому купує багатофункціональну бритву Gillette, якій легко голити інших людей.

Здавалося б, реклама досить тривіальна. Але манера оповіді сина, його акцент на спогадах з дитинства, і в кінці кінців те, що у кожного з нас є близькі змушує закрити очі на те, що ми тільки що дивилися комерційний продукт.

У цих роликах ми бачимо цінності компаній. Краса любові, самовираження, турбота про близьких - про все це можна сказати простими словами, але запам'ятаються вони набагато гірше.

2. Сторітеллінг в друкованій рекламі

«Коли ваші діти поїдуть з дому, ви можете замінити їх». - так кажуть слогани рекламної кампанії Pedigree. Ця друкована реклама була визнана кращою в своїй категорії на фестивалі «Канські леви».

Сторітеллінг в друкованій рекламі

Сторітеллінг в друкованій рекламі

Всього дві фотографії показують розвиток персонажів (в молодості і старості), зачіпають конфлікт (самотність) і пропонують вихід із ситуації. А ще ми бачимо, наскільки сильна потреба дарувати комусь свою турботу.

Читайте також: Найнесподіваніші місця для реклами

3. Сторітеллінг в текстах

Історія Starbucks більше схожа на повчальну казку про мрійника, який одного разу вирішив змінити споживчу культуру кави. І у нього вийшло.

Говарда Шульца, директор Starbucks, написав книгу «Як чашка за чашкою будувалася Starbucks», в якій розкрив як особистість самого Говарда, так і політику бренду в цілому.

Сторітеллінг в текстах

Бракує натхнення? Читайте про 12 способах створення назви компанії

4. Сторітеллінг на сайтах

Про Digital-середовищі теж забувати не варто. Сучасні техніки верстки дозволяють перетворити сайт в динамічне оповідання про персонажа, від якого неможливо буде відірватися.

Сторітеллінг на сайтах

Так виглядає сайт Беар Грілза. Потрапляючи на сторінку, ви як ніби переміщується по сторінках його щоденника, відновлюючи в пам'яті всі досягнення і невдачі Беар. Оповідання йде в зворотній хронології - і ми бачимо, скільки труднощів довелося пережити безстрашному Грілзу.

Створити сайт ви можете разом з нами.

5. Візуальний сторітеллінг в SMM

Соціальні мережі - найскладніші майданчики для контролю рекламної інформації. Через динамічних змін в алгоритмах видачі постів, постійних оновлень інтерфейсів складно продумати рекламну кампанію більше, ніж на місяць.

Візуальний сторітеллінг в SMM

І тут на допомогу приходить сторітеллінг. Це універсальний варіант, який не загубиться в стрічці новин. Як, наприклад, паблік «Гусак». Іронічний персонаж постійно потрапляє в ситуації, знайомі багатьом людям - в транспорті, на роботі і коли вдома відключають опалення.

Коли люди дізнаються себе в героях реклами - вона працює. Якщо ви станете одним для своїх людей - потрібна аудиторія обов'язково відповість взаємністю.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Дария Мех

Маркетолог

40 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !