Реєстрація товарного знаку

Реєстрація товарного знаку

Категория: Брендинг и маркетинг

05 / 04 / 2017

12036 просмотров

61 3.983606557377 5

Торговий знак - це універсальний ідентифікатор, який допомагає відрізнити оригінальний товар або послугу одного виробника від подібної продукції іншого. Деякі знаки, існуючі багато років на ринку, стали найдорожчими світовими брендами:

Найдорожчі світові бренди

Реєстрація товарного знаку: необхідність чи особисте бажання

Якщо ваш товарний знак не зареєстрований, то продукт не може бути захищений від посягань з боку третіх осіб. Це означає, що знак без реєстрації не володіє ніякими винятковими правами, а всіма вашими досягненнями зможуть користуватися без дозволу конкуренти.

При цьому, будь-хто може зареєструвати такий самий торговий знак або логотип, а процес докази плагіату відніме у вас купу часу, грошей і нервових клітин.

Реєстрація товарного знакаРеєстрація товарного знака

Тому реєстрація торгового знаку - обов'язкова процедура для продуктів, які підприємець хоче безпечно реалізовувати на ринку. Після реєстрації у власника з'являється унікальне право використовувати назву, продукту. Воно гарантовано законом «Про товарні знаки, знаках обслуговування і найменуваннях місць походження товарів».

Важливим моментом також є і те, що зареєстрований знак прив'язується до певного виду продукції (вибирається з Міжнародної класифікації Товарів і Послуг, де їх 45).

Товарний знакТоварний знак

Необхідно пам'ятати, що є певні правила при реєстрації торгової марки, яких слід дотримуватися.

  1. Розрізнювальна здатність. Зображення реєстрованого знак має нести певне смислове навантаження. Не можна використовувати окремі цифри, букви, абревіатури певних організацій.
  2. Не можна використовувати поширені символи, терміни, позначення характеристики або виду товару по відношенню якого заявляється знак.
  3. Товарний знак не повинен ображати нічиїх почуттів або порушувати орфографічних норм.
  4. Не можна вводити аудиторію в оману, використовуючи позначення, що викликають уявлення про товар або ті, які не відповідають дійсності.
  5. Не можна торкатися права третіх осіб, порушувати авторські права, в тому числі зазначені в Паризької конвенції про охорону промислової власності.
  6. Не можна використовувати без згоди відповідних органів державну символіку.
  7. Не можна використовувати назви і зображення, які мають культурної або природної цінністю.
  8. Не можна використовувати ті знаки, які охороняються інших країнах ( «коньяк», «шампанське» і т.п.)

Фірмовий стиль - спосіб відзначитися

В сукупності, логотип і торговий знак є фірмовий стиль або корпоративну ідентичність.Сьогодні це:

  • засіб комунікації виробника зі споживачем;
  • один з варіантів залучення уваги покупця;
  • сучасний спосіб рекламувати свій продукт.

Фірмовий стильФірмовий стиль

Основні завдання, які виконує корпоративна ідентичність:

  • швидко впізнаваний, легко запам'ятовується образ організації, що формує в свідомості споживачів асоціацію: якість - фірмовий логотип;
  • ототожнення товару або реклами з певною фірмою;
  • допомагає виділитися серед конкурентів і визначитися з вибором покупця.

Власник товарного знака

Правильний фірмовий стиль спрощує сприйняття споживачем товарів певної фірми, а також розробку маркетингових завдань по просуванню товару. В цілому, розробка фірмового стилю - головний спосіб боротьби за споживача.

У розробку фірмового стилю входить розробка:

  • товарної марки;
  • емблеми;
  • слогана;
  • інших форм фірмової ідентифікації.

Розробка товарного знаку - етап на шляху створення відомого бренду

Торгова марка повинна доносити споживачеві необхідну інформацію про товар. При розробці дизайну необхідно оптимізувати інформацію, яку отримає потенційний покупець. Дослідження показали, що споживач краще сприймає кольорові позначення торгового знаку.

Розробка товарного знаку

Найчастіше успіх продукту залежить від вдало створеного товарного знаку. Торговий знак - не просто картинка, це інформація про продукт і про фірму. Це індивідуальний образ, який повинен запам'ятовуватися і асоціюватися саме з даною фірмою. Він повинен бути простим і читабельним для споживача, лаконічним і змістовним. Торгова марка - це той же товар, який згодом і зростанням популярності продукції, буде дорожчати.

Створюючи товарний знак необхідно пам'ятати про спосіб його нанесення: через складність і великої кількості елементів, зображення може бути спотворено, тому краще створювати простий, але унікальний знак, який буде простий в нанесенні.

Дизайн знаків: фірмове відміну

У якості товарних знаків фірми використовують такі позначення:

  • словесні позначення (слово, фраза);
  • елементи графіки (малюнок, зображення);
  • формені знаки (конструкції упаковки);
  • комбінації елементів.

Сучасні виробники також використовують в якості знаків звуки і запахи.

Дизайн знаківДизайн знаків

При створенні словесних позначень, використовуються графічні написання. Подібне виконання може стосуватися всього фірмового найменування (Coca-Cola), буквеннго скорочення (МТС), визначеного товару (Fanta).

Графічні елементи - це малюнок або емблема фірми. При цьому можуть реєструватися картинки із зображенням:

  • тварини;
  • людини;
  • природного об'єкта;
  • абстракція;
  • композиція.

Яскравий приклад використання об'ємного знака - запатентована форма пляшки Coca-Cola.

Використання декількох деталей можна спостерігати в знаку компанії Adidas в вигляді трикутника з трьома смужками і підписом

Торговою маркою радіостанції або телекомпанії може бути мелодія або звук, наприклад «20th CENTURY FOX»і «Metro Goldwyn Mayer»/p>

Розробка логотипу: історія в знаку

Логотип - це символ, важливий елемент фірмового стилю, який легко запам'ятовується.

При створенні логотипу використовуються такі деталі:

  • символ - графічні елементи, що розповідають про компанії або її діяльності;
  • шрифт - назва компанії;
  • комбінація - поєднання символу і шрифту.

Розробка логотипуРозробка логотипу

При виготовленні логотипу компанії потрібно використовувати універсальні, оригінальні, виразні і лаконічні знаки, які будуть добре сприйматися споживачем. При розробці логотипу, необхідно враховувати такі деталі:

  • емблема повинна бути простою для сприйняття;
  • всі елементи логотипу повинні органічно поєднуватися між собою;
  • емблема повинна бути яскравою і чіткою.

Фірмовий слоган - основна ідея

Фірмовий слоган використовується для передачі основної ідеї рекламної кампанії або всієї фірми. Якщо слоган використовується в якості девізу компанії, то він набуває важливі риси, властиві фірмовому стилю компанії, що дозволяє реєструвати його як товарний знак. Фірмове гасло - це образ, який сприймається споживачем не тільки візуально, але і на слух. Він сприяє визначенню особливостей компанії і виділенню її серед конкурентів.

Фірмовий слоганФірмовий слоган

Фірмовий колір

Ще одна частина фірмового стилю, яка допомагає виділитися - колір. Вдало підібрана колірна гамма викликає асоціації з діяльністю певної компанії (жовтий і червоний - «Макдональдс»), її продукцією.

Фірмовий колір

Вибираючи фірмову колірну палітру, необхідно враховувати ті асоціації, які вони викликають. Наприклад, якщо фірма виробляє молочні продукти, їй варто використовувати білий колір, займається рослинами і всім, що з ними пов'язано - зелений. Синій працює в сфері надання страхових або консалтингових послуг. Також, вибираючи кольори, необхідно враховувати сполучуваність квітів, їх оточення і спосіб передачі на товар.

Цікавий факт: навіть якщо ви реєструєте торгівельну марку в чорно-білому варіанті, захисту підлягає її відтворення в будь-якому кольорі. А при реєстрації знаку в кольорі - захищається тільки те колірне рішення, яке було подано під час реєстрації.

Фірмовий шрифт

Не останнє значення при розробці фірмового знака має вибір шрифту. В основному, це залежить від напрямку компанії: фірма, яка виробляє жіночі товари використовує легкі ненав'язливі шрифти (Oriflame). Офіційні установи, наприклад банки або страхові компанії користуються діловим чітким шрифтом з прямими лініями, які символізують надійність, а компанії, що займаються виробництвом товарів для дітей, часто використовують грайливі шрифти, які сприймаються як дитячі, сучасні. Який би шрифт не обрала компанія для фірмової емблеми, напис повинен бути читабельною і зрозумілою для споживача, тому головну інформацію варто писати більш простим шрифтом.

Фірмовий шрифт

Фірмові способи ідентифікації

Фірмовий стиль не обмежується використанням певної особливості, на яку отримано патент. Як елемент фірмового стилю, використовується оригінальна форма рекламних оголошень, притаманна фірмі, корпоративний герой, наділений певними якостями, які передають цілі і погляди компанії. Також компанії часто використовують мультиплікаційних персонажів для спілкування зі споживачем. Також можливе використання реального людини, особи компанії, який може бути простим співробітником або знаменитістю.

В деякій мірі, елементом фірмового стилю вважають і внутрішньо фірмові особливості: одяг або етикет.

Спосіб відзначитися

Загалом, елементами фірмового стилю можуть бути сотні деталей, спроможних викласти фірму, але на практиці використовують невелику їх кількість, яке ми перерахували в даній статті.

Замовляйте розробку товарного знаку в брендінговому агентстві KOLORO.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Мария Волошина

Маркетолог

61 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Сделать запрос
up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Выберите удобный вам мессенджер:
- Оценка готовности вашего проекта
- Построение плана работ
- Цены и Сроки

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !