Не секрет, що в першу чергу споживач звертає увагу на саму упаковку, - на її колір, форму, технологію друку, яскраві і великі зображення. І якщо його зацікавить товар, він починає більш детально вивчати упаковку. Закріпити у свідомості позитивний образ торгової марки, в цьому випадку, допомагають різні тексту на упаковці - назва торгової марки, лінійка найменувань, унікальна торгова пропозиція і різні написи, що підкріплюють позиціонування.
Ті, хто стикався з розробкою нового бренду горілки, знають, що зареєструвати нову назву горілки вельми проблематично - практично всі назви вже є зареєстрованими торговими марками, навіть якщо вони не випускаються на ринок. Саме тому, якщо виробнику все ж вдалося створити новий бренд горілки, він намагається зробити максимальний акцент на самій назві. А підкріпити назва горілки можна за допомогою УТП і позиціонування.
УТП має відображати саму суть позиціонування товару, і має зацікавити людину купити товар. Давайте розглянемо на прикладах, як можна вдало підкріпити назва торгової марки.
1. ТМ «Білогір'я»
При опитуванні людей в першу чергу люди називають словосполучення «білі гори». Однак, якщо порівняти опитування людей в Білгородській області, де горілка даної торгової марки розливається і продається, то у людей вже виникає більше асоціацій з містом Білгород. Деякі жителі в зв'язці зі словосполученням «білі гори» відзначають також слово «крейда» (Білгородська область - велике родовище з видобутку крейди).
Саме тому не дивно, що для торгової марки «Білогір'я» було розроблено УТП «Природна фільтрація крейдою». При виробництві горілки використовується вода, підготовлена за унікальною технологією фільтрації крейдою, що робить горілку дійсно м'якою і приємною на смак.
Горілка "Білогір'я" - це сувенірна горілка. Таке УТП, котре асоціюється з Бєлгородом буде доречно.
2. ТМ «Перепілка»
Цілком логічно, що перші асоціації з птахом перепілкою. Підкреслити назву і запропонувати споживачам унікальне позиціонування вдалося за допомогою УТП «На перепелиних яйцях». Кращі фахівці «Інституту Натуральних Продуктів» розробили для виробника унікальну технологію очищення горілки - фільтрація горілки білком перепелиних яєць.
Завдяки унікальній технології, вдалого позиціонування і сильну підтримку в ЗМІ-каналах, споживачам горілка ТМ «Перепілка» припала до смаку, що зробило торговельну марку досить успішною в продажах. Такий успіх привернув до себе багато уваги, що стало причиною появи інших продуктів-аналогів: майонез «» Королівський смак »на перепелиних яйцях, майонез« Ряба » на перепелиних яйцях, майонез« Слобода »на перепелиних яйцях та інші.
3. ТМ «Дубрівка»
Назва «Дубрівка» у людей асоціюється з дубом, дубовим лісом, жолудями. Як результат - унікальна торгова пропозиція і позиціонування, яким ніхто раніше не користувався - горілка на жолудях, що забезпечує запам'ятовуваність. Ідея полягає в тому, що в якості боніфікатора (підсилювача) смаку може використовуватися Жолудева борошно.
4. ТМ «Serebroff»
Перша асоціація, яку викликає назва торгової марки «Serebroff», це: срібло і чистота.
Саме поетомуводка «Serebroff» позиціонується на ринку, як горілка, очищена сріблом. УТП досить поширене і досить часто використовується, що не дуже добре. Але люди до нього звикли і довіряють. А інше УТП для назви «Serebroff» просто не підійде.
5. ТМ «Avant-garde»
Логотип торгової марки «Avant-garde» виконаний у вигляді великих літер «Ag», що дає споживачам пряму асоціацію з сріблом. Тому горілка «Авангард» також позиціонується як горілка з фільтрацією сріблом.
6. ТМ «Absolute Standard»
Назва торгової марки створює образ абсолютної якості, тому цей образ підтримується позиціонуванням абсолютного флюїдного очищення (Total Fluid Control) і у вигляді слогана «Абсолютна якість. Абсолютний стандарт. Абсолютна горілка ».
7. ТТМ «Білогір'я»
Одним з кращих прикладів добре розробленого УТП і позиціонування горілки можна вважати горілку торговельної марки «Білогір'я». Спереду на етикетці відображено УТП у вигляді значка і в якості тосту: за нові дерева, за нові дороги, за чистоту води і лісів.
На контретикетці повністю розкривається суть УТП:
8. ТМ «Талка»
Назва горілки торгової марки «Талка» безпосередньо асоціюється з талої, що розтанула водою. Саме тому УТП цієї горілки звучить як «настій пшениці на талій воді». Виробник також наголошує на тому, що горілка виробляється в Сибіру, країні кришталевих струмків.
9. ТМ ТМ «Журавлі»
Горілка «Журавлі» позиціонується на ринку як горілки, «легкої як пух, м'яка як хмара» (УТП зображено на кольєретці), а для підкріплення преміальності використовуються написи «Вироблено за унікальною технологією« струмок »та« Продукт підвищеної екологічної чистоти »(багато асоціюють журавлів з легкістю, граціозністю і чистотою).
10. ТМ «П'ять озер»
Горілка «П'ять озер» - справжня сибірська горілка, для виробництва якої використовується природна «жива» вода тайгових озер Сибіру.
УТП горілки написано на ковпачку, а суть УТП і позиціонування повністю розкрито в «книжечці», яка висить на шийці пляшки. Суть УТП торгової марки «п'ять озер» - для її виробництва використовується вода, яка живить тайгові озера. Ця вода не просто чиста, вона містить срібло і здатна зцілювати. У народі її називають «живою» водою.
Приклади невдалого позиціонування горілки
• ТМ «Вітерець». Легкість, легкість, вітерець - ось як сприймають люди назва горілки ТМ «Вітерець». Свій відбиток і суть назва розкривається в слогані «Ковток чистого неба» і в «повітряному» дизайні.
Не дивлячись на цікаве позиціонування, споживачі не сприйняли торгову марку. Багато хто відзначає, що слоган «ковток чистого неба», «Напій дозволить вдихнути на повні груди найчистіше байкальске повітря» звучить дещо абсурдно і підходить більше для реклами лікарських препаратів. Багато хто сприймає горілку «Вітерець» з гумором: «вітерець» вас понесе, пляшка горілки вгамує вашу спрагу, і інше.
• Горілка «Столичний доктор», як не дивно, має медичну позиціонування. На етикетці горілки використовується «припис» доктора: «Приймати еліксир не кожен день. Разом з трапезою ». Ідея такого позиціонування полягає в тому, щоб зміцнити у споживачів образ алкоголю і здорового способу життя. Але тим не менше, очікувану зворотну реакцію торгова марка не отримала. Мабуть ніякі написи і реклама не створить враження позитивного впливу горілки на організм людини.
На підставі цих двох невдалих прикладах позиціонування, хочемо сказати вам, що придумати родзинку насправді не так складно. Складність полягає саме в тому, як сприйме новий продукт споживач. Для цього необхідно провести грамотне дослідження цільової аудиторії та споживачів, визначити мотиви, якими вони керуються при виборі горілки.
Знання цих факторів, мотивів, дозволить вам якнайкраще визначитися з позиціонуванням і унікальним торговим пропозицією для власної торгової марки.
5 факторів (мотивів), що впливають на вибір горілки
1. Надійність марки - найголовніший і найбільш діючий фактор. Покупці, для яких надійність марки - це головний критерій вибору, намагаються мінімізувати ризики і купують «перевірені» торгові марки алкоголю.
2. Престижність марки - покупка алкоголю відбувається виходячи з символічного значення, образу торгової марки. Покупці, які керуються даним принципом, купують горілку виходячи з популярності і престижності торгової марки, бренду.
3. Оригінальність марки - покупцеві важлива самореалізація, він хоче виділитися із загальної маси людей. Такі люди люблять купувати нові продукти, що відрізняються своєю оригінальністю (незвичайні смакові добавки, оригінальний дизайн етикетки, нестандартна форма пляшки).
4. Раціональність - покупець вибирає торгову марку, виходячи з власного раціонального рішення з приводу співвідношення якості і ціни. Одним з видів раціонального підходу до покупки горілці можна віднести покупку горілки для приготування коктейлів (споживач розглядає горілку не за принципом ціни, а за принципом функціональної можливості використання для початкової мети).
5. Експериментаторства - покупці-експериментатори люблять купувати нові торгові марки. При цьому вони не шукають торгову марку, на якій можна було б зупинитися, їм цікаво спробувати всі варіанти.
Отже, ви визначили мотив, розробили УТП і позиціонування, що робити далі? Все просто - далі необхідно зрозуміти, як цільова аудиторія сприйме новий товар. Зробити це можна за допомогою опитування фокус-груп.
Брендінгове агентство KOLORO допоможе створити успішний бренд. На ряду з розробкою назви, дизайном упаковки або етикетки, дизайном фірмового стилю, ми здійснюємо комплексну маркетингову підтримку - проводимо дослідження конкурентів, аналіз споживачів, опитування фокус-груп.
Телефонуйте і звертайтеся до нас прямо зараз! Наші контакти:
057-760-26-05,
057-760-26-06,
099-618-87-50,
info@lkoloro.com.ua
Будемо раді допомогти!